Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

rolanti çok yükseliyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43816
Tarih: 30 Haziran 2025 Saat 15:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: rolanti çok yükseliyor
Mesajı Yazan: lazerburak
Konu: rolanti çok yükseliyor
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2017 Saat 21:16
arkadaşlar başıma bir sıkıntı geldi westinghouse kaçırmaya başladı ve rolantide dalgalanma,silkeleme yapabileceğini biliyorum yanlız zaman zaman 4000 e kadar çıkıyor ve bazen de stop ediyor geneliklede 2000 devirde araba bu westinghouse la alakalı mı yoksa başka bir arıza olabilir mi bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardım !!!!

-------------
2002 206 COLOR LİNE



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2017 Saat 09:51
westinghouse o kadar etkilediğini hiç duymadım açıkcası yada ben bilmiyorum. araçta lpg varsa bu tip sorunlara sebep olabilir. gaz kelebeği temizlet derim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: lazerburak
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2017 Saat 10:30
araçta lpg yok hiçte takılmamış bakıma girdeikten sonra bu tip bir sorun olmaya başladı aklıma gelen adaptasyon ve hava filtresi takarken bir sıkıntı olmuş olabilir mi?yani başka bir yerden hava girişi mi var acaba.

-------------
2002 206 COLOR LİNE


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2017 Saat 10:50
lpg yoksa gaz kelebeği sorun bence temizletip adaptasyon yaptır derim. bakımda sonra olduysa filtre horumlarını vs kontrol et tam sıkılmamış bir parçadan fazla hava emiyor olabilir dediğin gibi.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: lazerburak
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2017 Saat 11:08
teşekkürler bilgiler için gaz kelebeği temizlendi ama adaptasyon yapıldığını sanmıyorum ona baktırıcam sorunu inş kısa sürede çözeriz.

-------------
2002 206 COLOR LİNE


Mesajı Yazan: lazerburak
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2017 Saat 11:42
arkadaşlar geç cevap oldu ama rolanti yüksekliğini tamamen westinghouse yapıyormuş değiştirdik ve bütün sorun ortadan kalkdı

-------------
2002 206 COLOR LİNE


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2017 Saat 11:57
garip fren sisteminin rolantiyle alakasını anlayamadım. neyse probleminizin çözme kavuştuguna sevindim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: lazerburak
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2017 Saat 12:03
bende çok bağlaştıramamıştım ama motor hava emme oranını etkiliyormuş büyük ihtimalle ondan herhalde.

-------------
2002 206 COLOR LİNE


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2017 Saat 12:05
hmm ben araştırayım bakalım ilk defa duydum burak Thumbs Up

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: lazerburak
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2017 Saat 12:10
Bu bilgiyi buldum bu açıklayıcı biraz tuhaf bir arıza zaten başına gelicek olan arkadaşlar olursa bilgilendirmiş olalım.


Fren  Servosu Arıza Kontrolleri
1. Yöntem: Motoru çalışan aracı stop edin, fren pedalına birkaç kez basıp bırakın, fren pedalı pompalandıkça özellikle yaklaşık 3. basıştan sonra fren pedalı sertleşmiyorsa, fren servosu arızalı demektir.

2. Yöntem: Aracı stop edin, motor çalışmıyorken fren pedalına basıp bırakarak birkaç kez pompalayın, fren pedalı sertleşecektir. Fren pedalına basılı durumdayken aracı çalıştırın, fren pedalının yumuşayıp aşağı indiğini hissedeceksiniz. Bu oluyosa fren servosu sağlamdır, bu olmuyorsa fren servosu arızalıdır.

Fren servosu arıza sebeplerinden en yaygın olanı, fren servosu vakum hortumunun yırtık-çatlak-çıkık olması veya bağlantı kelepçelerinin gevşemiş çıkmış olmasıdır. Vakum hortumu, fren servosuyla emme manifoldunu birbirine bağlar. Benzinli araçlarda fren servosunun vakumu, emme manifoldundan sağlanır, dizel araçlardaysa emme manifoldunda vakum olmadığından, ayrıca bir vakum pompası bulunur (mekanik vakum pompası veya elektrikli vakum pompası).

Eğer fren pedalı çok sertse ilk önce vakum hortumu kontrol edilmelidir. Vakum hortumu sağlamsa, daha sonra fren servo girişindeki vakum hortumu çek valfini kontrol edin.
Dizel araç sahibiyseniz, vakum hortumu sağlamsa, vakum pompasını kontrol edin, vakum pompası arızalıysa fren servosu çalışmaz ve frenler sertleşir. Dizel araçlarda vakum pompası genellikle silindir kapağında bulunur.

ALINTIDIR. :)


-------------
2002 206 COLOR LİNE


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2017 Saat 13:38
Bence gayet mantıklı.
Frene vakum oluşturmak için motor gaz veriyor sürekli.. Tofaşta aynısı başıma gelmişti ama rolanti yükseltecek mekanizma yoktu ve hortum arızasından dolayı araç güç bela çalışıyordu..


Mesajı Yazan: Erhan026
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2021 Saat 23:04
Fren servosunda hava girişi var.körük yırtık olduğu için hava kaçırıyo ve kaçan havadan dolayı dalgalanma olabiliyo





Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2021 Saat 23:24
Vestunhavuz kelebek boğazı yağ buhar hortumu ve benzin deposunun buhar tahliye hortumu manifolta takılıdır bunlardan birinin hotumunda çatlak kırık veya kopukluk olursa rolantiniz yükselir. Birde manifoltun kendisinin düzgün takılması contalarinin da düzgün takılması gerekir .

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: sozuak
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2021 Saat 20:17
Fren servosu bir çek valf aracılığı ile emme manifoldunun boğaz kelebeğinden sonraki kısmına bağlıdır. Çekvalf (Fren hidrolik deposunun arkasında ona bağlı olan  silindirik disk şeklindeki büyük parça üzerinde 2 cm çapında 2 cm yüksekliğinde bir tarafı servoya diğeri hortumla manifolda bağlı)  zamanla hava sızdırır yada hortumu erir, çatlar, kopar. Bu durumda manifolda ekstradan hava emilir. MAP sensörü de bunu algılar ve motora yakıt verir. Böylece rölanti devri de yükselir. Yani rölanti motoru nasıl açılıp hava vererek devri ayarlarsa bunda da kontrolsüzce hava girişi olur.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net