Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 otomatik şanzıman sorunu.Acil Yardım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24213
Tarih: 23 Şubat 2025 Saat 19:30
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 otomatik şanzıman sorunu.Acil Yardım
Mesajı Yazan: candoor
Konu: 307 otomatik şanzıman sorunu.Acil Yardım
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 14:31


Arkadaşlar merhaba
Benim şöyle bir sorunum var.
2004 model 107 000 km de 307 XS otomatik aldım.
Alırken servise bilgisayara soktuk birşey çıkmadı.Bir iki gün gezdim bişey yok.Fakat aracı noter den aldım geldim bir iki gün sonra motor biraz ısınınca kırmızı ışıkta durduğumda araç boştaymış gibi geri kaydı ve kalkarken bağırarak ve arkadan biri vurmuş gibi vuruntuyla kalktı.bunu bir kaç defa daha denedim durdum kalktım.10 defada 6 sında yapıyor.Bu forumdan çeşitli arkadaşların yazdığı konularla aynı sorun diye önce fren müşürünü değiştirdim.Sonra şanzıman yağını  fakat hala aynı sorun devam ediyor.Selenoidleri değiştirecekken harun ustaya sorayım dedim.
Bostancı Sanayideki harun ustaya gittim.Selenoidden yaparsa ekranda kar ve spor modu çıkar dedi.Eğer motor ısınınca yapıyorsa burçlar aşınmış ,Şanzımanı açıcaz burçları değiştiricez dedi.2000-2500 aras tutar diyor.Şimdi aracı aldığıma pişman oldum.
Ne yapmalıyım yardımlarınızı bekliyorum



Cevaplar:
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 15:32
hocam bı pejo bayısıne gıdın pp2000 baglatın selenoıdlerın yag basıncını olcturun yada tanıdık sanzımancıya gıdıp olcturun nedemek kar spor modu cıkar  basıncı olcmeden zaten degısmez ole kafasına gorede sanzıman acıcaz 2500 lıra tutar denmez

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 17:06
Doğru söylüyorsun henüz yağ basıncını ölçtürmedim.Bu harun usta yı da yine bu forumdan duydum iyi dediler.Bende bir bildiği vardır dedim.Yarın başka yere gidicem önce basıncı ölçtüreyim.

Sağol berk2309



Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 22:18
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:



Arkadaşlar merhaba
Benim şöyle bir sorunum var.
2004 model 107 000 km de 307 XS otomatik aldım.
Alırken servise bilgisayara soktuk birşey çıkmadı.Bir iki gün gezdim bişey yok.Fakat aracı noter den aldım geldim bir iki gün sonra motor biraz ısınınca kırmızı ışıkta durduğumda araç boştaymış gibi geri kaydı ve kalkarken bağırarak ve arkadan biri vurmuş gibi vuruntuyla kalktı.bunu bir kaç defa daha denedim durdum kalktım.10 defada 6 sında yapıyor.Bu forumdan çeşitli arkadaşların yazdığı konularla aynı sorun diye önce fren müşürünü değiştirdim.Sonra şanzıman yağını  fakat hala aynı sorun devam ediyor.Selenoidleri değiştirecekken harun ustaya sorayım dedim.
Bostancı Sanayideki harun ustaya gittim.Selenoidden yaparsa ekranda kar ve spor modu çıkar dedi.Eğer motor ısınınca yapıyorsa burçlar aşınmış ,Şanzımanı açıcaz burçları değiştiricez dedi.2000-2500 aras tutar diyor.Şimdi aracı aldığıma pişman oldum.
Ne yapmalıyım yardımlarınızı bekliyorum

Vuruntunun nedeni burçlardan olabilir, selenoid olsa dediği gibi arıza ışıklarını yakar ama emin olmanın bir yolu daha var fakat ehil birinin bu işi yapması gerekir.. Şanzıman içindeki yağ ısınınca S moda alıp deneyin bakalım vites geçişleri yine vuruntulumu olacak?

Eğer vuruntu olmazsa S modda tatlı sert 1-2-3 ve yumuşak olarak 4 e geçmesini sağlayın sonrada S moddan çıkıp aracı durdurup normal olarak vites geçişlerini yaptırın. Burçlarda boşluk varsa nispeten sıkıştırır.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 03:48
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:



Arkadaşlar merhaba
Benim şöyle bir sorunum var.
2004 model 107 000 km de 307 XS otomatik aldım.
Alırken servise bilgisayara soktuk birşey çıkmadı.Bir iki gün gezdim bişey yok.Fakat aracı noter den aldım geldim bir iki gün sonra motor biraz ısınınca kırmızı ışıkta durduğumda araç boştaymış gibi geri kaydı ve kalkarken bağırarak ve arkadan biri vurmuş gibi vuruntuyla kalktı.bunu bir kaç defa daha denedim durdum kalktım.10 defada 6 sında yapıyor.Bu forumdan çeşitli arkadaşların yazdığı konularla aynı sorun diye önce fren müşürünü değiştirdim.Sonra şanzıman yağını  fakat hala aynı sorun devam ediyor.Selenoidleri değiştirecekken harun ustaya sorayım dedim.
Bostancı Sanayideki harun ustaya gittim.Selenoidden yaparsa ekranda kar ve spor modu çıkar dedi.Eğer motor ısınınca yapıyorsa burçlar aşınmış ,Şanzımanı açıcaz burçları değiştiricez dedi.2000-2500 aras tutar diyor.Şimdi aracı aldığıma pişman oldum.
Ne yapmalıyım yardımlarınızı bekliyorum

Vuruntunun nedeni burçlardan olabilir, selenoid olsa dediği gibi arıza ışıklarını yakar ama emin olmanın bir yolu daha var fakat ehil birinin bu işi yapması gerekir.. Şanzıman içindeki yağ ısınınca S moda alıp deneyin bakalım vites geçişleri yine vuruntulumu olacak?

Eğer vuruntu olmazsa S modda tatlı sert 1-2-3 ve yumuşak olarak 4 e geçmesini sağlayın sonrada S moddan çıkıp aracı durdurup normal olarak vites geçişlerini yaptırın. Burçlarda boşluk varsa nispeten sıkıştırır.




Yani yukarıdaki yazıdan anladığım kadarıyla selenoidlerdense arıza ışığı yanmalı vede eğer S modda da vuruntu yapıyorsa o zaman burçlardan dır doğrumu?


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 10:36
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:



Arkadaşlar merhaba
Benim şöyle bir sorunum var.
2004 model 107 000 km de 307 XS otomatik aldım.
Alırken servise bilgisayara soktuk birşey çıkmadı.Bir iki gün gezdim bişey yok.Fakat aracı noter den aldım geldim bir iki gün sonra motor biraz ısınınca kırmızı ışıkta durduğumda araç boştaymış gibi geri kaydı ve kalkarken bağırarak ve arkadan biri vurmuş gibi vuruntuyla kalktı.bunu bir kaç defa daha denedim durdum kalktım.10 defada 6 sında yapıyor.Bu forumdan çeşitli arkadaşların yazdığı konularla aynı sorun diye önce fren müşürünü değiştirdim.Sonra şanzıman yağını  fakat hala aynı sorun devam ediyor.Selenoidleri değiştirecekken harun ustaya sorayım dedim.
Bostancı Sanayideki harun ustaya gittim.Selenoidden yaparsa ekranda kar ve spor modu çıkar dedi.Eğer motor ısınınca yapıyorsa burçlar aşınmış ,Şanzımanı açıcaz burçları değiştiricez dedi.2000-2500 aras tutar diyor.Şimdi aracı aldığıma pişman oldum.
Ne yapmalıyım yardımlarınızı bekliyorum

Vuruntunun nedeni burçlardan olabilir, selenoid olsa dediği gibi arıza ışıklarını yakar ama emin olmanın bir yolu daha var fakat ehil birinin bu işi yapması gerekir.. Şanzıman içindeki yağ ısınınca S moda alıp deneyin bakalım vites geçişleri yine vuruntulumu olacak?

Eğer vuruntu olmazsa S modda tatlı sert 1-2-3 ve yumuşak olarak 4 e geçmesini sağlayın sonrada S moddan çıkıp aracı durdurup normal olarak vites geçişlerini yaptırın. Burçlarda boşluk varsa nispeten sıkıştırır.




Yani yukarıdaki yazıdan anladığım kadarıyla selenoidlerdense arıza ışığı yanmalı vede eğer S modda da vuruntu yapıyorsa o zaman burçlardan dır doğrumu?

Kısaca kullanmadan bir şey söylemem zor elbette. Burçlar o kadar pahalı değil ama şanzıman açılınca işin içine tamir takımı mecburen girdiği için fiyat biraz şişiyor ama 2500 tl yinede çok çok fazla bir rakam.

Komple revizyon fiyatının üst rakamını vermiş. Taş patlasın işçilik dahil 1500 tl ye bitmesi lazım senin işin.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 12:49
Bana bostanci da arabamin sanziman basinci olcebilecegim ve yerekirse selenoid degisimi yapabilecek servis ismi telefonu verirmisiniz arkafaslar.


Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 16:41
bence selenoidi yetkili serviste değiştir. yazılım falan da atılması lazım çünkü.

-------------
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites
Ford Focus Titanium 2013 Powershift


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 01:03
aktif iriyıl ın kardeş servisi iriler otoda değiştiricem yarın.Parçalar Aktif iriyıldan orjinal olarak geliyor buraya oradaki ustalar bazı zamanlar burada da çalışıyor.kardeş şirket yani ama aktifte sadece işçilik için 350 tl istediler burda 120 tl vericem.Yazılım için aktife götürüp atıp geitriyor.Zaten yakın birbirine.selenoidler için 200 tl *2 =400 tl + şanzıman yağı (Orjinali esso ymuş) 4 litre gerekiyor litresi 20 TL 4*20=80 artı işçilik 120 toplam 600.

Fakat şöyle bir soru takıldı kafama.
Bu vuruntu sebebiyle önce şanzıman yağını değiştirdim bostancı harun ustada.
Harun usta orjinal yağı mobil lt 71141 dir dedi ve 4 litre koydu.
Buradaki servisciler ise olurmu abi orjinali esso dur ve biz şimdi selenoidleri değiştirirken onuda değiştirmemiz gerekiyor dedi.
Yağ yeni dememe rağmen öyle olmuyor dedi.Değişmesi gerekiyormuş.Sanırım birazı akıcak selenoidleri değiştirirken onlarda üzerine eso koyamayacakları için komple değiştirecekler.
Sizce ne yapsam komple esso yumu tercih edeyim sonuçta 80 tl tutuyor.Yoksa 1 litre mobil lt71141 alıp ilave mi edelim üzerine


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 08:59
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:

aktif iriyıl ın kardeş servisi iriler otoda değiştiricem yarın.Parçalar Aktif iriyıldan orjinal olarak geliyor buraya oradaki ustalar bazı zamanlar burada da çalışıyor.kardeş şirket yani ama aktifte sadece işçilik için 350 tl istediler burda 120 tl vericem.Yazılım için aktife götürüp atıp geitriyor.Zaten yakın birbirine.selenoidler için 200 tl *2 =400 tl + şanzıman yağı (Orjinali esso ymuş) 4 litre gerekiyor litresi 20 TL 4*20=80 artı işçilik 120 toplam 600.

Fakat şöyle bir soru takıldı kafama.
Bu vuruntu sebebiyle önce şanzıman yağını değiştirdim bostancı harun ustada.
Harun usta orjinal yağı mobil lt 71141 dir dedi ve 4 litre koydu.
Buradaki servisciler ise olurmu abi orjinali esso dur ve biz şimdi selenoidleri değiştirirken onuda değiştirmemiz gerekiyor dedi.
Yağ yeni dememe rağmen öyle olmuyor dedi.Değişmesi gerekiyormuş.Sanırım birazı akıcak selenoidleri değiştirirken onlarda üzerine eso koyamayacakları için komple değiştirecekler.
Sizce ne yapsam komple esso yumu tercih edeyim sonuçta 80 tl tutuyor.Yoksa 1 litre mobil lt71141 alıp ilave mi edelim üzerine


Daha oncelerden forumda yazilmis soyle bir yazi var.
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22775&PID=359004&title=307-anzman-ya#359004" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22775&PID=359004&title=307-anzman-ya#359004


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 05:34
Arkadaşlar bugün aktif iriyılda selenoidler,şanzıman yağı değişti ve bilgisayara bağlanıp yazılım atıldı fakat yine aynı sorun devam ediyor.Artık kırmızı ışık ve hafif rampalar bile kabusum oldu.Araç neredeyse patinaj çekerek vuruntulu kalkıyor.Ustaya telefonla döndüm yarın gel birde sensorleri değiştirelim dedi.Bu işin sonu nereye gidiyor.Komple şanzıman ı yenilesem daha ucuza gelecek heralde yada arabayı elden çıkarmak.
Sanırım buradaki 307 lerin çoğunun başından geçmiş bu konu.Ama herkes farklı farklı şeyler söylüyor.
Öncelikle şunu söyleyim benim göstergemde kar ve spor modu yada automatic gear fault gibi şeyler yazmıyor.Sadece motor ısınınca tamammen durduğumda ışıklar gibi yada hafif rampada o zaman vuruntulu kalkıyor.Ve bunu her ışıkta yada her zaman yapmıyor.Kafasına göre mesela 10 defa da 7 kez gibi.
Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar lütfen.




Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 10:24
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:

Arkadaşlar bugün aktif iriyılda selenoidler,şanzıman yağı değişti ve bilgisayara bağlanıp yazılım atıldı fakat yine aynı sorun devam ediyor.Artık kırmızı ışık ve hafif rampalar bile kabusum oldu.Araç neredeyse patinaj çekerek vuruntulu kalkıyor.Ustaya telefonla döndüm yarın gel birde sensorleri değiştirelim dedi.Bu işin sonu nereye gidiyor.Komple şanzıman ı yenilesem daha ucuza gelecek heralde yada arabayı elden çıkarmak.
Sanırım buradaki 307 lerin çoğunun başından geçmiş bu konu.Ama herkes farklı farklı şeyler söylüyor.
Öncelikle şunu söyleyim benim göstergemde kar ve spor modu yada automatic gear fault gibi şeyler yazmıyor.Sadece motor ısınınca tamammen durduğumda ışıklar gibi yada hafif rampada o zaman vuruntulu kalkıyor.Ve bunu her ışıkta yada her zaman yapmıyor.Kafasına göre mesela 10 defa da 7 kez gibi.
Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar lütfen.


İçinizi karatmak gibi olmasın ama yağ pompası gibi de duruyor sorun.... 


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: hcbank
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 10:36
büyükbir yetkili servise git aracı bağlat şanzuman verilerinin düzenine ve arıza kodlarına göre bir yol çizer servis daha öncede yazdım arıza doğru teşhisi için bu şart ...al4 şanzumanın selenoid arızası meşhurdur herkes selenoid der tamirci kullanıcı satan alan herkes ,bu yüzden servis önemli
yeni takılan parçalarında arızalı olma olasılığı var ahmetin dediği gibi türübün mehmetin dediği gibi devir sensörü cevap senin arabanda 


-------------
hayatı gaz pedalı ile paspas arası yaşamak ...[vites sport konumunda]iken...05422048340


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 11:27
Orjinalini yazan: hcbank hcbank Yazdı:

büyükbir yetkili servise git aracı bağlat şanzuman verilerinin düzenine ve arıza kodlarına göre bir yol çizer servis daha öncede yazdım arıza doğru teşhisi için bu şart ...al4 şanzumanın selenoid arızası meşhurdur herkes selenoid der tamirci kullanıcı satan alan herkes ,bu yüzden servis önemli
yeni takılan parçalarında arızalı olma olasılığı var ahmetin dediği gibi türübün mehmetin dediği gibi devir sensörü cevap senin arabanda 



Aktif iriyil da yaptirdim yetkili serviste.buyuk olunca da bilgisayara baglicak sonucta ama bilgisayarda hata vermiyor.parcalar sifir ve orjinal.araba trafikteyken bilgisayarla hem yazilim atildi hem hata veryormu diye baktilar.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 11:28
valla bende 406 var kar spor ışıkları yanıyor çok ısınınca ve araç sıkışınca yapıyor bu hatayı. şanzıman iç basınç 2,75 çıkmıştı hala sorunu bulamadı ustayım diye geçinenler ve servisler. yağ göstergesi kırmızıya gelince yapıyor bu sorun kronik ama 4 4 lük anlayan zor bulmak


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 13:55
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

valla bende 406 var kar spor ışıkları yanıyor çok ısınınca ve araç sıkışınca yapıyor bu hatayı. şanzıman iç basınç 2,75 çıkmıştı hala sorunu bulamadı ustayım diye geçinenler ve servisler. yağ göstergesi kırmızıya gelince yapıyor bu sorun kronik ama 4 4 lük anlayan zor bulmak




ne yapıcaz peki.
Bu şekşilde mi kullanıcaz arabayı yada satıcaz.
Ama bu şeklikde kullanmakta sakat hem arabaya hem bize.
Aniden fırlıyor araba kalkarken yada hafif rampada bile geri kaçırıyor.
Ben yine aktif e geldim şimdi.Ve tekrar kodlama yapalım bakalım dediler.olmazsa ne olacak artık bilmiyorum bende


Mesajı Yazan: sukur
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 14:13
Valla benim 206'da da aynı sorun var. 
Araba soğukken : Şanzıman kendini korumaya alıyor S ve * modları yanıyor
Araba ısındığında : Durduğum yerlerde kalkış yapacakken boştaymış gibi bağırıp bağırıp bir anda vitese geçiyor arkadan birisi vurmuş gibi yürümeye başlıyor. Sıçarım Pejosuna deyip 106 mı sattım. Hazır ustam var bok yemeyim diye gittim yine pejo aldım. Bu ne biçim bir kısır döngüdür arkadaş ya... Elimde patlayacak bu otomatik şanzıman benim.


-------------
PUG 206 1.4 XR 2000 BORDO


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 15:26
Orjinalini yazan: sukur sukur Yazdı:



Valla benim 206'da da aynı sorun var. 
Araba soğukken : Şanzıman kendini korumaya alıyor S ve * modları yanıyor
Araba ısındığında : Durduğum yerlerde kalkış yapacakken boştaymış gibi bağırıp bağırıp bir anda vitese geçiyor arkadan birisi vurmuş gibi yürümeye başlıyor. Sıçarım Pejosuna deyip 106 mı sattım. Hazır ustam var bok yemeyim diye gittim yine pejo aldım. Bu ne biçim bir kısır döngüdür arkadaş ya... Elimde patlayacak bu

otomatik şanzıman benim.






kar spor modu yaniyorsa kolayi var selenoidlerdendir diyorlar ama benim oda yanmiyor.bir hata var ama bakalim nerde.simdide aktif ten ciktim sanziman rreizyon dediler 2000 -3000 TL arasi fiyat verdiler otomatik sanzimanciya
geldim bekliyorum bakalim o ne diyecek.kurbanlik koyun gibiyiz anasini satayim.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 15:32
valla hocam ben tanıdıklar aracılıgyla orjınal  pejo servısınde yaptırdım  1700 tl felan tutmustu gecen sene herseyı deıstı ama tork konvertorunu cıkma almıstım saglam tamır gormemıs 300 tlye 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 17:12
Simdi sanzimanciya biraktim arabayi once sanzimani acmadan arkadan dedi burclara bakicam eger asinmislarsa degistiririm yoksa acip revizyona sokarim dedi maksimum 2000 - 2250 arasi tutar dedi verdik bakalim arabayi ne olcak


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 00:12
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:

Simdi sanzimanciya biraktim arabayi once sanzimani acmadan arkadan dedi burclara bakicam eger asinmislarsa degistiririm yoksa acip revizyona sokarim dedi maksimum 2000 - 2250 arasi tutar dedi verdik bakalim arabayi ne olcak
inş sorunun en kısa zamanda çözülür


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 22:17
Arkadaşlar sorunum sanırım haloldu.Bu sorundan başı ağrıyan diğer arkadaşlara ön bilgi olması amacıyla burayada yazmak istedim.

Öncelikle sorunumu kısaca açıklayayım.
Arac ısındıktan sonra tamamen durdugumda kalkıslarda vuruntu yapıyordu fakat göztergede kar spor modu yanmıyordu.
Şİmdi burası önemli eğer kar ve spor modu ışıkları yanmıyorsa hiç peugeot servisine gidip boşuna pp2000 e falan bağlatmayın zaten çıkmıyor.Selenoidleride değiştirmeyin yada yağını.
Gidin bir otomatik şanzımancıya 2 saatte hal ediyor.Benim şanzımanı bile indirmeden sol ön tekerin çamurluğunun arkasından şanzımanın bir parçasını açarak içindeki burçları değiştirdi ve banada gösterdi burçlar sürtünmeden biraz yemiş.ve o kadar arabayı zorlamama rağmen dönüşte hiç yapmadı.Eskiden olsa arabayı yerinden kaldıramazdım bugünkü trafikte.
Bilginize




Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 23:30
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:

Arkadaşlar sorunum sanırım haloldu.Bu sorundan başı ağrıyan diğer arkadaşlara ön bilgi olması amacıyla burayada yazmak istedim.

Öncelikle sorunumu kısaca açıklayayım.
Arac ısındıktan sonra tamamen durdugumda kalkıslarda vuruntu yapıyordu fakat göztergede kar spor modu yanmıyordu.
Şİmdi burası önemli eğer kar ve spor modu ışıkları yanmıyorsa hiç peugeot servisine gidip boşuna pp2000 e falan bağlatmayın zaten çıkmıyor.Selenoidleride değiştirmeyin yada yağını.
Gidin bir otomatik şanzımancıya 2 saatte hal ediyor.Benim şanzımanı bile indirmeden sol ön tekerin çamurluğunun arkasından şanzımanın bir parçasını açarak içindeki burçları değiştirdi ve banada gösterdi burçlar sürtünmeden biraz yemiş.ve o kadar arabayı zorlamama rağmen dönüşte hiç yapmadı.Eskiden olsa arabayı yerinden kaldıramazdım bugünkü trafikte.
Bilginize



Teşekkürler paylaşımınız için Smile


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2012 Saat 00:04
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:

Arkadaşlar sorunum sanırım haloldu.Bu sorundan başı ağrıyan diğer arkadaşlara ön bilgi olması amacıyla burayada yazmak istedim.

Öncelikle sorunumu kısaca açıklayayım.
Arac ısındıktan sonra tamamen durdugumda kalkıslarda vuruntu yapıyordu fakat göztergede kar spor modu yanmıyordu.
Şİmdi burası önemli eğer kar ve spor modu ışıkları yanmıyorsa hiç peugeot servisine gidip boşuna pp2000 e falan bağlatmayın zaten çıkmıyor.Selenoidleride değiştirmeyin yada yağını.
Gidin bir otomatik şanzımancıya 2 saatte hal ediyor.Benim şanzımanı bile indirmeden sol ön tekerin çamurluğunun arkasından şanzımanın bir parçasını açarak içindeki burçları değiştirdi ve banada gösterdi burçlar sürtünmeden biraz yemiş.ve o kadar arabayı zorlamama rağmen dönüşte hiç yapmadı.Eskiden olsa arabayı yerinden kaldıramazdım bugünkü trafikte.
Bilginize



Kaça mal oldu bu sorun?


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2012 Saat 13:23
Orjinalini yazan: candoor candoor Yazdı:

Arkadaşlar sorunum sanırım haloldu.Bu sorundan başı ağrıyan diğer arkadaşlara ön bilgi olması amacıyla burayada yazmak istedim.

Öncelikle sorunumu kısaca açıklayayım.
Arac ısındıktan sonra tamamen durdugumda kalkıslarda vuruntu yapıyordu fakat göztergede kar spor modu yanmıyordu.
Şİmdi burası önemli eğer kar ve spor modu ışıkları yanmıyorsa hiç peugeot servisine gidip boşuna pp2000 e falan bağlatmayın zaten çıkmıyor.Selenoidleride değiştirmeyin yada yağını.
Gidin bir otomatik şanzımancıya 2 saatte hal ediyor.Benim şanzımanı bile indirmeden sol ön tekerin çamurluğunun arkasından şanzımanın bir parçasını açarak içindeki burçları değiştirdi ve banada gösterdi burçlar sürtünmeden biraz yemiş.ve o kadar arabayı zorlamama rağmen dönüşte hiç yapmadı.Eskiden olsa arabayı yerinden kaldıramazdım bugünkü trafikte.
Bilginize



..........


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2012 Saat 17:52
en bastan otomatik şanzımancıya gitseydim keşke.
e şimdilik bir sorun yok arabada
Şanzımancı 700 tl aldı v


Mesajı Yazan: syrosyk
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 20:20
Arkadasim selamlar,
Aynı sorun birebir bende de var. 2004 - 307 XT premium var benim arabada 107 binde.
1 aydır problem var araba ile trafige girmeye cekiniyorum aynı sorun..
 
Hangi sanzımancıya gittin bende istanbuldayım aynı sanzımancıya gitmek istiyorum.
 
irtibat numarası verirsen çok sevinirim. Çok teşekkürler


Mesajı Yazan: candoor
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 23:46
Maslak oto sanayide istanbul sanziman var oraya gittim ama ustanin ismi aklimda degil simdi.bakarim numarasi vardi bulursam gonderirim.


Mesajı Yazan: syrosyk
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2012 Saat 00:25
telefonunu bulamadim .. istanbul sanziman.. bende pazartesi hemen gidecegim telefonu yada kabaca bir yol tarifide olur internette bulamadim .. en kotu sora sora bulacagiz artik.. yeterki cozsun


Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2012 Saat 14:26
Malesef bu AL4lerde kronik bi vaka,motor ısındıgında bu sorundan kurtulmak için triptoniğe alın daha rahat kalkış yaparsınız.

-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: syrosyk
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2012 Saat 18:20
selam,
istanbul sanzuman adres telefon irtibat numarasi varmidir..
internetten bulamadim yarin gidecegim.. cok tesekkurler


Mesajı Yazan: syrosyk
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 22:08
Bugun ISTANBUL SANZIMANA Gittim..
Maslak Sanayide buldum sora sora..
arabayi biraktim eli yogundu yarin aksam aliriz arabayi insallah..

Irtibat numarasi ve bilgileri asagida
yarin fiyati ileteck en fazla 800 - 850 tutar dedi bakalim.
Tum detaylari yazacagim sanziman yapilinca

Istanbul Sanziman
Ramazan Turk
0 212 2767076
Maslak Ataturk OtoSanayi
2.Kisim 31.Sok. No.1282


Mesajı Yazan: syrosyk
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2012 Saat 21:29
evet arkadaslar benim sorunumda tam olarak cozuldu usta 1 gunde verdi arabayi. kesinlikle sanziman sorunu yasayanlar icin ustayi tavsiye ederim...


Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2012 Saat 22:14
Orjinalini yazan: syrosyk syrosyk Yazdı:

evet arkadaslar benim sorunumda tam olarak cozuldu usta 1 gunde verdi arabayi. kesinlikle sanziman sorunu yasayanlar icin ustayi tavsiye ederim...

şanzıman sorunu bir günde pek aksatmaz uzun yol testide yap Smile


-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: Sempatixl
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2014 Saat 22:51
2004 model peugeot 307  xt otomatik aracım var. Bundan 3 yıl kadar önce ''Automatic Gear Fault" hatası verdi bulunduğum yerde tek otomatikçi vardı selenoid dedi değiştirdik. 1 yıl önce kadar aracımda hararet sorunu başladı hararet olunca vites geçişlerinde sıkıntı yaşamaya başladım 4000-5000 devirleri buluyordu geçişler uzun yolda kışın sıkıntı yaratmıyordu. Sonraları bu soruna yokuşlarda çekiş kaybı vites geçişlerinde devrin birden kendiliğinden yükselmesi vitesi boşa alma galiba es kaza yokuşta durma zorunda kalırsam geri kaçırma aracın boşa çıkması yani gaza basınca vuruntuyla vitese geçme olmaya başladı. bu şekilde uzun süre bindim kısa mesafe olduğu için çok önemsemedim. son zamanlarda zorlayınca diğer sorunların yanında şanzıman ısınınca Automatic Gear Fault" hatası vermeye başladı.bugün sanayiye gittim hararet sorunun bir müşür taktırarak hallettiler ama deneme sürüşünden sonra motorda ısınma olmamasına rağman şanzımanda bu hatalar fazlasıyla oldu bende otomatikçiye götürdüm vites geçişlerinde kaydırma var dedi o yüzden revizyon dedi tirübün burç selenoid daha birkaç şey işçilik 2700-2800 dedi. Başka otomatikçi sorunu söyleyince soğutmadan bahsetti deneme sürüşü sonrası kaydırma var burç balata dedi şanzıman inecek dedi 2500-3000 arası çıkabilir dedi. sizce ne yapmalıyım izmirde otomatik şanzımancı önerisi olan varmı deneyimlerinize göre haklılarmı. Araba şanzıman ısınınca çok kötü oluyor evimde yüksekte mecbur tırmanmak zorundayım. ilginç bazende yapmayabiliyor yada çok az yapabiliyor bu sorunları. lütfen yardım. 



Mesajı Yazan: mustafah
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2014 Saat 23:37
Orjinalini yazan: Sempatixl Sempatixl Yazdı:

2004 model peugeot 307  xt otomatik aracım var. Bundan 3 yıl kadar önce ''Automatic Gear Fault" hatası verdi bulunduğum yerde tek otomatikçi vardı selenoid dedi değiştirdik. 1 yıl önce kadar aracımda hararet sorunu başladı hararet olunca vites geçişlerinde sıkıntı yaşamaya başladım 4000-5000 devirleri buluyordu geçişler uzun yolda kışın sıkıntı yaratmıyordu. Sonraları bu soruna yokuşlarda çekiş kaybı vites geçişlerinde devrin birden kendiliğinden yükselmesi vitesi boşa alma galiba es kaza yokuşta durma zorunda kalırsam geri kaçırma aracın boşa çıkması yani gaza basınca vuruntuyla vitese geçme olmaya başladı. bu şekilde uzun süre bindim kısa mesafe olduğu için çok önemsemedim. son zamanlarda zorlayınca diğer sorunların yanında şanzıman ısınınca Automatic Gear Fault" hatası vermeye başladı.bugün sanayiye gittim hararet sorunun bir müşür taktırarak hallettiler ama deneme sürüşünden sonra motorda ısınma olmamasına rağman şanzımanda bu hatalar fazlasıyla oldu bende otomatikçiye götürdüm vites geçişlerinde kaydırma var dedi o yüzden revizyon dedi tirübün burç selenoid daha birkaç şey işçilik 2700-2800 dedi. Başka otomatikçi sorunu söyleyince soğutmadan bahsetti deneme sürüşü sonrası kaydırma var burç balata dedi şanzıman inecek dedi 2500-3000 arası çıkabilir dedi. sizce ne yapmalıyım izmirde otomatik şanzımancı önerisi olan varmı deneyimlerinize göre haklılarmı. Araba şanzıman ısınınca çok kötü oluyor evimde yüksekte mecbur tırmanmak zorundayım. ilginç bazende yapmayabiliyor yada çok az yapabiliyor bu sorunları. lütfen yardım. 


Bu sorunu bende eski aracımda yaşamıştım ve tüm bakımlarını yaptırıp aracımı sevmeme rağmen aldığım fiyatın bayağı altına satmak zorunda kaldım. Şöyle bir handikap var, ülkemizde sanayilerde otomatik şanzımandan iyi anlayan usta sayısı geçekten az. Özellikle bu fransız grubu araçların ortak kullandığı BVA tipi şanzımanın hakkını veren pek yok gibi. Bu şanzıman tipi orjinal parça değişimine ve orjinal yağ kullanımına çok hassas. ancak çoğu usta buna pek dikkat etmiyor. Bu nedenle bir türlü istenilen randıman alınamıyor.

Sizin sorununuza gelince bu şanzıman tipinin kronik sorunu olan yağ soğutma pompası zamanla pompa yağ soğutma özelliğini yitiriyor ve şanzıman yağını yeterli sıcaklıkta tutamıyor. Bence sizin sorun bu. Yüksek sıcaklığa maruz kalan yağda belirli bir süreden sonra özelliğini yitiriyor ve vites değişimleri için gerekli basınç üretilemiyor. Sonrasında elektronik sistemde hata veriyor. O basınç üretilemediği içinde araç kalkışta kaydırma yapıyor ve şanzıman içindeki burçlar,milli tas, balatalar, selenoidler vs. gibi parçalarda bu ısıdan zarar görüyor. Kısaca şanzıman iflasa doğru gidiyor :(
Şanzıman soğukluğu düşük iken pek sorun hissedilmezken, sıcak havalarda sorun ciddi ciddi kendini belli ettiriyor.

ve maalesef AL4 BVA şanzıman grubunu tamir ettirip eskisi gibi sorunsuz diyen kişi sayısı oldukça az. Eğer gerçekten kaliteli bir usta ve orjinal parçalarla değişim yaptırırsan ancak randıman alırsın. Benim şahsi tavsiyem sıfır açılmamış komple şanzıman bulmaya çalış. O zaman gerçekten kafan rahat olur :) Bide yanlış hatırlamıyorsam komple şanzıman için servis bana 2012 yılında 10bin tl gibi uçuk bir rakam söylemişti, bende mecburen revizyon denilen tüm parçaların değişimine gitmek zorunda kalmıştım. 

Tırmanma konusuna gelince şanzımanın zorlandığı yokuş gibi yol koşullarında manuel şanzıman tercihi bence daha doğrudur, sonuçta otomatikteki güç kaybı ve yakıt tüketim artışı zamanla sizi üzer. özellikle kendi aracımın manuel vitesli versiyonunu bir kerelik kullanmamda bile çekişte ciddi fark gözlemlemiştim.


-------------
Artık PUG yok!!


Mesajı Yazan: Foxfire
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2014 Saat 03:26
Orjinalini yazan: Sempatixl Sempatixl Yazdı:

2004 model peugeot 307  xt otomatik aracım var. Bundan 3 yıl kadar önce ''Automatic Gear Fault" hatası verdi bulunduğum yerde tek otomatikçi vardı selenoid dedi değiştirdik. 1 yıl önce kadar aracımda hararet sorunu başladı hararet olunca vites geçişlerinde sıkıntı yaşamaya başladım 4000-5000 devirleri buluyordu geçişler uzun yolda kışın sıkıntı yaratmıyordu. Sonraları bu soruna yokuşlarda çekiş kaybı vites geçişlerinde devrin birden kendiliğinden yükselmesi vitesi boşa alma galiba es kaza yokuşta durma zorunda kalırsam geri kaçırma aracın boşa çıkması yani gaza basınca vuruntuyla vitese geçme olmaya başladı. bu şekilde uzun süre bindim kısa mesafe olduğu için çok önemsemedim. son zamanlarda zorlayınca diğer sorunların yanında şanzıman ısınınca Automatic Gear Fault" hatası vermeye başladı.bugün sanayiye gittim hararet sorunun bir müşür taktırarak hallettiler ama deneme sürüşünden sonra motorda ısınma olmamasına rağman şanzımanda bu hatalar fazlasıyla oldu bende otomatikçiye götürdüm vites geçişlerinde kaydırma var dedi o yüzden revizyon dedi tirübün burç selenoid daha birkaç şey işçilik 2700-2800 dedi. Başka otomatikçi sorunu söyleyince soğutmadan bahsetti deneme sürüşü sonrası kaydırma var burç balata dedi şanzıman inecek dedi 2500-3000 arası çıkabilir dedi. sizce ne yapmalıyım izmirde otomatik şanzımancı önerisi olan varmı deneyimlerinize göre haklılarmı. Araba şanzıman ısınınca çok kötü oluyor evimde yüksekte mecbur tırmanmak zorundayım. ilginç bazende yapmayabiliyor yada çok az yapabiliyor bu sorunları. lütfen yardım. 



Tavsiyem hemen balıklama atlayıp revizyon falan yaptırma iyice bi araştır banada revizyon dediler ilk başta ama izmirde bi usta sorunu çözdü şalter değişimi ile istersen adresini vereyim bi ona danış ayrıca rent a car sahibi arkadaşımın önerisi bana kesinlikle revizyon yaptırma içi açıldımı tekrar düzen tutmaz gerçekten şanzıman sorunu varsa paraya kıyıp sıfır taktır yetkili servise

dediğim gibi bi benim ustaya göster belki ucuz yollu halledersin


Mesajı Yazan: emrepunar
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2014 Saat 10:01
slm kardeş benimde başıma gelmişti benim sorunum fren müşürü var onu değiştirdik sorun çözüldü bendede arac boşa düşüyordu hiç bir tepkime yapmıyordu o parça dğeişti şu anda 3 ay helan oldu şükür sıkıntısız kullanıyorum.


Mesajı Yazan: Emre205
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2020 Saat 00:52
Aynı sorun benim aracımda da var yazınızı olunca rahatladım açıkcas. Yarın şanzımancıya gideceğim burç ve teflonlar değişecek yağ ile birlikte. İnşallah sorunum çözülür.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net