Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >207
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Hangi usta haklı? Arabam conta mı yaktı?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Hangi usta haklı? Arabam conta mı yaktı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Hangi usta haklı? Arabam conta mı yaktı?
    Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2016 Saat 17:44

Beyler, 8 farklı ustaya gösterdiğim aracıma 2 farklı teşhis konuldu. Biraz uzun olacak ancak madde madde yazıp sorularımı sormaya çalışayım. Öncelikle, km’si gelmeden bakıma veren biriyim ancak araç yağına suyuna bakan biri değilim. Aracım Peugeot 207 st 2011 model. 1,6HDI.

1 ay kadar önce uzun yoldan geldim, ertesi gün işe gidip geldim. Eve 250m. kalmışken ışıklarda kalkarken aracı stop ettirdim. Hemen çalıştırınca hararet göstergesi saniyelik tavan yaptı ve 90’a düştü. 200m.uzaktaki benzin istasyonunda suyuna baktım. Su yoktu. 4lt su koydum.

Ustayı aradım suyu ara ara kontrol et, sonra gel bakalım dedi. 2  hafta boyunca su eksiltmeyi kontrol ettim. Toplam 40km.lik iş/ev mesafesinde çok cüzi su eksiltme olduğunu gördüm. (Günlük 10ml. Kadar.) Tekrar uzun yola çıkacağım için ustaya gösterdim. Suya baktı, motoru dinledi, “conta yakma olabilir sen kontrollü git, geldiğinde km bakımıyla birlikte buna da bakarız dedi.” dedi.

400km uzun yol sonrası, 1litre su eksittiğini ve su kabında az da olsa “egsoz kurumuna benzer gibi kurum” gördüm. Ustayı tekrar aradım bu araç geri döner mi diye, döner dedi.

200km. Tatilde yol yaptım; yarım litre su eksiltti. 400km. geri geldiğimde, yine 1 litre su eksiltme vardı; ancak su kabındaki su simsiyah olmuştu. Yağ değil, yine kurumdandı. Kurum suyla homojen dağılmış, motor yağı gibi siyah olmuştu.

Ustam; motor conta yakmış, motor üst bloğu taşlanacak dedi. Bu kanıya varırken şu yöntemleri uyguladı.

1)Su kabını en üst seviyeye kadar doldurdu. Aracı 3-4 kere çalıştırıp kapattı;  su kabından dışarı taşma oldu; bu motordan hava yaptığı için dedi.

2) Siyah kurumun  conta yakması ile alakalı olduğunu söyledi.

Sonra 7 ustaya daha daha gösterdim. 2 tanesi; arabanın “yağ soğutucusunda” küçük kırık gördü. Su eksiltmenin sebebi bu olabilir deyip; hemen rektefiye yaptırmanın mantıksız olduğunu, önce bunu değiştirip, kimyasal ile tüm boru hortum vs nin temizlenip sonrasında yolda test etmenin daha doğru olacağını söylediler.

Hatta ilk ustanın söylediklerine karşı anti-tezleri de vardı.

1)Su kabına gelen havanın pompadan olabileceğini ve normal olduğunu.

2)Siyah kurumun araç susuz kaldığı için hortumlardan gelebileceğini bunun normal olduğunu söylediler.

Şu an ki durum; su kabında artık kurum yok ancak 1 hafta boyunca 40km.’lik iş/ev arasında 0,5litre su eksiltiyor. Yani eksiltme miktarı arttı.

Sizce hangi usta haklı?

Aracı hemen rektefiyeye vermek mantıklı mı?

Bu işlem sonunda arabadan huylanmış olma ihtimalim yüksek; rektefiye dedikleri bu motor üst kapağını taşlatmak çok ciddi bir iş midir?

Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2016 Saat 18:15
öncelikli olarak mesut hoşgeldiniz. ikinci ustanın dediği gibi yağ soğutucusundan kaynaklı suya yağ karışması var bence çatlak olduğu için ikinci ustanın dediği gibi yağ soğutucusu değişiğ kontrol edin tekarardan. motor rektefiye iyi bir usta olduktan sonra çok büyük bir problem deil ama dizel olduğu için biraz maliyetli bir durum. kapak taşlama dediği 150-200 tl civarların bir işlem işçilik yüksek tutuyor. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2016 Saat 20:34
Eksilen su dışarı akmıyorsa yada en tehlikelisi yağa karışmıyorsa bunun anlamı conta yakmak.. Sadece suyun içinde yağ olsaydı yağ soğutucu üzerinde yoğunlaşabilirsin. Motor sıkışmasından dolayı yükselen yağ basıncından soğutucudan suya karışabiliyor ... (şahsen kendim yaşadım, basınç yükselmesinden  dolayı soğutucu contasından suya karışmış ama şartlar normale dönünce düzeldi, soğutma suyunu değiştim şuan sorun yok) Senin durumunda farklı olan suyunun eksilmesi, yağda su olsaydı 8 ustadan birisi anlardı diye düşünüp conta yakma ihtimalin çok yüksek. Sistemde hava yoksa yedek su deposundan kabarcık gelmez. Sabah çalıştırdığında bir kontrol et. Contanın yandığını düşünerek 800 ile 1200 tl arasında toplam masrafın olur. Bunun olumsuz bir etkisi yok ancak kapak taşlandıktan sonra uygun silindir kapak contası kullanmak çok önemli. Kapak taşlandıktan sonra yanma odaları hacim olarak küçülür sıkıştırma oranı yükselir. Orijinal parça satan yerden yada rektefeciden bunun bilgisini alabilirsin. Silindir kapak contaları standart değildir. Ustana suyun nereye gittiğini sor.... 
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2016 Saat 21:28
@sonerkyl ve @madblueblacksea
Yorumlarınız için teşekkürler. Bu konulardan pek anlamadığım için bu kadar ustaya götürdüm aracı ve halen daha ikilemdeyim. Yazmayı unutmuşum madblue hatırlattı.

Araç dışına akan herhangi bir su görünmüyor. İlk ustam bunun egsozdan çıkıp gittiği için görülemediğini söyledi.

Yağ soğutucusundan kaynaklı diyen ustalar ise yağ soğutucu yanındaki bazı parçalarda su damlasının izlerini gördü. Ve bunun da yüksek ısıyla buharlaşabileceğini, dolayısıyla görünemeyeceğini söyledi.

Benim merak ettiğim, su kabında eskiden kurum olurken, artık kurum olmaması. Yani bu kurum conta yanması ile oluşabilecek bir durum mu? Ve evet su kabında yağ yoktu. Görünümü yağ gibiydi ama kurum sanki mikserden geçirilmiş gibi suya homojen dağılmış erimişti.

Fiyat vereyim, 1500tl dediler. Parasında değilim, sadece motora dokunulunca arabadan hevesim kaçacak.

İtiraf edeyim bu kadar çabuk cevap beklemiyordum, o bakımdan bir soru daha sorayım müsaadenizle.

İlk ustam Ford ustası. 6 sene ford kullandım tüm bakımlarını o yaptı. Bu araç motoru ile ford motoru aynıymış galiba, yani ilk ustama versem yanlış mı yapmış olurum yoksa bir Peugeot'çu mu bulmalıyım?

Teşekkürler şimdiden


Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2016 Saat 02:30
Tekrar selam beyler. Bugün aracı tamir ettirdim ve sonuçları buraya yazayım dedim.

2 yerde Su kaçağı tespit edildi.
1) Su kabının kapağındaki o-ring deforme olmuş. Gerçi büyük ihtimalle, araç sürekli su eksilttiği için, onlarca kere aç kapa yaptığımdan kaynaklı bu. Yani asıl su eksiltme bu değil. Çünkü kapağı değiştirdikten sonra az da olsa su eksiltmeye devam etti.
2)Yağ soğutucusunun petek gibi olan kısmı ezilmiş. Ve su kabından bilmem kaç bar hava basınca oradan su fışkırdı.


İşin ilginç yanı bu petek dediğim yer, çok daha öncelerden arabada ses yapan ama ustanın "önemli bir parça değil koruma sacı bu" dediği şeyin titreşiminden kaynaklı ezilmiş.

Kısaca siz siz olun, önemsiz denilen parçaların, başka parçalara temas etme durumunu da göz önünde bulundurun.

Her iki parça değişti, kilometre bakımı yapıldı. Ancak finalde 20 km test edildi yine su eksiltme vardı. Bunun ilk seferde normal olduğunu söyledi usta. Çünkü suyu komple boşaltmış tekrar koymuş, birkaç kere rölantide test ederken termostatı çalıştırmış ve bu termostattan dolayı eksilme olabilirmiş. Yani sağlıklı testin, eve geldikten ve araba soğuduktan sonra suyu ilave edip, o gün kullandıktan sonra tekrar soğutup bakmak olduğunu söyledi.

İşte bu kısım aklımı kurcaladı. Acaba adam başından mı savdı bilmiyorum. Yarın müsait bir zamanda test yapıp tekrar bildiricem. Belki bu esnada içimi kemiren bu soruya cevap veren olur.

Buraya foto nasıl ekleniyor bulamadım. Yoksa daha kısa yazabilirdim.
Yukarı Dön
themurat54 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Ağustos 2014
Konum: Sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 284
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı themurat54 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2016 Saat 09:50
Hocam geçmiş olsun öncelikle. Yazının tamamını okumadım. Arabanın contasının yanıp yanmadığını bi aparat sayesinde ustalar öğrenebiliyor. Yedek su deposuna icinde mavi sivi olan bu aparati sokuyor eger bu sivi sariya donusurse conta yanmistir. Eger arabanin altinda islaklik olmuyorsa cok buyuk ihtimal contadır ve ihmali kotu olabilir. Tekrar gecmis olsun.
Peugeot 206 Sedan
2007 Model, Comfort, 1.4, 75 HP, Benzin/LPG
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2016 Saat 16:10
Suyun tamamen bosalmasindan sonra havası alınsa bile yinede hava kalabiliyor. Bikaç kez fan açma ısısına kadar kullanın. Kaloriferi sıcak konuma almayı unutmayın.
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Mart 2017 Saat 09:14
Uzun zaman sonra son durumu yazıp bilgi vereyim. En son yağ soğutucusunu değiştirdikten sonra 5000km yol yaptım. Hala su kaçağı var. Ancak bu kaçak; 150km/h hıza çıktığımda oluşuyor. 100-110km hızla kullandığımda 2hafta bir sadece bir çay bardağı kadar ekleme gerektiriyor. Su kabına gelen egsoz kurumu gibi olan kurum bitti, artık oluşmuyor.

Asıl sorun su kabına su koymak için kapağı açtığımda (sabah arabaya binmeden önce kontrol ediyorum); müthiş bir hava basıncı ile su yukarı çıkıyor. Dolayısıyla su kabında, su az görünmesine rağmen, genelde ekleme yapamıyorum.

Eskiden hortumlar yumuşak olduğu için conta yakmış diyemiyordum. Ancak artık su kabının kapağını değiştirdiğimden, oradan su ve hava kaybı olmadığından, içerideki hava dışarı çıkamıyor ve hortumlar artık taş gibi sert. Bu da conta yaktığına işaret ediyor sanırım. 

Öyle uzun uzun dur kalk trafiğine girmediğim için sıkıntı yok diye, kullanmaya devam ediyorum.

5000km sonra normal bakım zamanı contayı değiştereceğim.
İnşallah sadece contadadır. 
Daha kötüsü; silindir kapağında çatlak olması
En kötüsü ise motor bloğunda çatlakmış.

Artık onu da 4 ay sonra filan yazarım herhalde.

Tekrar ilgilenen arkadaşlara selam olsun.

Şimdi başka başlıkta başka bir yardım isteyeceğim :)
Yukarı Dön
Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mart 2017 Saat 00:23
hocam öncelikle radyatördeki suyu tahliye edin yeni su ilave ederek havasınıda alın. böyle bi deneyin.

hemen conta yandı demek için önceki şu kontrolleri yapmanız gerek hortum giriş çıkış yerlerini elle gözle ve kör noktaları ayna ile kontrol ederek su kaçağının olup olmadığına bakmanız gerek. su hortumlarda iz yapar tespit edebilirsiniz. 

contanın yandığını düşünüyorsanız;

1. her sürüşte ciddi derecede su eksiltir.
2. yağı suya yada suyuda yağa karıştırır.
3. egzozdan su atar.
4. egzozdan beyaz duman atar.
5. hararet daima tavan yapar.
6. çekiş düşer sanki arabayı biri tutarcasına.

bu gibi belirtiler varsa contan yanmıştır.

tabiki contanın yanıp yanmadığınında testi yapılıyor test yaptırmadan motora elletmeyin. 

sanayide ustalar aç biri gelsede kemirelim diye. olmadık şeyler bile çıkarıyorlar. 
Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mart 2017 Saat 09:34
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

hocam öncelikle radyatördeki suyu tahliye edin yeni su ilave ederek havasınıda alın. böyle bi deneyin.

hemen conta yandı demek için önceki şu kontrolleri yapmanız gerek hortum giriş çıkış yerlerini elle gözle ve kör noktaları ayna ile kontrol ederek su kaçağının olup olmadığına bakmanız gerek. su hortumlarda iz yapar tespit edebilirsiniz. 

contanın yandığını düşünüyorsanız;

1. her sürüşte ciddi derecede su eksiltir.
2. yağı suya yada suyuda yağa karıştırır.
3. egzozdan su atar.
4. egzozdan beyaz duman atar.
5. hararet daima tavan yapar.
6. çekiş düşer sanki arabayı biri tutarcasına.

bu gibi belirtiler varsa contan yanmıştır.

tabiki contanın yanıp yanmadığınında testi yapılıyor test yaptırmadan motora elletmeyin. 

sanayide ustalar aç biri gelsede kemirelim diye. olmadık şeyler bile çıkarıyorlar. 

1.madde: ilk zamanlar vardı; ama meğer su kabının kapağı bozukmuş. Ondan sonra öyle bir su eksiltme olmadı.

2.madde: Su kabının içinde yağ değil ama "egsoz kurumu gibi kurum" oluştu 1000km sonra. 150km hıza çıkınca oluşuyordu. Artık o kadar hızlı gitmediğim için bu da yok.

3ve4. madde: Çok kontol ettim, bunlar olmuyor.

5.Hararet yok. Yoğun trafikte bazen 90'a kadar çıkıyor ama 90'ı geçmiyor. Gerçi saatlerce trafikte duran biri değilim. 

6.madde: Çekiş ve yakıtta bir sıkıntı yok.

İnternette o testi gördüm, ama nerede ve kaç paraya yapılır bulamadım. 

Şu an sadece sağlam bir hava basıncı var arabada. Hortumlar sert. 2 haftada çay bardağı kadar su koyuyorm. Ama kaçağın da kabın kendisinden olduğunu görüyorum. Özellikle hız yaptığımda o siyah kapaktan kaçırıyor. Hız yok ise kaçırma da yok.  Kısaca belirtiler conta değil gibi göründe de o hava basıncı yüzünden conta diye düşünüyorum
Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mart 2017 Saat 09:37
Radyatörün havası olayını unutmuşum. Yağ soğutucunu değiştiren ustaya söylemiştim pek oralı olmamıştı. Olmaz hava filan deye terslemişti. Nasıl yapıldığını bilsem kendim yapacağım. Bir fırsatta onu da başka bir ustada yaptırayım.  
Yukarı Dön
Oktkor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 871
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Oktkor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mart 2017 Saat 10:50
Bizim ustlardaki özgüven ve çok bilmişlik kimsede yok. Ben de lifte çıkar düzgün bakalım diyorum yok böyle görürüz diyor iki gün sonra ekstra masrafla lifte kaldırıyoruz.
Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mart 2017 Saat 11:09
Orjinalini yazan: Oktkor Oktkor Yazdı:

Bizim ustlardaki özgüven ve çok bilmişlik kimsede yok. Ben de lifte çıkar düzgün bakalım diyorum yok böyle görürüz diyor iki gün sonra ekstra masrafla lifte kaldırıyoruz.

Evet kesinlikle haklısın. Derdimi bir türlü anlatamıyorum onlara. 
Şimdi olaya biraz felsefi yaklaşayım.
Sıfat olarak "tamirci" diyoruz, yani bozulan bir şeyi tamir eden insan. Asli görevi budur ustaların.
Ancak arkadaşlar genelde; bunu sökelim yenisi takalım diyorlar. İyi de teknik olarak tamir etmek denilmez ki.

O işi zaten yetkili servis yapıyor. Benim sana gelme amacım, ucuz olmasından ziyade, tamir edilebilip edilemeyeceğine bakman, mümkünse o parçayı düzletmen. Ha olmuyorsa okey, değiştirelim.

Pintilik değil yaptığım tam tersi eli çok açık insanım. Ama mühendislik formasyonu almamla alakalı belki; önce sorunun ne olduğunu öğrenelim, ben mi yanlış yaptım da bozuldu, miadı mı doldu, elektriksel birşey mi vs vs bunu öğrenelim.

Parçayı değiştirdin, ama ben yine aynı hatayı yaptım ve tekrar bozdum diyelim. Yazık değil mi?
Bu parçaların çoğunu biz üretmiyoruz. Milli serveti elin ecnebisine neden verelim?

Yani olayın diğer boyutundayım ben. 
Ha sakın ters düşünmeyin; tamircilere acayip saygım var. Hatta el emeği ile para kazanan her sektörden ustaya acayip saygım var. Ve hiç olmadığım kadar kibarım onlara karşı. 

Ama genel olarak tamircilerle yaşadığım iletişim problemini, diğer hiç bir usta ile yaşamıyorum.

Evde birşey bozulsa da yetkili servis peşinde koşmam, önce normal ustaya götürürüm. Hem küçük esnaf para kazansın; hem de ben paramı sokağa atmayayım derim. Marangoz dışında sıkıntı yaşamadım hiç. 

Saygılar efenim.

Yukarı Dön
Oktkor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 871
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Oktkor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mart 2017 Saat 11:27
Orjinalini yazan: mesut207 mesut207 Yazdı:

Orjinalini yazan: Oktkor Oktkor Yazdı:

Bizim ustlardaki özgüven ve çok bilmişlik kimsede yok. Ben de lifte çıkar düzgün bakalım diyorum yok böyle görürüz diyor iki gün sonra ekstra masrafla lifte kaldırıyoruz.


Evet kesinlikle haklısın. Derdimi bir türlü anlatamıyorum onlara. 
Şimdi olaya biraz felsefi yaklaşayım.
Sıfat olarak "tamirci" diyoruz, yani bozulan bir şeyi tamir eden insan. Asli görevi budur ustaların.
Ancak arkadaşlar genelde; bunu sökelim yenisi takalım diyorlar. İyi de teknik olarak tamir etmek denilmez ki.

O işi zaten yetkili servis yapıyor. Benim sana gelme amacım, ucuz olmasından ziyade, tamir edilebilip edilemeyeceğine bakman, mümkünse o parçayı düzletmen. Ha olmuyorsa okey, değiştirelim.

Pintilik değil yaptığım tam tersi eli çok açık insanım. Ama mühendislik formasyonu almamla alakalı belki; önce sorunun ne olduğunu öğrenelim, ben mi yanlış yaptım da bozuldu, miadı mı doldu, elektriksel birşey mi vs vs bunu öğrenelim.

Parçayı değiştirdin, ama ben yine aynı hatayı yaptım ve tekrar bozdum diyelim. Yazık değil mi?
Bu parçaların çoğunu biz üretmiyoruz. Milli serveti elin ecnebisine neden verelim?

Yani olayın diğer boyutundayım ben. 
Ha sakın ters düşünmeyin; tamircilere acayip saygım var. Hatta el emeği ile para kazanan her sektörden ustaya acayip saygım var. Ve hiç olmadığım kadar kibarım onlara karşı. 

Ama genel olarak tamircilerle yaşadığım iletişim problemini, diğer hiç bir usta ile yaşamıyorum.

Evde birşey bozulsa da yetkili servis peşinde koşmam, önce normal ustaya götürürüm. Hem küçük esnaf para kazansın; hem de ben paramı sokağa atmayayım derim. Marangoz dışında sıkıntı yaşamadım hiç. 

Saygılar efenim.



Aynı şekilde düşünüyorum. Hatta tahmin üzerine arızaya karar veriyorlar. Öyle bilgisayara bağlayıp kod bakmak da yok. Olan bizim arabalara oluyor. Arabadan soğuyorsun. Sonra etrafta araba sanayiye girdi mi bir daha belini doğrultamazcılar çıkıyor piyasaya. En sonunda iş galericilere yarıyor sırf 15 liralık parça sorunu çözülemedi diye aracı 2 3 bin altına galeriye bırakıyoruz.
Yukarı Dön
Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mart 2017 Saat 16:05
Orjinalini yazan: mesut207 mesut207 Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

hocam öncelikle radyatördeki suyu tahliye edin yeni su ilave ederek havasınıda alın. böyle bi deneyin.

hemen conta yandı demek için önceki şu kontrolleri yapmanız gerek hortum giriş çıkış yerlerini elle gözle ve kör noktaları ayna ile kontrol ederek su kaçağının olup olmadığına bakmanız gerek. su hortumlarda iz yapar tespit edebilirsiniz. 

contanın yandığını düşünüyorsanız;

1. her sürüşte ciddi derecede su eksiltir.
2. yağı suya yada suyuda yağa karıştırır.
3. egzozdan su atar.
4. egzozdan beyaz duman atar.
5. hararet daima tavan yapar.
6. çekiş düşer sanki arabayı biri tutarcasına.

bu gibi belirtiler varsa contan yanmıştır.

tabiki contanın yanıp yanmadığınında testi yapılıyor test yaptırmadan motora elletmeyin. 

sanayide ustalar aç biri gelsede kemirelim diye. olmadık şeyler bile çıkarıyorlar. 

1.madde: ilk zamanlar vardı; ama meğer su kabının kapağı bozukmuş. Ondan sonra öyle bir su eksiltme olmadı.

2.madde: Su kabının içinde yağ değil ama "egsoz kurumu gibi kurum" oluştu 1000km sonra. 150km hıza çıkınca oluşuyordu. Artık o kadar hızlı gitmediğim için bu da yok.

3ve4. madde: Çok kontol ettim, bunlar olmuyor.

5.Hararet yok. Yoğun trafikte bazen 90'a kadar çıkıyor ama 90'ı geçmiyor. Gerçi saatlerce trafikte duran biri değilim. 

6.madde: Çekiş ve yakıtta bir sıkıntı yok.

İnternette o testi gördüm, ama nerede ve kaç paraya yapılır bulamadım. 

Şu an sadece sağlam bir hava basıncı var arabada. Hortumlar sert. 2 haftada çay bardağı kadar su koyuyorm. Ama kaçağın da kabın kendisinden olduğunu görüyorum. Özellikle hız yaptığımda o siyah kapaktan kaçırıyor. Hız yok ise kaçırma da yok.  Kısaca belirtiler conta değil gibi göründe de o hava basıncı yüzünden conta diye düşünüyorum

hocam motor soğukken yani birgün araba yattıktan sonra çalıştırın yanlız su deposu kapağı açık olsun su hemen yükselmiyorsa sorun yoktur. bahsettiğim sorunlar yoksa contan yanmamıştır.

ben bu conta testini önceki arabamda yaptırmıştım tamircideyken usta getirtip baktırmıştı kimin yaptığını tam bilmiyorum siz sanayiye gidin sorun gösteren olur. 10 tl vermiştim.

ama su radyatöründeki şu bahsettiğin kurumlar çoksa büyük bi sıkıntı olduğunun işaretidir. 
şöyleki Peugeot 207 st 2011 model. 1,6HDI. araban varsa servisinden başka bir yerede yaptırmanı tavsiye etmem. 3/5 neyse fazla ver sağlam olsun garantili olsun ilerde ben bu motoru bu serviste yaptırdım diyebilesin bi şahinci doğancıdan yaptırsan 15 vida söker 11 vida takar haberin olsun. 



Düzenleyen Peugeot35 - 13 Mart 2017 Saat 16:07
Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mart 2017 Saat 09:46
Radyatör ile alakalı her soruna kabulüm, tek derdim motoru açtırmamak. Ancak yapacak birşey yok görünüyor.

Motor soğuken su kabını açtığımda, su basınç hava ile yükeliyor. 

Dün tekrar gidip radyatör havasını aldırayım dedim. Farklı bir ustaya girdim. Tamam alalım derken ben de bi taraftan anlattım böyle böyle oldu diye. O zaman boşuna uğraşmayalım dedi, kendi baktı. Conta bu dedi geçti. Klasik elini su kabına koydu, gaza bas bırak dedi. Emme yapıyo filan geçmiş olsun dedi.

Ben bir de şu test yapan yerleri bulayım, buradaki sanayide sormuştum yok demişlerdi. 

Sürekli sanayi gitmekten yoruldum, sıkıldım. Zor işler. 
Yukarı Dön
sdttn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015
Konum: Zonguldak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 212
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sdttn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2017 Saat 18:31
Kompresyon testi yapmadan direk üst kapak diyen ustadan koşarak uzaklaşın. 
Böyle ustaya sağlam kapağı açtırıp işlem yaptırırsanız hem boşa paranız gider hem de yapacağı işlem sonunda motorun ömrü kısalır.
Yukarı Dön
zerzevat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013
Konum: Malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 171
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı zerzevat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2017 Saat 02:07
hocam suyun rengi tamam da.... yağın rengine hiç baktınız mı? su yağa karıştığı zaman altın sarısı gibi bir renk oluyor. yağ köpürmeye başlıyor. öyle ki üstten yağ koyduğumuz kapağın oralarda bile motorun içi sapsarı, altın gibi oluyor.

böyle devam ederseniz, motor yağsız kalacak ve kol çıkaracak biryerlerden.
birader böyle su ekleyip ekleyip gezdi.... sonra üst kapak yaptırdık... ama bir iki gün sonra kol çıkardı, komple motoru değiştirdik, onun ihmaliydi.. ama... :((( masrafı da bana kapak oldu. üst kapak. akıl kapağı :((
Yukarı Dön
mesut207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesut207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2019 Saat 21:55
Yıllar sonra gelen edit:
Motorun conta yaktığına o meşhur renkli testi yaptırdıktan sonra inandım ve ilk gün söyleyen kendi ustama götürdüm. Ama rahat 6 ay (tekrar edit: baktım şimdi tam 1 sene) kullandım önce. 
Motor üst kapağını açtı ve yine ustanın daha ilk günden dediği gibi toplu iğne başı kadar olmayan bir çentiği bana gösterdi.
2 günde halletti verdi arabayı.
Diğer başlık açtığım elektrikli direksiyon sorununu da aynı gün halletmiştim.

Vay be 2 sene olmuş.


Düzenleyen mesut207 - 30 Mayıs 2019 Saat 21:57
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Mayıs 2019 Saat 09:04
Zaman su gibi geçer hocam. Probleminizin düzeldiğine sevindim bununla geçmiş olsun.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 913 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 219 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3556 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49184 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 466 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 282 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 502 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 84 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4356 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1723 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 974 0 Just for Justice
konu icon Acil Yardım! 1.4 quicksilver stop ediyor son mesaja git 763 0 ozcank
konu icon 307 1.6 xt yürüyünce gelen ses son mesaja git 1746 11 Pejo58
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 28747 22 Pejo58
konu icon 407 ÇEKMİYOR son mesaja git 3666 6 Oyk2147
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26045 19 wolkan35
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 2493 5 yigitmustafa
konu icon 1.4hdi / 1.4tdci rölanti arızası yardım edin lütfe son mesaja git 234 0 omersardogan
konu icon Kolçak Montajı son mesaja git 871 0 2016active1.6Hdi
konu icon 508 Start-Stop Arızası P1A9C son mesaja git 1994 2 wolkan35
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
208adem1 2
SerkanPinar 2
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English