Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

106 motor sarsıntısı ve eksoz çıkışı patırtı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=35703
Tarih: 29 Mayıs 2025 Saat 01:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 106 motor sarsıntısı ve eksoz çıkışı patırtı
Mesajı Yazan: 06fatih66
Konu: 106 motor sarsıntısı ve eksoz çıkışı patırtı
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2014 Saat 08:50
Slm arkadaşlar 106 pejo aracimda rölantide motor sarsintisi var ve eksoz çıkışında elinizi tutunca kesik kesik patlama ayrıca şiddetli basınçlı eksoz çıkışı var normal bir eksoz çıkışı değil sakin bir çıkış değil anlayacağınız yalniz aracın performansında bir sorun yok gaza bastigin zaman yolda 180 rahat görüyor bilgisi olan arkadaşlardan bu sorun için bilgi istiyorum şimdiden tsk .



Cevaplar:
Mesajı Yazan: muro_60
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2014 Saat 10:08
aşırı rolantı düşüklügünde eksozda patırtı olur ama rolantı devrı normalse bujı ve bobinden kaynaklanabilir düşük devirde belli olur zaten birde rolantı valfıne baktır

-------------
peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2014 Saat 10:25
Tsk muro rolanti motorunu yeni aldım orj. Bujilerde olması ihtimalini bende düşündüm ama tek tek araç çalışır iken kontrol ettim hepsi görevini yapıyor bu sorun hem benzinde hemde lpg de yapıyor arada kurcalarken düzeliyor ve sarsıntı bitiyor ve eksozdan çıkan basınçlı gaz düşüyor herşey normale dönüyor kısa sürüyor ama enjoktorlerden olabilirmi dedim ama olamaz benzin enjektoru ile lpg enjektoru ayrı o yüzden birinden biri düzgün çalışması gerekir map sensoru olabilirmi desek fişini çıkardım araç stop ediyor o da görevini yapıyor ateşleme bobini olma olasılığını düşünüyorum ama performans kaybı yok


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2014 Saat 10:39
bir ayrıntıyı belirtmek istiyorum rolanti düşüklüğü olabilir ama hafif gaza basınca motor titremesi kesiyor ama kafama takılan elinizi eksoz çıkışı tuttuğunuzda kesik kesik gaz çıkışı ve hissedilebilir elinizi itercesine bir basınçlı gaz çıkışı var normalde elinizi tuttuğunuzda elinize hafif bir gaz çıkışı hissettirmesi ve pat pat elinizi geri iter gibi değil normal bir dışarı çıkan bir gaz çıkışı olmalı tüm olasılıkları deneyip bulacağım cunki iyi ve titiz bir ustaya denk gelemedim bende biraz anladığım için bu motor duzeneginden birde aracim servisten çıkalı bir hafta oldu baskı balata triger kayışı ve silindir kapak contası değişti üst kapak taşlandı ve sonrasında aracımda bu sorun oluşmaya başladı


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2014 Saat 11:01
hocam cozumu bulursan burayada yazarsan sevinirim , 


Mesajı Yazan: muro_60
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2014 Saat 13:29
Orjinalini yazan: 06fatih66 06fatih66 Yazdı:

Tsk muro rolanti motorunu yeni aldım orj. Bujilerde olması ihtimalini bende düşündüm ama tek tek araç çalışır iken kontrol ettim hepsi görevini yapıyor bu sorun hem benzinde hemde lpg de yapıyor arada kurcalarken düzeliyor ve sarsıntı bitiyor ve eksozdan çıkan basınçlı gaz düşüyor herşey normale dönüyor kısa sürüyor ama enjoktorlerden olabilirmi dedim ama olamaz benzin enjektoru ile lpg enjektoru ayrı o yüzden birinden biri düzgün çalışması gerekir map sensoru olabilirmi desek fişini çıkardım araç stop ediyor o da görevini yapıyor ateşleme bobini olma olasılığını düşünüyorum ama performans kaybı yok
lpg de benzın enjektöründen sınyal alıyo tesısatada bı bak birde senınkinde bujı kablosu varmıkı tek tek baktın butun kütük deyilmi



-------------
peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2014 Saat 13:58
106 xr 1.4. 97 model arkadaşlar araca izinli olunca bakacağım ancak kafama takıldı usta yoksa bobinden bujilre giden kaploda ters bağlantı yapıp siralamayimi karıştırdı


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2014 Saat 21:27
A


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 01 Temmuz 2014 Saat 11:00
yani bobin yanlis mi baglanmis demek istiyorsun hocam ? Ondan olurmu ki bu sorun , merak ettim iyice


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 01 Temmuz 2014 Saat 13:54
olabilir diyorum bağlantıyı her türlü çıkarıp denedim araç ç alışıyor hatta normale dönüyor bazen sonra tekrar sarsıntı patırtı oluşuyor eski disbiritör kapaklı araçlarda yanlış taksan çalışmazdı ama bu bobinli araçlarda her türlü taksanda çalışıyor internetten araştırıyorum doğru bir şema bulamadım daha, bilen varsa görüşlerini bekliyorum düşünceme göre yanlış takılsa bile araç bujilere ateşleme yapıyor ancak yanlış bağlantı olduğu için doğru orantıda bujilere elektrik akımı veremiyor bu da araçta sarsıntı ve eksozda patırdama oluşturuyor gaza bastığınızda veya araçta giderken arabaya yüklendiginiz de sorun yok sadece bu rolantide oluyor


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2014 Saat 14:55
Bugün arıza tekrar ortaya çıktı bobin den değilmiş ,ama bobini ilk degistigim gün 3 gün çok güzel çalıştı sonra motoru biraz sileyim dedim akuyu çıkardım hava filitresini soktum sonra hepsini tekrar taktım araç tekrar patirdamaya başladı yine cekiste bir sorun yok özellikle lpg de daha çok kendini belli ediyor hadda bu sefer birde benzinden lpg ye geçince stop ediyor


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2014 Saat 15:24
Geçmiş olsun hocam ,şu anda rolantide elini eksoza koyduğunda nasıl bir tepki var?


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2014 Saat 21:19
Aklıma acaba kablolardan birinde kopuklukmu var diye geliyor ama hangisinde onu bulmak gerekir önce buji kaplosu diyeceğim ama araçla yolda giderken hiç tekleme veya patırtı yok gayet güzel bir sürüş var yeterki ayağını gazdan çekme ama bu sıkıntı nerden olabilir diyorum düşünüp bulmaya çalışıyorum bilgisi veya düşüncesi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2014 Saat 10:25
olabilir bobinin baglantilarini iyi kontrol et , birde bujiler ne alemde ?


Mesajı Yazan: mjtanju
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2014 Saat 10:52
Gaz ayarinda sorun vardir ve kelebekde bizim oyleydi düzeldi


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2014 Saat 18:27
Slm arkadaşlar bugün bir bilgi daha edindim eğer ki eksoz siboplar kaçırıyor ise silindirlerde orantılı yanımda olmadığında araç rolantide motor sarsıntısı ve eksoz çıkışında patirdi yaparmış yolda giderken bu anlasilmazmis.subap kaçıyor ise ancak rölantide kendini belli edermiş ve fazla yakar eksozdan kaçırdığı için yakıtın kokusu hissedilir mis bende de aynı sorun var ancak benim araç yeni yapıldı üst silindir kapağı taşlandı ve subap lastikleri değişti ustaların bunu gözden kaciracagini sanmıyorum aklıma acaba subap ayarlarını sıkımı yaptılar diye geliyor cunki subap sentesi sıkı olan araç çok yakar,çabuk ısınır ve rampada çabuk fites ister güç kaybeder rampada bunların hepsi mevcut önce subap ayarindan başlayacağım 106 xr 1.4 motor orjinal sentesi sanırım emme 0.20 eksoz 0.40 ama işin içine lpg de girdiği için ben emme 0.15 eksoz 0.30 yapacağım bakalım duzelecekmi duzelmezse subop kaciriyormu diye olcturecegim hadi hayırlısı bu konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan öneri bekliyorum


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2014 Saat 15:22
g


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2014 Saat 10:10
Orjinalini yazan: 06fatih66 06fatih66 Yazdı:

Slm arkadaşlar uğraşa uğraşa sonunda aracın arizasini buldum ve suan araç düzeldi motor titremesi kesildi ve eksoz patirdamasi gitti o harharetli çalışmadan eser kalmadı çalışması sakinlesti ve eksoz sesi çok durgunlasti . Bütün sensorleri tek tek çıkararak kontrol ediyordum ve boğazın üstündeki rolanti sensorunun karşısındaki ısı sensorunu sökmüştüm ve üzerinde bir pilastik contasi vardı o conda sensorun ortasına doğru yerinde bir conta oturacak gibi girintili ve içi delikli yere konulmuş bende o contayi geri çektim ve o deliklerin üzeri açıldı sensorü o şekilde taktım sonuç ara düzeldi mantık yürütüyorum herhalde o sensor ayrıca otomatik jikle olarakta iş görüyor demekki o conta delikler kapadığı için aracin ısı değerini düşük olcuyordu demekki. kontağı ilk açtığımda o sensorun ucu ısınıyor taktiktan sonra araç çalışırken de demekki ısısını ölçüyor herhalde bu sensor hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar dan bilgi edinmek isterim    

hocam hangi sensor o ? mavi mi yesil mi ?


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2014 Saat 13:09
Siyah söküce ucu yuvarlak ve bakır renginde demir olan rolanti sensorunun karşısında yani kaput u kaldirinca direk karşında olan rolanti sensoru arkaya bakıyor


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2014 Saat 13:32
Orjinalini yazan: 06fatih66 06fatih66 Yazdı:

Siyah söküce ucu yuvarlak ve bakır renginde demir olan rolanti sensorunun karşısında yani kaput u kaldirinca direk karşında olan rolanti sensoru arkaya bakıyor


hocam o isi sensoru degilki :/ bir resimini falan koyabilirmisin iyice merak ettim , 


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2014 Saat 18:00
Resim yukleyemiyorum çok ugrstim olmadı


Mesajı Yazan: SuleymanKaya
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2014 Saat 18:15
Aynı sorunu 206 1.4 16 v 90 bg aracımda sizinki kadar şiddettli olmasa da ben de yaşıyorum. Önerdiğiniz çözümü ben de deneyeceğim.


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2014 Saat 13:36
Bu boğaz da bakgi dört sensor var ikisi arkada bunun biri rolanti sensoru diğeri potansiyelmetre yani gazkelebegi konum sensoru peki alttaki gıri renkte hava akiş sensorumu ve rolanti sensorunun karşısına düşen siyah soketli ve çıkardığınızda ucu bakır silindir şeklinde olan sensor nedir


Mesajı Yazan: 06fatih66
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2014 Saat 13:54
Ayrıca arabamda statik dagilimli bobin bulunuyor yani ateslemeyi her gözden aynı anda yapıyor ecu krank ve eksantrik sensorlerinden aldığı bilgi ile bu ateslemenin sırasını belirliyor sorum krank sensoru altta volant dislisinin orda peki eksantrik sensoru nerede bu 106 araçta ve sensorun şekli nasıl.
Bilgi amaçlı yazıyorum bunu vuruntu sensoru motorun arka tarafında blok üzerinde ve dört pistonu tam ortalayacak hizada ortadan cıvata li şeklinde


Mesajı Yazan: example42
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2016 Saat 11:32
Merhaba Fatih Benim Aracımdada senin bahsetiğin konular mevcut. Ancak Tarif ettiğin olayı hala çözmüş degilim sizden ricam benimle iletisime geçebilirmisiniz.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net