Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 lastik basıncı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23327
Tarih: 14 Eylül 2025 Saat 21:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 lastik basıncı
Mesajı Yazan: endorphine
Konu: 307 lastik basıncı
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 10:39
2006 model 307 aracımda brigdestone 195/65/15 lastikler mevcut. Birkaç kişiye sordum ama kesin bir cevap alamadım. Lastik basınçları ne olmalı aracın?

-------------
2006 307 comfort otm.






Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 11:48
Orjinalini yazan: endorphine endorphine Yazdı:

2006 model 307 aracımda brigdestone 195/65/15 lastikler mevcut. Birkaç kişiye sordum ama kesin bir cevap alamadım. Lastik basınçları ne olmalı aracın?

Aracın şöför kapısını açtığınızda kapı menteşelerinin olduğu kısımda, boya kodu ve lastik basınçlarının olması gereken değeri görebilirsiniz. 

Yanlış hatırlamıyorsam araç boşken 2,5 bar, dolu iken de arkalar 2,7 bar olması gerekiyor. 

Bazı istasyonlarda bar yerine psi olarak hesaplanıyor. 

1 bar = 14.50326 psi.

2,5 bar ise 36,2 psie tekabul ediyor. 

Yani aracınız boş iken 35 psi, dolu iken de 37 psi değerleri yeterlidir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: endorphine
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 12:09
Doğru, kapının kenarında bu bilgiler mevcut. Psi olmadığı için tereddüt ettim. Ayrıca 35psi çok değil mi? 30 falan diyorlar genelde. Tabi bu araca ve lastiğe göre değişiyordur. Benim kaygım fazla şişirmemek lastiği. Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.

-------------
2006 307 comfort otm.





Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 12:44
bizim yollara gore o havaları basarsanız aracınızın hıc esneme payı kalmaz butun yolu ıcerı alır aracınız 30-32psi arası basmanız gerekir 4lastigedex

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: selkentli
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 17:03
hsnsnl ye katılıyorum bizim yollarda ortalama 32-33 yeter, ancak özellikle uzun yola çıkarken aracındaki yüke kişi sayısına göre arttırmalısın, benzinliklerdeki makina listelerinde 36 yazar, ancak 307 nin  süspansiyon sisteminin ne kadar sesli çalıştığını ve bizim yolları düşünürsen çok yüksek...
sesten ve sürekli sert vuruyor diye şikayet edersin.
lastiğin üzerindeki açıklamayı okursan 40 a kadar basabiliyorsun :))

ben ortalama 33 kullanıyorum gayet iyi ..
 hayırı kazasız sürüşler...


-------------
# selkentli #


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 18:45
Orjinalini yazan: endorphine endorphine Yazdı:

Doğru, kapının kenarında bu bilgiler mevcut. Psi olmadığı için tereddüt ettim. Ayrıca 35psi çok değil mi? 30 falan diyorlar genelde. Tabi bu araca ve lastiğe göre değişiyordur. Benim kaygım fazla şişirmemek lastiği. Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.

Aynı araç ve aynı lastiği uzun süre kullandım. Güvenle 35 psi basabilirsiniz.

zaten aracın kapısında 2,5 bar (36 psi) yazıyor. 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 20:01
Metinin de dedigi gibi kapi direginde ne yaziyorsa guvenle o uygulanmali. 


Mesajı Yazan: endorphine
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 10:19
Cevaplar için teşekkürler. Yarın benzin almaya gideceğim. O arada hallederim artık.

-------------
2006 307 comfort otm.





Mesajı Yazan: Cmoss06
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 10:23
32 normal

-------------
206 XT HDI Siyah
COM2000 Yol Pc
('.')Göze Batan Çivi Çekici Yer


Mesajı Yazan: 206206
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 10:46
  türkiye  yolları  malum  her an karşınızıa  süpriz  çukur  çıkabiliyor  bu nedenle  32  gayet iyi 

-------------
pegeout 207 1,4 hdi trndy


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 14:42
Bu işi de hiç mi hiç anlamış değilim valla. 5 tane farklı ustaya gösterdim ( birkaçı motorcu birkaçı lastikçi) hepsi 32 bas yeter dedi. Kapıda 36 yazıyor (2.4 bar) ustalara güvenip 32 basıyorum. Her seferinde de 307 min ön tekerler sanki inik havası veriyor bana (sonuçta motor önde orada ağırlık daha fazla). Sonuç: kafa karışıklığı ve 32 psi lik lastiklerle sorun yok :)


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 14:44
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Bu işi de hiç mi hiç anlamış değilim valla. 5 tane farklı ustaya gösterdim ( birkaçı motorcu birkaçı lastikçi) hepsi 32 bas yeter dedi. Kapıda 36 yazıyor (2.4 bar) ustalara güvenip 32 basıyorum. Her seferinde de 307 min ön tekerler sanki inik havası veriyor bana (sonuçta motor önde orada ağırlık daha fazla). Sonuç: kafa karışıklığı ve 32 psi lik lastiklerle sorun yok :)

Pardon 2.4 bar 34 psi olacak arkalar yüklüyken 2.5 yani 36psi yazıyor.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 16:53
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Bu işi de hiç mi hiç anlamış değilim valla. 5 tane farklı ustaya gösterdim ( birkaçı motorcu birkaçı lastikçi) hepsi 32 bas yeter dedi. Kapıda 36 yazıyor (2.4 bar) ustalara güvenip 32 basıyorum. Her seferinde de 307 min ön tekerler sanki inik havası veriyor bana (sonuçta motor önde orada ağırlık daha fazla). Sonuç: kafa karışıklığı ve 32 psi lik lastiklerle sorun yok :)

Pardon 2.4 bar 34 psi olacak arkalar yüklüyken 2.5 yani 36psi yazıyor.

Değerinden düşük olması konforlu olur fakat sağlıklı değildir. 



Lastik havası eksik olduğunda lastiğin sadece kenarları yola tutunur, orta kısım tutunmaz, havası fazla olduğunda da sadece orta kısım yola tutunuz. Eksik ya da fazla hava olduğunda fren mesafesinden tutun da virajlarda savrulmaya kadar, yuvarlanma direnci arttığından yakıtta artmaya kadar sizi olumsuz etkileyecektir.

Lastiğinizin yere tam basması için gerekli hava neyse o havayı basınız.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: cnrars
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2013 Saat 21:40
arkadaşlar arabam çok patur kütür gidiyordu, 2 hafta önce ankara istiklerden lastik almıştım , petlas, 195 65 15 boyutları, bugün gelirken havasını kontrol edeyim dedim, önler 61-57 arkalar 49-57 inanamadım, hemen gittim başka yere, 1 er az/fazla anyı değerler. 

hepsini 32 yaptım, bu paldur küldür gitmesi lastiklerin havasındandır değil mi? Bir de ön takımlarda bu yüzden bir sıkıntı olmuş olabilir mi? çünkü yolda leblebi olsa hissediliyordu, takur tukurdu araba.




Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2013 Saat 23:03
 düşük  hava basıncının konfor etkisi verdiği gerçek  bizim usta lastiklerin havasını 29 psi basıp göndermiş haberim yok ne güzel araba bayaa sessiz yumuşak gidiyor, benzincide öylesine kontrol ettim baktım hepsi 29 
 32 psi yaptım hepsini eski ses ve sertlik başladı   hava basıncı bayaa etkiliyormuş öğrenmiş olduk.
 


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2013 Saat 23:36

Kullandığınız lastikler orijinal ebattaysa mutlaka aracın kapısında yazan değerleri kullanmalısınız.

Çok basarsanız sürüş kalitesi düşer, fren mesafesi artar ve yakıt tasarrufu yaparsınız.

Az basarsanız sürüş kalitesi artar, direksiyonun dönmesi zorlaşır ve fren mesafesi azalır ; ama normalden fazla yakar.

En ideali üretici firmanın tavsiye ettiği değerlerdir.

Dikkat edilesi gereken önemli bir nokta da lastiklere uzun yol sırasında veya lastikler sıcakken lastiklere hava basmamaktır. Çünkü sıcak hava ile soğuk havanın basınçları farklı olur.



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net