Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Şarj Lambası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46938
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 06:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Şarj Lambası
Mesajı Yazan: ceco6772
Konu: Şarj Lambası
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2018 Saat 16:41
Arkadaşlar Merhaba;

 Ben 2 hafta önce tatildeyken aracımı çalıştırdım 100 m gittim daha sonra arabayı durdurdum tekrar marşa bastığımda araba çalışmadı zar zor bir elektrikçi buldum geldi baktı akü boşalmış dedi araçta birşeyler açık kalmıştır dedi ama benim kafama yatmadı birşeyler açık kalsa ilk başta marş basmazdı. Ertesi gün takviye yapıp sanayiye gittik orada 1 saat şarj etti arabayı sıkıntısız eve döndüm. bir gün sonra sabah kahvaltı yapmaya gittim dönüşte aracın göstergesinde bütün ışıklar yandı direksiyon sertleşti arabayı durdurdum bir daha çalışmadı. Tekrar ustayı aradım çıkma bir aküyle geldi tekrar sanayiye gittik şarj dinamosunu ve aküyü ölçtü akü arızalı dedi çıkma aküyü aldım. ertesi gün araç ile giderken şarj lambası yandı belli bir yol gittikten sonra şarj lambası söndü. Şimdi devamlı aynı sorunu yaşıyorum. Bursa da sanayiye gidene kadar ışık sönüyor. O yüzden arıza tespiti yapamıyorlar bazı ustalar konjektör arızası diyor bazıları aküyü değiştir diyor. Ne yapacağım arkadaşlar böyle bir sıkıntı yaşayan varmı ?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2018 Saat 22:36
Orjinalini yazan: ceco6772 ceco6772 Yazdı:

Arkadaşlar Merhaba;

 Ben 2 hafta önce tatildeyken aracımı çalıştırdım 100 m gittim daha sonra arabayı durdurdum tekrar marşa bastığımda araba çalışmadı zar zor bir elektrikçi buldum geldi baktı akü boşalmış dedi araçta birşeyler açık kalmıştır dedi ama benim kafama yatmadı birşeyler açık kalsa ilk başta marş basmazdı. Ertesi gün takviye yapıp sanayiye gittik orada 1 saat şarj etti arabayı sıkıntısız eve döndüm. bir gün sonra sabah kahvaltı yapmaya gittim dönüşte aracın göstergesinde bütün ışıklar yandı direksiyon sertleşti arabayı durdurdum bir daha çalışmadı. Tekrar ustayı aradım çıkma bir aküyle geldi tekrar sanayiye gittik şarj dinamosunu ve aküyü ölçtü akü arızalı dedi çıkma aküyü aldım. ertesi gün araç ile giderken şarj lambası yandı belli bir yol gittikten sonra şarj lambası söndü. Şimdi devamlı aynı sorunu yaşıyorum. Bursa da sanayiye gidene kadar ışık sönüyor. O yüzden arıza tespiti yapamıyorlar bazı ustalar konjektör arızası diyor bazıları aküyü değiştir diyor. Ne yapacağım arkadaşlar böyle bir sıkıntı yaşayan varmı ?

Öncelikle çıkma akü alınmamalı ! Hiç kimse durduk yere sağlam aküyü atıp yeni aküye para vermez. Çıkma denilen akülerin kaynağı farkında olmadan yapılabilecek hatalı teşhisler hariç genelde müşteriye "akü bozuk" diyen, eski akünün kendisine verilmesi durumunda bir miktar indirim yapılacağını belirterek yeni akü satan ve eski aküyü şarj ederek başkasına satan sahtekar kişilerdir.

Aksesuar kayışınız kaçırmıyorsa; alternatörün ürettiği alternatif akımı doğrultup voltajı ve amperini ayarlayan şarj konjektörü arızalıdır. Bu durumda eski akünüz muhtemelen arızalı değildir.

Öte yandan çıkma aküdeki bir gözde başlamış kısa devre; hücre sayısının 5 e düşmesine ve şarj edilmiş akü voltajının 14 volt civarında olması gerekirken 11.5 volta kadar düşmesine neden olur ki bu durum şarj ikaz lambasının yanmasına sebeptir ve zaman içinde konjektör arızasına da sebep olur.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: ceco6772
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2018 Saat 08:35
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: ceco6772 ceco6772 Yazdı:

Arkadaşlar Merhaba;

 Ben 2 hafta önce tatildeyken aracımı çalıştırdım 100 m gittim daha sonra arabayı durdurdum tekrar marşa bastığımda araba çalışmadı zar zor bir elektrikçi buldum geldi baktı akü boşalmış dedi araçta birşeyler açık kalmıştır dedi ama benim kafama yatmadı birşeyler açık kalsa ilk başta marş basmazdı. Ertesi gün takviye yapıp sanayiye gittik orada 1 saat şarj etti arabayı sıkıntısız eve döndüm. bir gün sonra sabah kahvaltı yapmaya gittim dönüşte aracın göstergesinde bütün ışıklar yandı direksiyon sertleşti arabayı durdurdum bir daha çalışmadı. Tekrar ustayı aradım çıkma bir aküyle geldi tekrar sanayiye gittik şarj dinamosunu ve aküyü ölçtü akü arızalı dedi çıkma aküyü aldım. ertesi gün araç ile giderken şarj lambası yandı belli bir yol gittikten sonra şarj lambası söndü. Şimdi devamlı aynı sorunu yaşıyorum. Bursa da sanayiye gidene kadar ışık sönüyor. O yüzden arıza tespiti yapamıyorlar bazı ustalar konjektör arızası diyor bazıları aküyü değiştir diyor. Ne yapacağım arkadaşlar böyle bir sıkıntı yaşayan varmı ?

Öncelikle çıkma akü alınmamalı ! Hiç kimse durduk yere sağlam aküyü atıp yeni aküye para vermez. Çıkma denilen akülerin kaynağı farkında olmadan yapılabilecek hatalı teşhisler hariç genelde müşteriye "akü bozuk" diyen, eski akünün kendisine verilmesi durumunda bir miktar indirim yapılacağını belirterek yeni akü satan ve eski aküyü şarj ederek başkasına satan sahtekar kişilerdir.

Aksesuar kayışınız kaçırmıyorsa; alternatörün ürettiği alternatif akımı doğrultup voltajı ve amperini ayarlayan şarj konjektörü arızalıdır. Bu durumda eski akünüz muhtemelen arızalı değildir.

Öte yandan çıkma aküdeki bir gözde başlamış kısa devre; hücre sayısının 5 e düşmesine ve şarj edilmiş akü voltajının 14 volt civarında olması gerekirken 11.5 volta kadar düşmesine neden olur ki bu durum şarj ikaz lambasının yanmasına sebeptir ve zaman içinde konjektör arızasına da sebep olur.

Hocam bilgi için teşekkür ederim ben her ihtimale karşı sıfır bir akü alayım sorun devam ederse konjüktörü değiştireyim.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2018 Saat 12:40
Orjinalini yazan: ceco6772 ceco6772 Yazdı:

Hocam bilgi için teşekkür ederim ben her ihtimale karşı sıfır bir akü alayım sorun devam ederse konjüktörü değiştireyim.

Bence masraf yapmadan önce iş yerinde yedek parça bulunduran, işi bilen bir oto elektrikçiye gösterin aracınızı. Her arızanın kendine has semptomları olur ve tecrübeli bir gözlemci sorunun kaynağını doğru olarak tahmin edebilir. Sorun aküde ise teşhisi koyan esnaftan yenisini alacağınız için akü bedeli dışında bir ücret de ödemezsiniz. Arıza tespiti yanlış çıkarsa yeni aküyü geri verme imkanı da olur.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: ceco6772
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2018 Saat 11:06
sorun konjüktördeymiş kojüktörü değiştirdim yaklaşık 1 hafta oldu bir daha yanmadı lamba


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2018 Saat 12:57
Orjinalini yazan: ceco6772 ceco6772 Yazdı:

sorun konjüktördeymiş kojüktörü değiştirdim yaklaşık 1 hafta oldu bir daha yanmadı lamba

Geçmiş olsun... Keşke herkes sorunun nasıl çözüldüğünü sizin gibi paylaşsa Handshake


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net