Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 kalorifer peteği sökümü ve oring değişimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43669
Tarih: 23 Kasım 2024 Saat 17:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 kalorifer peteği sökümü ve oring değişimi
Mesajı Yazan: sonerkyl
Konu: 206 kalorifer peteği sökümü ve oring değişimi
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2017 Saat 09:34
https://hizliresim.com/V31MzB" rel="nofollow">
Arka Yolcu bölünmündeki kapak sökülüp tork alyan ile vida  sökülür.

https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">

Daha sonra bir tornavida ve benim kullandığım plastik bir aparat sayesinde cam kaldırma düğmeleri sökülür.

https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">

Sonra cam kaldırma düğmesinin altındaki somun 10 mm. lokma ile söküyoruz.


https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">
Vites körüğünü yerinden çıkarıyoruz.

https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">

El freninin somunlarını söküyoruz ki vites bölümünün olduğu bakaliti kolay çıkarabilelim.

Küllüğün olduğu bölümde de kapak var onu söküp iki adet tork vidayıda söküyoruz onun fotosunu çekmeyi unutmuşum Smile

Sonra zaten bakaliti tutan vida ve somun kalmadığı için yerinden çıkarabiliyoruz. 

https://hizliresim.com/7yrN1L" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/POZrad" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/g9JWY0" rel="nofollow">

Ve kalorifer peteğinin olduğu yere geldik fotoda gözüktüğü gibi koruma yalıtımı var onuda 3 adet tork vida tutuyor biri gözükmüyor resimde onları söktüğümüz zaman sızdırma yapan ek yeri ve kalorifer peteğini göreceksiniz. 


https://hizliresim.com/ZOPEzo" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/o6RkNR" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/o6RkaQ" rel="nofollow">

Burada gördüğümüz siyah,yeşil ve mavi soketleri tutan plastik kısımı söküyorum çalışma alanı açmak için ben gaz pedalınıda söküyorum elektronik olduğu için kolay sökmesi 3 adet somun tutuyor ama gaz pedalı telli olanlar için gerek yok ancak rahat çalışmak için iyi oluyor.

https://hizliresim.com/V31MGy" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/lb6W8B" rel="nofollow">

Motor bölümüne geçtik hava filtre kutusunu çıkarıyoruz. 

https://hizliresim.com/nJ3Wa5" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/vJvplm" rel="nofollow">


Sonra karşınıza araç içine giren iki adet hortum göreceksiniz bunlar kalorifer peteğine giden sıcak su ve soğuk su çıkışları. Sökülmüş hali ortasında bir adet yine tork vidayı söküp metal plakayı ve sızdırmazlık contasını söküyoruz. 



Sonra iç kısıma tekrar geçip  görünen tork vidayı söküyoruz fabrika çıkışı olarak tek vida mevcuttur ama ben daha tamir ettiğim için sadece sıvı conta sürüp kapamıştım ancak tekrardan sızdırdı. Ondan dolayı 3 vida var. İki yapışık olan plastik borunun orta kısmında bir adet daha tork vida var onuda sökmeyi unutmayın. Birde göğüsü tutak perçin var sol kapı tarafında yine fotoyu eksik çekmişim Smile kusura bakmayın arkadaşlar.Kalorifer peteğini sökmeye gelince tırnaklarından kurtarıp sola doğru çekeceksiniz. Ondan sonra iki yapışık boruyu kurtardıktan sonra peteği göğüsü kastırarak çıkarabilirsiniz. 


https://hizliresim.com/1Glg3Y" rel="nofollow">

Buda söküldükten sonra 

https://hizliresim.com/LOWnXa" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/rJo2aV" rel="nofollow">

Orjinal oringleri aynı ebatlarına uygun biraz daha kalın olan yeni oringleri yerlerine yerleştirip motajı aynı aşamaları geri toplayarak işi birtiriyoruz.Daha sürdüğüm sıvı conta artıklarını iyice temizledim. 

https://hizliresim.com/POZrA6" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/rJo2aV" rel="nofollow">

Kalorifer peteği yuvası temizlemeyi unutmayın.

*NOT: orjinalde dediğim gibi arkadaşlar tek vida tutuyor ben eksik olan 2 vidayıda tamamladım.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Gokcesel
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2017 Saat 21:10
Eline sağlık Soner abi valla iyi yaptın detaylı konu açmakla. Bu mevsimlerde çok ihtiyaç oluyor kalorifer peteği hakkında olan bilgiler.


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2017 Saat 21:19
eline saglık moderatörüm.... güzel bi paylaşım olmuş.... gecen ben yaptırmıstım sanırım tam olmadı terleme ve su eksiltme devam ediyor bu sefer elime tornavida penseyi alıp ben girecem artık ...

-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2017 Saat 21:20
orta konsolun sökülmesine bir mana veremedim ben  .. petegi tutatn vidalarmı var yoksa petegi daha net görebilmek içinmi söktürnüz..?



-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2017 Saat 09:34
Orjinalini yazan: dejawu1978 dejawu1978 Yazdı:

orta konsolun sökülmesine bir mana veremedim ben  .. petegi tutatn vidalarmı var yoksa petegi daha net görebilmek içinmi söktürnüz..?


orta konsolu sökmende iki amaç var birincisi peteği çıkartıken göğüsü esnetmek gerektiği için orta konsal işi biraş zorlaştırıyor ve ikinci sebep eksik olan üst vidayı sıkarken o bölgeden görebiliyoruz ve sıkma işlemini oradan yapıyoruz.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2017 Saat 10:01
Orjinalini yazan: Gokcesel Gokcesel Yazdı:

Eline sağlık Soner abi valla iyi yaptın detaylı konu açmakla. Bu mevsimlerde çok ihtiyaç oluyor kalorifer peteği hakkında olan bilgiler.

elimizde geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyor aslında foto deilde video çekmek isterdim ama action kamerayı kullanacak biri lazım tek başına zor oluyor :D


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ersin61
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2017 Saat 12:27
Eline sağlık dostum.Bende 1-2 hafta önce ufak ufak damlatmaya başlamıştı dediğin yere vida attım daha çok damlatmaya başladı.Elektrikçime gittim 50 TL ye halletti oringleri değişti.Sökmeye yeltendim ama elimde oring yoktu sanayiye gitmişken usta halletti.

-------------
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2017 Saat 17:02
Orjinalini yazan: ersin61 ersin61 Yazdı:

Eline sağlık dostum.Bende 1-2 hafta önce ufak ufak damlatmaya başlamıştı dediğin yere vida attım daha çok damlatmaya başladı.Elektrikçime gittim 50 TL ye halletti oringleri değişti.Sökmeye yeltendim ama elimde oring yoktu sanayiye gitmişken usta halletti.

eyvallah hocam orjinal oringler çok ince sen sıkınca iyi açılmıştır aradaki boşluk oda iyi damlatmaya başlamıştır. 50 tl iyi bir rakam sanayide bildiğin gibi 350-400 tl yaptıran üylerimiz var malesef kötü ustalar sebebiyle. bana maliyeti 1 tl 4 adet oring 5 tl sıvı conta aldım geriki el emeği.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ersin61
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2017 Saat 22:18
Dogrudur dostum.Emeğe saygımız var benimde elimden gelir.Birde bir şey danışıyım.Sadece motor bölümünden söküp 2 li boruyu motor bölümüne doğru çekip peteği sökmeden oringleri değiştirme şansı yokmu.Düz mantıklan düşündüm.Nihayetinde petek tarafına giriyor.Teşekkürler..

-------------
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2017 Saat 22:58
Güzel konu olmuş emeğinize sağlık.Birşey sormak isterim belki bilenler vardır.Su radyatörünü değiştirmek istiyoruz,2 tane borusunda yaylı tip kelepçeler var bunun bi aleti var ama bir kerelik iş için almak yerine o kelepçeleri pratik olarak açmanın bir yolu varmıdır acaba ? standart bir pense bu işi görmez gibi.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2017 Saat 23:24
Usta aracımda işlem yaparken radyatör üst hortumunun kelepçesini düz tornavida ile tık ettirip açmıştı diye hatırlıyorum. Daha sonra yerine takıp vidasını sıkıp eski haline getirmişti. ben yenisinin alınması gerektiğini düşünmüyorum.

Öncelikle, konu için ellerine sağlık abi çok değerli paylaşım. Bir de abi sana bir sorum olacak. Başlıkla pek alakası Yok fakat, gaz pedalının elektrikli mi telli mi olduğunu nasıl anlayabilirim ?

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2017 Saat 08:58
Orjinalini yazan: ersin61 ersin61 Yazdı:

Dogrudur dostum.Emeğe saygımız var benimde elimden gelir.Birde bir şey danışıyım.Sadece motor bölümünden söküp 2 li boruyu motor bölümüne doğru çekip peteği sökmeden oringleri değiştirme şansı yokmu.Düz mantıklan düşündüm.Nihayetinde petek tarafına giriyor.Teşekkürler..

malesef ersin gitmiyor ilere daha önce söktüğümde denemiştim.
 




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2017 Saat 09:00
Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Güzel konu olmuş emeğinize sağlık.Birşey sormak isterim belki bilenler vardır.Su radyatörünü değiştirmek istiyoruz,2 tane borusunda yaylı tip kelepçeler var bunun bi aleti var ama bir kerelik iş için almak yerine o kelepçeleri pratik olarak açmanın bir yolu varmıdır acaba ? standart bir pense bu işi görmez gibi.

malesef normal penselerin ağızı küçük kalıyor. Ayarlı pense ile yapabilirsin ben antifiriz değişimi yaparken ayarlı pense ile söktüm radyatör kelepçelerini


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2017 Saat 09:02
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Usta aracımda işlem yaparken radyatör üst hortumunun kelepçesini düz tornavida ile tık ettirip açmıştı diye hatırlıyorum. Daha sonra yerine takıp vidasını sıkıp eski haline getirmişti. ben yenisinin alınması gerektiğini düşünmüyorum.

Öncelikle, konu için ellerine sağlık abi çok değerli paylaşım. Bir de abi sana bir sorum olacak. Başlıkla pek alakası Yok fakat, gaz pedalının elektrikli mi telli mi olduğunu nasıl anlayabilirim ?

padalın oraya eğilirsen pedalın üstüne soket giriyorsa elektroniktir.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ersin61
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2017 Saat 09:45
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: ersin61 ersin61 Yazdı:

Dogrudur dostum.Emeğe saygımız var benimde elimden gelir.Birde bir şey danışıyım.Sadece motor bölümünden söküp 2 li boruyu motor bölümüne doğru çekip peteği sökmeden oringleri değiştirme şansı yokmu.Düz mantıklan düşündüm.Nihayetinde petek tarafına giriyor.Teşekkürler..

malesef ersin gitmiyor ilere daha önce söktüğümde denemiştim.
 


 
Teşekkürler geri dönüş için..


-------------
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM


Mesajı Yazan: doganatak
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2017 Saat 15:15
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_140142_zpst9lfmezk.jpg.html" rel="nofollow">

Arka Yolcu bölünmündeki kapak sökülüp tork alyan ile vida  sökülür.

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_140205_HDR_zpsipts4dfo.jpg.html" rel="nofollow">

Daha sonra bir tornavida ve benim kullandığım plastik bir aparat sayesinde cam kaldırma düğmeleri sökülür.

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_140223_zpsy5yqsnyn.jpg.html" rel="nofollow">

Sonra cam kaldırma düğmesinin altındaki somun 10 mm. lokma ile söküyoruz.

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_140326_zps9n8t434j.jpg.html" rel="nofollow">

Vites körüğünü yerinden çıkarıyoruz.

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_141411_zpslnsqrirz.jpg.html" rel="nofollow">

El freninin somunlarını söküyoruz ki vites bölümünün olduğu bakaliti kolay çıkarabilelim.

Küllüğün olduğu bölümde de kapak var onu söküp iki adet tork vidayıda söküyoruz onun fotosunu çekmeyi unutmuşum Smile

Sonra zaten bakaliti tutan vida ve somun kalmadığı için yerinden çıkarabiliyoruz. 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_141523_zps8afrwxzv.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_141526_zpsbbzvweci.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_141801_zpsepue0fjv.jpg.html" rel="nofollow">

Ve kalorifer peteğinin olduğu yere geldik fotoda gözüktüğü gibi koruma yalıtımı var onuda 3 adet tork vida tutuyor biri gözükmüyor resimde onları söktüğümüz zaman sızdırma yapan ek yeri ve kalorifer peteğini göreceksiniz. 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_141915_zpsvzxz7gu2.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_141915_zpsvzxz7gu2.jpg.html" rel="nofollow">

Burada gördüğümüz siyah,yeşil ve mavi soketleri tutan plastik kısımı söküyorum çalışma alanı açmak için ben gaz pedalınıda söküyorum elektronik olduğu için kolay sökmesi 3 adet somun tutuyor ama gaz pedalı telli olanlar için gerek yok ancak rahat çalışmak için iyi oluyor.

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_142057_zps9ufafjhn.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_142351_zpsxvuinrat.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_143304_zps9j5mitvm.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_143707_zpsqhyexynr.jpg.html" rel="nofollow">

Motor bölümüne geçtik hava filtre kutusunu çıkarıyoruz. 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_143712_zpspxjehkmt.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_144036_zpsqrlhdoa1.jpg.html" rel="nofollow">

Sonra karşınıza araç içine giren iki adet hortum göreceksiniz bunlar kalorifer peteğine giden sıcak su ve soğuk su çıkışları. 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_144205_zpsa7nr2j6j.jpg.html" rel="nofollow">

Sökülmüş hali ortasında bir adet yine tork vidayı söküp metal plakayı ve sızdırmazlık contasını söküyoruz. 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_153435_zpsqxn2e7jv.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_141915_zpsvzxz7gu2.jpg.html" rel="nofollow">

Sonra iç kısıma tekrar geçip  görünen tork vidayı söküyoruz fabrika çıkışı olarak tek vida mevcuttur ama ben daha tamir ettiğim için sadece sıvı conta sürüp kapamıştım ancak tekrardan sızdırdı. Ondan dolayı 3 vida var. İki yapışık olan plastik borunun orta kısmında bir adet daha tork vida var onuda sökmeyi unutmayın. Birde göğüsü tutak perçin var sol kapı tarafında yine fotoyu eksik çekmişim Smile kusura bakmayın arkadaşlar.Kalorifer peteğini sökmeye gelince tırnaklarından kurtarıp sola doğru çekeceksiniz. Ondan sonra iki yapışık boruyu kurtardıktan sonra peteği göğüsü kastırarak çıkarabilirsiniz. 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_153435_zpsqxn2e7jv.jpg.html" rel="nofollow">

Buda söküldükten sonra 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_153442_zpspb0kzsch.jpg.html" rel="nofollow">

Daha sürdüğüm sıvı conta artıklarını iyice temizledim. 

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_153456_zpstbghjrz6.jpg.html" rel="nofollow">

Orjinal oringleri aynı ebatlarına uygun biraz daha kalın olan yeni oringleri yerlerine yerleştirip motajı aynı aşamaları geri toplayarak işi birtiriyoruz.

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_153505_zpsnldrj1rw.jpg.html" rel="nofollow">

http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/20170121_153510_zps2ygitam0.jpg.html" rel="nofollow">

Kalorifer peteği yuvası temizlemeyi unutmayın.

*NOT: orjinalde dediğim gibi arkadaşlar tek vida tutuyor ben eksik olan 2 vidayıda tamamladım.

Kardeş kış geldi bu konu çok değerli imkan varsa resimleri yenilermisin.


-------------
İnstagram: dogan_atak
www.appleturk.com
www.tadidamagimdakaldi.com


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2017 Saat 15:52
@doganatak bulursam resimleri güncellerim hocam. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: doganulku
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2017 Saat 20:30
aracım su eksiltiyodu ama önemsemiyodum bu aşırı olmaya başladı ve sonunda şoför tarafında sağ ayağın üstünden damlamaya başladı. Ustam elektrikçi veya radyotörcüye götürmemi söyledi. Malesef yanlış radyötörcüye gitmişim direk ön tarafın komple sökülüp bakılacağını bunun için 300 içindeki işçilik için 150 alacağını söyledi mecbur kabul ettim. (kendi ustamla baya uğraştık bıkmıştım) Para çok fazla geldi ve o sırada bu forumu okudum ve dank etti aracımı açmadan yanına gittim alacağımı anlayınca sökmeden halledicez dedi ve yanındaki elektrikçiye yapdırdı 250 ama senden 200 alırım dedi 150 verdim. Bu forumda okudum 50 tl ye yapdıran arkadaşları oda zaten 50 sini elektirikciye verdiğini kendisininde bişeyler yapdığını 2 saat harcadığını söyledi. Böyle olmadığını bildiğim halde verdim parasını aracılıkla 100 tl kazanmış oldu. 
Allah fırsatçılardan allah korkusu olmayanlardan bizi korusun. 
BU FORMDA BU BAŞLIĞI ATIP BU KONU HAKKINDA YAŞADIKLARINI ANLATANLARDAN ALLAH RAZI OLSUN.

not: Benimde birine faydam olsun diye buraya kayıt oldum ve bunu yazmayı kendime borç bildim.


-------------
her elini sıkanla dost her canını sıkanla düşman olma


Mesajı Yazan: doganulku
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2017 Saat 20:41
yapılan işlem: şöför mahalinin altından oringlerin yanlarına silikon vari bir madde sürülüp sızdırması engellendi. Araç 1.6 206

-------------
her elini sıkanla dost her canını sıkanla düşman olma


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 17:31
soner abi emeğine sağlık,
aslana son tamirimi de senin tarifine göre harfiyen uyguladım. sonuç olumlu.


-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2019 Saat 19:08
Bu contayı nasıl bulabiliriz ölçülerini bilen var mı ?


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 10:24
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bu contayı nasıl bulabiliriz ölçülerini bilen var mı ?


ben gittiğim tamircinin bir kaba attığı contalardan kullandım,ebatını ölçmek aklıma gelmedi,
üzerine de sıvı conta sürüp sağlamlaştırdım, çok zor bulunacak bir ebatta değil, çapı 1, 1,5 cm civarıydı.


-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 16:48
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bu contayı nasıl bulabiliriz ölçülerini bilen var mı ?


ben gittiğim tamircinin bir kaba attığı contalardan kullandım,ebatını ölçmek aklıma gelmedi,
üzerine de sıvı conta sürüp sağlamlaştırdım, çok zor bulunacak bir ebatta değil, çapı 1, 1,5 cm civarıydı.
Teşekkür  ederim. Peki bu contayı bulamazsam teflon bantı iyice sarsam sonra sıvı conta sıkıp vidalasam ise yarar mı acaba. Teflon bantta iyi bir sızdırmazlık sağlıyor genelde.


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 10:28
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Teşekkür  ederim. Peki bu contayı bulamazsam teflon bantı iyice sarsam sonra sıvı conta sıkıp vidalasam ise yarar mı acaba. Teflon bantta iyi bir sızdırmazlık sağlıyor genelde.


bence işe yarar, contayı çıkarınca bir kaç yere sor, bulamazsan eğer teflon,
ve sıvı contayı iyice yedirirsen sorun olmaz.


-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 19:27
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Teşekkür  ederim. Peki bu contayı bulamazsam teflon bantı iyice sarsam sonra sıvı conta sıkıp vidalasam ise yarar mı acaba. Teflon bantta iyi bir sızdırmazlık sağlıyor genelde.


bence işe yarar, contayı çıkarınca bir kaç yere sor, bulamazsan eğer teflon,
ve sıvı contayı iyice yedirirsen sorun olmaz.
bence bulursun universal bir contaya benziyor he bulamazsan eski contayi teflonla saglamlastirada bilirsin  uzerinede sivi conta is gorur


Mesajı Yazan: Volkanmet86
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2020 Saat 19:15
benim de o ek yerden sızdırma yapıyor. komple sökmeden o diğer 2 vidayı atabiliyor muyuz?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 11:42
Orjinalini yazan: Volkanmet86 Volkanmet86 Yazdı:

benim de o ek yerden sızdırma yapıyor. komple sökmeden o diğer 2 vidayı atabiliyor muyuz?

evet yapabilirsiniz. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 13:16
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bu contayı nasıl bulabiliriz ölçülerini bilen var mı ?
Kendi mesajıma alıntı yapayım: )
Arkadaşlar conta ölçüsünü merak edenler için yazayım 1 tl madeni para ile birebir aynı boyutta.  Ne 1mm küçük ne büyük :) 

Iskitlerde peugeot parçası olan fatih ali imren otomotive gittim. Contanın tek satılmadığını ve boru ile set olduğunu söyledi. Ama sağolsun poşeti açarak  contayı verdi ve yan sokakta aynısını bulabileceğimi söyledi. 
Esnaf olarak takdir ettim. Başkası olsa yapmazdı. 
Fotoğraflar linktedir.
https://eksiup.com/p/bq344961mx4d" rel="nofollow - https://eksiup.com/p/bq344961mx4d
https://eksiup.com/p/82344962ozyh" rel="nofollow - https://eksiup.com/p/82344962ozyh


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2020 Saat 17:47
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bu contayı nasıl bulabiliriz ölçülerini bilen var mı ?
Kendi mesajıma alıntı yapayım: )
Arkadaşlar conta ölçüsünü merak edenler için yazayım 1 tl madeni para ile birebir aynı boyutta.  Ne 1mm küçük ne büyük :) 

Iskitlerde peugeot parçası olan fatih ali imren otomotive gittim. Contanın tek satılmadığını ve boru ile set olduğunu söyledi. Ama sağolsun poşeti açarak  contayı verdi ve yan sokakta aynısını bulabileceğimi söyledi. 
Esnaf olarak takdir ettim. Başkası olsa yapmazdı. 
Fotoğraflar linktedir.
https://eksiup.com/p/bq344961mx4d" rel="nofollow - https://eksiup.com/p/bq344961mx4d
https://eksiup.com/p/82344962ozyh" rel="nofollow - https://eksiup.com/p/82344962ozyh

sahibi çok iyi biridir oğlunu tanırım ben atakan oda şaşmaz şublerinde ama babası daha ilgili bu konularda.Smile


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Gokolatte
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2020 Saat 20:01
hocam harika paylaşım öncelikle teşekkürler. Fakat bir sorum olacak bu işlemlere başlamadan önce herhangi bir sıvı tahliyesi yapmamız gerekiyor mu?



Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 12 Mart 2020 Saat 17:35
Orjinalini yazan: Gokolatte Gokolatte Yazdı:

hocam harika paylaşım öncelikle teşekkürler. Fakat bir sorum olacak bu işlemlere başlamadan önce herhangi bir sıvı tahliyesi yapmamız gerekiyor mu?

 Yaparsan iyi olur. Zaten aracın dışından boruları sökünce antifiriz ve suyun  çoğu yere akıyor. Içerde  işlem yaparken de yere bolca naylon ve bez sermekte fayda var. 

Ben de iki hafta önce Conta değişimi yaptım. Petegi çıkarmadığım için içerden hiçbir şeyi sökmedim. Sadece motor bölümünde dışardan hortumu çıkardım vidayı falan çıkardım.  Içerden bağlantı vidasını çıkarıp araya tornavida sokup kastırdım ve ikili hortumu çıkardım, contayı yenileyip sıvı conta sürüp kastırarak geri taktım.

Yalnız beni zorlayan kısım  motor tarafındaki hortumu sökmek oldu. iyice yapışmış yarım saatte zor çıkardım neredeyse vaz geçecektim.



Mesajı Yazan: black_jeruz
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2023 Saat 23:36
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

https://hizliresim.com/V31MzB" rel="nofollow">
Arka Yolcu bölünmündeki kapak sökülüp tork alyan ile vida  sökülür.

https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">

Daha sonra bir tornavida ve benim kullandığım plastik bir aparat sayesinde cam kaldırma düğmeleri sökülür.

https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">

Sonra cam kaldırma düğmesinin altındaki somun 10 mm. lokma ile söküyoruz.


https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">
Vites körüğünü yerinden çıkarıyoruz.

https://hizliresim.com/nJ3WNN" rel="nofollow">

El freninin somunlarını söküyoruz ki vites bölümünün olduğu bakaliti kolay çıkarabilelim.

Küllüğün olduğu bölümde de kapak var onu söküp iki adet tork vidayıda söküyoruz onun fotosunu çekmeyi unutmuşum Smile

Sonra zaten bakaliti tutan vida ve somun kalmadığı için yerinden çıkarabiliyoruz. 

https://hizliresim.com/7yrN1L" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/POZrad" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/g9JWY0" rel="nofollow">

Ve kalorifer peteğinin olduğu yere geldik fotoda gözüktüğü gibi koruma yalıtımı var onuda 3 adet tork vida tutuyor biri gözükmüyor resimde onları söktüğümüz zaman sızdırma yapan ek yeri ve kalorifer peteğini göreceksiniz. 


https://hizliresim.com/ZOPEzo" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/o6RkNR" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/o6RkaQ" rel="nofollow">

Burada gördüğümüz siyah,yeşil ve mavi soketleri tutan plastik kısımı söküyorum çalışma alanı açmak için ben gaz pedalınıda söküyorum elektronik olduğu için kolay sökmesi 3 adet somun tutuyor ama gaz pedalı telli olanlar için gerek yok ancak rahat çalışmak için iyi oluyor.

https://hizliresim.com/V31MGy" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/lb6W8B" rel="nofollow">

Motor bölümüne geçtik hava filtre kutusunu çıkarıyoruz. 

https://hizliresim.com/nJ3Wa5" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/vJvplm" rel="nofollow">


Sonra karşınıza araç içine giren iki adet hortum göreceksiniz bunlar kalorifer peteğine giden sıcak su ve soğuk su çıkışları. Sökülmüş hali ortasında bir adet yine tork vidayı söküp metal plakayı ve sızdırmazlık contasını söküyoruz. 



Sonra iç kısıma tekrar geçip  görünen tork vidayı söküyoruz fabrika çıkışı olarak tek vida mevcuttur ama ben daha tamir ettiğim için sadece sıvı conta sürüp kapamıştım ancak tekrardan sızdırdı. Ondan dolayı 3 vida var. İki yapışık olan plastik borunun orta kısmında bir adet daha tork vida var onuda sökmeyi unutmayın. Birde göğüsü tutak perçin var sol kapı tarafında yine fotoyu eksik çekmişim Smile kusura bakmayın arkadaşlar.Kalorifer peteğini sökmeye gelince tırnaklarından kurtarıp sola doğru çekeceksiniz. Ondan sonra iki yapışık boruyu kurtardıktan sonra peteği göğüsü kastırarak çıkarabilirsiniz. 


https://hizliresim.com/1Glg3Y" rel="nofollow">

Buda söküldükten sonra 

https://hizliresim.com/LOWnXa" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/rJo2aV" rel="nofollow">

Orjinal oringleri aynı ebatlarına uygun biraz daha kalın olan yeni oringleri yerlerine yerleştirip motajı aynı aşamaları geri toplayarak işi birtiriyoruz.Daha sürdüğüm sıvı conta artıklarını iyice temizledim. 

https://hizliresim.com/POZrA6" rel="nofollow">
https://hizliresim.com/rJo2aV" rel="nofollow">

Kalorifer peteği yuvası temizlemeyi unutmayın.

*NOT: orjinalde dediğim gibi arkadaşlar tek vida tutuyor ben eksik olan 2 vidayıda tamamladım.
merhaba hocam öncelikle emeğine sağlık benimde 307 o.v aracım var ve şöför kısmı antifirizlisu oşmuş kalorifer peteğinin olduğu kapağı açtım ve orda vidalı yerde terleme gördüm benim boruda tek vida var iki vida eksik vida ve somun ların ölçülerini hatırlıyormusun acaba iki vida sıksam kaçak halolacak gibi teşekkürler


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2023 Saat 14:20
[/QUOTE] merhaba hocam öncelikle emeğine sağlık benimde 307 o.v aracım var ve şöför kısmı antifirizlisu oşmuş kalorifer peteğinin olduğu kapağı açtım ve orda vidalı yerde terleme gördüm benim boruda tek vida var iki vida eksik vida ve somun ların ölçülerini hatırlıyormusun acaba iki vida sıksam kaçak halolacak gibi teşekkürler[/QUOTE]

Malesef hatırlamıyorum hocam. ama üstündeki söküp oto hirdavatcılarda buluna bilir. yada elinizde yuvaya giren herhangi civata somunda olabilir. civatalar çok uzun olmasın yeter.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net