Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

chip tuning

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30264
Tarih: 23 Nisan 2025 Saat 16:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: chip tuning
Mesajı Yazan: Guests
Konu: chip tuning
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2013 Saat 23:45
Merhaba arkadaslar chip tuning hakkında hiçbir şey bilmiyorum kapsamlı bir bilgiye ihtiyacım var...   aracım 2005 peugeot 206 1.4 hdi kazancım artım eksim ne olur.... yakıt tüketimi vs. vs vs.

şimdiden çookk tesekkür ederim..Star



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 00:23
bu konu hakkında kimsenin mi bir fikri yok ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 01:02
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

chip tunning işlemi üzerine profesyonel bi araştırmam var  bu araştırma sonucuna göre fabrika yazılımı ile oynanmamalı. ama bi takım riskleri alıp yaptırmak istersen iyi bi yere yaptır. bu riskler kısa vadede büyütülecek bişey değil ama uzun vadede baş ağrıtıyor. özellikle turbon sağlam değilse uzak dur.

+larını sen araştırmışsındır. ben eksilerini yazayım;
-zaten hali hazırda duman atan 1.4 hdi chiple bacaya dönecektir. duman atma problemi ile karşılaşacaksın.
-turbo ömrün kısalacak. balans bozulmasına zorlanack
-yağ değişim periyodunu sıklaştırman gerekecek
-yakıt basıncı artacağından enjektörlerin zorlanacak
-tork artacagından aktarım organların yorulacak
-en önemlisi motor ömrün kısalacak(çevrim ömrü sabit kalır)

chip tunning yaptıran kişi yukardaki risklere gebedir. olacak diye bişey yok ama olması muhtemel şeylerdir. +30 beygiri vaad eden yerler var ama aracın kondüsyonunu hesaba katanlar yok. bence aracın sınırları %10 un üstünde zorlanmamalı. (tüv: %25 lik emniyet katsayısını esas alır) 

bütün bunlara ragmen dikkat ederim aracımı tanırım sınırlarını bilirim dersen chip yaptırabilirsin. ancak unutmaki dizel araç=tasarruf aracıdır. chip tasarruf anlamında sana hiç bişey katmaz tecrube ile sabittir. anlık veriler gerçekci değildir.

not: 6 ay iççinde 32 farklı yazılımı kendim modladım. ayrıca gazihanın modlarıda bende mevcut. şunu rahatlıkla söyleyebilirim aracım en rahat fabrikasyon modunda çalışıyor..


(edit): bu arada bazı chiptunning yapan yerler; ''motorunuzdaki saklı gücü çıkarın!'' söylemiyle reklam yapıyor. aynı motorun neden farklı beygir güçlerinde oldugunu sorguluyor. sebebini örnek vererek açıklayayım;

308 1.6 hdi 90 ve 110 hp olarak 2 versiyonu var. motorları aynı kodlu dv6 hdi motor. hacimleri ve hemen hemen tüm özellikleri hatta görünüşü bile aynı... ama;
--90 hpde düz turbo 110 hode değişken geometrili turbo
-- 90 hpde enjeksiyon pompası 110 luktan farklı basınç ve enejte delik sayısı farkı 
--110 hpde vites çevrim oranları ve son hız daha yüksek
--110 hp de ekstra donanımlar (fap) gibi mevcut. vs..

bu sebebten saklı güç falan yok motorda onu bi unutun.. fabrika optimum gücü ve çevrim oranlarını araca uygular. yazılım güncellemesi yaptım serviste +2 beygir fark etti.. gerisini siz düşünün..



hocam tesekkürler ellerinize sağlıkSmile


Mesajı Yazan: VLKNYKSLN
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 03:46
türkiyede chip tuning işini yapan cok firma var.cok yer gezdim...156 hp lik aracımı 226 yaparım diyende oldu 286 yaparım diyende oldu fakat bana biraz tuhaf geldi.Sonra dedim ki bu işin ehli yokmu.Sonra dediler var..Peki dedim ehliyle diğerleri arasında ne fark var??? Cevap : PARA ! oldu...
Yani ucuz etin yahnisi yenmez şeklinde bir durum cıktı karsıma...onurazgin arkadaşımızın dediği gibi TÜV %25 emniyeti esas alır,zaten daha da fazlası araçla ALLAH'a kalmış.Çünkü öyle araclara öyle şeyler yapılıyor ki bişey olmaz denilecek araç 100.000 de motoru bitiyor..Dağılır denilecek araç 250.000 de hala ilk günki gibi motoru dinc devam ediyor.
O yüzden Türkiyede bu işi güvenli olarak yaptırabileceğin tek yer var..Oda BTG MASLAK'tır.Aracın Superchips yazılım ile 36 hp ve 50 nm TORK güclenecektir.Kaldı ki onurazgina burada katılmamakla beraber dizel araclarda daha fazla işe yarıyor,bunu oraya gittiğinde sorarsın anlatırlar.Aracını güçlendirmek istiyorsan sadece superchips yazılım ile kalma...Sprint booster ve supersprint egzos da düşünebilirsin.
BEN PEUGEOT RCZ sahibiyim bunu yaptırdığım bilmem kacıncı aracım.Yakıtın %35 e kadar düşecektir,bu kullanımına göre daha da düşecektir.
Dediğim gibi benden sana tavsiye...daha öncede yazdım yine yazıyorum PEUGEOT araçları cok zayıf,cok hassas ve fazla nazik...Sanzımanları basta olmak üzere cok pasif.O yüzden aracına heryerde herşeyi yaptıramazsın.Eğer aklında böyle birşey yaptırmak varsa MARKA olmuş ve ucuk kaçık vaatler vermeyen bir yere gidip yaptırmanı bunun TÜRKİYE'de sadece BTG olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.


-------------
NEW CAR - Alfa Romeo GIULIETTA
EX CAR - Peugeot RCZ


Mesajı Yazan: meto307
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 10:55
arkadaslar paylaştığınız bilgiler için tesekkur ederiz.Ben de bir şey sormak istiyorum chip tuning yazılımı değilde  chip boxlar var pro racing werke deişik değişik markaları var bunlar için +%35 tork ve hp gücü verdiği soyleniyor bunlara ne diyorsunuz?


Mesajı Yazan: meto307
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 15:40
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

chip tunning denen işlem-- araca donanımsal mudahale yapmadan sadece yazılım atılarak yapılır.
power box denen işlem-- aracın bsi komutlarına (turbo zamanlaması, basıncı, ve deviri ayrıca yakıt basıncı ) müdahale eden bir kutucuktur. 
chip, aracın kondüsyonuna göre maplenirse daha sağlıklı olacaktır. ancak boxda uygulaması kolay sonradan satılabilecek ve daha ucuz bişeydir. bunları göz önünde bulundurarak tercih yapılabilir.

ancak yine eklemeden yapamıcam. bi aracın karakterini oluşturmak için mühendis ordusu aylarını vermektedir. bunun en önemli kısmı yazılım kısmıdır. ben chip zararlıdır güç alınamaz tasarruf yapılamaz demiyorum. ancak bunların uzun vadede sıkıntı yaratacağını aracınıza zarar vermeolasılığının olduğunu söylüyorum. zira o kadar işin uzmanı insan yazılım yapmak için aylarca çalışsın sonra chip tuning yapan yer 2 saatte daha iyi bir yazılım yaptığını iddia ederek sizden 600-700 tl gibi paralar alarak yapsın. chip yapanların hiçbiri aracın aktarım organlarındaki güç oranını dikkate almaz alamaz çünkü bu konuda ne yeterli bilgiye sahipler nede tecrubeye.. otomotiv teknolojileri ile ilgili biçok çalışma ve proje gruplarına katıldım orada da aynı konuyu tartıştık. hatta mercedes benz türkiye servis ağı denetçisi servislerinde asla böyle bişeye izin vermediklerini söyledi. yine diyorum aracınızı tanıdığınızı düşünüyorsanız yaptırın ve şunu unutmayın yazılımla ne altınızdaki araç değişir nede o aracı yürüten motor o araçtan fazlasını beklemek zorlamak demektir.
verdiğiniz bilgiler için tesekkur ederim.


Mesajı Yazan: ömer_tarsus
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2013 Saat 16:32
Aracı fazla zorlamadığınız takdirde birşey olacağını düşünmüyorum, bir ara bende çok araştırdım ama en sonunda arabayı değiştirdim. Hatta buradan bir arkadaştan bi box aldım ama benim aracıma uymadı. Aldığım kişi 2006 model aracına takmış benim 2004 e olmadı.

-------------
206 XT HDİ 2004 model(o artık yok)
Citro Yeni C3 2011 1,6 vti confort triptonik


Mesajı Yazan: erenozturk06
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2013 Saat 18:09
2006 puntoya yaptırdım hiç duman atmayan aracım duman atmaya başladı. performans hissedilir şekilde arttı fakat anurazgin in tespitleri doğru eksileri göze almak gerekir. tabi bide chip i neden yaptıracağında önemli. sen performansım artsın diyosan eksiler ağır basıyor ama ben zaten yakıtı düşünüyorum dizel kullanınıyorum daha az yaksın dersen normal kullanımda yakıt tasarrufu yaptığını gördüm ama bu gün bi chip 500 TL civarında bu parayı ne kadarda amorti edersin onuda hesapla. artılarını ve eksilerini gözden geçirip en son kararı ver bence.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2013 Saat 19:00
2010 model 206 dizel aracıma bende gazihanda chip yaptırdım.uzun süredirde kullaniyorum.6000 km yakın yol yaptım.aracım chipden önce ilk yapılan dynoda 70 beygir çıktı orijinal olani bu ama genelde hep daha düşük çıkar tam değerler çıkmaz diyorlardı.aracım şuan 43binde. chip yapıldıktan sonra motor gücü 98 beygir oldu.lastiklerdeki guç ise 88 beygir çıktı.aracımda önceden nasıl dip gaz yaptığımda siyah duman az bir şey atiyorsa gene dip gaz yaptığımda ayni derecede siyah duman atiyor.ekstra bir duman olmadı.yakıtta söyle söylim sakın kullanimda(İstanbul içi trafik) ortalamam yazın chipten önce 5.4 civariydi.chipten sonra 5.2 düştü. sakın kullanimda yakıt baya etkiledi.ama aşırı derecede arabayi zorladığımda yüksek suratlara çıktığımdan eskisinden daha fazla yakıyor ama bir okadarda gidiyor o yüzden pek takılmıyorumda buna.ama arkadaşlarimin dediği gibi uzun ömürde ne olur bilemem.


Mesajı Yazan: rkalkan
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2013 Saat 19:59
.....


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2014 Saat 21:00
Hocam iyi yada kotu oldugunu bilmiyorum ben orjinalden yanayim arkadaslar. Benim sadece tek ogrenmek istedigim nasil yapildigi veya nereye monte edildigi

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net