Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Otomatik Vites Uzun Yolda Vitese Geç Geçme Hk.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40315
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 10:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Otomatik Vites Uzun Yolda Vitese Geç Geçme Hk.
Mesajı Yazan: yqtcan44
Konu: 206 Otomatik Vites Uzun Yolda Vitese Geç Geçme Hk.
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2015 Saat 09:35
Arkadaşlar Merhaba. Daha önce forumun üyesiydim ancak mail adresimi ve şifremi unuttuğum için yeniden üye oldum. Öncesinde 1999 model 206 otomatik vites aracım vardı ve her derdime devayı bu forumda buldum. Şuanda da 2004 model otomatik 206 var. Onda da daha önce 1999 model de hiç yaşamadığım ilginç bir sorunum var onu sizlerle paylaşıyorum. Yazım oldukça uzun olacak ama herşeyi en ince ayrıntısına kadar yazacağım.
 
Daha önce Doğanlar Citreon Peugeot servisinde aracın sözde selenoid ve şanzuman yağı değişti. Neden sözde diyorum çünkü değiştirmedi ! Şanzumanda yaşadığım vuruntu problemlerim devam etti. Ankara'lı arkadaşlara duyurulur Rıza usta Doğanlar tam bir sahtekar !
 
PC otomotive aracımı götürdüm ve şikayetlerimi anlatarak 2 adet selenoid ve şanzuman yağının değişmesini istedim. Herşeyi gözümün önünde yaptılar ve çok şükür arabam şuan sıfır gibi hiçbir sorun yok. Kendilerine de buradan birkez daha teşekkür ederim.
 
Asıl sorunum aracımla uzun yola gittiğimde mesela Konya'ya buraya dikkat arkadaşlar 110km hız ile 100 km yol aldıktan sonra ışıklarda durduğumda sonrasında yeşil ışık yanıp hareket ettiğimde vites 1 den 2 ye, 2 den 3e, 3den 4e yaklaşık 4500 devirde geçiyor ve araç inanılmaz bağırıyor. Ancak aracı kar moduna aldığımda vites geçişlerinde bir problem yok herşey eskisi gibi. Mola verdiğimizde araç yarım saat stop edilip beklendiğinde vites geçişlerinde yine problem yok. Anladığım kadarıyla şanzuman yağı aşırı derecede ısınıyor ve basıncı ayarlayamadığı için vites geçişlerini yüksek devirde yaptırıyor. Kar moduna alıncada herşey geçici olarak normale dönüyor. Bu sorun selenoidleri değiştirmeden önce yani sahtekar Rıza ustanın yanına gitmeden öncede vardı. Yani bu sorunu gidermek adına hiçbirşey yapmadı Rıza usta. PC Otomotivden de bu şekilde bir talebim olmadı açıkçası. Sadece şanzuman yağını ve iki adet selenoid valflerini değiştirmesini istedim.
 
Daha önceki forumlarda soğutucunun biraz daha büyüğünün takılması gerektiğini, bu şekilde sorunun çözüleceğini öğrenmiştim ancak bu soğutucunun nerede olduğunu ve nasıl bir işlem yapılması gerektiğini Göral Peugeot da dahil olmak üzere kimse bilmiyor. Bende sorunumu burada sizlerle paylaşmak istedim.
 
Daha önce bu şekilde Konya'ya gittim geldim. Araç vitese geç geçecek olduğunda şanzumanı rahatlatıp biran önce 4. vitese gelebilmek için kar moduna aldım. Hani spor moda alırsınız da araç vitesi geç değiştirir ya işte uzun yolda şanzuman yağı ısınınca da bunu yapıyor.
 
Sorularım şunlar ;
 
1- Bu işin kesin çözümü nedir ve Ankara'da bu konuda kimden destek alabilirim ?
 
2 - Bayramda kısmetse Alanya'ya gideceğiz eşim ve minik prensesimizle. Sizce herhangi bir sorun yaşar mıyım ? Araç hiçbir şekilde arıza ışığı vs. yakmıyor. Kar moduna alınca sorun düzeliyor.
 
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.


-------------
Peugeot 206 2004 model 1.4 Benzin/LPG Otomatik Vites



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2015 Saat 10:20
Çözüm oto kamil usta var internete yaz yorumları görürsün zaten. Bayağı öven olmuş ben gitmedim hiç ama tavsiye ediyorlar


Mesajı Yazan: yqtcan44
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2015 Saat 10:22
Tamamdır hocam. Araştırıyorum şimdi.

-------------
Peugeot 206 2004 model 1.4 Benzin/LPG Otomatik Vites


Mesajı Yazan: yqtcan44
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2015 Saat 10:36
Hocam görüştüm. Burç ve teflonların değişmesi gerekiyor dedi. Maliyetin 2.500TL civarında olacağını söyledi. Şimdilik en azınında teflonları değiştirilerim 500TL sana olur iki üç ay idare eder dedi. Yolda bırakır mı dedim teflon yırtılırsa bırakır dedi. Vuruntu yok teflon neden yırtılsın dedim araban ikinci viteste kalkıyor dedi. Yani çok saçma bir muhabbet döndü. Açıkçası bana güven vermedi, söylediklerinden hiçbirisi mantıklı gelmedi. Ben bu aracı Ocak ayından beri kullanıyorum ve Ocak ayından beri şehir dışı uzun yolculuklarda bunu yapıyor. Kar moduna alıyorum ve hiçbir sorun yaşamıyorum. Bence çok basit bir çözümü var. Ben şanzumanda 2.500TL gibi bir masraf çıkartacak boyutta arıza olduğunu düşünmüyorum. Düz mantıkla sorun belli şanzuman yağı gereğinden fazla ısınıyor ve soğutucu devreye girmiyor ya da yetmiyor. Kar moduna alıncada herşey normale dönüyor ya da aracı yarım saat kadar stop ettiğimizde yağ kendi kendine soğuduğu için sorun düzeliyor. Aracı kurcalatıp dertsiz başımı ağrıtacağıma uzun yolda kalkışlarda kar modunu kullanım diyorum. Bu arızanın yolda bırakacağını da açıkçası sanmıyorum çünkü hızlanmada vs. sorun yok, arıza ışığı yanmıyor, şanzuman kendini korumaya falan da almıyor. Sizlerin tavsiyeleri tabiki benim için çok önemli ancak benim düşüncelerim bunlar. Her usta farklı bir şey söylüyor ve o kadar da eminler ki aracı görmeden ihtimal bile vermeden kesin çözüm revize 3.500TL diyorlar. Rıza ustanın sahtekarlığından sonra hiçbir ustaya güvenemez oldum ve nerde tırak orda bırak mantığı oluştu artık bende. Aracın şehir içi vites geçişlerinde, performasından en ufak bir sıkıntı yok tek sıkıntı uzun yol sonrası kalkışlarda onuda kar modu ile çözüp yola devam :)

-------------
Peugeot 206 2004 model 1.4 Benzin/LPG Otomatik Vites


Mesajı Yazan: kimyacı
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2015 Saat 21:45
Sen kendi çözümünü bulmuşsun. Kolay gelsin.

-------------
BUDA GEÇER YA HU!


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2015 Saat 23:13
Hocam usta haklı Aracı ikinci viteste kaldırıyorsun. Kar modunun özelliği odur.araç patinaj a düşmesin diye kar modunda ikinci viteste kalkar. Aynı şekilde vites kendini korumaya alınca birinci viteste değil üçüncü viteste kalkar. Dikkat edersen kar moduna aldigin zaman araç yokuşta geri kaçırır bunun nedeni budur.


Mesajı Yazan: seduray
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2015 Saat 00:22
Bende de 307 otomatik araç var , uzun yolda bazen dediğiniz gibi oluyor. Ben de şanzıman yağının aşırı derece ısındığını düşünüyorum.  Aşağıdaki sitede nasıl soğutucu takılacağı açıklanmış ama ülkemizde bunu yapan usta var mıdır bilemiyorum... 

http://vwandco.skynetblogs.be/tag/CooLer


-------------
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)


Mesajı Yazan: yqtcan44
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2015 Saat 08:46
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Hocam usta haklı Aracı ikinci viteste kaldırıyorsun. Kar modunun özelliği odur.araç patinaj a düşmesin diye kar modunda ikinci viteste kalkar. Aynı şekilde vites kendini korumaya alınca birinci viteste değil ikinci viteste kalkar. Dikkat edersen kar moduna aldigin zaman araç yokuşta geri kaçırır bunun nedeni budur.
 
Araç 2.viteste kalkıyor onda sorun yok ancak 3 ve 4. vitese geçiş aralıklarıda çok iyi. Yani 2500 devire gelmeden geçişi sağlıyor ancak yağ ısındığı zaman kendi kendine 4500 devirden önce geçmiyor sorun tamamen bu. Ustanın haklı olduğu taraflar olabilir ama söyleyiş tarzı, olaya bakış açısı ilginç olduğu için bana güven vermedi.


-------------
Peugeot 206 2004 model 1.4 Benzin/LPG Otomatik Vites


Mesajı Yazan: yqtcan44
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2015 Saat 08:47
Orjinalini yazan: seduray seduray Yazdı:

Bende de 307 otomatik araç var , uzun yolda bazen dediğiniz gibi oluyor. Ben de şanzıman yağının aşırı derece ısındığını düşünüyorum.  Aşağıdaki sitede nasıl soğutucu takılacağı açıklanmış ama ülkemizde bunu yapan usta var mıdır bilemiyorum... 

http://vwandco.skynetblogs.be/tag/CooLer
 
Peki hocam siz nasıl bir önlem alıyorsunuz? Bu sorunun yolda bırakacağını düşünmüyorum. Ben kar moduna alıyorum ve sorun düzeliyor. Zaten sonrasında da mola verince yarım saat dinlenmeden sonra araç kendine geliyor ancak 100km yaptıktan sonra tabi yine başlıyor.


-------------
Peugeot 206 2004 model 1.4 Benzin/LPG Otomatik Vites


Mesajı Yazan: seduray
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2015 Saat 22:42
Uzun yolda genelde yokuş yukarı çıkarken trafiğin yoğun olduğu durumlarda  arabayı fazla  zorladığımda oluyor.  Veya manuel , otomatik geçişleri fazla yaptığımda . Şanzımanı çok fazla zorlamamaya çalışıyorum.. Şimdilik çözüm bu. 

-------------
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2015 Saat 08:58
Orjinalini yazan: yqtcan44 yqtcan44 Yazdı:

Hocam görüştüm. Burç ve teflonların değişmesi gerekiyor dedi. Maliyetin 2.500TL civarında olacağını söyledi. Şimdilik en azınında teflonları değiştirilerim 500TL sana olur iki üç ay idare eder dedi. Yolda bırakır mı dedim teflon yırtılırsa bırakır dedi. Vuruntu yok teflon neden yırtılsın dedim araban ikinci viteste kalkıyor dedi. Yani çok saçma bir muhabbet döndü. Açıkçası bana güven vermedi, söylediklerinden hiçbirisi mantıklı gelmedi. Ben bu aracı Ocak ayından beri kullanıyorum ve Ocak ayından beri şehir dışı uzun yolculuklarda bunu yapıyor. Kar moduna alıyorum ve hiçbir sorun yaşamıyorum. Bence çok basit bir çözümü var. Ben şanzumanda 2.500TL gibi bir masraf çıkartacak boyutta arıza olduğunu düşünmüyorum. Düz mantıkla sorun belli şanzuman yağı gereğinden fazla ısınıyor ve soğutucu devreye girmiyor ya da yetmiyor. Kar moduna alıncada herşey normale dönüyor ya da aracı yarım saat kadar stop ettiğimizde yağ kendi kendine soğuduğu için sorun düzeliyor. Aracı kurcalatıp dertsiz başımı ağrıtacağıma uzun yolda kalkışlarda kar modunu kullanım diyorum. Bu arızanın yolda bırakacağını da açıkçası sanmıyorum çünkü hızlanmada vs. sorun yok, arıza ışığı yanmıyor, şanzuman kendini korumaya falan da almıyor. Sizlerin tavsiyeleri tabiki benim için çok önemli ancak benim düşüncelerim bunlar. Her usta farklı bir şey söylüyor ve o kadar da eminler ki aracı görmeden ihtimal bile vermeden kesin çözüm revize 3.500TL diyorlar. Rıza ustanın sahtekarlığından sonra hiçbir ustaya güvenemez oldum ve nerde tırak orda bırak mantığı oluştu artık bende. Aracın şehir içi vites geçişlerinde, performasından en ufak bir sıkıntı yok tek sıkıntı uzun yol sonrası kalkışlarda onuda kar modu ile çözüp yola devam :)


aynı sıkıntnı 6 aydır benim aractada vardı cok ısındıgında yapıyordı 2-3 defada uzun yolda rampa cıkarken 3. vites boşa düşmeye başladı araba bagıyor ama gitmiyordu 2 ye cektigimde yavaşdan gidiyordu bu pazar yine aynısını yaptı dün de beni yolda bırakdı artık hiç gitmiyor arba automatic gear fault hatasıda vermeye başladı 1. vitesde kalken sanki kacırıyor gibi bişiler oluyor hızlanmıyor. 8 bin km  önce komple revizyon yapılmıştı. aynı ustaya götürdüm yagına baktı ve yanık kokusu var revizyon dedi 2500 civarı tuttar dedi. Kamil usta ile telefonda ben de konuştum banada teflon ve burclardan dır dedi 1500 -2500 arası masrafın olur dedi.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: Zeynep
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2016 Saat 03:10
Orjinalini yazan: yqtcan44 yqtcan44 Yazdı:


Arkadaşlar Merhaba. Daha önce forumun üyesiydim ancak mail adresimi ve şifremi unuttuğum için yeniden üye oldum. Öncesinde 1999 model 206 otomatik vites aracım vardı ve her derdime devayı bu forumda buldum. Şuanda da 2004 model otomatik 206 var. Onda da daha önce 1999 model de hiç yaşamadığım ilginç bir sorunum var onu sizlerle paylaşıyorum. Yazım oldukça uzun olacak ama herşeyi en ince ayrıntısına kadar yazacağım.
 
Daha önce Doğanlar Citreon Peugeot servisinde aracın sözde selenoid ve şanzuman yağı değişti. Neden sözde diyorum çünkü değiştirmedi ! Şanzumanda yaşadığım vuruntu problemlerim devam etti. Ankara'lı arkadaşlara duyurulur Rıza usta Doğanlar tam bir sahtekar !
 
PC otomotive aracımı götürdüm ve şikayetlerimi anlatarak 2 adet selenoid ve şanzuman yağının değişmesini istedim. Herşeyi gözümün önünde yaptılar ve çok şükür arabam şuan sıfır gibi hiçbir sorun yok. Kendilerine de buradan birkez daha teşekkür ederim.
 
Asıl sorunum aracımla uzun yola gittiğimde mesela Konya'ya buraya dikkat arkadaşlar 110km hız ile 100 km yol aldıktan sonra ışıklarda durduğumda sonrasında yeşil ışık yanıp hareket ettiğimde vites 1 den 2 ye, 2 den 3e, 3den 4e yaklaşık 4500 devirde geçiyor ve araç inanılmaz bağırıyor. Ancak aracı kar moduna aldığımda vites geçişlerinde bir problem yok herşey eskisi gibi. Mola verdiğimizde araç yarım saat stop edilip beklendiğinde vites geçişlerinde yine problem yok. Anladığım kadarıyla şanzuman yağı aşırı derecede ısınıyor ve basıncı ayarlayamadığı için vites geçişlerini yüksek devirde yaptırıyor. Kar moduna alıncada herşey geçici olarak normale dönüyor. Bu sorun selenoidleri değiştirmeden önce yani sahtekar Rıza ustanın yanına gitmeden öncede vardı. Yani bu sorunu gidermek adına hiçbirşey yapmadı Rıza usta. PC Otomotivden de bu şekilde bir talebim olmadı açıkçası. Sadece şanzuman yağını ve iki adet selenoid valflerini değiştirmesini istedim.
 
Daha önceki forumlarda soğutucunun biraz daha büyüğünün takılması gerektiğini, bu şekilde sorunun çözüleceğini öğrenmiştim ancak bu soğutucunun nerede olduğunu ve nasıl bir işlem yapılması gerektiğini Göral Peugeot da dahil olmak üzere kimse bilmiyor. Bende sorunumu burada sizlerle paylaşmak istedim.
 
Daha önce bu şekilde Konya'ya gittim geldim. Araç vitese geç geçecek olduğunda şanzumanı rahatlatıp biran önce 4. vitese gelebilmek için kar moduna aldım. Hani spor moda alırsınız da araç vitesi geç değiştirir ya işte uzun yolda şanzuman yağı ısınınca da bunu yapıyor.
 
Sorularım şunlar ;
 
1- Bu işin kesin çözümü nedir ve Ankara'da bu konuda kimden destek alabilirim ?
 
2 - Bayramda kısmetse Alanya'ya gideceğiz eşim ve minik prensesimizle. Sizce herhangi bir sorun yaşar mıyım ? Araç hiçbir şekilde arıza ışığı vs. yakmıyor. Kar moduna alınca sorun düzeliyor.
 
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.


Aynı sorunu ben de yaşıyorum da ne kadara mal ettiniz sorununuz düzeldi mi


Mesajı Yazan: akundakci
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2016 Saat 08:41
sahibindende Şanzuman satanları araştırın fiyat alın Arkadaşlar Bu kadar yüksek meblağlara zaten sıfır şanzuman alırsınız geçen ay 307 için 1750 Tl fiyat almıştım arkadaş için.

-------------
Peugeot 2000 306 1.6 xr
Ford Fiesta 2007 1.6i Comfort


Mesajı Yazan: Emresertbas
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2021 Saat 18:29
Orjinalini yazan: yqtcan44 yqtcan44 Yazdı:

Arkadaşlar Merhaba. Daha önce forumun üyesiydim ancak mail adresimi ve şifremi unuttuğum için yeniden üye oldum. Öncesinde 1999 model 206 otomatik vites aracım vardı ve her derdime devayı bu forumda buldum. Şuanda da 2004 model otomatik 206 var. Onda da daha önce 1999 model de hiç yaşamadığım ilginç bir sorunum var onu sizlerle paylaşıyorum. Yazım oldukça uzun olacak ama herşeyi en ince ayrıntısına kadar yazacağım.
 
Daha önce Doğanlar Citreon Peugeot servisinde aracın sözde selenoid ve şanzuman yağı değişti. Neden sözde diyorum çünkü değiştirmedi ! Şanzumanda yaşadığım vuruntu problemlerim devam etti. Ankara'lı arkadaşlara duyurulur Rıza usta Doğanlar tam bir sahtekar !
 
PC otomotive aracımı götürdüm ve şikayetlerimi anlatarak 2 adet selenoid ve şanzuman yağının değişmesini istedim. Herşeyi gözümün önünde yaptılar ve çok şükür arabam şuan sıfır gibi hiçbir sorun yok. Kendilerine de buradan birkez daha teşekkür ederim.
 
Asıl sorunum aracımla uzun yola gittiğimde mesela Konya'ya buraya dikkat arkadaşlar 110km hız ile 100 km yol aldıktan sonra ışıklarda durduğumda sonrasında yeşil ışık yanıp hareket ettiğimde vites 1 den 2 ye, 2 den 3e, 3den 4e yaklaşık 4500 devirde geçiyor ve araç inanılmaz bağırıyor. Ancak aracı kar moduna aldığımda vites geçişlerinde bir problem yok herşey eskisi gibi. Mola verdiğimizde araç yarım saat stop edilip beklendiğinde vites geçişlerinde yine problem yok. Anladığım kadarıyla şanzuman yağı aşırı derecede ısınıyor ve basıncı ayarlayamadığı için vites geçişlerini yüksek devirde yaptırıyor. Kar moduna alıncada herşey geçici olarak normale dönüyor. Bu sorun selenoidleri değiştirmeden önce yani sahtekar Rıza ustanın yanına gitmeden öncede vardı. Yani bu sorunu gidermek adına hiçbirşey yapmadı Rıza usta. PC Otomotivden de bu şekilde bir talebim olmadı açıkçası. Sadece şanzuman yağını ve iki adet selenoid valflerini değiştirmesini istedim.
 
Daha önceki forumlarda soğutucunun biraz daha büyüğünün takılması gerektiğini, bu şekilde sorunun çözüleceğini öğrenmiştim ancak bu soğutucunun nerede olduğunu ve nasıl bir işlem yapılması gerektiğini Göral Peugeot da dahil olmak üzere kimse bilmiyor. Bende sorunumu burada sizlerle paylaşmak istedim.
 
Daha önce bu şekilde Konya'ya gittim geldim. Araç vitese geç geçecek olduğunda şanzumanı rahatlatıp biran önce 4. vitese gelebilmek için kar moduna aldım. Hani spor moda alırsınız da araç vitesi geç değiştirir ya işte uzun yolda şanzuman yağı ısınınca da bunu yapıyor.
 
Sorularım şunlar ;
 
1- Bu işin kesin çözümü nedir ve Ankara'da bu konuda kimden destek alabilirim ?
 
2 - Bayramda kısmetse Alanya'ya gideceğiz eşim ve minik prensesimizle. Sizce herhangi bir sorun yaşar mıyım ? Araç hiçbir şekilde arıza ışığı vs. yakmıyor. Kar moduna alınca sorun düzeliyor.
 
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
aynı sorunu yaşıyorum çözümü buldu isen sorun nymiş cvp verirsen sevinirim


Mesajı Yazan: Emresertbas
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2021 Saat 18:29
Orjinalini yazan: yqtcan44 yqtcan44 Yazdı:

Arkadaşlar Merhaba. Daha önce forumun üyesiydim ancak mail adresimi ve şifremi unuttuğum için yeniden üye oldum. Öncesinde 1999 model 206 otomatik vites aracım vardı ve her derdime devayı bu forumda buldum. Şuanda da 2004 model otomatik 206 var. Onda da daha önce 1999 model de hiç yaşamadığım ilginç bir sorunum var onu sizlerle paylaşıyorum. Yazım oldukça uzun olacak ama herşeyi en ince ayrıntısına kadar yazacağım.
 
Daha önce Doğanlar Citreon Peugeot servisinde aracın sözde selenoid ve şanzuman yağı değişti. Neden sözde diyorum çünkü değiştirmedi ! Şanzumanda yaşadığım vuruntu problemlerim devam etti. Ankara'lı arkadaşlara duyurulur Rıza usta Doğanlar tam bir sahtekar !
 
PC otomotive aracımı götürdüm ve şikayetlerimi anlatarak 2 adet selenoid ve şanzuman yağının değişmesini istedim. Herşeyi gözümün önünde yaptılar ve çok şükür arabam şuan sıfır gibi hiçbir sorun yok. Kendilerine de buradan birkez daha teşekkür ederim.
 
Asıl sorunum aracımla uzun yola gittiğimde mesela Konya'ya buraya dikkat arkadaşlar 110km hız ile 100 km yol aldıktan sonra ışıklarda durduğumda sonrasında yeşil ışık yanıp hareket ettiğimde vites 1 den 2 ye, 2 den 3e, 3den 4e yaklaşık 4500 devirde geçiyor ve araç inanılmaz bağırıyor. Ancak aracı kar moduna aldığımda vites geçişlerinde bir problem yok herşey eskisi gibi. Mola verdiğimizde araç yarım saat stop edilip beklendiğinde vites geçişlerinde yine problem yok. Anladığım kadarıyla şanzuman yağı aşırı derecede ısınıyor ve basıncı ayarlayamadığı için vites geçişlerini yüksek devirde yaptırıyor. Kar moduna alıncada herşey geçici olarak normale dönüyor. Bu sorun selenoidleri değiştirmeden önce yani sahtekar Rıza ustanın yanına gitmeden öncede vardı. Yani bu sorunu gidermek adına hiçbirşey yapmadı Rıza usta. PC Otomotivden de bu şekilde bir talebim olmadı açıkçası. Sadece şanzuman yağını ve iki adet selenoid valflerini değiştirmesini istedim.
 
Daha önceki forumlarda soğutucunun biraz daha büyüğünün takılması gerektiğini, bu şekilde sorunun çözüleceğini öğrenmiştim ancak bu soğutucunun nerede olduğunu ve nasıl bir işlem yapılması gerektiğini Göral Peugeot da dahil olmak üzere kimse bilmiyor. Bende sorunumu burada sizlerle paylaşmak istedim.
 
Daha önce bu şekilde Konya'ya gittim geldim. Araç vitese geç geçecek olduğunda şanzumanı rahatlatıp biran önce 4. vitese gelebilmek için kar moduna aldım. Hani spor moda alırsınız da araç vitesi geç değiştirir ya işte uzun yolda şanzuman yağı ısınınca da bunu yapıyor.
 
Sorularım şunlar ;
 
1- Bu işin kesin çözümü nedir ve Ankara'da bu konuda kimden destek alabilirim ?
 
2 - Bayramda kısmetse Alanya'ya gideceğiz eşim ve minik prensesimizle. Sizce herhangi bir sorun yaşar mıyım ? Araç hiçbir şekilde arıza ışığı vs. yakmıyor. Kar moduna alınca sorun düzeliyor.
 
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

sorunu çözdüyseniz lütfen haber verin aynı sorunu yaşıyorum yardımcı olur musunuz


Mesajı Yazan: Emresertbas
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2021 Saat 18:30
sa ustam otomatik vites uzun yolda geç vites atma sorununu bende şuan yaşıyorum sorunun çözümü nedir lütfen yardımcı olur musunuz.Ben ısınmadan şüpheleniyorum ama ustalara para vermek istemem



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net