Merhabalar, Bu konuyu daha önce de forumda yazmıştım fakat problem iyice ilerledi fakat çzöebilen olmadı. Aracım 2006 307 1,4 lpg li Balıkesirde yaşıyorum yaklaşık 7 8 ay önce araç bakımdan çıktı ve şehirdışına gidip döndüğümde hararet aniden yükseldi ve araç stop etti.Kaputu açtığımızda su deposunun kapağının olmadığını gördük takan arkadaş sağolsun kapağı tam kapatmamış. Sonrasında aracın sesi gidişi değişmeye başladı ve hararet problemimiz oluşmaya başladı.Araç ısındığı andan itibaren gaz pedalından ayağımı çektiğimde devir rolanti seviyesine geldiğinde "araç stop ikazı ve oil pressure arıza sinyali veriyor.Bununla ilgili olarak sanayide Samur Oto isimli özel servise gittik ve 3 4 ay boyunca sırayla bir çok parça değişti fakat arıza bir türlü düzelmedi hararet müşürü termostat kısaca devirdaim sistemi sıfırlandı ama arıza asla geçmedi ben parayı verdiğimle kaldım. Daha sonra çaresizlikten Çanga yetkili servise gittim ve muhteşem bir final yaşadık =) Arkadaşlar aracı incelediler ve önce yağ filtresi ile yağ pompasını değiştirdiler ve 1000 tl ile başladık. Ben bu parayı verdiğimde aracın arızasının düzeleceğine emin misin diye sorunca motoru da açalım dediler ve 8800 tl masraf çıktı.Bu tutarın içindeki birçok parça 2 ay önce değişmesine rağmen herşeyin tekrar değişmesi gerektiği silindir üst kapağı ve egzantirik millerini de pakete dahil edip böyle bir fiyat çıkardılar.Ben tekrar aynı soruyu sordum 8800 verince arıza kesin geçecek mi emin misin diye.Aldığım cevap çok hoştu arıza yapabilecek bütün parçaları değiştiriyoruz sorun çıkmaması lazım dediler yani hala emin değildi arkadaşlar. Maddi durumum bu kadar büyük bir masrafa yetmediği için ben aracımın toplatılmasını istedim ve servis müdürüyle ustalar bu aracı toplamayız çekiciyle gelin bu halde parçaları kutuya koyup teslim ederiz dediler.Böyle bir şeyi kabul etmediğimi arıza tespiti yapıldıktan sonra yaptırmak istemiyorsam aracı getirdiğim gibi teslim alma hakkım olduğunu belirtsemde 2 gün boyunca işimi gücümü bırakıp servistekilere kendi arabamı toplamaları için yalvardım resmen. Sonunda aracımı 1770 tl ye topladılar silindir kapak contası trigeri bazı contalar pompa falan değişmiş oldu. Dün aracımı almaya gittiğimde aracımı bana göstermeden önüme bir kağıt verdiler ve imzalamamı istediler.araç tamir edilmemiş (verdiğim 1770 tl den hiç bahsedilmiyor) ve araçla ilgili servise hiçbir hak iddia edemeyeceğime dair.Bende değişen parçaların olduğunu bunların garantisinin ne olacağını sordum ve usta bu parçalarda zaten bu arızayla alakalı bozulur kesin o yüzden arabanıza hiçbir suretle garanti vermeyiz dedi.Aracın durumunun servise getirdiğim halde olup olmadığını sorduğumda bunu onayladılar.parayı verdik imzayı attık ve aracı alırken servisin pek kibar(!) müdür yanıma gelip bak bu arabanın garantisi yok hiçbirşey için getirme arabanı karışmayız cümlesini 10 kez tekrarlamasıyla arabanın anahtarını aldım ve az önce arabanın durumunun eskisi gibi olduğunu söyleyen arkadaş araba silkeliyor biraz dedi . Marşa bastığımda araba rolantide ve 2000 devire kadar devamlı silkeleme yapıyordu ben bu şekilde servisten çıktım eve geldim.Yolda arabamın eski halinde olmadığını kesin olarak farkettim ve ertesi sabah servise gittim. Servistekiler beni o muhteşem güleryüzleriyle(!) karşıladılar ve ne oldu niye geldin edasıyla uzaktan bakıp beklediler arabam servisin içine bile alınmadı ilk etapta ve silkelemenin 8800 liraya bağlı olduğunu bu tamir edilmediği için böyle olduğunu normal bi durum olduğunu belirttiler 2 saat kapıda bekledikten sonra ustalardan birisi aracın kaputunu açtı ve bir parçanın yanlış tıkıldığını şu anda düzeltildiğini söyledi. Silkeleme gerçekten geçmişti fakat yağ lambası artık daha sık yanıyor ve buna kesinlikle karışmıyorlar.
Ayrıca istanbul genel merkezdeki teknik departmanı arayıp olayı anlattım daha öncede arabam kaskodan tampon değişimi için servise gitmişti ve gece kendi arabamı çarşıda gezerken görmüştük bunu da servis bize açıklayamamıştı bu konuda da istanbuldan destek almıştık ve bu yüzden serviste bizi şikayet eden adam damgasıyla geziyorum ve herkes gayet soğuk tavırlarla işlerimi yapıyor. Servisle ilgili de, ilk gün gittiğimde kapıda karşılayan müdür 8800 liram yok deyince odasından çıkmayıp yüzüme bakmadı ve ben buna rağmen yanına gidip zahmetinden dolayı teşekkür ettim buna rağmen herkes beni gördüğünde fısıldaşmaya başlıyor ve ben sanki bedavaya işlem yaptıracak gibi sağa sola rica etmeye uğraşıyorum. Çanga için paran varsa adamsın yoksa kapıda 2 saat beklersin bunu anladım.
Şu anda aracımda yağ lambası hala yanıyor ve kime gitsek kafadan parça değiştiriyor ve sonuç aynı ne yapmam gerektiği konusunda sizlerden destek bekliyorum.
Yazı biraz uzun oldu ama inanın 8 aydır arabasına binemeyen biri için kısa bile sayılır okuma zahmetiniz için teşekkür ederim. Saygılarımla
------------- 2006 307 Comfortline 1.4 16V
BALIKESİR
|