Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kış Şartlarında (-20 -30 derecelerde)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26335
Tarih: 05 Haziran 2025 Saat 02:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kış Şartlarında (-20 -30 derecelerde)
Mesajı Yazan: _pathfinder_
Konu: Kış Şartlarında (-20 -30 derecelerde)
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2012 Saat 20:53
Arkadaşlar Kış Şartlarında (-20 -30 derecelerde) dizel araçlarda yakıt deposuna depo tam doluyken 2 lt kadar gaz yağı konuluyormuş.Tabiki şart değil fakat Bu şekilde yapan arkadaş varmı ?
Varsa olumlu veya olumsuz yönlerini paylaşırsak Henüz gaz yağı ekletmeden kısaca Başımıza maliyetli bir iş gelmeden tecrübe sahibi oluruz :)
  (Özel serviste mazot filitresini değiştirtirken usta söyledi.. Filitre cok soğuk havalarda şişme yapar veya araç ilk calıştırmadan sonra giderken filitre tıkalıymış gibi arasıra tekleme yapar,hava soğukluğuna bağlı olarakta araç sabahları çalışmaz mazot filitresindeki kalan mazot jöle kıvamında olur fakat gaz yağı koyarsan sıkıntı yaşamazsın Diye bir muhabbet geçti)
***Tecrübesi olan arkadaş varsa olumlu veya olumsuz yanıt bekliyorum arkadaşlar*** 


-------------
Zihin Fukara Olunca Fikir Ukala Olur



Cevaplar:
Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2012 Saat 21:41
o değilde şu söze bayıldım. 
Zihin Fukara Olunca Fikir Ukala Olur


-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2012 Saat 22:01
Babamda starex vardı o da kamyoncular böyle yapyormuş diye duymuş, Bi defa aldığını söylemişti ama sonra devam etti mi, faydası oldu mu tam olarak bilemiyorum. Sanki işe yarıyo dediğini hatırlar gibiyim. (Bu olay iki üç yıl önce) Ama dediğim gibi tam hatırlayamadığım için net bir şey söyleyemiyorum.
Çeyrek ya da yarım depo mazotun varkn bi dene istersen işe yaramazsa kullanmazsın.
Ama ben ağrıda hiç bunu yapana denk gelmedim. Kaçak mazottan dolayı daha çok dizele biniyolar burada.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: Zagorka
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2012 Saat 22:03
Hiç Denemedim Ama Yararı Olacağını Düşünüyorum :) 

-------------
Ww Sharan (K0455BA)(BG)
BMW (CM6463AH) ( BG )
Opel İnsignia (16GP802) TR

EX CAR :

Peugeot 307 (16CSN72)


Mesajı Yazan: _pathfinder_
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2012 Saat 23:47
Nette bu konuyla ilgili bilgi nerden bulabilirim diye bakıyordum,Azönce sonuç aldım Copy Paste yapıyorum.Kaptan abimizin gayet net ve mantıklı tecrübesi.
 Bende yarın bi 5 lt dolturtayım Smile 


Bildiğiniz üzere Kaptan ım Big Grin ve çalıştığım gemiler Akaryakıt Tankerleridir. Yani mazot, benzin,Fuel Oil taşıyoruz.

Yani akaryakıtlar yaklaşık olarak 10 yıldır uzmanlık alanım Big Grin Neyse, özellikle son günlerde ülkemizde sıcaklıklar felaket derecede düşük seyretmekte. Bende son 3 yıldır Kuzey Ülkelerinde çalışıyorum. Çalıştığımız bölgelerde kışın denizde 90 cm kadar buz olmakta hava sıcaklıkları ise -35 - 40 dereceye kadar düşmekte.

Bu ülkelere akaryakıt taşıdığımızdan mazotun türlü çeşidini görme ve test etme imkanımız oluyor. Özellikle Norveç,İsveç,Danimarka ve Rusya da KIŞ DİZELİ denen bir dizel vardır. Bunun donma noktası yazdığım ülkelere göre -40 lara kadar varmaktadır. Peki bu mazot rafinerilerde nasıl üretilir. Öncelikle bunu irdeliyelim. Aslında bu tip bir mazotun üretildiği özel bir Ham Petrol yok. Yani bildiğimiz mazotun işlemden geçirilmesi ile üretilir. 

Ülkemizde maalesef bu tip mazot satışı yapılmamaktadır. Ondan dolayı ülkemizde sanayi ustalarının kullanıcılara tavsiye ettiği saçma bir yöntem vardır. Depoya benzin eklemek. Bu sistem dizel özellikle yeni nesil dizel araçlara yapılacak en büyük kötülüktür. Nedenine gelelim.

Kimya bilgisidir. Eğer fen öğretmenlerimiz yada aramızda kimyacı varsa doğruluyacaklardır.

Benzinin Yoğunluğu : 0.76 kg/lt (Kaliteye göre 0.74 olabilir)
Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)

Şimdik aracımıza 50 lt lik depoda 5 lt benzin koyduk diyelim ne olacak, aslında kısa sürede pompanın basmış olduğu debi ile bunlar bir birine karışacak ve hakikaten mazotun donma sıcaklığı aşağıya çekilecektir. Ama aracınızı çok kullanmıyorsunuz ve 24 saatten fazla bir süreliğine park ettiniz ne olacak biliyormusunuz benzin ve mazot brbirlerinden ayrışacak ve benzin deponun üstüne çıkacaktır. Bundan dolayı alttaki mazot yine donacaktır. Ayrıca deponun sonu geldiğinde mazot pompanız benzini yoğun bir şekilde çekecek ve aracınız zarar görme riski ile karşılaşacaktır.

Yani anlatmak istediğim kışın deponuza hiç bir şekilde benzin koymayın. Peki ne yapacağız. İşte size bu ülkelerde kullanılmak üzere hazırlanan KIŞLIK MOTORININ sırrını yazacam. Defalarca bu yükü taşımış biri olarak buyrun.

Sırrımız KEROSEN de. KEROSEN aslında halk arasındaki ismi ile gaz yağıdır. Diğer isimleri

1. KEROSENE
2. GAZ YAĞI
3- JET A-1 (UÇAK YAKITI - Dikkat edin uçak benzini değil Big Grin)
4. DIESEL TURBINE FUEL ulkelere ve rafinerilere göre ismi değişiklik gösterir.

Bu dediğimiz yakıtın yoğunluk bilgisine bakalım.

Gaz Yağı Yoğunluğu : 0.87 - 0.91 (Kalitesine göre)
Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)

Gördüğünüz üzere yoğunluklar nerdeyse birebir aynı. Ancak donma noktalarında çok fark vardır. Dizell -22 de donarken gaz yağı yada JET A-1 -45 hatta -50 lerde donar. Yani birebir yapılan bir karışım ile KIŞLIK MAZOTUN donma noktası -35 li rakamlara kadar çıkar. Zaten gaz yağının güzel bir uçak yakıtı olmasının sebebide budur. Yani donma noktasının yüksek irtifalardaki soğuk ile başa çıkabilmesidir.

Şimdik anlatmak istediğim neydi. Yani arkadaşalar soğuk bölgelerimizde yaşayan arkadaşlar araçlarının deposuna 35 lt mazota 15 lt gaz yağı ekliyerek donma noktasını -30 lu rakamalara kadar yükselterek araçlarının kış aylarında performansını artırıp, donma neticesinde zarar görebilecek mazot pompası, mazot devrelerini vs lerinin ömrünü uzatabilirler.

Bu yazı alıntı değil tamamen 10 yılllık bilgi neticesinde tarafımdan yazılmış bir dökümandır.

Saygılar



-------------
Zihin Fukara Olunca Fikir Ukala Olur


Mesajı Yazan: jiyanxese
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2012 Saat 00:30
süper bilgi 

-------------
peugeot 307,2003 XT


Mesajı Yazan: feline
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2012 Saat 01:56
ben gene de cesaret edemem

-------------
206 1.4 hdi feline 2006 model

EDİRNEDEN KARSA,JAPONYADAN RUSYAYA BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2012 Saat 02:00
Orjinalini yazan: feline feline Yazdı:

ben gene de cesaret edemem


Konunun uzmanı sayılırsın hocam, nede olsa çok gördün Erzurum soğunu :)


Mesajı Yazan: _pathfinder_
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2012 Saat 09:19
Thumbs Up

-------------
Zihin Fukara Olunca Fikir Ukala Olur



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net