Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Selenoid valfi seçimi?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24710
Tarih: 22 Aralık 2024 Saat 06:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Selenoid valfi seçimi?
Mesajı Yazan: kuantum
Konu: Selenoid valfi seçimi?
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 14:30
İmzamda yer alan aracım yeni selenoid valf alacağım. bu konuda aracıma uyumlu olan valf seçmemde birileri bana yardımcı olabilir mi?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 14:40
Sanziman tipi AL4 oldugundan dolayi ister 206 olsun ister 307 olsun alacaginiz selenoid cesidi tektir ve linktekidir.

http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 15:52
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Sanziman tipi AL4 oldugundan dolayi ister 206 olsun ister 307 olsun alacaginiz selenoid cesidi tektir ve linktekidir.

http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html

selam, bundan iki adet falan mı alacağım, nasıl yapacağız? set midir bu? ve bir de yeni tip selenoid midir bu?


Mesajı Yazan: yenice
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 16:02
PEUGEOT VE CIRTOEN TÜM OTOMATİK VİTESLİ ARAÇLAR İÇİN
ÜRÜNÜMÜZ PEUGEOT ORJİNAL ÜRÜNÜDÜR.
BU ÜRÜNÜ MUTLAKA KENDİ ORJİNAL YAĞI İLE BİRLİKTE KULLANIN (LT 71141 MOBİL) 3 ADET SATIN ALIN

Açıklamalarında bu şekilde yazıyor. demek ki set halinde değil. isterseniz bu site üzerinen bilgi alırsanız daha sağlıklı olur.


-------------
Peugeot 206 1.4 HDI 2004 X-Line


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 16:33
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:


selam, bundan iki adet falan mı alacağım, nasıl yapacağız? set midir bu? ve bir de yeni tip selenoid midir bu?


Oncelikle selenoidlerin arizali olup olmadigina baktirin derim. Arizali ise kac tanesi arizali. Ona gore alip degistirteceksiniz. Ben aracinizda selenoidlerin arizali oldugundan supheliyim. O yuzden boyle soyluyorum.


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 16:40
teşekkürler. selenoid in arızalı olduğunu anlamak için ne yaptırmam lazım? bilgisayara bağlatacağım. ama ne hatası verirse selenoidler arızalı diyebilirim? bende temel olarak vites geçişleri sarsıcıydı, şimdi de yokuşlarda gearbox faulty hatası veriyor. hem de her gün aynı yokuşta, aynı yerlerde..


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 17:08
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

teşekkürler. selenoid in arızalı olduğunu anlamak için ne yaptırmam lazım? bilgisayara bağlatacağım. ama ne hatası verirse selenoidler arızalı diyebilirim? bende temel olarak vites geçişleri sarsıcıydı, şimdi de yokuşlarda gearbox faulty hatası veriyor. hem de her gün aynı yokuşta, aynı yerlerde..


Hocam size bilgisayara baglattirin ve cikan butun hata kodlarini alin buraya yazin. Ondan sonra tartisalim. Yalniz, hata kodlarinin aciklamalarini degil, hata kodlarinin kendilerini istiyorum. P0123 gibi.


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 17:11
tamam, teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 17:14
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

teşekkürler. selenoid in arızalı olduğunu anlamak için ne yaptırmam lazım? bilgisayara bağlatacağım. ama ne hatası verirse selenoidler arızalı diyebilirim? bende temel olarak vites geçişleri sarsıcıydı, şimdi de yokuşlarda gearbox faulty hatası veriyor. hem de her gün aynı yokuşta, aynı yerlerde..


Hocam size bilgisayara baglattirin ve cikan butun hata kodlarini alin buraya yazin. Ondan sonra tartisalim. Yalniz, hata kodlarinin aciklamalarini degil, hata kodlarinin kendilerini istiyorum. P0123 gibi.

herhangi bir bilgisayarcıya bağlatsam gösterir mi? adamlarda hangi yazılım olması lazım hata kodlarını görmesi için? bir de kaç paraya yaparlar acaba? olmazsa bu akşam bir sanayi sitesine gidip bağlatayım diyorum.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2012 Saat 17:37
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:



herhangi bir bilgisayarcıya bağlatsam gösterir mi? adamlarda hangi yazılım olması lazım hata kodlarını görmesi için? bir de kaç paraya yaparlar acaba? olmazsa bu akşam bir sanayi sitesine gidip bağlatayım diyorum.


Ucret konusunda hicbir bilgim yok. Farkli cesitlerde okuyucular var ancak Peugeot'a ozgu olan PP2000'dir. Isterseniz yetkili servisi arayip bir fiyat alin. Hata kodlarini paylasmak istemeyebilirler, bastan konusun.


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2012 Saat 15:09
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

 
Ucret konusunda hicbir bilgim yok. Farkli cesitlerde okuyucular var ancak Peugeot'a ozgu olan PP2000'dir. Isterseniz yetkili servisi arayip bir fiyat alin. Hata kodlarini paylasmak istemeyebilirler, bastan konusun.

Selam, sizin isteğiniz üzere ancak bugün bir servise gidip aracımı bilgisayara bağlattım. Yetkilinin kağıda yazdıkları şunlar:

Hata kodu P1701 (Şanzıman vites uyumsuzluğu)
Basınç ayar arızası Fark 1 / tavsiye 03 091
Vites kutusu giriş devir sinyali arızası sinyal yok.
Can motor torku bilgisi sinyal yok

istenen basınç 270 (sanırım 2.70 demek istemiş)
yağ basıncı 230 (2.30?)

Benim gözlemlerim de şu şekilde; yetkiliye sordum, yağ basıncı ne durumda dedim, istenilenden düşük dedi. Zaten aracı çalıştırıp hareket ettirdiğinde bu belli oluyor, hafif vuruntu var dedi bana. Daha önce de aynı yerde baktırmıştım, o zaman da yağ basıncı düşüktü, ama ben şanzıman yağını değiştirip düzeltmeyi denedim, ama malesef faydasını göremedim. Yapını değiştirdikten sonra değiştirdiğim yerdeki usta yağ basıncının normale döndüğünü söylemişti, ama sonrasında vuruntu yine vardı. Yağın hiç faydası olmadı yani.

Ayrıca aracım eğimli yerlerde geri kaymıyor. Derin bir şanzıman sorunu olduğunu sanmıyorum. Sadece vites geçişlerinde vuruntu ve çekişinde azalma var. Biraz da fazla yakıyor. Selenoid valflerindeki sorunların yakıtı da etkileyebileceği söyleniyor.

Son zamanlarda araç soğukken ve özellikle eğimli yerlerde araç birden kendini ileri iterek şansıman hatası veriyor: "Faulty Gearbox" Bununla beraber kış ve spor moduna geçiş olmuyor. Sadece hata veriyor ve aracın çekişi çok düşüyor. Stop edip yeniden çalıştırıldığında hata ekranı gidiyor. Araç normale dönüyor.

Yaklaşık bir yıldır selenoidlerden şüphe ediyordum, fakat şanzıman yağını falna değiştirmeme rağmen bu masraf için direndim. Artık bayırlarda hata vermesinden iyice yoruldum, şanzımana da zarar verebileceğinden korkuyorum. O nedenle selenoid valflerini değiştirmeye karar vermiş gibiyim. Ama sizin "sorunun selenoid valfinden olduğundan emin değilim" demenizden, ve selenoidlerimin de yeni tip olmasından dolayı kafam karışıktı. Böyleyken böyle. Şimdi sizin yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

Bir de: Hangi selenoidin arızalı olduğunu anlayabileceğimiz bir yöntem var mıdır, ya da değişmişken ikisini birden değiştirmeli miyim..?



Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2012 Saat 15:32
Basınç hatası deniliyor genelde ama ne hikmetse bende benzinde yapmıyor. Geçen sabah 2 km sadece benzinde gittim, tam eğimli yola geldim, LPG ye alayım dedim. Hata belirdi.Tekrar restart edince geçti. O gün bi daha da yapmadı.
   Geri kaçırma yok. İstanbul içi şehir içi tüketim 25-27 kuruş arasında geziyor. Yol bilgisayarı 8.4LT/100km. Araç LPG li.
   Bu sabah marşa bastım ve 2 dk bekledim motor ısınsın diye; son 1 dakika vitese attım (D) arabayı öyle bekledim. Sonra geri vitese (R) atıp bekledim. Soruna yardımcı oldu mu bilmiyorum ama bu sabah vuruntu yaşamadım. Bundan sonraki motor soğukken çalıştırmalarda da deneyeceğim. 
   BRC servisinde de gaz ayarlarına baktılar sorun yoktu. 
   Sizde deneyin deneyimlerimizi paylaşalım.
Saygılar.


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2012 Saat 15:40
Bende benzinde de yapıyor.Sadece hata vermiyor, normal zamanlarda da vites geçişlerinde sarsıntı oluyor. 


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2012 Saat 14:23
malesef hala üstte yazdığım konuda kimse yorum yapmadı :(


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2012 Saat 13:41
soru güncel.


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2013 Saat 14:25
kuantum, durumunuz nedir, bu probleminiz çözüldü mü?

-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: serkomser
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2014 Saat 14:39
Bende de aynı sorunlar var gibi, triptonikte 1 den 2 ye geçişlerde vuruntu gibi değilde sarsıntı yapıyor.
2. viteste yokuşta titreme ve gaz yememe sorunum var. Araba 15 lt gibi yakıyor ve nadir olsada 2 ye geçerken vuruntu yapıyor.
 


Mesajı Yazan: ercanayman
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2018 Saat 22:44
 Selam, sizin isteğiniz üzere ancak bugün bir servise gidip aracımı bilgisayara bağlattım. Yetkilinin kağıda yazdıkları şunlar:

Hata kodu P1701 (Şanzıman vites uyumsuzluğu)
Basınç ayar arızası Fark 1 / tavsiye 03 091
Vites kutusu giriş devir sinyali arızası sinyal yok.
Can motor torku bilgisi sinyal yok

istenen basınç 270 (sanırım 2.70 demek istemiş)
yağ basıncı 230 (2.30?)

Benim gözlemlerim de şu şekilde; yetkiliye sordum, yağ basıncı ne durumda dedim, istenilenden düşük dedi. Zaten aracı çalıştırıp hareket ettirdiğinde bu belli oluyor, hafif vuruntu var dedi bana. Daha önce de aynı yerde baktırmıştım, o zaman da yağ basıncı düşüktü, ama ben şanzıman yağını değiştirip düzeltmeyi denedim, ama malesef faydasını göremedim. Yapını değiştirdikten sonra değiştirdiğim yerdeki usta yağ basıncının normale döndüğünü söylemişti, ama sonrasında vuruntu yine vardı. Yağın hiç faydası olmadı yani.

Ayrıca aracım eğimli yerlerde geri kaymıyor. Derin bir şanzıman sorunu olduğunu sanmıyorum. Sadece vites geçişlerinde vuruntu ve çekişinde azalma var. Biraz da fazla yakıyor. Selenoid valflerindeki sorunların yakıtı da etkileyebileceği söyleniyor.

Son zamanlarda araç soğukken ve özellikle eğimli yerlerde araç birden kendini ileri iterek şansıman hatası veriyor: "Faulty Gearbox" Bununla beraber kış ve spor moduna geçiş olmuyor. Sadece hata veriyor ve aracın çekişi çok düşüyor. Stop edip yeniden çalıştırıldığında hata ekranı gidiyor. Araç normale dönüyor.

Yaklaşık bir yıldır selenoidlerden şüphe ediyordum, fakat şanzıman yağını falna değiştirmeme rağmen bu masraf için direndim. Artık bayırlarda hata vermesinden iyice yoruldum, şanzımana da zarar verebileceğinden korkuyorum. O nedenle selenoid valflerini değiştirmeye karar vermiş gibiyim. Ama sizin "sorunun selenoid valfinden olduğundan emin değilim" demenizden, ve selenoidlerimin de yeni tip olmasından dolayı kafam karışıktı. Böyleyken böyle. Şimdi sizin yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

Bir de: Hangi selenoidin arızalı olduğunu anlayabileceğimiz bir yöntem var mıdır, ya da değişmişken ikisini birden değiştirmeli miyim..?

[/QUOTE]
Merhaba yukarıdaki konu çözüme kavuştu mu? Şu an aynı sorun bende mevcut Cry


-------------
PEUGEOT 308 1.6 VTİ 120 BG OTOMATİK


Mesajı Yazan: ercanayman
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2018 Saat 22:48
Orjinalini yazan: ercanayman ercanayman Yazdı:

 Selam, sizin isteğiniz üzere ancak bugün bir servise gidip aracımı bilgisayara bağlattım. Yetkilinin kağıda yazdıkları şunlar:

Hata kodu P1701 (Şanzıman vites uyumsuzluğu)
Basınç ayar arızası Fark 1 / tavsiye 03 091
Vites kutusu giriş devir sinyali arızası sinyal yok.
Can motor torku bilgisi sinyal yok

istenen basınç 270 (sanırım 2.70 demek istemiş)
yağ basıncı 230 (2.30?)

Benim gözlemlerim de şu şekilde; yetkiliye sordum, yağ basıncı ne durumda dedim, istenilenden düşük dedi. Zaten aracı çalıştırıp hareket ettirdiğinde bu belli oluyor, hafif vuruntu var dedi bana. Daha önce de aynı yerde baktırmıştım, o zaman da yağ basıncı düşüktü, ama ben şanzıman yağını değiştirip düzeltmeyi denedim, ama malesef faydasını göremedim. Yapını değiştirdikten sonra değiştirdiğim yerdeki usta yağ basıncının normale döndüğünü söylemişti, ama sonrasında vuruntu yine vardı. Yağın hiç faydası olmadı yani.

Ayrıca aracım eğimli yerlerde geri kaymıyor. Derin bir şanzıman sorunu olduğunu sanmıyorum. Sadece vites geçişlerinde vuruntu ve çekişinde azalma var. Biraz da fazla yakıyor. Selenoid valflerindeki sorunların yakıtı da etkileyebileceği söyleniyor.

Son zamanlarda araç soğukken ve özellikle eğimli yerlerde araç birden kendini ileri iterek şansıman hatası veriyor: "Faulty Gearbox" Bununla beraber kış ve spor moduna geçiş olmuyor. Sadece hata veriyor ve aracın çekişi çok düşüyor. Stop edip yeniden çalıştırıldığında hata ekranı gidiyor. Araç normale dönüyor.

Yaklaşık bir yıldır selenoidlerden şüphe ediyordum, fakat şanzıman yağını falna değiştirmeme rağmen bu masraf için direndim. Artık bayırlarda hata vermesinden iyice yoruldum, şanzımana da zarar verebileceğinden korkuyorum. O nedenle selenoid valflerini değiştirmeye karar vermiş gibiyim. Ama sizin "sorunun selenoid valfinden olduğundan emin değilim" demenizden, ve selenoidlerimin de yeni tip olmasından dolayı kafam karışıktı. Böyleyken böyle. Şimdi sizin yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

Bir de: Hangi selenoidin arızalı olduğunu anlayabileceğimiz bir yöntem var mıdır, ya da değişmişken ikisini birden değiştirmeli miyim..?

Merhaba yukarıdaki konu çözüme kavuştu mu? Şu an aynı sorun bende mevcut Cry


-------------
PEUGEOT 308 1.6 VTİ 120 BG OTOMATİK


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2018 Saat 09:11
Orjinalini yazan: ercanayman ercanayman Yazdı:

Orjinalini yazan: ercanayman ercanayman Yazdı:

 Selam, sizin isteğiniz üzere ancak bugün bir servise gidip aracımı bilgisayara bağlattım. Yetkilinin kağıda yazdıkları şunlar:

Hata kodu P1701 (Şanzıman vites uyumsuzluğu)
Basınç ayar arızası Fark 1 / tavsiye 03 091
Vites kutusu giriş devir sinyali arızası sinyal yok.
Can motor torku bilgisi sinyal yok

istenen basınç 270 (sanırım 2.70 demek istemiş)
yağ basıncı 230 (2.30?)

Benim gözlemlerim de şu şekilde; yetkiliye sordum, yağ basıncı ne durumda dedim, istenilenden düşük dedi. Zaten aracı çalıştırıp hareket ettirdiğinde bu belli oluyor, hafif vuruntu var dedi bana. Daha önce de aynı yerde baktırmıştım, o zaman da yağ basıncı düşüktü, ama ben şanzıman yağını değiştirip düzeltmeyi denedim, ama malesef faydasını göremedim. Yapını değiştirdikten sonra değiştirdiğim yerdeki usta yağ basıncının normale döndüğünü söylemişti, ama sonrasında vuruntu yine vardı. Yağın hiç faydası olmadı yani.

Ayrıca aracım eğimli yerlerde geri kaymıyor. Derin bir şanzıman sorunu olduğunu sanmıyorum. Sadece vites geçişlerinde vuruntu ve çekişinde azalma var. Biraz da fazla yakıyor. Selenoid valflerindeki sorunların yakıtı da etkileyebileceği söyleniyor.

Son zamanlarda araç soğukken ve özellikle eğimli yerlerde araç birden kendini ileri iterek şansıman hatası veriyor: "Faulty Gearbox" Bununla beraber kış ve spor moduna geçiş olmuyor. Sadece hata veriyor ve aracın çekişi çok düşüyor. Stop edip yeniden çalıştırıldığında hata ekranı gidiyor. Araç normale dönüyor.

Yaklaşık bir yıldır selenoidlerden şüphe ediyordum, fakat şanzıman yağını falna değiştirmeme rağmen bu masraf için direndim. Artık bayırlarda hata vermesinden iyice yoruldum, şanzımana da zarar verebileceğinden korkuyorum. O nedenle selenoid valflerini değiştirmeye karar vermiş gibiyim. Ama sizin "sorunun selenoid valfinden olduğundan emin değilim" demenizden, ve selenoidlerimin de yeni tip olmasından dolayı kafam karışıktı. Böyleyken böyle. Şimdi sizin yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

Bir de: Hangi selenoidin arızalı olduğunu anlayabileceğimiz bir yöntem var mıdır, ya da değişmişken ikisini birden değiştirmeli miyim..?

Merhaba yukarıdaki konu çözüme kavuştu mu? Şu an aynı sorun bende mevcut Cry

sizin şazumanda al4 ise bir arkadaş çözüme böyle kavuşmuş hocam muhtemel selenoid değişimi yapılacak sizin araçtada yinede öncelikle bu yöntemi denemek gerekebilir. 

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47214&title=peugeot-307-otomatik-vites-arizasi-cozuldu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47214&title=peugeot-307-otomatik-vites-arizasi-cozuldu


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: SametuA
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2019 Saat 21:30
Selam bende 308 1.6 vti kullanıcısıyım sitrtr yemi uye oldum içeriği çok bilmiyorum kuantum size nasıl ulaşabilirim ? P1338 p0014 hatalarını alıyorum? Bu hafta tekrar bağlatacağım sizinle nasıl iletişim kurabilirim?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net