Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

egsoz sistemi ve katalitik konvektör hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=68
Tarih: 23 Nisan 2024 Saat 19:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: egsoz sistemi ve katalitik konvektör hakkında
Mesajı Yazan: Guests
Konu: egsoz sistemi ve katalitik konvektör hakkında
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2008 Saat 17:25
Olayın Mantığı √
Egzoz sistem modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarundan çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır. Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan seslerini susturmak için yapılmışlardır. Ama bu susturma işlemi sırasında da egzoz gazlarının çıkışını zorlaştırırlar ve bu da arabanın performansının olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucularu üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza bastığınızda baya bir bağırırlar, ama aynı şekilde motordan çıkan gazın dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses de çok sportif bir sestir. Malum yarış motorsikletlerinin çıkardığı seslere benzer sesleri.

-Olayın Uygulaması √
Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya nazaran daha yüksek performans artışı sağlarlar. Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla değiştirilmesi, egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır. Fakat bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için genelde en son olarak uygulanır.

-Avantajları Dezavantajları √
Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı, kimisinin ise hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu markalarına göre değişebilmektedir. Supersprint susturucularının onaylı olduğu ve az ses çıkardığı bilinmekle beraber, Remus susturucularının da daha fazla performans verdiği fakat yüksek sesinden dolayı başınıza polisleri topladığı bilinmektedir.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek. Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10'lara kadar varan farkedilir bir artış yaşanmasına rağmen, düşük devirlerde de (3000 ve altı) bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız mantıklıolur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda beklediğiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz... Düşük devirli kullanımlar için en uygun modifiye Chip Tuning'dir.

-Maliyet √
Katalitik konvertör iptali, konvertörün yerine ve şekline göre 20-50 milyon arasıbir maliyete söktürülebilmektedir.
Performans tipi Supersprint veya Remus marka arka susturucu fiyatları 400-600 euro civarlarındadır, orta susturucular ise bunlardan biraz daha pahalıdır.
Headers egzoz manifoldu sisteminin maliyeti ise 1000 eurolara kadar varabilmektedir



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2008 Saat 21:23
iptal et ve gaza bas yararını anlarsın Smile

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2008 Saat 21:24
tabi bu kat iptali işlemi maliyeti nerde oldugunada baglıdır 2001 106 quiksilverlarda onde oldugundan iscilik dahada artıyor işlem süreside

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2008 Saat 01:52
Katalizör iptalin'de;
Geri basınç düştüğü için alt devirlerde bir nebze güç kaybı oluyor ve motor freni (kompresör)etkisi düşüyor.
 
Birde ufak biz cızlama oluyor.Genelde her arabada olur.Düz boru operasyonlarında.
 
90.000 Km'de tıkandığı için söküp düz boru koymakta fayda var.
 
Yanlız Lamda sensörlerini bozdurmamak lazım araça göre değişiyor bu...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2008 Saat 14:18
Katalizör iptalini yaparken asla düz boru koydurmayın geri tepme yapar ve alt devirleri öldürü bunun yerine perdesiz içi düz olan orta usturuculardan koydurmanız geri tepmeyi minimuma indirecek ayrıca Lambda sensörünede zarar vermeyecektir. ortalama 5 ile 7 hp arasında güç artışı olabiliyo.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2008 Saat 15:21
Orjinalini yazan: mustfox mustfox Yazdı:

Katalizör iptalini yaparken asla düz boru koydurmayın geri tepme yapar ve alt devirleri öldürü bunun yerine perdesiz içi düz olan orta usturuculardan koydurmanız geri tepmeyi minimuma indirecek ayrıca Lambda sensörünede zarar vermeyecektir. ortalama 5 ile 7 hp arasında güç artışı olabiliyo.
 
SANA BU KONUDA KATILMIYORUM ARKADAŞIM..ŞÖYLEKİ BU HANGİ ARAÇTA 5-7 HP GÜÇ ARTIŞI VERİYOR..BU KONUDA BENİ AYDINLATIRSAN SANA KATILABİLİRİM
 
DÜZ BORU OLAYINA GELİNCE SANAYİDE 100-150 YTL YE HER ARACA DÜZ BORU ÇEKİYORLAR
AMA DÜZ BORUDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN Bİ KAÇ ÖNEMLİ NOKTA VAR..KESİNLİKLE KAYNAKSIZ VE KIVRIM YERLERİ BÜKÜMSÜZ OLMALI..BUNU YAPAN KİŞİLER ZATEN 250-300 YTL DEN AŞA FİYAT VERMİYORLAR..AMA BİZ BÜTÇEYİ GÖZ ÖNÜNE ALARAK YERİ GELİYOR ARAÇLARIMIZA GÜÇ KATTIĞIMIZI SANIP ONLARI DAHADA YORUYORUZ
 
ALT DEVİR OLAYINA GELİNCE 106 51MM BORU KULLANIYORSANIZ SİZ BUNA 61 MM DÜZ BORU YAPARSANIZ VE SON SUSTURUCU KAZANINIZ BÜYÜK OLURSA TABİKİ ALT DEVİRLER ÖLÜR ÜST DEVİRLER ARTAR
AMA 51 LİK BORUYA SON SUSTURUCU OLARAK KÜÇÜKKAZANLI BİR EKSOZ TAKARSANIZ ALT DEVİRLERİN ÖLME SORUNU ORTADAN KALKACAKTIR.
 
TABİRLERİM VE ELEŞTİRİLERİM BİRAZ SİVRİ OLABİLİR.Bİ KUSURUMUZ VARSA AFFOLA


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2008 Saat 16:44
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

Orjinalini yazan: mustfox mustfox Yazdı:

Katalizör iptalini yaparken asla düz boru koydurmayın geri tepme yapar ve alt devirleri öldürü bunun yerine perdesiz içi düz olan orta usturuculardan koydurmanız geri tepmeyi minimuma indirecek ayrıca Lambda sensörünede zarar vermeyecektir. ortalama 5 ile 7 hp arasında güç artışı olabiliyo.
 
SANA BU KONUDA KATILMIYORUM ARKADAŞIM..ŞÖYLEKİ BU HANGİ ARAÇTA 5-7 HP GÜÇ ARTIŞI VERİYOR..BU KONUDA BENİ AYDINLATIRSAN SANA KATILABİLİRİM
 
DÜZ BORU OLAYINA GELİNCE SANAYİDE 100-150 YTL YE HER ARACA DÜZ BORU ÇEKİYORLAR
AMA DÜZ BORUDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN Bİ KAÇ ÖNEMLİ NOKTA VAR..KESİNLİKLE KAYNAKSIZ VE KIVRIM YERLERİ BÜKÜMSÜZ OLMALI..BUNU YAPAN KİŞİLER ZATEN 250-300 YTL DEN AŞA FİYAT VERMİYORLAR..AMA BİZ BÜTÇEYİ GÖZ ÖNÜNE ALARAK YERİ GELİYOR ARAÇLARIMIZA GÜÇ KATTIĞIMIZI SANIP ONLARI DAHADA YORUYORUZ
 
ALT DEVİR OLAYINA GELİNCE 106 51MM BORU KULLANIYORSANIZ SİZ BUNA 61 MM DÜZ BORU YAPARSANIZ VE SON SUSTURUCU KAZANINIZ BÜYÜK OLURSA TABİKİ ALT DEVİRLER ÖLÜR ÜST DEVİRLER ARTAR
AMA 51 LİK BORUYA SON SUSTURUCU OLARAK KÜÇÜKKAZANLI BİR EKSOZ TAKARSANIZ ALT DEVİRLERİN ÖLME SORUNU ORTADAN KALKACAKTIR.
 
TABİRLERİM VE ELEŞTİRİLERİM BİRAZ SİVRİ OLABİLİR.Bİ KUSURUMUZ VARSA AFFOLA


PiscocuK bende katılıyorum sana denedim onu düz boru kücük cıkıslı egzos olursa kücük devir problemi yok suan orjinal egzozu taktım alt devirler öldü


-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2008 Saat 16:56
Kat iptali bende de var...Gayet performans sağlıyor...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2008 Saat 18:49
ortalama 5-7 güç artışı olabiliyo yazdığıma göre bu bir teoridir yani kesin değil. bunu sırf katalizör iptali ile almak tabiki mümkün ama dediğim gibi sadece katalizörün söküldüğü bölgeye perdesiz yani içersinde elyap olmayan bir susturucu koymanız gerek. Asla katalizörün yerine düz boru yapmayıngeri tepmeler artıcak ve alt devirler zayıflicaktır fakat bu küçük hacimli 1.2.1.5 cc motorlarda pek farketmez


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2008 Saat 19:59
çok üzgünüm ben bunu kabbul etmiyorum arkadaşım.bir eksozla 5-7 hp alınırsa eğer ;
 
eksoz 5-7 hp
filtre 5-7 hp
chip 25-30 hp
headrs 25-30 hp
dereceli 50-60 hp
 
olur..hp almak bukadar kolay değil benim gözümde..bişeyle bildiğiniz belli falat bu işleri hiç bilmeyim bizlerden bişeyler öğrenecek arkadşlar da var aramızda onları yanlış yönlendirmeyelim sonra insanlar bakkaldan 2 ekmek alırmış gibi her yaptıkları şeyden hp aldıklarını sanıyorlar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2008 Saat 01:48

Hp hesap işine karışmayacagım ama Egzoz Modifikasyonu gençler arasında genelde Katalizör iptali+Spor son susturucu şeklinde oluyor.Ve amaç çogunlukla ses için oluyor.

 
80.000 km'den sonra yakıt tasarrufu için mutlaka katalizörü iptal etmeli kirleniyor çünkü tıkanıyor. Çevre için ise 80.000 km'ye kadar sabretmeli diye dusunuyorum her ne kadar zor olsa sonucta cocuklarımıza yaptıgımız modifiyeli araçı değil,cevreyi dogal hayatı miras bırakacagız....(Her ne kadar bize ters gelsede gerçek bu ne mutlu uygulayabilene..)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2008 Saat 08:58
sencer çok güzel sosyal msjlar veriyosun kanka.
katalizörden 1.6 cc ve üstlerindeki motorlardan güç almak mümkündür bizzat yaşadım bunu, ama filtre ile güç alınmaz Chip yapmak gereklidir chip+ filtre ise ortalama 10 hp civarı ve üstünü verebiliyo fakat chip için yapılan marafa deymez atmosferiklerde, headers 25 30 hp vermez headers sadece çıkışı rahatlattığı için bikaç hp oynar aracına göre, dereceli egzantrik derecesine ve motor hacmine göre değişen performans verir. Katalizörden güç alınmadığını iddia ediyosanız dynoda deneyebilirsiniz.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2008 Saat 02:21

Öyle baba zehir soluyoruz sayenizde siz + hp alacaksınız diye havanın haline bak.... Smile



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2008 Saat 09:39
Doğru hava kirliliği oluyo hatta çevre çok kirleniyo bide bazı arkadaşlar camdan otobana yollara çör çöp atıyolar buda çok kirletiyo çevreyi. LOL Geçen bi arkadaşla pikniğe gidiyoduk adam içtiği içeceğin pakedini camdan yola attı yaw Ne ayıp ne ayıp.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2008 Saat 11:59
sımdı arkadaslar hepınızın yazdıklarını okudum fakat dedıgınız gıbı yapılan ıslemlerın hepsı tek basına hıc bır ıse yaramıyor ozellıkle turbolu araclarda headers ve son susturucu cok ıyı sonuclar verıyor ama bunun nedenıde turbonun daha rahat calısması ama atmosferık bır arabada sadece alt devırler canlanıyor okadar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net