Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Hırıltılı sesi ve silkeleme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T9 (2014-2021)
Forum Tanımlaması: Tamamen yenilenmiş Peugeot 308 2014 yılında üretime başlamıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50415
Tarih: 13 Haziran 2025 Saat 16:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Hırıltılı sesi ve silkeleme
Mesajı Yazan: Emrey0
Konu: Hırıltılı sesi ve silkeleme
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2020 Saat 23:00
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım. 2017 model bluehdi eat6 aracım var.
Bir sorun yaşıyorum ve çözüm bulamadım. 
Aracım eskiye nazaran hırıltılı ve sesli motor sesi veriyor. Ayrıca arasıra devir ve hız gözetmeksizin yolda
Vuruntu yapıyor, sanki mazot bitiyor gibi. Gaza köklediğimde geçiyor.
Konfor eskisi gibi değil, gaz pedalına bastığımda ayak tabanımda yolun pürüzünü hissediyorum.
Acaba psikolojik mi dedim ama bugün aynı kasa aynı model 308 kullanınca bariz fark olduğunu anladım.
Aracım 73 bin km de. Değerli düşüncelerini paylaşırsanız sevinirim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2020 Saat 11:12
Orjinalini yazan: Emrey0 Emrey0 Yazdı:

Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım. 2017 model bluehdi eat6 aracım var.
Bir sorun yaşıyorum ve çözüm bulamadım. 
Aracım eskiye nazaran hırıltılı ve sesli motor sesi veriyor. Ayrıca arasıra devir ve hız gözetmeksizin yolda
Vuruntu yapıyor, sanki mazot bitiyor gibi. Gaza köklediğimde geçiyor.
Konfor eskisi gibi değil, gaz pedalına bastığımda ayak tabanımda yolun pürüzünü hissediyorum.
Acaba psikolojik mi dedim ama bugün aynı kasa aynı model 308 kullanınca bariz fark olduğunu anladım.
Aracım 73 bin km de. Değerli düşüncelerini paylaşırsanız sevinirim.

merhaba

şanzımanı yenileme zamanın gelmiş gibi duruyor. Baskı balata+volant+rulman yenilenirse sorununun çözülmesi lazım


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Emrey0
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2020 Saat 20:28
Bu modeller de baskı Balata seti yok diye biliyorum.
Aracım otomatik. Bluehdi


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2020 Saat 21:05
https://www.otoyedekmarket.com/kategori/debriyaj-sanzuman-vites-7

Araç otomatik olunca debriyaj balatası kullanmıyormu Smile


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Emrey0
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2020 Saat 22:51
Çünkü tork konvertörlü ??


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2020 Saat 00:37
Selamlar, eat6 tork konvertörlü. Baskı balata bulunmuyor. 
Sorun için şunu diyebilirim. Yakıt filtresi en son hangi bakımda değişti. Servisler 2 bakımda bir değiştirir genelde. Pahalı bir malzeme serviste takınca. 
Sebebi bu olabilir. Bunun haricinde, DPF denilen zıkkımdan olabilir. Dizellerde kurum yakma olayı var. Aracın belli bir km yapmış. Önceleri bunu hissetmiyorsun sonradan hissetmeye başlıyorsun. Eğer öyle bir durumda aracının soğutma fanı çalışıyorsa veya ayağını gazdan birden bire çektiğinde veya gaza birden bire bastığında aracın aktarma organlarında boşluk varmış gibi vuruntulu nir tepki veriyorsa DPF dir. 

Yol titreşim olayı, psikolojik de olabilir. Lastiklerden de olabilir, yoldan da olabilir. Onun haricinde yol titreşimini pedallara verecek olan amartisör takozlarıdır. Onlarda böyle kısa zamanda aşınmaz diye düşünüyorum 


Mesajı Yazan: Emrey0
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2020 Saat 09:18
Eğer dpf ise servis buna nasıl bir işlem yapabilir. Bir önceki bakımda mazot filtresi değişti.
Aracım yetkili servis bakımlı.


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2020 Saat 23:19
Servis dpf ye  birşey yapamıyor. Araç dpf ye girdiğinde stop etmemeniz gerekiyor. O kurumları yaktıktan sonra araç normale dönüyor. Eğer kısa süreli arabayı kullanıyorsanız günlük 10-20 km. Birkaç günde bir devreye girer diye tahmin ediyorum. Aracınızı yüksek devirlerde kullanmanızı önerir servis. Öyle yapın birkaç gün. Farkı zaten görürsünüz. 


Mesajı Yazan: Emrey0
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2020 Saat 00:39
Aracın dpf e girdiğini nasıl anlarım peki


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2020 Saat 19:55
Fan açar.ordan anlayabilirsin. Seyir halindeykende ayağını gazdan çekince anlık tüketim 0 olması gerekiyor biliyorsun. Bu değer 0 değilde bu değerin üzerinde olur. Veya rolantide dururken rolanti normalden biraz dha üst değerde olur



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net