Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Az yakıt tüketim formulu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 301
Forum Tanımlaması: Peugeot 301, B Segmentindeki araçlar arasında en uzun şase ve iç mekan büyüklüğüne sahip ekonomik sedandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44082
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 11:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Az yakıt tüketim formulu
Mesajı Yazan: Bahri
Konu: Az yakıt tüketim formulu
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2017 Saat 22:40
Selam arkadaşlar hangi araç olursa olsun aracın az yakıt tüketim formülü nedir? Nasıl az yakıt tüketimi yaparız



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Furkan979
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2017 Saat 22:58
Bende işe yarıyan tek formül az gaz az fren yani şöyle aracı kırmızıda şaha kaldırıp 50 100 metre sonra gene durursan tabi cok yakarsın yavaş yavaş kalkıp mümkünse ani fren yerine ayağını gazdan cekip yavaslatmak daha mantıklı


Mesajı Yazan: faruk55
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2017 Saat 23:12
giderken gaz pedalını sabit tut basıp cekme bide kirmiziyi uzaktan gördüğünde ayagini gazdan çek yaklasinca frene basma yani


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2017 Saat 23:14
Bakımlarını 8000 km civarında yaptırın benzinli dizel farketmez.
Kalkışlarda gaza yüklenmeyin, Vites değiştirdikten sonra gaza yüklenmeyin. Hızlı ivmelenme fazla yakıt tükettiriyor. Kısaca gaz pedalına az dokunucaksınız
Yokuş aşağı inişlerde boşa atmayın, araba viteste kalsın.
Aracın standartından büyük lastik takmayın

şimdilik aklıma gelenler bunlar




-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2017 Saat 23:52
Ayağının altında gaz pedalı değil yumurta varmış gibi düşün
Ani fren ve ani gaz olayından kaçınırsan çok etki eder.


Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2017 Saat 01:01
Yol bilgisayarında anlık tüketimi sürekli açık tutun. Gaz tepkiniz ve doğru viteste olduğunuzu artan veya azalan değerden kontrol ederek sürün.
2000-2500 devir aralıklarını geçmeyin.
Devirleri kısa tutun, sündürmeyin. Doğru devirde, doğru zamanda doğru vitese geçin.
Büyük viteste düşük devirdeyken gaz verip zorlamayın. Vitesi küçültüp devam ederseniz yakıt tüketimi de düşecektir.
Ani gaz ani fren yapmayın.  Özel durumlar haricinde depar atmayın. Gaz pedalı elektronik olduğundan ani tepkinize kısa zamanda daha fazla güç için daha çok yakıt kullanmak ister.
Yokuş çıkarken çekmeyen viteste zorlamayın.
Yokuş inerken boşa atmayın. Bunun yerine frenleme yapmamak için gazsız ve kompresyonda inin. Hızlı gitmek için ise gaz yerine bir üst vitese atın.
 


-------------
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2017 Saat 09:44
Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Yol bilgisayarında anlık tüketimi sürekli açık tutun. Gaz tepkiniz ve doğru viteste olduğunuzu artan veya azalan değerden kontrol ederek sürün.
2000-2500 devir aralıklarını geçmeyin.
Devirleri kısa tutun, sündürmeyin. Doğru devirde, doğru zamanda doğru vitese geçin.
Büyük viteste düşük devirdeyken gaz verip zorlamayın. Vitesi küçültüp devam ederseniz yakıt tüketimi de düşecektir.
Ani gaz ani fren yapmayın.  Özel durumlar haricinde depar atmayın. Gaz pedalı elektronik olduğundan ani tepkinize kısa zamanda daha fazla güç için daha çok yakıt kullanmak ister.
Yokuş çıkarken çekmeyen viteste zorlamayın.
Yokuş inerken boşa atmayın. Bunun yerine frenleme yapmamak için gazsız ve kompresyonda inin. Hızlı gitmek için ise gaz yerine bir üst vitese atın.
 



hocam katılıyorum sana 2000 2500 devir olayı neye göre buluyoruz


Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2017 Saat 14:39
Orjinalini yazan: Bahri Bahri Yazdı:

Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Yol bilgisayarında anlık tüketimi sürekli açık tutun. Gaz tepkiniz ve doğru viteste olduğunuzu artan veya azalan değerden kontrol ederek sürün.
2000-2500 devir aralıklarını geçmeyin.
Devirleri kısa tutun, sündürmeyin. Doğru devirde, doğru zamanda doğru vitese geçin.
Büyük viteste düşük devirdeyken gaz verip zorlamayın. Vitesi küçültüp devam ederseniz yakıt tüketimi de düşecektir.
Ani gaz ani fren yapmayın.  Özel durumlar haricinde depar atmayın. Gaz pedalı elektronik olduğundan ani tepkinize kısa zamanda daha fazla güç için daha çok yakıt kullanmak ister.
Yokuş çıkarken çekmeyen viteste zorlamayın.
Yokuş inerken boşa atmayın. Bunun yerine frenleme yapmamak için gazsız ve kompresyonda inin. Hızlı gitmek için ise gaz yerine bir üst vitese atın.
 



hocam katılıyorum sana 2000 2500 devir olayı neye göre buluyoruz


Devir saatinde yazan değerler x1000 olarak hesaplanır.
Yani 2 - 2,5 arası aslında 2000 - 2500 rpm. devir bandını gösterir.


-------------
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2017 Saat 17:12
Bisiklet alın.

Yürüyün.

Otobüse binin.


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2017 Saat 22:46
Orjinalini yazan: Oktkor Oktkor Yazdı:

Bisiklet alın.

Yürüyün.

Otobüse binin.
Oktkor hocam biz teknik olarak az yakıt tüketimi hakkında bilgi almak ve vermek için böyle bir konu açtık BLACK LION hocam ne güzel açıklamış ilave edeceğim devir hakkında ufak bir bilgi


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2017 Saat 22:55
Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Orjinalini yazan: Bahri Bahri Yazdı:

Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Yol bilgisayarında anlık tüketimi sürekli açık tutun. Gaz tepkiniz ve doğru viteste olduğunuzu artan veya azalan değerden kontrol ederek sürün.
2000-2500 devir aralıklarını geçmeyin.
Devirleri kısa tutun, sündürmeyin. Doğru devirde, doğru zamanda doğru vitese geçin.
Büyük viteste düşük devirdeyken gaz verip zorlamayın. Vitesi küçültüp devam ederseniz yakıt tüketimi de düşecektir.
Ani gaz ani fren yapmayın.  Özel durumlar haricinde depar atmayın. Gaz pedalı elektronik olduğundan ani tepkinize kısa zamanda daha fazla güç için daha çok yakıt kullanmak ister.
Yokuş çıkarken çekmeyen viteste zorlamayın.
Yokuş inerken boşa atmayın. Bunun yerine frenleme yapmamak için gazsız ve kompresyonda inin. Hızlı gitmek için ise gaz yerine bir üst vitese atın.
 



hocam katılıyorum sana 2000 2500 devir olayı neye göre buluyoruz


Devir saatinde yazan değerler x1000 olarak hesaplanır.
Yani 2 - 2,5 arası aslında 2000 - 2500 rpm. devir bandını gösterir.
hocam hangi araç olursa olsun devir saatı kırmızı bölümde dahil olmak üzere devir saatı en son rakamı kaçsa örnek son rakam 6 iki ye bölmek 3000 devir yapar en ideal devir 2500.3000 devir dir.


Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 21:23
Bahri bey, burada sorduğunuz konu 'en az yakıt tüketimi için nelere dikkat etmeli' değil mi? Ben de size 'düşük yakıt tüketimi teknikleri'ni yazdım. Sürüş teknikleri Spor, konfor, ekonomik diye farklılık gösterir. Bunlar ayrı konular.
Örneğin spor kullanımda bu teknikler de devir aralıkları da performans adına ideal tork ve beygir yakalayabilmek için değişir. Bu ideal tork ve beygir üretebilmenin formülleri vardır. Motorun her viteste min.-max. çevireceği devirler de değişir. Motor tipinize göre bu ideal devir aralıkları fabrika verilerinde de yazar. Yani göstergedeki yazan son rakamın yarısı diye bulunmaz.


-------------
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)


Mesajı Yazan: Bahri
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 21:47
Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Bahri bey, burada sorduğunuz konu 'en az yakıt tüketimi için nelere dikkat etmeli' değil mi? Ben de size 'düşük yakıt tüketimi teknikleri'ni yazdım. Sürüş teknikleri Spor, konfor, ekonomik diye farklılık gösterir. Bunlar ayrı konular.
Örneğin spor kullanımda bu teknikler de devir aralıkları da performans adına ideal tork ve beygir yakalayabilmek için değişir. Bu ideal tork ve beygir üretebilmenin formülleri vardır. Motorun her viteste min.-max. çevireceği devirler de değişir. Motor tipinize göre bu ideal devir aralıkları fabrika verilerinde de yazar. Yani göstergedeki yazan son rakamın yarısı diye bulunmaz.

hocam anlattıklarınız doğru ama formül diye başlık yazmıştım burda ki amacım 2000.2500 yada 3000 deviri neye göre buluyoruz diye örnek verdim


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 21:55
Orjinalini yazan: Bahri Bahri Yazdı:

Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Bahri bey, burada sorduğunuz konu 'en az yakıt tüketimi için nelere dikkat etmeli' değil mi? Ben de size 'düşük yakıt tüketimi teknikleri'ni yazdım. Sürüş teknikleri Spor, konfor, ekonomik diye farklılık gösterir. Bunlar ayrı konular.
Örneğin spor kullanımda bu teknikler de devir aralıkları da performans adına ideal tork ve beygir yakalayabilmek için değişir. Bu ideal tork ve beygir üretebilmenin formülleri vardır. Motorun her viteste min.-max. çevireceği devirler de değişir. Motor tipinize göre bu ideal devir aralıkları fabrika verilerinde de yazar. Yani göstergedeki yazan son rakamın yarısı diye bulunmaz.

hocam anlattıklarınız doğru ama formül diye başlık yazmıştım burda ki amacım 2000.2500 yada 3000 deviri neye göre buluyoruz diye örnek verdim


O deviri motorun tork beygir grafiğinden buluyoruz. Her motorda değişir.


Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 21:57
Formüllerle uğraşmanız gerekmiyor. Fiziğin mekanik konusuna giriyor merakınız varsa bilmem =) Aracınızın motor tipi ve kaç beygir olduğunu yazarsanız yardımcı olmaya çalışayım?


-------------
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)


Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 21:59
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Orjinalini yazan: Bahri Bahri Yazdı:

Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Bahri bey, burada sorduğunuz konu 'en az yakıt tüketimi için nelere dikkat etmeli' değil mi? Ben de size 'düşük yakıt tüketimi teknikleri'ni yazdım. Sürüş teknikleri Spor, konfor, ekonomik diye farklılık gösterir. Bunlar ayrı konular.
Örneğin spor kullanımda bu teknikler de devir aralıkları da performans adına ideal tork ve beygir yakalayabilmek için değişir. Bu ideal tork ve beygir üretebilmenin formülleri vardır. Motorun her viteste min.-max. çevireceği devirler de değişir. Motor tipinize göre bu ideal devir aralıkları fabrika verilerinde de yazar. Yani göstergedeki yazan son rakamın yarısı diye bulunmaz.

hocam anlattıklarınız doğru ama formül diye başlık yazmıştım burda ki amacım 2000.2500 yada 3000 deviri neye göre buluyoruz diye örnek verdim


O deviri motorun tork beygir grafiğinden buluyoruz. Her motorda değişir.


Aynen zaten bunu anlatmaya çalışıyorum =)


-------------
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)


Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 22:03
Orjinalini yazan: Bahri Bahri Yazdı:

Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Bahri bey, burada sorduğunuz konu 'en az yakıt tüketimi için nelere dikkat etmeli' değil mi? Ben de size 'düşük yakıt tüketimi teknikleri'ni yazdım. Sürüş teknikleri Spor, konfor, ekonomik diye farklılık gösterir. Bunlar ayrı konular.
Örneğin spor kullanımda bu teknikler de devir aralıkları da performans adına ideal tork ve beygir yakalayabilmek için değişir. Bu ideal tork ve beygir üretebilmenin formülleri vardır. Motorun her viteste min.-max. çevireceği devirler de değişir. Motor tipinize göre bu ideal devir aralıkları fabrika verilerinde de yazar. Yani göstergedeki yazan son rakamın yarısı diye bulunmaz.

hocam anlattıklarınız doğru ama formül diye başlık yazmıştım burda ki amacım 2000.2500 yada 3000 deviri neye göre buluyoruz diye örnek verdim


Formüllerle uğraşmanız gerekmiyor. Fiziğin mekanik konusuna giriyor merakınız varsa bilmem =) Aracınızın motor tipi ve kaç beygir olduğunu yazarsanız fabrika verilerini bulup yardımcı olmaya çalışayım?

-------------
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)


Mesajı Yazan: SelimK
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2017 Saat 11:56
Aracım benzinli 206. Şehir dışı 5.8lt şehir içi 7.8lt yaktım daha az yaktıramam sanırım teknik olarak :) Hiç binmezsem yakmıyor o ayrı konu   


Mesajı Yazan: KubilayBozaroğlu
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2017 Saat 01:34
Motor yağına bor katkısı dökün kaliteli orjinal bir bor katkısı alırsanık bir çok konuda faydasını görecdksiniz



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net