Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yeni 407 aracım sıkıştırınca uyarı lambası yandı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46231
Tarih: 29 Aralık 2024 Saat 02:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yeni 407 aracım sıkıştırınca uyarı lambası yandı
Mesajı Yazan: serdarr4
Konu: Yeni 407 aracım sıkıştırınca uyarı lambası yandı
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2018 Saat 22:11
Öncelikle forum üyelerine selam ederim. Arkadaşlar 407 1.6 hdi exe... aracımı 2 gün önce aldım. 407 araç çok hoşuma gitti. Lakin aracı deneme amaçlı sıkıştırınca gösterge ekranındaki arıza lambası yandı ve araç 3000 devri geçmiyor ve sanırım turbo devreye girmiyor. 

Arıza tespiti yaptırdım ve aracın sıkıştırmadan kaynaklı turbo arızası verdiği söylendi. Tabii araç bu arada soğudu ve arıza ışığı yanmasına rağmen eski mükemmel performansına geri döndü. 

Pegeout 407 ustası sordum ve ustaya gittiğimde turbo valfi varmış sanırım 160 valf tutar ve 50 işçilik dedi. Olmaz ise turbo değişeceğiz dedi ve turbo değişim işçiliği 200tl ve orjinal turbo 1800tl civarı dedi. 

Aracıma binip eve geldim. Aracımın arıza lambası yanıyor ve performans şu anda mükemmel. Ne yapacağım bilmiyorum. Severek aldığım yeni aracımdan soğumak istemiyorum. Anlayan arkadaşlardan yardım bekliyorum. Ustaları dinlersek o parça bu parça mahvederler adamı. Turbo değişmekle sorun çözülse hemen hallederim.



-------------
Ne zaman biteceği belli olmayan bir yolun neresinde olduğunun önemi yoktur.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: serdarr4
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2018 Saat 18:48
Sanırım bu sorun sadece benim başıma gelmiş. Bu formu kullanan hiç kimse yok mu?

-------------
Ne zaman biteceği belli olmayan bir yolun neresinde olduğunun önemi yoktur.


Mesajı Yazan: onlycihan
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2018 Saat 20:32
Öncelikle aracın hayırlı olsun diyorum yalnız hafta sonu olduğu için herkes ailesine arkadaşına vakit ayırıyordur.foruma pek uğrayan olmaz. Yarın olsun bilgili arkadaşlar muhakkak yazacaktır


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2018 Saat 09:19
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. arkadaşımızın dediği gibi hafta sonları forum pek aktif olmuyor. genelde herkes ben dahil aileme - çocuguma ve arkadaşlarıma vakit ayırıyorum. Soruna gelinde 3000 deviri geçmeme genelde ustanında dediği gibi turbo elektrovanadan kaynaklanır. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2018 Saat 03:15
Elektrovanaaaaaa.. Approve

Aynı şeyleri yaşadım kardeşim bire bir..

Tavsiyem önce o küçük hortumlarını yenile 10 liralık hortumla ustana git kontrol etsin gereken hortumları yenilesin, çözmeye çalış.. Bir süre kullan, baktın hala arada böyle kesilme ve hata yapıyor.. 160+50 liraya acıma o zaman..


Mesajı Yazan: serdarr4
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2018 Saat 11:58
Öncelikle cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim. Aracın turbo valfini henüz zaman bulupta değiştirmedim. Lakin ilginç bişey oldu. Haftasonu köye gittim ve aracımın yağını kendim değiştim. Aracımdan çıkan yağ kapkara zif gibiydi. Sonra 5x30 ESP full sentetik 4titre yağ ile değiştim. Yaklaşık gün içinde 170km kadar yol yaptıktan sonra aracın günlerdir yanan arıza lambası söndü. Araçta ailem ile beraber yolculuk ederken Kayseri erciyes yokuşunda belli olur bu durum diyerek yokuş yukarı birazda aracı sıkıştırınca arıza lambası tekrar yandı ve yine sönmedi. Forumdaki arkadaşların dediği gibi en kısa zamanda turbo valfini ve küçük hortumları değiştireceğim. Durumdan haberdar ederim. 

Unutmadan birde küçük dipnot paylaşayım. 2008 yılında aracımla kaza yapıp 60km hızla giderken takla atmıştım. O zaman bir arkadaş arabaya binince duası var demişti ve bana öğretmişti. Çok şükür o günden bugüne en az 500bin km yol yapmışımdır. Hiç kazam olmadı. Arabaya binince okumada fayda var. "Bismillahi mecrihe ve mürsahe inne rabbi gafururrahim". Anlamını bilmiyorum. Rabbim kimseye kaza bela vermesin.


-------------
Ne zaman biteceği belli olmayan bir yolun neresinde olduğunun önemi yoktur.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2018 Saat 08:50
Amin kardeşim dua için teşekkürler. İnşallah probleminiz çözüme kavuşur. Rabbim hepimizi kazadan beladan uzak eylesin. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: serdarr4
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2018 Saat 01:07
Arkadaşlar  sorun çok şükür çözüldü. Aracın yüksek devirde arıza lambası yakması sorununda peugeut formunun çok faydası oldu. 3000 deviri geçmeyen aracım. Maaşallah panter gibi oldu. Uyarılar için çok teşekkür ederim.

Sonradan dizel turbolu araç kullananlara faydası olması bakımından olayı özetleyeyim. Aracım çalışıp belli bir yol aldıktan sonra yokuşa vurup birazda sıkıştırınca motor kendini korumaya alıyor ve devir saati 3000 i geçmiyordu. Araç kullanmak tam bir işkenceye dönüşmekteydi. 

Aracımı alıp önce sıradan bir tamirciye gittim. Turbodan falan anlarım tabelası falan vardı. Tabii ben önceden sorunu bu forumda okudum ve tecrübeli bir şekilde gittim. Bu tamirciye direk olarak turbo elektrovanasını diğer adıyla selenoid valfini değişmesini söyledim. Adam direk olarak interkol temizliği ve turboyu bakıma yollayacağını yaklaşık maliyetin 1000tl civarı çıkacağını söyledi. Usta bunun elektrovanası, turbo besleme vanası nerede diye sordum. Bilmediğinden biryere telefon açıp sorunca "tamam usta-bırak kalsın" dedim. Aracımı alıp Kayseri yeni sanayide kaliteli bir peugeut ustası aramaya başladım. 

Şimdiki kadir has stadyumu karşısına düşüyor ibrahim usta diye bir kişiyi tarif ettiler gittiğimde adamın önünde ve sırada bekleyen 5-6 tane kadar peugeut araç vardı. Derdimi anlattım usta sordu" aracı kapatıp açınca düzeliyor mu" dedi. Evet dememle. Bu aracın 160 elektrovana ve 50 işçilik alırım toplamda 210tl maliyeti var dedi. 

Lafı daha fazla uzatmak istemiyorum. Motorun arka kısmında ve motor hava filtresinin altında bulunan 2 hortum ve fiş girişi bulunan elektrovanayı değişti. Arıza lambasını da söndürdü. Ayrıca 407 peugeot araçlarımızın motor aksamının focus ıı dizel araçlarla aynı olduğunu ve bu elektrovananında aynısı olduğunu öğrendim. aradaki fark aracım focus dersen parça siyah renk 90tl, 407 dersen aynı parça kahverengi ve fiyatı 180tl civarı. Tabii biz yine orjinal takındık.

Aracım maaşallah saat gibi oldu. Elbette mutluyum. İlgi gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.


-------------
Ne zaman biteceği belli olmayan bir yolun neresinde olduğunun önemi yoktur.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2018 Saat 01:12
Sorununu halletmene sevindim aynı problemi yaşayanlar içinde tam bir kaynak başlık oldu

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: sdtgns84
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2018 Saat 06:09
soyleyen usta dogrd söylemiş kardeşim..ancak şu da var motor lambası yanınca beyin aracı korumak için devri kesiyor ve 3000 den yukari çıkarmıyor.koruma amacli..ve bunu ara ara yapacak.. sıkıntı oluşmadan bence hallettirin



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net