Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7519
Tarih: 21 Ağustos 2025 Saat 20:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!
Mesajı Yazan: elenor
Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2010 Saat 23:48
Gazdan ayak çekilince veya yokuş aşağıya viteste inerken,
enjektörlerin kapatılarak yakıt ekonomisi yapılan
ve neredeyse bütün araçlarda zaten STANDART BİR ŞEKİLDE AKTİF OLARAK KULLANILAN sistemden bahsediyorum.

cut-off aslında genel olarak birşeyin kesintiye uğraması için kullanılan bir laf biliyorsunuz ,

rpm cut-off = devir kesici demek

benim burada bahsettiğim sistemin ismi ,
FUEL CUT-OFF
Fuel cut-off when engine de-acceleration

bu sistem sanırım son 30 senedir ecu su olan araçlarda ZATEN kullanılmakta olan bir yapıdır .

30 senedir kullanılıyor ama hala bunu bilmeyen ve anlatınca anlamayan tipler var.

İsterseniz burada sistemi enine boyuna inceleyelim ?



Başka birkaç yerde yazdığım yazılardan biri:

Alıntı:
sistemin genel ismi
"fuel cut-off when engine de-accelaration"

yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .

Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .


işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .


peki nasıl bu kadar eminim ?
-google da araştırabilirsiniz ,
-kendi arabamın ve başka birçok aracın servis kitaplarında okudum
-birçok araç test cihazlarında enjeksiyon sürelerini gördüm (0)
-kendi arabamın test cihazında gördüm .
-ben elektronikçiyim ve scope ile enjektör sinyallerine baktım .
ALINTIDIR.


-------------
206 HDİ 1,4



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 00:39
YOL BİLGİSAYARINDA 0.0 LT GÖSTERİYOR 5.VİTESTE  İNERKEN..

AMA BOŞTA İNERSEM 0.5-0.6 LT GİBİ DEĞERLERİ GÖSTERİYOR..Gülme



-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 08:21
ßende bişi sormak istiyorum geçen gün yokuş aşağı inerken aracı boşa aldım biranda aracın  göstergesindeki ışıklar yandı istop etti sandım.baktım etmemiş bu durum yakıt ekonomisi yüzünden yapılan bir durum mı acaba?

-------------
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek


Mesajı Yazan: Murat
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 08:30
Valla alışkanlık olmuş. Ankara kepekli yokuşundan inerken hep boşta inerim 10 km boyunca.



Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 09:05

Güzel bir paylaşım, bir ara yokuş aşağıya boşta iken mi benzin az yakar yoksa yüksek vitesde ayağı gazdan çekince mi diye bir tartışma yapılmıştı.

Tabiki söylediğin bu sistem sayesinde araç vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğiniz an enjektörler kapanır ve yakıt sarfiyatınız olmaz ama boşta iken rolantide çalıştıracak kadar enjektörler yakıt püskürtür ve çok az da olsa yakıt serfiyatınız olur.
Bunu her zaman gittiğim bir yolda bir kaç kez deneme şansım oldu.
 
Şöyleki 6,3 km lik bir yolda;
   5 vitesde hafif yokuşu inerken 120 km hızdan 80 km hıza düşene kadar 3,8 km gidebildim ve daha sonra tekrar hızlanmak için gaza basmak zorunda kaldım.
   Fakat boşta giderken 120 km hızdan 80 km lere düşene kadar yolun nerdeyse 6 km sini geride bırakmıştım.


-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 09:17
ßende bişi sormak istiyorum geçen gün yokuş aşağı inerken aracı boşa aldım biranda aracın  göstergesindeki ışıklar yandı istop etti sandım.baktım etmemiş bu durum yakıt ekonomisi yüzünden yapılan bir durum mı acaba? neden olabilir?

-------------
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek


Mesajı Yazan: Celalettin
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 09:47
 Aman dikkat arkadaşlar!!! yokuş aşağı giderken aracı sakın boşa almayın.Bir uzmandan dinlemiştim birçok riski var  vitesi boşa almanın. Yokuş inerken en sağlıklısı ayağımızı  gaz pedalından çekmek.Hiç bir şey hayatımızdan daha önemli değil...


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 10:14
dizel araçlarda vites boşa atıldığında belli bir süre sonra frenin şiştiği söyleniyor doğrumudur... Lpg bulunan karbratörlü  araçlarda da lpg gazının soğuk olması nedeniyle boşta iken stop ettiği doğrumudur... Bende bunları merak ettim şimdi...


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 10:40
Boşa alma da bir kaç kez bastığınızda fren şişme yaptığıı biliyorum ama direk kendi kendine şişme yaptığı konusunda bilgim yok.
 
Bu arada yukarıdaki tezim de boşta giderken gidilen birkaç km nin doğruluğunu savunmuyorum sakın yanlış anlaşılmasın!


-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 12:00
Orjinalini yazan: Murat Murat Yazdı:

Valla alışkanlık olmuş. Ankara kepekli yokuşundan inerken hep boşta inerim 10 km boyunca.


tasarruf yapmak istiyorsanız viteste inin gaza basmadan.hemde güvenliğiniz açısından..


-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 12:03
Orjinalini yazan: by_sertan by_sertan Yazdı:

benzin tasarrufu yapmak istiyenler yokuş aşşağı istop edin :)) 
 
Espiri amaçlı bile olsa insanların hayatını riske atacak cümleleri kurmaktan lütfen sakınınız!!!


-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: GürbüzBAYRAM
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 12:49
Tedbirli gittiğim sürece yolda nem, mıcır, yağ vs. olmadıkça Peygamber vitesini hep kullanırım.. Tamam yakıt tasarrufu sağlanıyor diyorsunuz ama Hakan ' ın dediği gibi viteste iniyorsun aracın devri düşyor ve tekrar gaza basmak zorunda kalıyorsun ve bu gaza basarak gittiğin yol boyuca boşta gittiğin yere gelene kadar zaten boşta gittiğinde ki yakıt tüketimini harcamış oluyorsun.. Pek ekonomik değil bence eğer aracına ve kendine güveniyorsan(aracın stop etmesi veya stop edince yaşayacağın panik durumu) BENCE boşta gitmek daha tasarruflu..

-------------
Gürbüz BAYRAM
1980 / Üsküdar / İSTANBUL
A Rh+
206 XR
Tabiki FENERBAHÇE!!!
“Cehennemde odun bulunmaz, herkes yakacağını kendisi getirir!"


Mesajı Yazan: elenor
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 22:01
Orjinalini yazan: Celalettin Celalettin Yazdı:

 Aman dikkat arkadaşlar!!! yokuş aşağı giderken aracı sakın boşa almayın.Bir uzmandan dinlemiştim birçok riski var  vitesi boşa almanın. Yokuş inerken en sağlıklısı ayağımızı  gaz pedalından çekmek.Hiç bir şey hayatımızdan daha önemli değil...
+ bencede en önemlisi can güvenligimiz yokuş aşagı inerken kesinlikle viteste inilmesi taraftarıyım.

-------------
206 HDİ 1,4


Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 22:21
Orjinalini yazan: elenor elenor Yazdı:

Orjinalini yazan: Celalettin Celalettin Yazdı:

 Aman dikkat arkadaşlar!!! yokuş aşağı giderken aracı sakın boşa almayın.Bir uzmandan dinlemiştim birçok riski var  vitesi boşa almanın. Yokuş inerken en sağlıklısı ayağımızı  gaz pedalından çekmek.Hiç bir şey hayatımızdan daha önemli değil...
+ bencede en önemlisi can güvenligimiz yokuş aşagı inerken kesinlikle viteste inilmesi taraftarıyım.

+ yarım lt daha azz yakarsınız..yani araç yakmazGülme


-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: Rfk
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 23:34
çok güzel bi açıklama bence teşekkürler...aynen katılıyorum yokuşları vitesle inin zaten bütün açıklama yazıyo

-------------
Aşıksan vur saza,şöförsen bas gaza :)


Mesajı Yazan: Aytaç
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 23:56
Viteste İnmek Gerekir Hic Birseye Dokunma Yeterlidir Bence...


Mesajı Yazan: SahinGün
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2010 Saat 00:19
tecrübelerini paylaşan arkadaslara teşekkur ederim sağolun... bence de viteste kullanmak çok daha iyi.


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2010 Saat 13:02
viteste gerçekten yakıt kesiliyo yol bilgisayarına bakıldıgında 0.0 gösteriyor

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2010 Saat 13:45
Orjinalini yazan: HakanGokdemir HakanGokdemir Yazdı:

Güzel bir paylaşım, bir ara yokuş aşağıya boşta iken mi benzin az yakar yoksa yüksek vitesde ayağı gazdan çekince mi diye bir tartışma yapılmıştı.

Tabiki söylediğin bu sistem sayesinde araç vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğiniz an enjektörler kapanır ve yakıt sarfiyatınız olmaz ama boşta iken rolantide çalıştıracak kadar enjektörler yakıt püskürtür ve çok az da olsa yakıt serfiyatınız olur.
Bunu her zaman gittiğim bir yolda bir kaç kez deneme şansım oldu.
 
Şöyleki 6,3 km lik bir yolda;
   5 vitesde hafif yokuşu inerken 120 km hızdan 80 km hıza düşene kadar 3,8 km gidebildim ve daha sonra tekrar hızlanmak için gaza basmak zorunda kaldım.
   Fakat boşta giderken 120 km hızdan 80 km lere düşene kadar yolun nerdeyse 6 km sini geride bırakmıştım.
 
Orjinalini yazan: HakanGokdemir HakanGokdemir Yazdı:

Bu arada yukarıdaki tezim de boşta giderken gidilen birkaç km nin doğruluğunu savunmuyorum sakın yanlış anlaşılmasın!
 
Yukarıda daha önce yazdıklarıma istinaden birşeyi daha net belirtmek isterim.
Deneme yaptığım yokuşlar D-100 ve TEM otoyolu gibi yollarda yapılmıştır, tamamen sağ şeritte giderken boşa atılmış ve önünde hiç bir araç olmayıp arkadan gelenler için de 90 km/hız dan aşağıya pek düşürülmemeye çalışılmıştır.
Ama sonunda durulması yada çok yavaşlanması gereken yollarda (mahalle içlerindeki yokuşlarda, yada sonunda viraj olan yollarda) zaten boşa atmak demek + yakıt tüketimi demektir. Zira vitesdeyken bile araç duracağınız yada yavaşlayacağınız noktaya rahatlıkla gidecektir. Bu yollarda zaten "elenor" kullanıcı adlı arkadaşımızın bahsettiği sistem devreye gireceğinden hem güvenli hemde ekonomik bir sürüş icra edilmiş olacaktır.


-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: Kifanhom
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2010 Saat 22:13
aracımızı sürekli yokuş aşağı kullanıyor olsak tasarruftan bahsedebiliriz o zamanda başladığımız yere geri dönmek zorunda olacağımız için yokuş yukarı çıkarken normalden daha fazla yakıt tüketmek durumunda kalacak araçlar gibi bir sav ortaya çıkar..
burada ne kadarlık bir tasarruftan bahsediyoruz ki
bu meretleri kullanmaya devam ettikçe , yüce hükümetimiz de bizi kazıklamaya devam ettikçe bu tip konuların ardı arkası kesilmez
yol durumu ve araç neyi gerektiriyorsa emniyet unsurlarını göz ardı etmeden kullanalım araçlarımızı
3 lira tasarruf edeceğim derken 5 liradan da olmayalım bence

-------------
fn2
http://img341.imageshack.us/i/unutmayinizq.gif/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: mamuli
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2010 Saat 08:00
Arkadaslar bizim buralarda çok (rize)kullanılan buna benzer bi yontem var.Aracı yokus inerken 5e yada 4 e alıyosun sonra kontagı kapatıyosun.Tabi tam değil direksiyon kilitlenmesin :)Ne frenler şişiyo nede direksyon sertleşiyo yağ gibi kayıyo araba.İnanması güç ama gerçek . Mekanik olarak bu yontemin tarifini yapamam ;hatta biri yaparsada sewinirim :)


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2010 Saat 09:49
Orjinalini yazan: mamuli mamuli Yazdı:

Arkadaslar bizim buralarda çok (rize)kullanılan buna benzer bi yontem var.Aracı yokus inerken 5e yada 4 e alıyosun sonra kontagı kapatıyosun.Tabi tam değil direksiyon kilitlenmesin :)Ne frenler şişiyo nede direksyon sertleşiyo yağ gibi kayıyo araba.İnanması güç ama gerçek . Mekanik olarak bu yontemin tarifini yapamam ;hatta biri yaparsada sewinirim :)
 
4 yada 5. vites hızlarında kontağı her ne şekilde olursa olsun kapatmak hayatınızı riske atmaktır. Bir depo benzinim bile ziyan olsa kontağı kapatmam. Hiçbirşey canımızdan değerli değil.
Lütfen bu ve buna benzer tehlike içeren yöntemleri paylaşmayalım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2010 Saat 10:29
giderken kontağı kapatmanın hıcbır mantıgı yok. hem cok tehlıkelı hemde anlamsız. zaten ayagı gazdan cektıgınde enjektorler durdugundan motoru durdurmanın ne esprısı varkı. tamamen delı sacması... sıvrı zeka ısı bence :)) bırılerı bır yanlısı turetıyor. baskalarıda o yanlısa uyuyor. sanıyorlarkı dogru yapıyorlar. kımse sorgulamadan dusunmeden aynı yanlısa devam edıyor. arac gıderken kontagın kapatılacagı nerde gorulmus Allah askına yaa yerlere yattım gercekten... :))))) malum zengın ulkeyız. 3 kurus kar edecem derken kaza yapma rıskını alabılecek kadar zengınızzz...
tabı herturlu dusunceye saygım var fakat bu denlı tehlıkelı yorumları paylasmamamız gerektıgını dusunuyorum...............


Mesajı Yazan: t@lip
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2010 Saat 15:45
Orjinalini yazan: shamed shamed Yazdı:

ßende bişi sormak istiyorum geçen gün yokuş aşağı inerken aracı boşa aldım biranda aracın  göstergesindeki ışıklar yandı istop etti sandım.baktım etmemiş bu durum yakıt ekonomisi yüzünden yapılan bir durum mı acaba? neden olabilir?
Bence lambalar yandı dediğinize göre önce istop etti sonra bir yöntemle tekrar çalıştı.

-------------
En iyisi senin olandır


Mesajı Yazan: mamuli
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2010 Saat 16:00
İşte bende başta bu tepkiyi vermiştimde sonra işe yaradığını gorunce burda paylaştım.Zaten bende uygulamıyorum kimseyede tavsiye etmem ama işe yarıyor.


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2010 Saat 16:04
Orjinalini yazan: t@lip t@lip Yazdı:

Orjinalini yazan: shamed shamed Yazdı:

ßende bişi sormak istiyorum geçen gün yokuş aşağı inerken aracı boşa aldım biranda aracın  göstergesindeki ışıklar yandı istop etti sandım.baktım etmemiş bu durum yakıt ekonomisi yüzünden yapılan bir durum mı acaba? neden olabilir?
Bence lambalar yandı dediğinize göre önce istop etti sonra bir yöntemle tekrar çalıştı.
 
o araba stop etmiştir hareket halinde ama vites takılıyken gitmeye devam ettiğinden sanırım vurdurmuş gibi çalışmış. Bana öyle geldi anlatmandan.


Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2010 Saat 05:27
Bilgiler tamamen dogru, yani yokus asagi viteste inildiginde ve gaza basilmadigi sürece yakit silindire gitmez. BMW bu  sistemi yillardir kullaniyor. Ayrica, yeni teknoloji ile üretilen araclarda, kisa duruslarda dahi (örnegin kirmizi lambalarda veya kisa süreli herhangibir yerde-zamanda) ayaginiz fren pedalinda ise motor stop ediyor ve yesil isik yandiginda, gaza dokunmanizla arac tekrar calisiyor.

Kesinlikle ve kesinlikle hem kendi, hem de trafikteki diger, yaya ve araclarin güvenligi icin vitesi bosa atmayin.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2010 Saat 12:05
Peki bu gaza basilmadigi surece yakitin silindirlere gitmemesi olayi benzinli motorlarda da var midir? Var olup olmadigini nasil anlarim? Yol bilgisayarindan mi?
 
Ikinci bir sorum da, diyelim ki yolda giderken saga cektik arabayi ve orada 1-2 dakika duraklayacagiz. Bu durumda benzinli araci stop ettirmek mantikli midir? Ya da ortalama kac dakika icin araci stop ettirmek dogrudur, asagisi zarardir?
 
Tesekkurler.


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2010 Saat 16:57
Bende viteste inerken yol bilgisayarı 0.0 gösteriyor. Boşa atınca 0.8 veya 1.0 gösteriyor bu fazla bir veri mi. Arkadaşımız boşta iken 0.5 gibi bir veri yazmış... Bilgisi olan varmı.?


Mesajı Yazan: SUPERMAN
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2010 Saat 01:38
Orjinalini yazan: okan77 okan77 Yazdı:

Bende viteste inerken yol bilgisayarı 0.0 gösteriyor. Boşa atınca 0.8 veya 1.0 gösteriyor bu fazla bir veri mi. Arkadaşımız boşta iken 0.5 gibi bir veri yazmış... Bilgisi olan varmı.?
 
aynısını bende sorucaktım viteste inerken yol bilgisayarı 0.0 gösteriyor. Boşa atınca 0.8 veya 1.0 gösteriyor viteste hiç yakmıyormu demek oluyor bu boşta benzin sarfiyatımı yapıyor araçlar. doğrusu bumudur ???


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2010 Saat 09:40
Benzin sarfiyatı boşa atınca yapar zaten. Benim sormak istediğim... Arkadaş 0.5/0.6 diye yazmış... Araçtan araca değişir mi yoksa bizde bir sorun mu var... 0.8/0.9 verilerinde..


Mesajı Yazan: A.L.P
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2010 Saat 11:26
o veriler deigiiyor 0.5 0.9 diye yola gore herhalde ama dusuk devirde yuksek vitese cekmeyin 2000 devirin uzrinde olsun altında jigle  devreye girio ve gene yaktırıyo diye biliriom yokus gorunce direk 4 yada 5 cekmekte olmaz yani:) boyle ufak tefek seylere dikkat ede ede alıskanlık oldu 206 da denemdm fullyemedgm icin ama corolla vvti 1.6 da 100 km 3.5lt yakıo ort yol bilgisayar verisi 250 km 45 liraya gidyo cok sukur..)

-------------
http://img808.imageshack.us/i/grnt140.jpg/">

Uploaded with http://imageshack.us - ImageShack.us


Mesajı Yazan: 01EG566
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2010 Saat 11:53
arkadaşlar siz tutupta ufacık bir eğimli yolda vitesi büyültüp ayagnızı gazdan çekerseniz heralde yakıtınız artar ama yol bilgisayarı olan bi arabada ve gerkli eğimli yolda 3.000 devir civarındayken gazdan ayagnzı çekin ve 2000 civarında vites düşürün ozaman göreceksiniz ortalama yakıt tüketimi 0.00 oluyor denemesi bedava ayrıca aracınız viteste oldugundan eğimsiz arazide yavaşlar ama uygun bi arazide habire hızlanıp frene basmaktansa balatayı yemektense viteste inin sabit hızla inin derim hem yakıt hemde frenlerin ömrünü uzatın...

-------------
http://urlal.com/dqqf">


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2010 Saat 15:06
Yolda giderken, araci bosa aldigimizda yakit tuketimi minimum 1,3/100l civarina kadar iniyor. Peki ayni yakit tuketimini araci saga cektigimizde dururken neden gostermiyor? O zaman yakit harcamiyor mu? Arac yolda giderken bosa alindigi durum ile, dururkenki bosta calisma durumunun arasinda ne fark var?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net