Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Coilover
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Coilover

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Coilover
    Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 12:32
Arkadaşlar bu coil hakkında bir kaç sorum olacak.
 
1) Avantajlarını kısmen biliyorum dezavantajları nelerdir?
2) Araç Yüksekliğini manuel kendimiz ayarlayabiliyormuyuz , evetse nasıl ?
3) Kullanım süresi ne kadardır? Masraf nedir ?
4) Torsiyonlu araçlarda uygulama nasıl yapılıyor? sadece önleremi takılıyor?
 
 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 12:34
1- dezavantajı soyle olur ıyı bıyerde takılmamıssa on takımı etkıler...
2- kendımız ayarlıyoruz anahtarı sayesınde...
3- kullnım suresı tamamen kullnıcıyla alakalı sert ce spor kullnım ıcın olanı var bırde cadde tıpı olanı var sertlıgını kendın ayarlıyorsun ne tıpde kullnmak ıstersen...
4- torsıyonlu araclarda sadece onde oluyr arkaya sadace yardım amaclı spor amortusor konuyor möalıyet 1000 ytl ıle 3000 ytl arasında degısıyor markayla alakalı...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 12:38
1) Avantajlarını kısmen biliyorum dezavantajları nelerdir? Fiyatı + Arac sertleşir kule gergisi şarttır
2) Araç Yüksekliğini manuel kendimiz ayarlayabiliyormuyuz , evetse nasıl ? Yanında verilen anahtarla çok yakında araç içinden elektronik olarak
3) Kullanım süresi ne kadardır? Masraf nedir ? Kullanım tarzına bağlı
4) Torsiyonlu araçlarda uygulama nasıl yapılıyor? sadece önleremi takılıyor? Hayır arkalarada taktırabilirsiniz (tavsiye edilir tarafımca :) )
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 12:38
Orjinalini yazan: serhat tutar serhat tutar Yazdı:

1- dezavantajı soyle olur ıyı bıyerde takılmamıssa on takımı etkıler...
2- kendımız ayarlıyoruz anahtarı sayesınde...
3- kullnım suresı tamamen kullnıcıyla alakalı sert ce spor kullnım ıcın olanı var bırde cadde tıpı olanı var sertlıgını kendın ayarlıyorsun ne tıpde kullnmak ıstersen...
4- torsıyonlu araclarda sadece onde oluyr arkaya sadace yardım amaclı spor amortusor konuyor möalıyet 1000 ytl ıle 3000 ytl arasında degısıyor markayla alakalı...

serhat ve deran sagolun bizim için yararlı bir bilgi oldu ;)


Düzenleyen yaşar - 27 Kasım 2008 Saat 12:47
Yukarı Dön
MirakGTI Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: TU5J4L
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 680
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MirakGTI Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 12:43
ucuz yollu hand made . made ın Turkey istersen Maslak sanayide NAMISTAIN
yok ben kalite arıyorum dersen KW öneririm
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 12:52
yani diyelim yolda seyir halindeyken önümde set var aracı yükseltebiliyormuyum lowrider gibi yani :))
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 13:02
Orjinalini yazan: gs5165 gs5165 Yazdı:

yani diyelim yolda seyir halindeyken önümde set var aracı yükseltebiliyormuyum lowrider gibi yani :))


Nizam usta yakında yapacak onuda tasarım bitti sayılır ama daha piyasaya sürmedi
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 13:16
Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Orjinalini yazan: gs5165 gs5165 Yazdı:

yani diyelim yolda seyir halindeyken önümde set var aracı yükseltebiliyormuyum lowrider gibi yani :))


Nizam usta yakında yapacak onuda tasarım bitti sayılır ama daha piyasaya sürmedi
 
ya basıcan tum rısklerı goz onune alıp (su bırıkıntılerı kazılmıs yollar barıketler) buralardab gecmıycen yada stock bınıcen secım senın...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 13:33
İstanbulda setsiz yolmu var be abi tek çare nizam ustayı bekleyeceğiz
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 14:26
Orjinalini yazan: yaşar yaşar Yazdı:

Orjinalini yazan: serhat tutar serhat tutar Yazdı:

1- dezavantajı soyle olur ıyı bıyerde takılmamıssa on takımı etkıler...
2- kendımız ayarlıyoruz anahtarı sayesınde...
3- kullnım suresı tamamen kullnıcıyla alakalı sert ce spor kullnım ıcın olanı var bırde cadde tıpı olanı var sertlıgını kendın ayarlıyorsun ne tıpde kullnmak ıstersen...
4- torsıyonlu araclarda sadece onde oluyr arkaya sadace yardım amaclı spor amortusor konuyor möalıyet 1000 ytl ıle 3000 ytl arasında degısıyor markayla alakalı...

serhat ve deran sagolun bizim için yararlı bir bilgi oldu ;)


Madem oyle yaşar baba hazır konu açılmışken birazda yaylardan bahsedelim çünkü coil harici başka bir yontemde kısa yay takmak yada yayları kestirmek ama burada dikkat edilmesi gereken hayati noktalar sözkonusu bunlardan biride spring rate yani yay oranıdır
Bir yayın yumuşaklık veya sertlik karakteristiğini belirtmek için, üzerine uygulanan belli bir miktar (x gr.) ağırlık sonucu belli bir mesafe (y mm) kadar azalır şeklinde açıklanan orandır. Bu orana spring rate yani yay oranı denir ve g/mm veya lbs/inch olarak ifade edilir.

Konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamak açısından, eğer ölçü birimini g/mm kabul edersek x rakamı değişken, fakat yayın ne kadar düşeceğini belirten y rakamı sabittir ve 1mm. dir. İsterseniz hemen bir örnek verelim:

Elimizde farklı yay oranlarına (spring rate’e) sahip 2 değişik yay olduğunu varsayalım. Bunlardan birinin yay oranı 345 g/mm, diğerininki de 480 g/mm olsun. Bu, şu demektir: Birinci yaya 345 gram ağırlık uygularsan bu yay 1mm. kısalır, ikinci yaya ise ancak 480 gr. ağırlık uyguladığımızda bu yay 1mm. kısalır. Buna göre, ikinci yay birinciden daha sert bir yaydır.

Buradan şu sonuca varabiliriz: spring rate’i düşük yaylar yumuşak, spring rate’i yüksek yaylar sert yaylardır...

Eşit bakla aralıkları a,a,a,a,a,..


NORMAL (LINEAR) YAYLAR

Üzerine uygulanan ağırlıkta hep aynı miktar kısalan yaylara normal (linear) yaylar denir.

Normal bir yayda her bir bakla arasındaki mesafe birbirine eşittir. Bunun doğal sonucu olarak da yay üzerine yük bindiğinde, baklalar birbirlerine eşit oranda yaklaşırlar.

Örneğin 10 bakladan oluşan ve her bir bakla aralığı 2 cm. olan bir yayımız olduğunu varsayalım. Yayın üzerine, yayı 2 cm kısaltacak bir ağırlık uygularsanız spring rate sabit olduğundan her bir yayın arası 2cm/10=2mm azalacak, yani bakla aralıkları her birinde eşit olmak üzere 1,8 cm’ye düşecektir.
Yani, NORMAL YAYLARIN SPRİNG RATE’İ SABİTTİR, üzerlerine uygulanan herhangi bir ağırlıkta bakla aralıkları eşit olarak azalır.

2 farklı bakla aralığı
a,a,a,a,a,..,b,b,b,b,b


STEP LINEAR YAYLAR

Step Linear yayları çift sertlikli yaylar olarak düşünebiliriz. Bu tip yaylar normal yay ile progressive yay arasıdır. Step Linear yaylarda baklaların yarısının arası birbirine daha yakınken diğer yarısının aralıkları farklıdır. Yani, step linear yaylar çift spring rate’e sahip yaylardır.

Step Linear yaylar şu şekilde çalışır:

Yay sıkıştığı zaman baklalar birbirine yaklaşmaya başlar. Belli bir noktadan sonra arası yakın olan yaylar birbirine değer ve bu kısım yaylanma işini sonlandırır. Geriye kalan, arası daha açık baklalar yayın daha sert olması sonucunu doğurur çünkü bir yayın uzunluğu kısaldıkça sertleşir. Bu yayları, yukarıda bahsetmiş olduğumuz gibi çift sertlikli veya çift spring rate’e sahip (1.bölüm için ayrı, 2. bölüm için ayrı) yaylar olarak düşünebiliriz.

Değişken bakla aralığı
a,b,c,d,e,f,g,h,i


PROGRESSİVE YAYLAR (Progressive spring / Progressive feder / Ressort progressif)

Değişken spring rate’e sahip yaylardır (Örn Eibach). Progressive yaylarda HER BİR BAKLANIN ARALIĞI BİRBİRİNDEN FARKLIDIR. Bunun sonucu olarak yol tutuşta, zıplamalarda, frenlemede en iyi performansı gösteren yaylardır.

Progressive yaylarda, yaya uygulanan her fazla baskıda (ağırlıkta) yay bu baskıya daha fazla sertleşerek karşılık verir.

Günlük hayattaki gerçek sürüş koşullarında yayın maruz kaldığı baskılar son derece değişken olacağı, yani step linear yaylardaki gibi sadece 2 ayrı yük seviyesi olmayacağı için, PROGRESSIVE YAYLAR değişken spring rate’leriyle her koşula en iyi şekilde ayak uyduran yaylardır...

Uzun lafın kısası yay kestirmeniz sakıncalıdır kesinlikle tavsiye etmiyorum


Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2008 Saat 14:32
Uzun lafın kısası yay kestirmeniz sakıncalıdır kesinlikle tavsiye etmiyorum

demek oyle sayın deran tavsıye etmıyorsunuz...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 3 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1058 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54390 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 238 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 315 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 818 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 151 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1421 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 535 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 606 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15075 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17653 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 761 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1143 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5615 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 3443 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4951 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 642 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 8779 10 Alphanet
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English