Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
elenor Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 323
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elenor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!
    Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2010 Saat 23:48
Gazdan ayak çekilince veya yokuş aşağıya viteste inerken,
enjektörlerin kapatılarak yakıt ekonomisi yapılan
ve neredeyse bütün araçlarda zaten STANDART BİR ŞEKİLDE AKTİF OLARAK KULLANILAN sistemden bahsediyorum.

cut-off aslında genel olarak birşeyin kesintiye uğraması için kullanılan bir laf biliyorsunuz ,

rpm cut-off = devir kesici demek

benim burada bahsettiğim sistemin ismi ,
FUEL CUT-OFF
Fuel cut-off when engine de-acceleration

bu sistem sanırım son 30 senedir ecu su olan araçlarda ZATEN kullanılmakta olan bir yapıdır .

30 senedir kullanılıyor ama hala bunu bilmeyen ve anlatınca anlamayan tipler var.

İsterseniz burada sistemi enine boyuna inceleyelim ?



Başka birkaç yerde yazdığım yazılardan biri:

Alıntı:
sistemin genel ismi
"fuel cut-off when engine de-accelaration"

yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .

Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .


işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .


peki nasıl bu kadar eminim ?
-google da araştırabilirsiniz ,
-kendi arabamın ve başka birçok aracın servis kitaplarında okudum
-birçok araç test cihazlarında enjeksiyon sürelerini gördüm (0)
-kendi arabamın test cihazında gördüm .
-ben elektronikçiyim ve scope ile enjektör sinyallerine baktım .
ALINTIDIR.
206 HDİ 1,4
Yukarı Dön
Özgür Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
07 - Şubat - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2009
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1664
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Özgür Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 00:39
YOL BİLGİSAYARINDA 0.0 LT GÖSTERİYOR 5.VİTESTE  İNERKEN..

AMA BOŞTA İNERSEM 0.5-0.6 LT GİBİ DEĞERLERİ GÖSTERİYOR..Gülme

206 feline 1.4 hdi 2006
Yukarı Dön
shamed Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
31 - Mart - 1988

Kayıt Tarihi: 06 Ocak 2010
Konum: EastanBuL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1015
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı shamed Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 08:21
ßende bişi sormak istiyorum geçen gün yokuş aşağı inerken aracı boşa aldım biranda aracın  göstergesindeki ışıklar yandı istop etti sandım.baktım etmemiş bu durum yakıt ekonomisi yüzünden yapılan bir durum mı acaba?
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek
Yukarı Dön
Murat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
08 - Temmuz - 1983

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2009
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 910
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Murat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 08:30
Valla alışkanlık olmuş. Ankara kepekli yokuşundan inerken hep boşta inerim 10 km boyunca.

Yukarı Dön
HakanGokdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008
Konum: Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HakanGokdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 09:05

Güzel bir paylaşım, bir ara yokuş aşağıya boşta iken mi benzin az yakar yoksa yüksek vitesde ayağı gazdan çekince mi diye bir tartışma yapılmıştı.

Tabiki söylediğin bu sistem sayesinde araç vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğiniz an enjektörler kapanır ve yakıt sarfiyatınız olmaz ama boşta iken rolantide çalıştıracak kadar enjektörler yakıt püskürtür ve çok az da olsa yakıt serfiyatınız olur.
Bunu her zaman gittiğim bir yolda bir kaç kez deneme şansım oldu.
 
Şöyleki 6,3 km lik bir yolda;
   5 vitesde hafif yokuşu inerken 120 km hızdan 80 km hıza düşene kadar 3,8 km gidebildim ve daha sonra tekrar hızlanmak için gaza basmak zorunda kaldım.
   Fakat boşta giderken 120 km hızdan 80 km lere düşene kadar yolun nerdeyse 6 km sini geride bırakmıştım.
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
Yukarı Dön
shamed Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
31 - Mart - 1988

Kayıt Tarihi: 06 Ocak 2010
Konum: EastanBuL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1015
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı shamed Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 09:17
ßende bişi sormak istiyorum geçen gün yokuş aşağı inerken aracı boşa aldım biranda aracın  göstergesindeki ışıklar yandı istop etti sandım.baktım etmemiş bu durum yakıt ekonomisi yüzünden yapılan bir durum mı acaba? neden olabilir?
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek
Yukarı Dön
Celalettin Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2009
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 86
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Celalettin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 09:47
 Aman dikkat arkadaşlar!!! yokuş aşağı giderken aracı sakın boşa almayın.Bir uzmandan dinlemiştim birçok riski var  vitesi boşa almanın. Yokuş inerken en sağlıklısı ayağımızı  gaz pedalından çekmek.Hiç bir şey hayatımızdan daha önemli değil...
Yukarı Dön
okan77 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2008
Konum: KasımpaşaKartal
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 840
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı okan77 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 10:14
dizel araçlarda vites boşa atıldığında belli bir süre sonra frenin şiştiği söyleniyor doğrumudur... Lpg bulunan karbratörlü  araçlarda da lpg gazının soğuk olması nedeniyle boşta iken stop ettiği doğrumudur... Bende bunları merak ettim şimdi...
Yukarı Dön
HakanGokdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008
Konum: Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HakanGokdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 10:40
Boşa alma da bir kaç kez bastığınızda fren şişme yaptığıı biliyorum ama direk kendi kendine şişme yaptığı konusunda bilgim yok.
 
Bu arada yukarıdaki tezim de boşta giderken gidilen birkaç km nin doğruluğunu savunmuyorum sakın yanlış anlaşılmasın!
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
Yukarı Dön
Özgür Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
07 - Şubat - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2009
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1664
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Özgür Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 12:00
Orjinalini yazan: Murat Murat Yazdı:

Valla alışkanlık olmuş. Ankara kepekli yokuşundan inerken hep boşta inerim 10 km boyunca.


tasarruf yapmak istiyorsanız viteste inin gaza basmadan.hemde güvenliğiniz açısından..
206 feline 1.4 hdi 2006
Yukarı Dön
HakanGokdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008
Konum: Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HakanGokdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 12:03
Orjinalini yazan: by_sertan by_sertan Yazdı:

benzin tasarrufu yapmak istiyenler yokuş aşşağı istop edin :)) 
 
Espiri amaçlı bile olsa insanların hayatını riske atacak cümleleri kurmaktan lütfen sakınınız!!!


Düzenleyen HakanGokdemir - 14 Ocak 2010 Saat 13:29
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
Yukarı Dön
GürbüzBAYRAM Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Aralık 2009
Konum: Istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 70
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GürbüzBAYRAM Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 12:49
Tedbirli gittiğim sürece yolda nem, mıcır, yağ vs. olmadıkça Peygamber vitesini hep kullanırım.. Tamam yakıt tasarrufu sağlanıyor diyorsunuz ama Hakan ' ın dediği gibi viteste iniyorsun aracın devri düşyor ve tekrar gaza basmak zorunda kalıyorsun ve bu gaza basarak gittiğin yol boyuca boşta gittiğin yere gelene kadar zaten boşta gittiğinde ki yakıt tüketimini harcamış oluyorsun.. Pek ekonomik değil bence eğer aracına ve kendine güveniyorsan(aracın stop etmesi veya stop edince yaşayacağın panik durumu) BENCE boşta gitmek daha tasarruflu..
Gürbüz BAYRAM
1980 / Üsküdar / İSTANBUL
A Rh+
206 XR
Tabiki FENERBAHÇE!!!
“Cehennemde odun bulunmaz, herkes yakacağını kendisi getirir!"
Yukarı Dön
elenor Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 323
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elenor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ocak 2010 Saat 22:01
Orjinalini yazan: Celalettin Celalettin Yazdı:

 Aman dikkat arkadaşlar!!! yokuş aşağı giderken aracı sakın boşa almayın.Bir uzmandan dinlemiştim birçok riski var  vitesi boşa almanın. Yokuş inerken en sağlıklısı ayağımızı  gaz pedalından çekmek.Hiç bir şey hayatımızdan daha önemli değil...
+ bencede en önemlisi can güvenligimiz yokuş aşagı inerken kesinlikle viteste inilmesi taraftarıyım.
206 HDİ 1,4
Yukarı Dön
Özgür Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
07 - Şubat - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2009
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1664
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Özgür Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ocak 2010 Saat 22:21
Orjinalini yazan: elenor elenor Yazdı:

Orjinalini yazan: Celalettin Celalettin Yazdı:

 Aman dikkat arkadaşlar!!! yokuş aşağı giderken aracı sakın boşa almayın.Bir uzmandan dinlemiştim birçok riski var  vitesi boşa almanın. Yokuş inerken en sağlıklısı ayağımızı  gaz pedalından çekmek.Hiç bir şey hayatımızdan daha önemli değil...
+ bencede en önemlisi can güvenligimiz yokuş aşagı inerken kesinlikle viteste inilmesi taraftarıyım.

+ yarım lt daha azz yakarsınız..yani araç yakmazGülme
206 feline 1.4 hdi 2006
Yukarı Dön
Rfk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
P.T. Demirbaş

Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 291
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Rfk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ocak 2010 Saat 23:34
çok güzel bi açıklama bence teşekkürler...aynen katılıyorum yokuşları vitesle inin zaten bütün açıklama yazıyo
Aşıksan vur saza,şöförsen bas gaza :)
Yukarı Dön
Aytaç Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
GTI

Kayıt Tarihi: 29 Temmuz 2009
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 444
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Aytaç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ocak 2010 Saat 23:56
Viteste İnmek Gerekir Hic Birseye Dokunma Yeterlidir Bence...
Yukarı Dön
SahinGün Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Ocak 2010
Konum: balıkesir-konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 347
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı SahinGün Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2010 Saat 00:19
tecrübelerini paylaşan arkadaslara teşekkur ederim sağolun... bence de viteste kullanmak çok daha iyi.
Yukarı Dön
Onur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1305
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Onur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2010 Saat 13:02
viteste gerçekten yakıt kesiliyo yol bilgisayarına bakıldıgında 0.0 gösteriyor
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
Yukarı Dön
HakanGokdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008
Konum: Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HakanGokdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2010 Saat 13:45
Orjinalini yazan: HakanGokdemir HakanGokdemir Yazdı:

Güzel bir paylaşım, bir ara yokuş aşağıya boşta iken mi benzin az yakar yoksa yüksek vitesde ayağı gazdan çekince mi diye bir tartışma yapılmıştı.

Tabiki söylediğin bu sistem sayesinde araç vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğiniz an enjektörler kapanır ve yakıt sarfiyatınız olmaz ama boşta iken rolantide çalıştıracak kadar enjektörler yakıt püskürtür ve çok az da olsa yakıt serfiyatınız olur.
Bunu her zaman gittiğim bir yolda bir kaç kez deneme şansım oldu.
 
Şöyleki 6,3 km lik bir yolda;
   5 vitesde hafif yokuşu inerken 120 km hızdan 80 km hıza düşene kadar 3,8 km gidebildim ve daha sonra tekrar hızlanmak için gaza basmak zorunda kaldım.
   Fakat boşta giderken 120 km hızdan 80 km lere düşene kadar yolun nerdeyse 6 km sini geride bırakmıştım.
 
Orjinalini yazan: HakanGokdemir HakanGokdemir Yazdı:

Bu arada yukarıdaki tezim de boşta giderken gidilen birkaç km nin doğruluğunu savunmuyorum sakın yanlış anlaşılmasın!
 
Yukarıda daha önce yazdıklarıma istinaden birşeyi daha net belirtmek isterim.
Deneme yaptığım yokuşlar D-100 ve TEM otoyolu gibi yollarda yapılmıştır, tamamen sağ şeritte giderken boşa atılmış ve önünde hiç bir araç olmayıp arkadan gelenler için de 90 km/hız dan aşağıya pek düşürülmemeye çalışılmıştır.
Ama sonunda durulması yada çok yavaşlanması gereken yollarda (mahalle içlerindeki yokuşlarda, yada sonunda viraj olan yollarda) zaten boşa atmak demek + yakıt tüketimi demektir. Zira vitesdeyken bile araç duracağınız yada yavaşlayacağınız noktaya rahatlıkla gidecektir. Bu yollarda zaten "elenor" kullanıcı adlı arkadaşımızın bahsettiği sistem devreye gireceğinden hem güvenli hemde ekonomik bir sürüş icra edilmiş olacaktır.


Düzenleyen HakanGokdemir - 18 Ocak 2010 Saat 13:47
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
Yukarı Dön
Kifanhom Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Ocak 2010
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 304
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Kifanhom Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Ocak 2010 Saat 22:13
aracımızı sürekli yokuş aşağı kullanıyor olsak tasarruftan bahsedebiliriz o zamanda başladığımız yere geri dönmek zorunda olacağımız için yokuş yukarı çıkarken normalden daha fazla yakıt tüketmek durumunda kalacak araçlar gibi bir sav ortaya çıkar..
burada ne kadarlık bir tasarruftan bahsediyoruz ki
bu meretleri kullanmaya devam ettikçe , yüce hükümetimiz de bizi kazıklamaya devam ettikçe bu tip konuların ardı arkası kesilmez
yol durumu ve araç neyi gerektiriyorsa emniyet unsurlarını göz ardı etmeden kullanalım araçlarımızı
3 lira tasarruf edeceğim derken 5 liradan da olmayalım bence
fn2
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 11 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 293 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 33804 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103117 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 546 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29901 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 52863 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1061 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 16113 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 559 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 426 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 381 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16913 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 1030 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 497 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3892 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 967 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3177 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34635 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 1797 0 tayfuny1
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
samizel 1
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English