Radyatör çatlağı
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30537
Tarih: 06 Kasım 2025 Saat 14:59 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Radyatör çatlağı
Mesajı Yazan: vbmaster
Konu: Radyatör çatlağı
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 03:00
|
Değerli Arkadaşlar;
Bayramda bir tanıdığa verdiğim arabam su kaynatmış. radyatöre su döküp su eklemişler. şimdi sorun radyatörün üst kısmındaki plastik çatlamış. tamiri mümkün mü?
ikinci sorum su ekleme sıcak motora zarar vermiş midir? verdi ise nasıl anlarım. arabadan hala plastik kokusu geliyor ama çekişte bir sıkıntı yok. su ekleyip gidebiliyorum ama 50 km de yarısı bitiyor.
acil cevap bekliyorum ustalarımdan... (radyatör tamir ya da değişim fiyatları hakkında bilgisi olan var mı ek olarak)
çok teşekkürler ...
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Bünyamin.Kar
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 20:46
Plastik çatlamışsa tamiri yok bunun, benim başımada geldi sun-fix diye bi yapıştırıcı vardı 2-3 ay idare ediyor ama sonrasında sıcaktan dolayı sanırım özelliğini yitirip atıyor, ya çıkma radyatör bulacaksınız yada paraya kıyıp yeni bir radyatör alacaksınız
------------- 97 model 306 1.6 diamond
|
Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 22:35
|
Silindir kapak contası yanmış olabilir. Hararet yaptığında. Suyu radyatörden eksiltmiyorsa ona bi biaktırın. Suyu nasıl kaynatmışlar ya harareti görmemişler mi hiç? Emanet vermicen valla ya hadi bakalım birsürü iş. Vermesen bi de trip atarlar verince de böyle bi şey olsa sıkıntıyı sen çekersin.
------------- 2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı Atiker lpg
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 23:13
kapak contası yandı ise nasıl anlarım ...
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 23:27
Burdan ne söylesek boş radyatör çatladıysa bellıkı sıcak haldeyken su eklenmiş araca bu yapılmaması gereken bir davranış aracınızı gösterın .aracın hararet yapması tabıkıde zarar verır araca ama o şansa kalmış bısey duruma göre hiç zarar vermeyedebılır asıl zararı veren aracı okadar zorlayıp hararet yaptırıp sıcak haldeyken su eklemek olmuş.Su kaynatan aracın motoru durdurulursa (stop edildiyse) conta yakma ihtimalide yüksek .Conta yakma belırtılerını tam olarak bılmesemde araç sürekli hararet yapıyorsa ve yağ su bırbırıne karışmış vaziyetteyse conta yakmıştır .
------------- Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000 Asaleti Renginde Saklı...
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 23:38
|
durum şu bu gün radyatör değişti toplam 170 lira verdim akşam bidondaki su dibe düşmüştü su ekledim sabah bir kez daha bakacağım. motoru hiç durdurmamışlar. ilk olarak araçta antifiriz varmış su ile karıştırıp eklemişler zarar vermesin diye. zaten bir kaçak varı da acaba ondan mı su kaynattı bilemiyorum inşallah öyledir conta yanmasından ise conta yandı ise nasıl anlarım detaylı bilen bir arkadaş var mı ? yanmadı ise radyatör sonrası su neden eksilir her tarafa baktım su birikintisi damlama vs yok ...
acaba araç beni sat mı diyor :)
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 00:58
|
bilgisi olan?
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: cansytnn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 01:33
|
araç conta yakmış galiba ama tam bilmiyorum benim 307 im şu an 3-4 aydır yanık conta ile geziyor sorun çözülmüyor aracım hiçbir yerden suyu olduğu yere bırakmıyor büyük ihtimalle egzosdan atıyormuş olay şöyle gelişti nisan ayında falan araç hararet yaptı motoru stop ettirdik ve 2 dakika sonra çalıştırdık sıcak kaloriferi 4. hızda çalışır vaziyette yavaş yavaş gittik yarım saat falan sonra hararet 90 a düştü sonra araç sürekli su azaltıyordu yol bilgisayarında COOLANT LEVEL TOO LOW diyordu yani soğutma suyunun seviyesinin az olduğu uyarısını veriyordu şu an halen verir sürekli 2-2.5 litre aldığı kadar suyu koyuyoruz 15-20 km sonra uyarı veriyor artık neredeyse 50-60 km de bir koyuyorum çok sıkıldım sürekli su koymaktan bagajda 10 litre su ile dolaştığım günler çok oldu şu an halen de su vardır bagajda olay öyle çok ustalara gittik kimi conta yanığı diyor kimi ahtapot hortumlarından birinde iğne ucu kadar delik var diyor kimi silindir kapağında sorun vardır diyor bi türlü fırsat olmadı ve yaptıramadık aracı inşallah en kısa zamanda yaptırcaz ama aracın problemini daha doğru düzgün çözen olmadı araç olduğu yerde su eksiltmiyor aracı rölantide 1 saat çalıştırdık sanayide 1 gram su yoktu aracın altında sadece hareket edince su sürekli eksiliyor ama nerden onu biz de bilmiyoruz
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 10:53
çok enteresan bir durum sizinki de. geçmiş olsun. ben bu conta yakma işini nasıl anlayacam acaba bilen var mı?
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 13:37
Hocam
söyluyorum ya herhangibir kaçak olmamasına rağmen radyatör değişmesine
rağmen aracınız su eksiltiyorsa ve hararet yapıyorsa açın su
ekledığınız su haznesinin kapağını suyu kontrol edin yağ ile su
birbirine karışmışsa su balçık gibi olmuşsa bu durum conta yaktığınız
anlamına gelıyor.Ama usta radyatörü değiştirirken söylerdi öyle birşey olsa conta yaktınız diye bence sürücü koltuğunun paspasın altını radyatör bağlantıları hortumları kaçak olup olmadığına dair bir kontrol edın güzelce.Eğer gerçekten başka hiçbir kaçak yoksa conta yakma ihtimalini düşünebilirsiniz.
------------- Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000 Asaleti Renginde Saklı...
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 20:14
|
balçık durumu yok su eksiltmeyi takip ediyorum gelişmeleri yazacağım ... çok teşekkürler ...
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: errör
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 20:18
geçmiş olsun herkese, zor bir durum..
------------- 307 xsi 2.0 petrol
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 20:41
Allah razı olsun size de kazasız günler dilerim ...
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: cansytnn
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 00:06
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 00:23
akşam kullanmadım ama inip baktım su eksiltme var gibi ama bidonda su var emin olmak için sabah bir kez daha bakacağım conta yanığına dair iz yok başka bir anlama yolu var ise fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler ...
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: ertanakar
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 02:13
Arkadaşım bayramın 2. günü aynı bu sorun yüzünden yarım motor yaptırdım, 900 lira verdim parça işçilik dahil, benimde yere hiç su atmadı radyatörü ,görünen hortumları değiştirdim olmadı, 3-4 ay böyle su koyarak devam ettim.Sonra araba sabahları ilk çalıştırmada 3-4 defada zor çalıştı, sonrasında hiç çalıştıramadım, tamircim ileri geri oynattı çalıştı, akü takviyesi ve vurdurmayla çalışmamıştı.Tamircimim taktiğini kullanarak 4-5 kez de bu şekilde binmeye devam ettim..arefe günü yine çalışmadı ve ileri geri salladım ittik falan olmadı , baktım egzostan fena şekilde su geliyor, ben kaputun içindeki su bidonını dolduruyorum o egzostan atıyor,tamircimin çalıştırma taktiğini özellikle yazmıyorum ki alışmayasın bence fazla sürdürme , ben resmen motorun içini suyla yıkamış oldum.Allahtan tamircim iyiydi de akşama kadar uğraştı rektefe, taşlama falan sabaha bana teslim etti.İatanbul bağcılardayım tamircim bu konuda çok iyi, yardım istersen diye yazıyorum..O ana kadar egzosta hiç nem dahi hissetmemiştim, ama zamanla suyun ne zaman dibe ineceğini kestiremez hale gelmişti...geçmiş olsun,
------------- 206 mı?şiddetle tavsiye ederim...
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 02:20
hocam allah razı olsun fena tırstım şimdi ne kadar su koyuyordun her binişte mi günde mi? conta mı yanmış
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: ertanakar
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 02:23
2 günde 2 litre dolduruyordum, evet conta yanmış ve silindirlewre su veriyormuş, silindire gelen su egsozdan çıkana kadar görünmüyo tabiki..
------------- 206 mı?şiddetle tavsiye ederim...
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 02:24
ben egzoza baksam anlar mıyım ?
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: ertanakar
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 02:30
yok anlayamassın...ben conta değildir diye her yolu denedim, ama ilk başta söyledikleri çıktı arabayı haybeye yormuşum, performası da düşmüş, fark edemedim ama şimdi yapıldı en az 4 yıl gençleşti ve iyi kaçmaya başladı.. yarın tekrar antifirizli su değiştirecek, motoru benzinle yıkadı, motor yağınıda tekrar değiştirecek,anlayamıyorsun , bende forumlara yazdım belirtileri nelerdir diye, yağa su-suya yağ karıştırır -eğsoztan su atar dediler hiç biri olamdı ama yine de kendim şahit oldum direkt conta yanmasından silindire oradan da eğsoza kadar su verdi..artık biitiği yere kadar demiştim ve bitti,,400-500 verecektim, sekmalarla bierlikte 900 verdim..
------------- 206 mı?şiddetle tavsiye ederim...
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 09:11
900 liraya neler yapıldı tam olarak ...
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: cansytnn
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 11:30
|
o zaman benimki de kesin ertanakar ın durumundan ama bende çekiş falan düşmedi yani öyle hissediyorum herkes diyor ki araç conta yaksa performansında çok aşırı belli bi düşme olur ama hiç öyle birşey sezmiyorum arabamda torku falan maşallah yerinde ama galiba ertanakar ın durumu ile aynı benim aracım ama sorunu usta nasıl çözdü önemli olan yer orası motoru komple aşağı mı indirdi nasıl anladı yani ?
|
Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 12:22
cansytnn Yazdı:
araç conta yakmış galiba ama tam bilmiyorum benim 307 im şu an 3-4 aydır yanık conta ile geziyor sorun çözülmüyor aracım hiçbir yerden suyu olduğu yere bırakmıyor büyük ihtimalle egzosdan atıyormuş olay şöyle geliştinisan ayında falan araç hararet yaptı motoru stop ettirdik ve 2 dakika sonra çalıştırdık sıcak kaloriferi 4. hızda çalışır vaziyette yavaş yavaş gittik yarım saat falan sonra hararet 90 a düştü sonra araç sürekli su azaltıyordu yol bilgisayarında COOLANT LEVEL TOO LOW diyordu yani soğutma suyunun seviyesinin az olduğu uyarısını veriyordu şu an halen verir sürekli 2-2.5 litre aldığı kadar suyu koyuyoruz 15-20 km sonra uyarı veriyor artık neredeyse 50-60 km de bir koyuyorum çok sıkıldım sürekli su koymaktan bagajda 10 litre su ile dolaştığım günler çok oldu şu an halen de su vardır bagajda olay öyle çok ustalara gittik kimi conta yanığı diyor kimi ahtapot hortumlarından birinde iğne ucu kadar delik var diyor kimi silindir kapağında sorun vardır diyor bi türlü fırsat olmadı ve yaptıramadık aracı inşallah en kısa zamanda yaptırcaz ama aracın problemini daha doğru düzgün çözen olmadı araç olduğu yerde su eksiltmiyor aracı rölantide 1 saat çalıştırdık sanayide 1 gram su yoktu aracın altında sadece hareket edince su sürekli eksiliyor ama nerden onu biz de bilmiyoruz |
Geçmiş olsun dostum aracın eksozdan atıyor suyu malesef conta yanmışsa. Silindir kapak contası değişince durum düzelir. Bu şekilde fazla kullanma en kısa zamanda yaptır bence.
------------- 2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı Atiker lpg
|
Mesajı Yazan: cansytnn
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2013 Saat 03:39
|
ben de çok istiyorum yaptırmayı da maddi durum bu ara müsait değil 1 kaç ay daha idare etmez mi acaba ?
|
|