beyin arızası sanıyorduk!! ÇÖZÜLDÜ!!
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=35476
Tarih: 23 Kasım 2024 Saat 00:16 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: beyin arızası sanıyorduk!! ÇÖZÜLDÜ!!
Mesajı Yazan: popeyes
Konu: beyin arızası sanıyorduk!! ÇÖZÜLDÜ!!
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2014 Saat 12:21
umarım size de yararı olur. Merhabalar arkadaşlar bir çoğunuzun bildiği gibi uzun zamandır araç beyin arızasıyla ugraşıyordum. sonunda takiplerim sonucu yağmur sularının kaput üstündeki havalandırma deliklerinden sızarak aracın motor beyninin soketlerinin üzerine damladığını , orada şase yaptırdığını anladım. bunu kendim şimdilik geçici bir çözüm yaptım, daha iyi fikri olanlar varsa değerlendirebilirim? bu arada aracıma yapmadığım şey kalmadı. o kadar çok ustaya sordum ki hepsi sahtekar olduğu için beyin arızalı dediler. adamlar araç beyni yaptıkları halde hiçbir şeyde net değiller onlara söyleyecek söz bulamıyorum. "Ben inancımı hiç kaybetmedim "eğer beyin arızalı olsaydı her zaman arıza çıkarırdı." sonuç olarak beyin arızalarını sonuna kadar kovalamak gerekli her arızalı diyene inanmamak lazım !!! http://s1374.photobucket.com/user/popeyes06/media/2014-06-04125353_zpsaf3f33db.jpg.html" rel="nofollow"> http://s1374.photobucket.com/user/popeyes06/media/2014-06-04125359_zpse519d932.jpg.html" rel="nofollow"> http://s1374.photobucket.com/user/popeyes06/media/2014-06-04125404_zps0667dc63.jpg.html" rel="nofollow"> herkese teşekkürler!!!
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2014 Saat 12:47
Geçmiş olsun, ucuz atlaşmıssınız,.
|
Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2014 Saat 12:56
Öncelikle geçmiş olsun. Sorunu bulduğun için değil tamircilerin elinden kurtulduğun için :) resimlerden aldigim kadariyla beynin üstünden geçen olukta çökme var ve suyu içeri veriyor. Bu konu için kaportaciya ihtiyacın var. Geçici çözümü kisa sürede çözüme ulaştırman gerek diye düşünüyorum çünkü beyin nefes alamıyor şuan. Hem atmosferik basıncı olcemiyor hemde soğutma için gerekli hava sirkülasyonu yok suanda. Beynin ortasındaki düğme gibi olan siyah plastik basınç sensörü.
------------- 206 1.4 HDI Look 2004
|
Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2014 Saat 10:07
madblueblacksea Yazdı:
Öncelikle geçmiş olsun. Sorunu bulduğun için değil tamircilerin elinden kurtulduğun için :) resimlerden aldigim kadariyla beynin üstünden geçen olukta çökme var ve suyu içeri veriyor. Bu konu için kaportaciya ihtiyacın var. Geçici çözümü kisa sürede çözüme ulaştırman gerek diye düşünüyorum çünkü beyin nefes alamıyor şuan. Hem atmosferik basıncı olcemiyor hemde soğutma için gerekli hava sirkülasyonu yok suanda. Beynin ortasındaki düğme gibi olan siyah plastik basınç sensörü. |
beyin araç beyni aşagıdaki resimdeki gibidir. bu beyinde siyah nokta falan göremiyorum hava alması için şu yağmurların dinmesini bekliyorum. ondan sonra üzerini açağım. ama güzel bir çözüm bulmak gerekli. http://s1374.photobucket.com/user/popeyes06/media/EkranAl1310nt1310s1310_zps1fc18530.png.html" rel="nofollow">
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2014 Saat 12:53
Evet senin ECU nun yapısı farklı benimkinden
------------- 206 1.4 HDI Look 2004
|
Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2016 Saat 17:19
Arkadaşlar Merhaba,2 sene sonra konuya yeniden birşey yazmak iyi olurmu bilmiyorum fakat bu konuda aydınlatılması gereken birçok şey olduğunu düşünüyorum. Peugeot 206' da beyin sorununu yaşayan biri olarak üzerinde 8 ay gibi bir süre çalıştım. siteye girip konuyu okuyan kişilerden sıkça telefon ve mesaj aldım. cok uzun zamandır forumdan uzak kalmıştım fakat bu konu üzerinde uzmanlaşacak kadar süre geçti 206 mı sattım fakat halen bir sevgi duyuyorum. bu arada 2 arkadaşıma 206 aldırdım. onlarda şuan çok memnun
Konunun özüne gelirsek; beynin arıza yaptığını düşünerek yola çıkmıştık fakat yagmurlu ve soguk havalara denk geldiği için sıkıntının yağmur suyundan olduğunu düşünüyordum fakat öyle değilmiş, beyne giren soketlerin içinde tellerde çatlak var olduğu uzun bir çaba sonrası tespit ettim. soguk havada tellerdeki kasılma nedeni ile arıza ile çok sık karşılaşıyordum. voltmetre ile ölçüm yaparak sıcaklık sensörünün kablolarını (yeşil sensör) soketlerde birliştiği deliklerde tespit ettim. bu deliklerden içeri bakır kablo iterek (lehim vs birşey yapmadım) akımın ve bilginin dogru düzgün iletilmesini sağladım. ve böylece sorunumu kendim çözmüş oldum. ve şunu ögrenmiş oldum beyin arıza yapar ama aracı kapatıp açtığında vs aküyü söktüğünde tekrar düzelmez. arızalı ise arızalıdır.
Bugüne kadar yaptıklarım neler onlara bir göz gezdirelim.
1- 2 orjinal 1 çakma ısı sensörü değiştirdim. (150 TL) 2- 1 testmostat değiştirdim. (100 TL) 3- şase kablolarını değiştirdim. (50 TL) 4- şase kablolarını güçlendirmek için kalın bakır kablolar taktım. (25 TL) 5- Fransadan beyin getirttim. (100 € ) eski hatayı verdiği için arıza olmadığı anlaşıldı. 6- motor suyu genleşme kapağı değiştirdim (20 TL) 7- Isı müşürü soketlerini değiştirdim (ısı müşürü üstüne takılan 2 li soket) istanbuldan getirttim. (20 TL) 8- serviste arıza tespiti için 2 kez ücret ödedim (bulamadılar) 100 TL 9- Ön tamponu söküp tüm fan tesisatını elden geçirdim. fan rezistanını sıfır alıp kendim taktım (50 TL) 10- fan müşürlerini değiştirdim (kademe müşürlerini) ( 50 TL) 11- Radyatör değiştirdim. (250 TL) 12- yeni alınan beyne yazılım immo kırma işlemi yapıldı. usta ücreti (100 TL) bu işlemler için usta ücreti olarak 250 TL civarı bir ücret ödedim. Toplamda 1365 TL gibi bir rakama mal oldu. o arabayı o şekilde de satabilirdim fakat sattığım kişide çok ugraşacağı için vicdanım el vermedi. Arıızasını tespit ettim. arızasını giderdim aracı 5 ay arızasız olarak kullandım ve arıza yapmayacağından emin olduktan sonra sattım. alan kişi hayrını görsün. Bir konuyu da burada bitirmenin mutluluğunu yaşadığımı belirtmek istedim. yine buralardayım I love peugeotturkey !!!!
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Mesajı Yazan: CVT
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2016 Saat 10:20
popeyes Yazdı:
Arkadaşlar Merhaba,2 sene sonra konuya yeniden birşey yazmak iyi olurmu bilmiyorum fakat bu konuda aydınlatılması gereken birçok şey olduğunu düşünüyorum. Peugeot 206' da beyin sorununu yaşayan biri olarak üzerinde 8 ay gibi bir süre çalıştım. siteye girip konuyu okuyan kişilerden sıkça telefon ve mesaj aldım. cok uzun zamandır forumdan uzak kalmıştım fakat bu konu üzerinde uzmanlaşacak kadar süre geçti 206 mı sattım fakat halen bir sevgi duyuyorum. bu arada 2 arkadaşıma 206 aldırdım. onlarda şuan çok memnun
Konunun özüne gelirsek; beynin arıza yaptığını düşünerek yola çıkmıştık fakat yagmurlu ve soguk havalara denk geldiği için sıkıntının yağmur suyundan olduğunu düşünüyordum fakat öyle değilmiş, beyne giren soketlerin içinde tellerde çatlak var olduğu uzun bir çaba sonrası tespit ettim. soguk havada tellerdeki kasılma nedeni ile arıza ile çok sık karşılaşıyordum. voltmetre ile ölçüm yaparak sıcaklık sensörünün kablolarını (yeşil sensör) soketlerde birliştiği deliklerde tespit ettim. bu deliklerden içeri bakır kablo iterek (lehim vs birşey yapmadım) akımın ve bilginin dogru düzgün iletilmesini sağladım. ve böylece sorunumu kendim çözmüş oldum. ve şunu ögrenmiş oldum beyin arıza yapar ama aracı kapatıp açtığında vs aküyü söktüğünde tekrar düzelmez. arızalı ise arızalıdır.
Bugüne kadar yaptıklarım neler onlara bir göz gezdirelim.
1- 2 orjinal 1 çakma ısı sensörü değiştirdim. (150 TL) 2- 1 testmostat değiştirdim. (100 TL) 3- şase kablolarını değiştirdim. (50 TL) 4- şase kablolarını güçlendirmek için kalın bakır kablolar taktım. (25 TL) 5- Fransadan beyin getirttim. (100 € ) eski hatayı verdiği için arıza olmadığı anlaşıldı. 6- motor suyu genleşme kapağı değiştirdim (20 TL) 7- Isı müşürü soketlerini değiştirdim (ısı müşürü üstüne takılan 2 li soket) istanbuldan getirttim. (20 TL) 8- serviste arıza tespiti için 2 kez ücret ödedim (bulamadılar) 100 TL 9- Ön tamponu söküp tüm fan tesisatını elden geçirdim. fan rezistanını sıfır alıp kendim taktım (50 TL) 10- fan müşürlerini değiştirdim (kademe müşürlerini) ( 50 TL) 11- Radyatör değiştirdim. (250 TL) 12- yeni alınan beyne yazılım immo kırma işlemi yapıldı. usta ücreti (100 TL) bu işlemler için usta ücreti olarak 250 TL civarı bir ücret ödedim. Toplamda 1365 TL gibi bir rakama mal oldu. o arabayı o şekilde de satabilirdim fakat sattığım kişide çok ugraşacağı için vicdanım el vermedi. Arıızasını tespit ettim. arızasını giderdim aracı 5 ay arızasız olarak kullandım ve arıza yapmayacağından emin olduktan sonra sattım. alan kişi hayrını görsün. Bir konuyu da burada bitirmenin mutluluğunu yaşadığımı belirtmek istedim. yine buralardayım I love peugeotturkey !!!!
|
Helal olsun
------------- PEUGEOT 206 2004 MODEL 1.4 X-LİNE 106 2000 QIİCK
|
Mesajı Yazan: ömerr
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2016 Saat 19:56
Mesajı Yazan: Gokcesel
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2016 Saat 21:47
Teşekkürler bilgilendirme için ihtiyacı olan birisi çıkabilir. Emeklerinize sağlık keşke herkes sizin gibi düşünse de satsa aracını.
|
Mesajı Yazan: Gokhanca
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2018 Saat 21:05
hocam iyi akşamlar bende de benzer bir problem var, Aracımı beyinci dahil bütün ustalara götürdüm ve gerçekten çok para harcadım,hallolmadı. Bana yardım edebilir misiniz,lütfen? İlk önce aracımın anahtaranı kaybetmiştim ve yedek anahtarla çalıştırmayı debedim çalışmadı ben anahtara immo yüklü olmadığını bilmiyordum.ustaya çekici ile gitti anahtarda immi yüklü olmadığını söylediler ve sonra eski anahtarını buldum araç çalıştı. Sonrasında seyir halinde iken stop etti ve çekici ile beyinciye gittim sorunun beyinde olduğunu söylediler ve yaptırdım. Sonra aynı problem yine oldu tekrar çekici ile gitti ve motor sigorta kutusunu değiştirdiler. Sorunu yine yaşadım araçta kısa devere olduğunu söylediler ve yaptık dediler..yine aynı sorunu yaşıyorum .marşa bastığımda araç çalışır gibi oluyor ve stop ediyor ve bütün göstergeler aşşağı düşüyor.kontağı kapatıp açtığımda göstergeler yerine geliyor fakat araç çalışmıyor. Birde içerdeki sigorta kutusundan çıt,çıt gibi bir ses geliyor.neyapabilirim? Bana yardım edin
|
Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2018 Saat 23:27
Gecmis olsun. Pejo her zaman usta isidir.
Sorun soketlerde mi yoksa soketin beyine oturdugu yerde mi ? Soketlerde sorun varsa degisimi icin yardimci olabilirim.
------------- http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için DiagBox v7.82 PP2000 v22 Lexia 3 v45 Sedre/Doc Backup 11.2013
|
Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 00:17
bu sorunlari görmek sadece birseyleri denemekle çözülmüyor malesef, bu konuyu acan ve islemleri yapan benim, Bu duruma neden olacak bir kac olay söyleyim size, *Isı musiri *Fan reziztansi *Beyin soketlerinde çatlak *Araçta sase olması *beyin arızası *bunun gibi sayacağım çok sey var. Bir nebze yardimci olabilirim beni ara istersen
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Mesajı Yazan: Selçuk55
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2018 Saat 11:01
Beynin kapağını satın alırsanız sorunun çözülür piyasada bulunuyor
|
Mesajı Yazan: Gokhanca
Mesaj Tarihi: 10 Eylül 2018 Saat 22:40
Teşekkürler hocam,deneyeceğim..
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2018 Saat 09:02
Gokhanca Yazdı:
hocam iyi akşamlar bende de benzer bir problem var,Aracımı beyinci dahil bütün ustalara götürdüm ve gerçekten çok para harcadım,hallolmadı. Bana yardım edebilir misiniz,lütfen? İlk önce aracımın anahtaranı kaybetmiştim ve yedek anahtarla çalıştırmayı debedim çalışmadı ben anahtara immo yüklü olmadığını bilmiyordum.ustaya çekici ile gitti anahtarda immi yüklü olmadığını söylediler ve sonra eski anahtarını buldum araç çalıştı. Sonrasında seyir halinde iken stop etti ve çekici ile beyinciye gittim sorunun beyinde olduğunu söylediler ve yaptırdım. Sonra aynı problem yine oldu tekrar çekici ile gitti ve motor sigorta kutusunu değiştirdiler. Sorunu yine yaşadım araçta kısa devere olduğunu söylediler ve yaptık dediler..yine aynı sorunu yaşıyorum .marşa bastığımda araç çalışır gibi oluyor ve stop ediyor ve bütün göstergeler aşşağı düşüyor.kontağı kapatıp açtığımda göstergeler yerine geliyor fakat araç çalışmıyor. Birde içerdeki sigorta kutusundan çıt,çıt gibi bir ses geliyor.neyapabilirim? Bana yardım edin |
geçmiş olsun kardeşim ankarada sadece peugeotlarla ilgilenen genç bir elektrik - elektronik ustası var istersen bir de onla konuş kardeşim. mass peugeot diye ivedikte. senin sorun muhtemelen elektrik kablolarından bir yada bir kaçında kopukluk yada oksitlenme gibi bir durum. hiç yoktan bir fikir edinmiş olursun.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: Gokhanca
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2018 Saat 18:33
yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar ..
|
Mesajı Yazan: 406SVBVA
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2018 Saat 13:59
merhaba kardeşim aynı problemi şu an ben yaşıyorum. kontak termiği dediler değiştirdik olmadı elektrik kutusu dediler olmadı sensör dediler değiştirdik olmadı :( siz çözebildiniz mi probleminizi ?
|
Mesajı Yazan: Gürcan
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2018 Saat 07:38
aynı sorun bendede var bende aynısını yaptım ama hala çalışmıyo yagmurda daha dogrusu canı isterse çalışıyo ama genelde yagmurda çalışmıyo
|
Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2018 Saat 08:26
Merhaba, arıza ile ilgili devamında yazdığım bir konu daha var. durumu şöyle özetleyim. benim soket kablolarında çatlak çıktı ve düzeltim devam mesajları okursanız bulursunuz, sizin yazdığınız konu aynı sorunlarda devam ediyorsa ve aracınız 206 ise bence beyin arızası olma ihtimali çok yüksek, beyin içinde ufak bir çatlaktan dolayı yapıyor olabilir. bunun için ankara/şaşmazda bu işin uzmanı bir firma var adamlar direkt nokta atışı yapıyorlar.
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Mesajı Yazan: serknrn
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2019 Saat 23:05
Acil yardımlarınızı beklerim
2004 partner 1,9 klimalı,dizel aracım var.
Geçen sabah arabayı çalıştırıcam,çalışmıyor.Akü var,elektrik geliyor,yakıt var,yağı var ,suyu var fakat çalışmıyor.Marşa basıyorum gıy gıy gıy yapıyor,ama araba çalışmıyor.Ustanın biri ısıtma bujileri gitmiştir dedi. Diğer usta anahtarda çip var,bozulmuş olabilir,bozulunca anahtarı çevirsende beyne sinyal göndermez,doğal olarak yakıt çekmek için gerekli veriyi alamaz motor ve çalışmaz dedi. Aynı usta beynide gitmiş olabilir,600 lira beyin,300 tl anahtar yaklaşık fiyatlar tutabilir dedi.
Fikirleriniz bekliyorum,aracım kapıda bekliyor,işimi gücümü göremiyorum.
|
Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2019 Saat 01:02
anahtar üstündeki çip arızalı bence herşey onu gösteriyor marş basıyor almıyorsa kesin odur başıma geldi çünkü ımmolazzer arızası 70 tl
------------- BARAN
|
Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2019 Saat 08:48
Merhaba, büyük ihtimalle immo hatasından kaynaklıdır. anahtar marş basarken gösterge ekranında kırmızı bir uyarı vs veriyor mu dikkatli bakarmısınız. marş basıp çalışmıyorsa ilk olarak immo hatası olduğunu düşünüyorum. immobilizer arızalarını araştırın tamir eden birisini bulun derim.
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Mesajı Yazan: ismail03
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2019 Saat 22:17
merhaba 1996 model peugeot 306 1.8 8valf aracım var bir türlü arızayı bulamıyor ustalar aracımın motoru yeni değişti elektrik tesisatı yenilendi gaz kelebeği yenilendi bujiler yenilendi fakat araç çalışırken zorlanıyor benzinde ve gazda iken aracda hava akım sıkımtısı var bir türlü çözülemiyor türkiyede peugeot ustası kimi önerirsiniz 2 aydır gitmediğim usta kalmadı kimse yapamadı
|
Mesajı Yazan: Adem H.
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2019 Saat 22:22
Mesajı Yazan: ismail03
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2019 Saat 22:26
merhaba aracımdaki arıza motorun üzerindeki ısı müşüründen kaynaklıymış yenisini taktık düzeldi
|
Mesajı Yazan: muratd
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2020 Saat 17:06
popeyes Yazdı:
Arkadaşlar Merhaba,2 sene sonra konuya yeniden birşey yazmak iyi olurmu bilmiyorum fakat bu konuda aydınlatılması gereken birçok şey olduğunu düşünüyorum. Peugeot 206' da beyin sorununu yaşayan biri olarak üzerinde 8 ay gibi bir süre çalıştım. siteye girip konuyu okuyan kişilerden sıkça telefon ve mesaj aldım. cok uzun zamandır forumdan uzak kalmıştım fakat bu konu üzerinde uzmanlaşacak kadar süre geçti 206 mı sattım fakat halen bir sevgi duyuyorum. bu arada 2 arkadaşıma 206 aldırdım. onlarda şuan çok memnun
Konunun özüne gelirsek; beynin arıza yaptığını düşünerek yola çıkmıştık fakat yagmurlu ve soguk havalara denk geldiği için sıkıntının yağmur suyundan olduğunu düşünüyordum fakat öyle değilmiş, beyne giren soketlerin içinde tellerde çatlak var olduğu uzun bir çaba sonrası tespit ettim. soguk havada tellerdeki kasılma nedeni ile arıza ile çok sık karşılaşıyordum. voltmetre ile ölçüm yaparak sıcaklık sensörünün kablolarını (yeşil sensör) soketlerde birliştiği deliklerde tespit ettim. bu deliklerden içeri bakır kablo iterek (lehim vs birşey yapmadım) akımın ve bilginin dogru düzgün iletilmesini sağladım. ve böylece sorunumu kendim çözmüş oldum. ve şunu ögrenmiş oldum beyin arıza yapar ama aracı kapatıp açtığında vs aküyü söktüğünde tekrar düzelmez. arızalı ise arızalıdır.
Bugüne kadar yaptıklarım neler onlara bir göz gezdirelim.
1- 2 orjinal 1 çakma ısı sensörü değiştirdim. (150 TL) 2- 1 testmostat değiştirdim. (100 TL) 3- şase kablolarını değiştirdim. (50 TL) 4- şase kablolarını güçlendirmek için kalın bakır kablolar taktım. (25 TL) 5- Fransadan beyin getirttim. (100 € ) eski hatayı verdiği için arıza olmadığı anlaşıldı. 6- motor suyu genleşme kapağı değiştirdim (20 TL) 7- Isı müşürü soketlerini değiştirdim (ısı müşürü üstüne takılan 2 li soket) istanbuldan getirttim. (20 TL) 8- serviste arıza tespiti için 2 kez ücret ödedim (bulamadılar) 100 TL 9- Ön tamponu söküp tüm fan tesisatını elden geçirdim. fan rezistanını sıfır alıp kendim taktım (50 TL) 10- fan müşürlerini değiştirdim (kademe müşürlerini) ( 50 TL) 11- Radyatör değiştirdim. (250 TL) 12- yeni alınan beyne yazılım immo kırma işlemi yapıldı. usta ücreti (100 TL) bu işlemler için usta ücreti olarak 250 TL civarı bir ücret ödedim. Toplamda 1365 TL gibi bir rakama mal oldu. o arabayı o şekilde de satabilirdim fakat sattığım kişide çok ugraşacağı için vicdanım el vermedi. Arıızasını tespit ettim. arızasını giderdim aracı 5 ay arızasız olarak kullandım ve arıza yapmayacağından emin olduktan sonra sattım. alan kişi hayrını görsün. Bir konuyu da burada bitirmenin mutluluğunu yaşadığımı belirtmek istedim. yine buralardayım I love peugeotturkey !!!!
| Konu pek yeni değil ama ilgili arıza ile ilgili görüşme imkanımız varmı?şimdiden teşekkür ederim.
Aracım 207 ve bu posttaki yazılanlar gibi yağmurlu havalarda canı isterse çalışıyor canı isterse çalışsa da sanki kesiciye girmiş gibi belirli bir hızı geçmiyor ve sanki aracı arkasından asılırlarmış gibi gitmiyor. Devir saati debriyajdan ayağımı çektiğimden 2 saniye sonra gaz pedalına basmasamda 3000-3500 devire çıkıyor, akşam farlar selektör yapmış gibi kırpıyor(konjektörden denildi) Servise götürdüm ilgili arızanın beyinden olduğunu söyledi belirli bir masraf yaptık beyni değiştirdik, aracı 200 km sürmedim yine aynı arızaları yapınca akü şarjına düşük devir ve yüksek devirde ölçüldü normalden yüksek (14,2 veya 14,4 çıkması gerekirken 15-15,5-16 volt civarında çıktı. Yağmurlu havalarda sileceğe su fışkırtan yere giden su borusundan beyne su damladığını kendim farkettim nasıl mühendislik hatası ise o boruyu tam üstüne yapmışlar. Kendi imkanlarımla temizledim kuruttum yine olmadı. Dediğim gibi canı isterse çalışıyor. Çalışırsa bile tekleme ile kesiciye girer gibi gitmiyor belirli bir hızdan yukarı çıkmıyor. Canımdan cananımdan bıktım.
*Konjektörden denildi ve bir önceki arızanın yani beynin yanmasının sebebinin yüksek voltajdan olduğu söylendi, *Bunun üzerine konjektör takıldı denendi düzelmedi, şarj dinamosu takıldı denendi yine düzelmedi.
*Termostat ve hararet müşürü değişti düzelmedi.
*Beyinciye götürüldü başka 207'ye ait çıkma beyin takıldı yine düzelmedi, bunlara masraf yapmadım çünkü denendi söküldü yeniden almadım.
*Bu süreçlerde araç başında değildim telefonlara arayıp bu bilgileri verdiler aracım halen serviste sıfır 207 beyni sipariş verildi 2 gün sonra gelir denildi, düzelip düzelmeyeceği muamma.! Muhtemelen arıza yeni beyin takılıp denenecek ve bundan çıkmayacak.
*Ne yapmam gerektiği konusunda çaresizim, geröekten hergün herhangi bir arıza vermesinden bıktım.
yazdığınız bilgileri dikkatlice okudum gerçekten mantıklı geldi beyne giden kablolarda, soketlerde bir temassızlık mı olabilir. Bu kabloları nasıl yenileriz. Muhtemelen bir yere elektrik çeken bir şase var araçta.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2020 Saat 19:08
Yağmurdan sonra oluyorsa bir yerde oksitlenme vardır ve nem oluşunca elektrik iletimi sağlıklı saglanamıyordu. Benzer sorunu bende 206 da yaşamıştım. Sadece yağmurlu havalarda gaz yemiyor, çekişten düşüyor, eksoz patlama yapıyor, motor tekliyordu. Tesadüf eseri sorunu bulduk. Bobinleri çıkarıp ucundaki lastik kısmı çıkarınca bobinin bakır uçlarının fena halde yemyeşil oksit ile kaplı olduğunu, yağmurlu havalarda bu oksit kısmının nemi tuttuğunu ve ateşlemeyi etkilediğini gördük. Sorun aynı yerde olmasa bile benzer problem olabilir.
|
Mesajı Yazan: muratd
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2020 Saat 16:01
talip206 Yazdı:
Yağmurdan sonra oluyorsa bir yerde oksitlenme vardır ve nem oluşunca elektrik iletimi sağlıklı saglanamıyordu. Benzer sorunu bende 206 da yaşamıştım. Sadece yağmurlu havalarda gaz yemiyor, çekişten düşüyor, eksoz patlama yapıyor, motor tekliyordu. Tesadüf eseri sorunu bulduk. Bobinleri çıkarıp ucundaki lastik kısmı çıkarınca bobinin bakır uçlarının fena halde yemyeşil oksit ile kaplı olduğunu, yağmurlu havalarda bu oksit kısmının nemi tuttuğunu ve ateşlemeyi etkilediğini gördük. Sorun aynı yerde olmasa bile benzer problem olabilir. | Sıfır beyin siparişi verdik, şarjda voltaj düzensizliğinden 1 defa beyin yaktı. Havalar 2 hafta falan güzeldi. Yağmur yağdığı gün yine aynısını yaptı, ilk önce şarjda voltaj düzensizliğinden olduğu anlaşılmamıştı, şarj ölçüldü 15-16 volt değişiyor. Servis yüksek voltajdan yeniden beyin yakabilir dedi. İlk taktığımız beyin çıkma beyindi bu şarj düzensizliğinden 2. Çıkma beyin denendi düzelmedi ayrıca beyin denenmeden önce konjektör ve şarj dinamosu denendi düzelmedi. Şimdi sıfır beyinde de yaparsa ne yapacağımızı neye göre hareket edeceğimizi bilmiyorum. Bence elektrik tesisatından yapıyor yada bir yerden nem veya ıslanıyor çünkü yağmur yağdığında oluyor.
|
Mesajı Yazan: 308hdi11
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2020 Saat 17:09
Kolay gelsin buna benzer bir sorunda benim 308 hdi de var.Araç çalışır vaziyetteyken şarj 12.8 voltu geçmiyor bazen 15 , 15.5 volta çıkıyor ve 12.8 geri iniyor.Genelde 12.8 de kalıyor.Alternatörü kendim söktüm ve dışarada üç farklı yerde dört defa alternatör test edildi ve alternatör sağlam çıktı. Yani gerilim dalgalanması olunca insanın aklına konjektör geliyor ama sağlam çıktı. Diyot tablası sağlam ölçüldü. sadece fırçaların basdığı rotor bileziklerin de biraz iz yapmış görünüyordu. alternatör - akü arası kabloda gerilim düşümü testi yaptım olması gereken sınırlar içerisinde 0.2 volt olmasına rağmen yinede 35 lik kablo alıp kendim yeni kablo çektim, şase kablolarını kontrol ettim sorun yok yine kendim şase çektim ama sorun hala düzelmedi. En son akünün üzerindeki sigorta kutusunda yer alan F3 nolu 5 Amperlik (Akü şarj kutusu sigortası) nı çıkarınca sorun düzeldi. Araç çalışır vaziyetteyken 14.4 - 14.5 voltu okuyabiliyorum.Bu halde araç arıza lambasını da yakmadı. Ama sorunun tam anlamıyla ne olduğunu çözemedim. Sorunun çözümünü bilen varsa paylaşırsa herkes faydalanabilir.
------------- Adalet bir gün herkese lazım olur
|
|