Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Şanzıman Yağı Basıncı Sorunu ve Yağ Değişimi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Şanzıman Yağı Basıncı Sorunu ve Yağ Değişimi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Şanzıman Yağı Basıncı Sorunu ve Yağ Değişimi
    Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 16:37

Aracım 2006 model makyajlı kasa 307 SW otomatik şanzıman, benzin+lpg'li.  Şanzıman yağ basıncımı ölçtürdüm; 2.5 un altında çıktı. Yani 2.45 ve 2.40 seviyesinde.  Aracımda vites geçişlerinde sertlik vardı. Usta selenoid valflerinin ve şanzıman değişmesi gerektiğini söyledi. Sorum şu: yağ basıncımın bu seviyede olması mutlaka selenoidlerle alakalı mıdır, yoksa yağ ile alakalı da olabilir mi? sadece yağı değiştirsem sorunun düzelme şansı var mı? Yoksa selenoidleri de değiştirmem şart mı? O zaman çok pahalıya gelecek. Yaklaşık 900 TL. bir de sadece yağ değişimi ne kadar zaman alır? Saat olarak..

Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 16:44
Aracinizdaki yag basinci icin beklenen degerler sunlardir:

N'de Rolantide: 2,4 - 2,8 bar.
D'de Rolantide: 2,8 - 3,1 bar.
2200 rpm'de tam gucte: 11,3 - 11,7 bar.

Araciniz hata veriyor mu yani kar ve spor isiklari yanip sonuyor mu ya da ekranda Automatic Transmission Fault uyarisi beliriyor mu?
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 17:12
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Aracinizdaki yag basinci icin beklenen degerler sunlardir:

N'de Rolantide: 2,4 - 2,8 bar.
D'de Rolantide: 2,8 - 3,1 bar.
2200 rpm'de tam gucte: 11,3 - 11,7 bar.

Araciniz hata veriyor mu yani kar ve spor isiklari yanip sonuyor mu ya da ekranda Automatic Transmission Fault uyarisi beliriyor mu?

bende bir sey sorabilir miyim benım aracımda aracı N ye takıp aracı calısır vazıyette 5 dakka bekleyınce kar modu ve sport mod ısıkları yanıp sonuyor ama normalde hıc bır sekılde bu hatayı vermıyor...
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 17:38
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Aracinizdaki yag basinci icin beklenen degerler sunlardir:

N'de Rolantide: 2,4 - 2,8 bar.
D'de Rolantide: 2,8 - 3,1 bar.
2200 rpm'de tam gucte: 11,3 - 11,7 bar.

Araciniz hata veriyor mu yani kar ve spor isiklari yanip sonuyor mu ya da ekranda Automatic Transmission Fault uyarisi beliriyor mu?

bende bir sey sorabilir miyim benım aracımda aracı N ye takıp aracı calısır vazıyette 5 dakka bekleyınce kar modu ve sport mod ısıkları yanıp sonuyor ama normalde hıc bır sekılde bu hatayı vermıyor...


Peki isiklar yanip sonmeye basladiginda aracta guc kaybi, gaz yememe oluyor mu? Birde araci stop edip tekrar calistirinca bu isiklarin yanip sonmesi gibi bir sey ortadan kalkiyor degil mi?
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 17:42
yanarken gittim cekıs filan degısıklık yok...

evet ıstop edıp calıstırıncada hıc bır sorun kalmıyor.

ve bu olayı her zamanda yapmıyor arada yapıyor...


Düzenleyen 60de106 - 20 Ağustos 2011 Saat 17:50
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 17:52
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

yanarken gittim cekıs filan degısıklık yok...

evet ıstop edıp calıstırıncada hıc bır sorun kalmıyor


Bilgisayara baglatip ECU'daki hata kodunu okumamiz gerekiyor. Hata buyuk ihtimalle "Intermittent fault. Pressure regulation fault, recommendation/variation" dur. Eger bu hata varsa sorunun kaynagi icin 5 farkli nokta mevcut ve hepsi bu hataya neden olabilir. Ufaktan(ucuzdan) baslayarak birer birer deneyip gormek gerekecek.

Ilk soruyu soran arkadas icin de bu gecerli. Bilgisayara baglattiniz mi? Hata kodu var miydi varsa neydi?


Düzenleyen koliva - 20 Ağustos 2011 Saat 17:52
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 17:58
evet vardı p0700 hatası verıyor ama...
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 20:07
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

evet vardı p0700 hatası verıyor ama...


Bu sanirim peugeot planet 2000 sistemi ile okunmamis bir hata. Daha onceden de sanirim bahsetmistim, bu hata kodu sadece sanziman sisteminde hata oldugunu gosterir ama daha detayini vermez. Yani samanlikta igne aramak gibi. Siz peugeot planet 2000 sistemi olan bir yerde hatayi okutun.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 21:18
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Aracinizdaki yag basinci icin beklenen degerler sunlardir:

N'de Rolantide: 2,4 - 2,8 bar.
D'de Rolantide: 2,8 - 3,1 bar.
2200 rpm'de tam gucte: 11,3 - 11,7 bar.

Araciniz hata veriyor mu yani kar ve spor isiklari yanip sonuyor mu ya da ekranda Automatic Transmission Fault uyarisi beliriyor mu?
 
abi N'de rolantide bide hararet yüksek iken 2,5 barın altında olursa vites geçişleri sarsıntılı oluyor. bu sebeple revize edilmiş yeni tip selenoid valf takılarak bu sorun ortadan kalkıyor.
 
tecrübe ile sabittir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
F-Eren Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1983

Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010
Konum: Tekirdağ - İst.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 377
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı F-Eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 21:48
otomatik araçlarda vites n yani boş konumuna alındığında yağlama kesildiği için basınç düşüyor ve bu tarz uyarılar veriyor diye biliyorum. sürüş sırasında bir problem yok ise sıkıntı yok. mesela d konumunda trafik lambasında beklerken diyelim 2 dakika beklediniz uyarı veriyor veya ışıklar yanıp sönüyor ise bi baktırmakta fayda var ama n konumunda yapıyor ise sadece sıkıntı yoktur...
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 04:27
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Aracinizdaki yag basinci icin beklenen degerler sunlardir:

N'de Rolantide: 2,4 - 2,8 bar.
D'de Rolantide: 2,8 - 3,1 bar.
2200 rpm'de tam gucte: 11,3 - 11,7 bar.

Araciniz hata veriyor mu yani kar ve spor isiklari yanip sonuyor mu ya da ekranda Automatic Transmission Fault uyarisi beliriyor mu?

Merhaba, aracımı peugeot planet 2000 sistemine soktum. Yukarıda yazdığım yağ basınç değerleri dışında iki adet şanzıman hatası gösterdi. bunlar:

1- Otomatik Şanzıman Hesaplayıcısı: Aralıklı arıza. Vites kutusu giriş devir sinyali arızası. sinyal yok
2- Otomatik Şanzıman Hesaplayıcısı: Uzak münferit hata. CAN motor torku bilgisi. Sinyal yok

Usta yağ basıncının rolantide 2.40-45 seviyesinde olduğunu görünce(1-2 kez de 2.30lara düşmüş, ben göremedim bakarken..) selenoid valflerin ve şanzıman yapının değişmesi gerektiğini, o da sorunu çözmezse hidrolik bloğunun değişmesi gerektiğini söyledi. Valfler ve yap değişimi 900 TL civarı, hidrolik blok da değişirse 1.500 civarı bir masraf tutacağını söyledi..

Sonra bir başka ustaya gösterdiğimde bu usta yağ basınç değerinin normal olduğunu söyledi. Aracı kaldırıp altına baktığında sorunun şanzıman kulakçığında olduğunu söyledi. Aracımda vites geçişlerinde sertlik ve hafifi vuruntu var, ve ayrıca araç rölantide iken ara ara titriyor. 

Tüm bunlardan sonra sorunun ne olabileceği konusunda fikriniz nedir? Ben ilk planda şanzıman kulakçığını değiştireceğim. Çünkü aracım 61.000 km de ve temiz kullanılmış bir araç. VAlflerde sorun olmayabilir giibi geldi. Ayrıca çok ciddi vuruntusu yok. Çok hafif bir vuruntu var.
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 08:15
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
abi N'de rolantide bide hararet yüksek iken 2,5 barın altında olursa vites geçişleri sarsıntılı oluyor. bu sebeple revize edilmiş yeni tip selenoid valf takılarak bu sorun ortadan kalkıyor.
 
tecrübe ile sabittir.


Evet Metin dedigin gibi eski selenoidler 2574.10 referansi ile gelir ve ilk resimdeki gibidir. Ancak yeni tip denilen selenoid valf vardir ve bunun adi Borg Warner valfidir. Ikinci resimdeki gibidir. Bu arada eger Borg Warner tipi selenoid takilirsa ECU yaziliminin guncellenmesi sarttir cunku eski yazilim ile Borg Warner calismaz.

Part No. 2574.10 (eski)

Part No. Borg Warner valf: 2574.16




Düzenleyen koliva - 21 Ağustos 2011 Saat 08:23
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 09:55
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
abi N'de rolantide bide hararet yüksek iken 2,5 barın altında olursa vites geçişleri sarsıntılı oluyor. bu sebeple revize edilmiş yeni tip selenoid valf takılarak bu sorun ortadan kalkıyor.
 
tecrübe ile sabittir.


Evet Metin dedigin gibi eski selenoidler 2574.10 referansi ile gelir ve ilk resimdeki gibidir. Ancak yeni tip denilen selenoid valf vardir ve bunun adi Borg Warner valfidir. Ikinci resimdeki gibidir. Bu arada eger Borg Warner tipi selenoid takilirsa ECU yaziliminin guncellenmesi sarttir cunku eski yazilim ile Borg Warner calismaz.

Part No. 2574.10 (eski)

Part No. Borg Warner valf: 2574.16


 
evet abi noktası virgülüne kadar doğru. fabrika çıkışı eski kasa 307 lerde fabrika çıkışı olan model vardır bu yüzden sıkıntı çıkarır ve kamuoyunda "otomatik 307 ler yaramaz" dedikoduları dolaşmaktadır. fakat aracı aldıkdan sonra eski tip selenoidi çıkartıp yenisini taktırırsanız hiçbir skıntı kalmıyor otomatik 307 yi kötüleyenleri memnuniyetle bişey ederim problem olmaz (:
 
ayrıca seninde dediğin gibi değişim olduğunda kesinlikle ve kesinlikle yeni yazılım atılarak yeni tip valflerin tanıtılması gerekli aksi taktirde çalışmaz boşuna değiştirmiş olursun. Bu yüzden özel servisler yazılım atamadığı için selenoid valf değiştirme işlemini YETKİLİ SERVİS te yapılmasını tavsiye ediyorum. tabi bazı özel servisler yazılımda atabiliyor onlarda da değişim yapılabilir. Yazılım şart.
 
saygımlarımla koliva abi (:
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 09:55
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

 
Merhaba, aracımı peugeot planet 2000 sistemine soktum. Yukarıda yazdığım yağ basınç değerleri dışında iki adet şanzıman hatası gösterdi. bunlar:

1- Otomatik Şanzıman Hesaplayıcısı: Aralıklı arıza. Vites kutusu giriş devir sinyali arızası. sinyal yok
2- Otomatik Şanzıman Hesaplayıcısı: Uzak münferit hata. CAN motor torku bilgisi. Sinyal yok

Usta yağ basıncının rolantide 2.40-45 seviyesinde olduğunu görünce(1-2 kez de 2.30lara düşmüş, ben göremedim bakarken..) selenoid valflerin ve şanzıman yapının değişmesi gerektiğini, o da sorunu çözmezse hidrolik bloğunun değişmesi gerektiğini söyledi. Valfler ve yap değişimi 900 TL civarı, hidrolik blok da değişirse 1.500 civarı bir masraf tutacağını söyledi..

Sonra bir başka ustaya gösterdiğimde bu usta yağ basınç değerinin normal olduğunu söyledi. Aracı kaldırıp altına baktığında sorunun şanzıman kulakçığında olduğunu söyledi. Aracımda vites geçişlerinde sertlik ve hafifi vuruntu var, ve ayrıca araç rölantide iken ara ara titriyor. 

Tüm bunlardan sonra sorunun ne olabileceği konusunda fikriniz nedir? Ben ilk planda şanzıman kulakçığını değiştireceğim. Çünkü aracım 61.000 km de ve temiz kullanılmış bir araç. VAlflerde sorun olmayabilir giibi geldi. Ayrıca çok ciddi vuruntusu yok. Çok hafif bir vuruntu var.


Ilk ustanin soyledikleri dogru ancak zaten soylediklerinden baska yapilabilecek birsey pek yok. Herhalde o da olmadi komple sanzimani degistir diyecektir Gülme

Ilk once sanziman yaginin seviyesini kontrol etmek gerek. Fazla yag, az yag kadar zararlidir. Ikinci ustanin dedikleri sanki bana daha mantikli geldi. Yerinizde olsam sanziman kulakcigini ve sanziman yagini degistirtirdim ve sorunun devam edip etmedigini kontrol ederdim. Olmadi o zaman daha pahali cozumlere yonelebiliriz.

Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 09:57
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

evet abi noktası virgülüne kadar doğru. fabrika çıkışı eski kasa 307 lerde fabrika çıkışı olan model vardır bu yüzden sıkıntı çıkarır ve kamuoyunda "otomatik 307 ler yaramaz" dedikoduları dolaşmaktadır. fakat aracı aldıkdan sonra eski tip selenoidi çıkartıp yenisini taktırırsanız hiçbir skıntı kalmıyor otomatik 307 yi kötüleyenleri memnuniyetle bişey ederim problem olmaz (:
 
ayrıca seninde dediğin gibi değişim olduğunda kesinlikle ve kesinlikle yeni yazılım atılarak yeni tip valflerin tanıtılması gerekli aksi taktirde çalışmaz boşuna değiştirmiş olursun. Bu yüzden özel servisler yazılım atamadığı için selenoid valf değiştirme işlemini YETKİLİ SERVİS te yapılmasını tavsiye ediyorum. tabi bazı özel servisler yazılımda atabiliyor onlarda da değişim yapılabilir. Yazılım şart.
 
saygımlarımla koliva abi (:


Yetkili servisler yapabiliyor cunku lisansli Peugeot Planet 2000 yazilimlari var. Cin mali kopya olanlarda yazilim atilamiyor Gülme Genellikle yetkili servis hariclerinde bu ekipmanlar oldugundan bu isi basaramiyorlar. Onlar da hakli arada 10 misli fiyat farki var Ouch

Saygilar bizden Stern Smile


Düzenleyen koliva - 21 Ağustos 2011 Saat 09:58
Yukarı Dön
g-demir Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Şubat - 1985

Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2010
Konum: İST/Esenyurt
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı g-demir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 15:37
çok karışık iş bu otomatik yaw. gözünü seveyim manuel vitesin. sol ayağımın canına kuvvet!..
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 15:52
ah şu servisler yok mu direk revizyon.

al4 şanzımanın kitabını yazacam,

herşeye revizyon korkmayın genelde revizyona gerek kalmadan sandığınzdan çok küçük masraflara şanzımanınızdüzelir. 
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 15:54
yüzde 10 eğim yeter yani istinat duvarı gibi olan bir yere gidin 30 adım yürüdüğünüzde tahmini 3 metre kot farkı olan yer demektir, pejo şanzımanı d konumunda oldugu yerde durur yada çok yavas şekilde geri kaçırırsa normal sayılır ileri giderse mükemmeldir :).

arkadaşlar bir araştırma yapmıştım size özetleyim.

1)tork konvertöründen aracı mümkün oldugunca çabuk çıkarmanız lazım,bununda en kolay yolu ilk k

kalkışta gaza çok hafif basarak aracın hemen 2 ye geçmesini sağlamanızdır.

2)Zorunlu olmadıkca vites en fazla 3000 devirde atacak şekilde sürün.

3) triptronicde az sürün. özellikle bizim araçlarda 

4)sakın araç giderken n ye almayın d de kalsın araç gaza basmayn ama hızda giderken n den d ye almak sıkıntı verir.

5)şanzıman yağını 2 yılda bir veye 30-40 binde bir değiştirin.mobil marka yağ ve bu siteden öğreneceğiniz servislerde yaptırın.
6) araçınız şanzıman hatası verirse servisin dediklerine kulak asmayın servisin istediği paraların çok altına halledersiniz.
7)al4 şanzımanlar 200 bini rahat görebilecek şanzımanlardır sonrasında ise revizyonla devam edersiniz. ama bu yazdıklarıma çok dikkat edin.
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 21:39
allah razı olsun, güzel bilgiler. ama benim yazdığım şeyler biraz havada kaldı sanırım. hala net birşey söyleyen olmadı. şöyle toparlayacak olursam:

1- 2.40-2.50 arasında gidip gelen yağ basıncı normal midir? yoksa sıkıntıya işaret eder mi?
2- alisuat bey'in dediği şekilde bir yokuşta aracım kesinlikle kaçırmıyor, belki ileri bile gider. bu durum şanzımanın iyi olduğunun delili imiş. ama 2.5 basıncının altında olursa da selenoid valflerinin değişmesi gerektiğine dair söylenenler var. hangi bilgi ile hareket etmeliyim? ya da iki bilgiyi nasıl harmanlamalıyım?
3- yağ basıncı şanzıman yağının bozuk olmasından dolayı düşer mi? eğer düşerse şanzıman yağı 60.000'de iken bozulur mu? aynı şekilde valfler de bu km'de zarar görür mü? ustaların çoğu bu km'de böyle bir şeyin olmasına düşük ihtimal gözüyle baktılar.
4- dün baktırdığım bir usta aracı kaldırıp şanzıman kulakçığını kontrol etti, ve sorunun ondan olduğunu, değişmesi gerektiğini söyledi. bugün gösterdiğim iki usta ise kulağın normal olduğunu, sağlam olduğunu söyledi. hangisine inanmam lazım. şanzıman kulağı bozulunca vites geçişlerinde ve viteslerin yüksek devirlerde atmasında, aracın rölantide çalışırken hafif hafif sallanmasında etkisi var mıdır?
5- son olarak şanzıman yağının ve filtresinin değişimini en uygun kaç paraya ve nerede yaptırabilirim? istanbul anadolu yakasındayım.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 22:27
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

ah şu servisler yok mu direk revizyon.

al4 şanzımanın kitabını yazacam,

herşeye revizyon korkmayın genelde revizyona gerek kalmadan sandığınzdan çok küçük masraflara şanzımanınızdüzelir. 
 
+1
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26384 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 213 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37011 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296765 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 87 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94125 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 874 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1034 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6248 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 319 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3619 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49376 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 532 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 346 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 606 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 92 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1888 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1059 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
kaan206 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English