Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

hareret durumu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31381
Tarih: 06 Kasım 2025 Saat 21:00
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: hareret durumu
Mesajı Yazan: 206x-line
Konu: hareret durumu
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 21:26
arkadaşlar 2 yıldır araç bende böyle birsey olmamisti sorunu nedir yardimci olursaniz sevinirim 2004 1.4 benzinli 206x araç var termostat olduğu için hareret cabuk 90'a ulaşıyor bunu sordum benzinli araçlarda normal dediler istersen termostati kapatır yavaş yavaş çıkmasını sağlarız ama kısın calistirmada zorluk cekecegimi söylemişlerdi bende normalse birsey yapilmamasini istedim ama bu aralar 90 a ulaşıyor trafikte 2 dakka 1. vites 2. vites derken hemen 98-100 ulaşıp fan acıyor daha once böyle değildi sürekli trafikte oluyordum ama 90'nı cok az geçerdi dusuk viteste simdi neden böyle oluyor onu anlamadım sebebi nedir sizce


bu durumu halledecek yenibosna civarinda usta varmi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 21:43
normal hocam hararetin o aralarda oynaması, yeter ki kırmızı bölgeye gelmesın pejo sıcağı sever.. boşu boşuna oynatma aracını, boşuna masraf etme bence..

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 21:52
Orjinalini yazan: 206x-line 206x-line Yazdı:

arkadaşlar 2 yıldır araç bende böyle birsey olmamisti sorunu nedir yardimci olursaniz sevinirim 2004 1.4 benzinli 206x araç var termostat olduğu için hareret cabuk 90'a ulaşıyor bunu sordum benzinli araçlarda normal dediler istersen termostati kapatır yavaş yavaş çıkmasını sağlarız ama kısın calistirmada zorluk cekecegimi söylemişlerdi bende normalse birsey yapilmamasini istedim ama bu aralar 90 a ulaşıyor trafikte 2 dakka 1. vites 2. vites derken hemen 98-100 ulaşıp fan acıyor daha once böyle değildi sürekli trafikte oluyordum ama 90'nı cok az geçerdi dusuk viteste simdi neden böyle oluyor onu anlamadım sebebi nedir sizce


bu durumu halledecek yenibosna civarinda usta varmi

 100de sabit kalıp 95-100 arası gidip gelmesi motor bloğunda çatlak var demektir. Çok uzak bi ihtimal ama bi baktır


Mesajı Yazan: 206x-line
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 21:55
sabit kalmıyor fan calisip hemen 90'a iniyor ama dusuk viteste devam edersen geri yükselmeye basliyor normal uzun yol surusunde hersey normal


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 21:55
Orjinalini yazan: dogan106 dogan106 Yazdı:

Orjinalini yazan: 206x-line 206x-line Yazdı:

arkadaşlar 2 yıldır araç bende böyle birsey olmamisti sorunu nedir yardimci olursaniz sevinirim 2004 1.4 benzinli 206x araç var termostat olduğu için hareret cabuk 90'a ulaşıyor bunu sordum benzinli araçlarda normal dediler istersen termostati kapatır yavaş yavaş çıkmasını sağlarız ama kısın calistirmada zorluk cekecegimi söylemişlerdi bende normalse birsey yapilmamasini istedim ama bu aralar 90 a ulaşıyor trafikte 2 dakka 1. vites 2. vites derken hemen 98-100 ulaşıp fan acıyor daha once böyle değildi sürekli trafikte oluyordum ama 90'nı cok az geçerdi dusuk viteste simdi neden böyle oluyor onu anlamadım sebebi nedir sizce


bu durumu halledecek yenibosna civarinda usta varmi

 100de sabit kalıp 95-100 arası gidip gelmesi motor bloğunda çatlak var demektir. Çok uzak bi ihtimal ama bi baktır 7000 kadranlı araçlarınızda 4000 ' i geçmeyiniz


Mesajı Yazan: Bünyamin.Kar
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 22:37
Öylesine gezinirken bir sitede buldum yardımcı olur inşallah 

  Radyatör hava yapmıştır. Yakın zamanda antifiriz değişimi ,su değişimi yada devirdaim değişimi gibi motor suyunu değiştirmek gerektiren herhangi bir işlem yaptıysanız radyatörünüz hava yapmış olabilir. Bir başka hava yapma nedenide su tesisatındaki kaçaklar ve silindir kapak contasının yanması yada silindir kapağının çatlamasıdır. Bu konular ayrı bir konu başlığında ele alınacaktır. Radyatör havasını almak için ;pekçok model araçta hava almak için su borularında yada radyatör üst kısımlarında hava alma vanaları vardır. Keza yeni model araçların tamamına yakını radyatör havasını kendisi atmaktadır (motor çalıştıkça) .Eğer yoksa motorun en üst -yüksek noktalarına bakın. İçerisinde su olduğu kesin bilinen -özellikle hararet müşürü- bir parça yada hortum bulun ve gevşetin. Motor havası buradan çıkacaktır. Radyatör hortumunu sıkıp gevşeterek pompa yapabilir ve havanın atılmasını kolaylaştırabilirsiniz. Kabarçıklar geliyorsa bu hava yaptığı manasına gelirki kesintisiz su gelene kadar bekleyin ve sonra parçayı sıkın- kapatın. Radyatörünüzde kılcal kaçaklar varsa ve bu su eksiltme hararete neden oluyorsa tamirciye gidene kadar sıcak motor suyuna su haznesine karabiber atarak hafifletebilir hatta kesebilirsiniz. Bu şekilde aracınızı servise kadar idare edebilirsiniz.


        Devirdaim pompası kaçak yapıyordur. Motor devri arttınca hararet iniyor ,devir düştükçe hararet artıyorsa kaçaktan şüphelenebilirsiniz. Pompa dağıldıysa devir yüksekliği pekte etki etmeyecektir.ınıza fazla zengin yakıt geliyordur. Aracınız enjektörlü ise enjektörlerde işeme -ayarsızlık olabilir. Motorun titreşiminden ,sesinden ,yakıt yüksekliğinden ve egzoszt dumanından anlayabilirsiniz bu durumu.



-------------
97 model 306 1.6 diamond


Mesajı Yazan: 206x-line
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 23:04
bu durumda ne yaptırmam gerekir araca en iyisi iyi bir ustaya danismak kaliyor galiba yârin bi göstereyim bakalım ne diyecekler umarim kotu durum arz edecek birsey degildir


Mesajı Yazan: 206x-line
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2013 Saat 23:06
verilen ilgiye tsk ederim saolun



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net