Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Genel , Pratik Bilgiler - Akü
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Genel , Pratik Bilgiler - Akü

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
rifatseker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1981

Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009
Konum: ADANA-ÇUKUROVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rifatseker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Genel , Pratik Bilgiler - Akü
    Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2010 Saat 15:32


Akü bittiğinde ne, nasıl yapılmalı?

Farkında olmadan farları açık unuttuysanız veya başka bir nedenle otomobiliniz çalışmayabilir. Sorun aküden kaynaklanıyorsa, otomobili çalıştırmak için takviye işlemi yapılır. Takviye kablolarıyla başka bir aracın aküsünden güç alınarak otomobili çalıştırma yoluna gidilir. Bu işlem sırasında yanlış takviye yapıldığı da olur. Yanlış takviye yapılması, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin elektronik kontrol ünitesinin ve çeşitli parçalarının arızalanmasına ve bir hayli kabarık tamir faturasına neden olur.

Doğru takviye nasıl yapılır?

Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır. Ancak bu işlemi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.

- Otomobili takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır.)

- Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun. Araçların birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.

- Başka bir otomobilden takviye alındığında, iki aracında gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız.

- Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz.

- Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın.

- Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.

- Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın. Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın.

- Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın.

- Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin.


Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Teyp çalışmıyor ölü Peugeot 207 benzinli 2008 mode son mesaja git 72 0 Selimhan
konu icon 3008 vites kutusu arızalı son mesaja git 15399 16 Yunus1313
konu icon 307 Economy mode active hatası son mesaja git 729 1 pckobat
konu icon 306 Otomatik Vites - Yardımcı olabilirmisiniz. son mesaja git 8468 1 muhsintekin
konu icon Tanışma son mesaja git 2 0 Nazif Kılıç
konu icon 2. Sahibinden Temiz ve Bakımlı 2003 Model 206 son mesaja git 226 0 muzo
konu icon Peugeot 208 (1. seri) 1.5 BlueHdi Yağ Önerisi son mesaja git 8476 3 mustgok
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 25179 14 Bilal ALTINER
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 97450 590 Kasım4284
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 14675 3 zaferçinar
konu icon eski kasa 508 son mesaja git 294 1 zaferçinar
konu icon 308 1.6 HDi Yağ Önerisi son mesaja git 1527 0 alperyacan
konu icon Otomatik şanzıman vites atma arızası son mesaja git 1579 0 Zeynepk
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 5992 6 Optimus Prime
konu icon Tanışma: Merhabalar son mesaja git 3 0 DieAnotherDay
konu icon yakıt tüketimi 30L son mesaja git 3450 1 407muhendisi
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 2565 0 Courage
konu icon Stop halinde iken silecekler ve farların çalışması son mesaja git 10016 4 C4for
konu icon 2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü) son mesaja git 63356 25 Ahmet Altaş
konu icon Yağ Kaçağı son mesaja git 4413 0 Mental
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 FEBRUARY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Ahmet Altaş 3
407muhendisi 2
zaferçinar 2
muhsintekin 1
pckobat 1
Yunus1313 1
C4for 1
Selimhan 1
Courage 1
DieAnotherDay 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English