|
306 Genel Tamir |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Alpbalturk
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2020 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Alpbalturk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 08 Haziran 2020 Saat 22:55 |
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 2 Yıldır kullandığım 2000 model 306 artık beni bi elden geçir diye yalvarmaya başladı. Yaklaşık bir ay civarında komple bi bakımını eksiğini her şeyini yaptıracağım. Genel hatlarıyla
-Arka torsiyonu tamir ettirilecek -Lifter sesi var önce bir yağ katkısı deneyeceğim olmazsa değişecekler -Rölantide dalgalanması var sanırım akışmetrenin değişmesi gerekiyor -Rengi şu an gri ama sedefli beyaz veya kırmızıya boyatmak istiyorum (hala karar veremedim tavsiyelere açığım) -Bir de GTI Tampon ve marşpiyel almak istiyorum (Eğer para artarsa jant değişimi de aklımda ama öncelik değil bu ikili) Şimdi Torsiyon tamiri ve Lifter sesi için Kocaeli çevresinde bildiğiniz tanıdığınız bir usta var mıdır yönlendirebileceğiniz ? Boya için de aynı şekilde sorayım eski aracımı ilk gördüğüm boyacıya boyatmıştım muhtelif yerlerini boyatmaz olaydım dedirtti. Peugeot mecrasında tandığım kimse olmadığı için foruma yönelmeyi tercih ettim açıkçası. Mekanik işlerinde iyi olan bir ustamız varsa ismini yerini öğrenmek isterim. Bütçe olarak 8-9 bin lira civarında bir para ayıracağım Öncelikler mekanik işlerine olmakla birlikte. Kalanını da renk değişimi olursa da jant değişimine harcamak istiyorum. Bu paralara bu işler yapılır mı yoksa çok mu hayalperest davrandım diyeyim size :D Bu saydığım işlemleri daha önce yaptıran arkadaşlar varsa ne kadar masraf çıktı bilgilendirebilirseler çok sevinirim. |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öncelikle aramıza hoşgeldin. motor yağ katkısı pek işe yaramaz hocam geçici çözümden başka birşey deil üst kapak elden geçirseniz yine 2000-3000 tl altına çıkmaz sadece lifterla bitmiyor yağı suyu triger - devirdaim vs. Tabi iyi araşırmak lazım. torsiyon ortalama 600-1000 tl arası ister. boya ustasına göre değişir renk diğişimine gitmenizi tavsiye etmem boya maliyeti çok arta boya kazınması vs. birde kapı içleri ve direkler vs. 4000-5000 tl isterler bunun içinde trim sökme fiyatı en kötü zaten 500 tl altına istemiyor yok tampon sökülecek vs. yaptıracaksınızda kendi rengide olsun ve tamponlar sökülerek boyansın yoksa düzğün bir içilik çıkmıyor. sadece boya için kısa sürede olması iyi olmaz en kötü 10-15 gün sürmesi lazım düzğün olmasını istiyorsanız. Usta konusunda ankarada olsaydınız yardımcı olurdum. Ancak kocaelinde bildiğim bir yer yok malesef. 10000 tl civarı bulabilir düğün uzun süre kullanmak isterseniz. Ek olarak motor ile iligi parçaları kendiniz almanızı tavsiye ederim ustaya bırakırsanız parça başı 10-15 tl ekstra eklar en kötü 500-600 tl fark çıkar siz ustadan sadece motor için işçilik ücretini sorun. Parça konusunda kesinlikle çin mallarında uzak durun.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Alpbalturk
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2020 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Alpbalturk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Öncelikle bilgilendirme için çok teşekkür ederim dostum :) Renk değişimi aşırı fazla tutacaksa kendi eksiklerini elden geçiririm kendi boyası çok kötü durumda değil bel altına boya atılsa düzelir. Onun yerine tampon falan alıp boyatmak griye daha mantıklı gibi. Bir de yedek parça için güvenebileceğim bir site var mıdır peugeotcu arkadaşlarımızın kullandığı? Parçaları sorup kendim tedarik etmeyi düşünüyordum zaten lifterlar vesaire için. Lifter değişimi için önerebileceğiniz bir marka veya ürün varsa bilgilendirebilirseniz tekrar çok sevinirim :)
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
o zaman dediğiniz gibi bel altı boya daha mantıklı hemde uyguna gelecektir. diğer işlemler için daha çok paranız olacaktır. lifter için ina yada orjinal parça bakmanızı tavsiye ederim. parça tederaği konusunda otoyedekmarket.com parçagönder.com sıkıntı yaşamazsınız. ilk firma istanbul anadolu yakasındaydı yanlış olması ikincisi ankarada
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Alpbalturk
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Haziran 2020 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Alpbalturk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bilgi için çok teşekkürler oralara yöneleceğim o zaman. Bunun için ayrı bir konu açtım fakat bir sorum daha olacaktı. Daha önceden de bahsettiğim gibi torsiyon gıcırdamasından muzdaribim. Arkadaşımın babası tornacı olduğu için kendisinin tamir edebileceğini ama mesleği gereği araba değil gemilerle uğraştığı için spesifik olarak neyi yapılması gerektiğini söyleyebilirsem tamirini gerçekleştirebileceğini söyledi. Daha önce de kendisine spacer yaptırmıştık arkadaşımla birlikte gösterildiği müddetçe işini yapabilen birisi. Şimdi size olan sorum şu bizim torsiyonun gıcırtı yapmaması için tam olarak ne yapılması gerekiyor bu konuda bilgisi olan var mıdır acaba? Örnek veriyorum bilyalar değişecek ya da mili tornalanacak vesaire gibi. Yardımcı olabilirseniz beni iyi bir masraftan kurtarırsınız cidden şimdiden teşekkürler.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |