Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

farları açınca yükselen hararet ibresi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22948
Tarih: 29 Ekim 2025 Saat 11:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: farları açınca yükselen hararet ibresi
Mesajı Yazan: zgr
Konu: farları açınca yükselen hararet ibresi
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 00:30
merhabalar arkadaşlar. aracım 2001 model 206xt. bu aracın hararetinden çektiğim kadar hiç birşeyden çekmedim. araç çalışıp hararet 90 dereceyi bulduğunda farları açınca hararet ibresi 100 dereceyi geçiyor. farları kapatınca 10 derece kadar düşüyor. birde araç harareti 90 derecede iken stop edip, kontağı çevirdiğimde (marşa basmadan) hararet ibresi 110 dereceye kadar çıkıyor. marşa bastığımda yavaş yavaş iniyor. bu konuda fikri veya çözüm önerisi olan var mı? teşekkürler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 09:51
birde araç harareti 90 derecede iken stop edip, kontağı çevirdiğimde (marşa basmadan) hararet ibresi 110 dereceye kadar çıkıyor. marşa bastığımda yavaş yavaş iniyor
---------------------------------------------------------------------------
 
bu sorunu yanıtlayabilirim. istop edince arabanı. motor fan soğutucu dönmüyorsa eğer yağ soğumamış demektir. kontağı açar açmaz tekrardan yağ eski ısısına dönmüş olacaktır. çünkü  motor bloğundaki ısıyı yağ emmiş demektir.
 
çözüm istop edince kontaağı bir çevir ve bırak 20  saniye veya yarım dakka fan soğutmaya devam etsin


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 10:00
dediğini bugün deniyorum . teşekkür ediyorum.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 11:12
Aynı sıkıntı bende de vardı radyatörü değiştirdim sorun çözüldü.

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 14:39
çok enteresan radyatör peteği ile sıcaklık arasında elbet ilişki var. ama anlatılan enteresan


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 21:20
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

çok enteresan radyatör peteği ile sıcaklık arasında elbet ilişki var. ama anlatılan enteresan

Genleşme bidonuna geri giden hortumun bağlı olduğu plastik kısım hava yaptırıyor. Tekrar başınıza geldiğinde radyatör üst hortumunu sıkın, taş gibi sert olacağını göreceksiniz.Normalde bu hortumda basınç olur ama hiç bir zaman taş gibi sertleştirmez.Aracı çalıştırmadan 1 saat bekleyin o hortumun yine yumuşayacağına şahit olacaksınız Wink


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2012 Saat 22:58
arkadaşlar ben tam olarak anlatamadım sanırım sorunumu. farları yakınca ibre yükseliyor 10 derece kadar,söndürünce düşüyor hemen 10 derece. gösterge problemli desem değil diğer  ibrelerde benzin veya devir saatinde bir sorun olmuyor.sadece hararet ibresi.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2012 Saat 23:17
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:

arkadaşlar ben tam olarak anlatamadım sanırım sorunumu. farları yakınca ibre yükseliyor 10 derece kadar,söndürünce düşüyor hemen 10 derece. gösterge problemli desem değil diğer  ibrelerde benzin veya devir saatinde bir sorun olmuyor.sadece hararet ibresi.


Sadece farlarda mi oluyor? Sinyal verdiginde de oluyor mu?


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2012 Saat 23:23
sinyalde olmuyor, dörtlüde de olmuyor. parkları yakınca başlıyor yükselmeye.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 09:28
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:

sinyalde olmuyor, dörtlüde de olmuyor. parkları yakınca başlıyor yükselmeye.


Tahminim bir yerde sasi sorunu var. Sorun hangi sasi noktasindan kaynaklandigini bulmakta. Iyi bir oto elektrikcisi ile cozume ulasabileceginizi dusunuyorum.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 10:46
bence gerçek bir durum değil anlattığın. sadece elektriksel bir sorun kısa devre gibi. yoksa fiilen harareti artıracağına ihtimal vermiyorum


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 16:31
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

bence gerçek bir durum değil anlattığın. sadece elektriksel bir sorun kısa devre gibi. yoksa fiilen harareti artıracağına ihtimal vermiyorum


bende gerçekten hararetin yükseldiğini düşünmüyorum ancak ibre sona dayandığında insanın canını sıkıyor.gözüm takılıyor sürekli.


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 16:33


Tahminim bir yerde sasi sorunu var. Sorun hangi sasi noktasindan kaynaklandigini bulmakta. Iyi bir oto elektrikcisi ile cozume ulasabileceginizi dusunuyorum.
[/QUOTE]

tavsiye edebileceğiniz bu sorunu anlayacak iyi bir elektrikçi var mı? ist. avrupa yakasında
 



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 17:01
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:


tavsiye edebileceğiniz bu sorunu anlayacak iyi bir elektrikçi var mı? ist. avrupa yakasında
 



Ben Turkiye'de yasamadigimdan oneremiyorum ama fikri olan arkadaslar sizi yonlendireceklerdir.


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 20:20

Ben Turkiye'de yasamadigimdan oneremiyorum ama fikri olan arkadaslar sizi yonlendireceklerdir.
[/QUOTE]

teşekkür ederim. yazdıktan sonra farkettim belçikada olduğunuzu.


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2023 Saat 21:36
Çözüm bulabildiniz mi?


Mesajı Yazan: Selimben
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2024 Saat 12:22
Öncelikle s.a herkese  foruma yeni üye oldum  2 yıldır  206 roland garros kullanıcısıyım bende 2 yıldır  hararet sorunu yaşıyorum 2 gün önce  bende  şans eseri aracın farlarla alakalı  hararet ibaresi  yükselmesini fark ettim arkadaşın  bahsettiği  gibi gece 90 derece  ve aşağısı   iken  su sıcaklığı  sadece farları  açınca  ibre bir anda  100 civarı oluyor  kapatınca 2 saniyede  hemen 90 sana  geri düşüyor. Çok entervir durum  Ankara'daki elektrikci  arkadaşımı aradım  araç  fanı açıyorsa yapıştır geç dedi  bir yerde  alakasız  bir sorun var konuyu açan arkadaşım  sorunu  çözebildin mi inan senden  çok ben merak  ediyorum  ayrıca ben radyatör ekstra  İtalyan tofaş   müşürü  bağlattım  araçta şuanda 2 tane  müşür var yanlış tofaş  müşürü  87 lik  olduğu  için  fan hiç durmuyor neredeyse  bazen soketini çıkarmak zorunda kalıyorum  aracıda  stop  ettiğim de 10 dakikaya  yakın  çalışıyor ve 75 80 dereceye  düşürüyor  işte sorun  arkadaşın bahsettiği gibi saçma bir şey  lütfen  çözüm  bulan  yada başka bir önerisi olan  arkadaşlar konuyla  bir daha ilgilensin 


Mesajı Yazan: Selimben
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2024 Saat 12:31
S.a aynı sorunu  bende  dün fark  ettim  2 tane müşür bağlı  aracımda  birisi  orijinal  İtalyan  87 lik tofaş müşürü  Marmaris'e tatile  gelirken  şans eseri fark  ettim 2 yıldır  bende  hararet  sorunuile uğraşıyorum  sorun  demekki çok dandik bir durummuş  gece farı açtım  şans  eseri farları  yakarken  gözüm  ibreye  takıldı  farı açtım karanlık  olduğu için ibre bir anda  100 oldu  hemen çektim  kenarı  stop  ettim  o esnada  farları  kapatmıştım  marşa  bastım  herşey normal  farları yakıp  yola  devam  etmek  istedim  farı yaktım  yine  farları bu şekilde   fark  ettim  lütfen  bir çözüm önerisi olan  lütfen kendim  ip leon  led  çektim far  sigortasına  bağladım  acaba oradan  olabilir mi sol sis içi  cürümüş  ondan şasi  yapıyor olabilir mi   başka araçta  eskide kapıya dokununca  çıt  çıt  elektrik geliyordu uzun  zamandıroda yok lütfen  fikir verin 


Mesajı Yazan: Selimben
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2024 Saat 12:33
S.a aynı sorunu  bende  dün fark  ettim  2 tane müşür bağlı  aracımda  birisi  orijinal  İtalyan  87 lik tofaş müşürü  Marmaris'e tatile  gelirken  şans eseri fark  ettim 2 yıldır  bende  hararet  sorunuile uğraşıyorum  sorun  demekki çok dandik bir durummuş  gece farı açtım  şans  eseri farları  yakarken  gözüm  ibreye  takıldı  farı açtım karanlık  olduğu için ibre bir anda  100 oldu  hemen çektim  kenarı  stop  ettim  o esnada  farları  kapatmıştım  marşa  bastım  herşey normal  farları yakıp  yola  devam  etmek  istedim  farı yaktım  yine  farları bu şekilde   fark  ettim  lütfen  bir çözüm önerisi olan  lütfen kendim  ip leon  led  çektim far  sigortasına  bağladım  acaba oradan  olabilir mi sol sis içi  cürümüş  ondan şasi  yapıyor olabilir mi   başka araçta  eskide kapıya dokununca  çıt  çıt  elektrik geliyordu uzun  zamandıroda yok lütfen  fikir verin 


Mesajı Yazan: Selimben
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2024 Saat 13:00
S.a aynı sorunu  bende  dün fark  ettim  2 tane müşür bağlı  aracımda  birisi  orijinal  İtalyan  87 lik tofaş müşürü  Marmaris'e tatile  gelirken  şans eseri fark  ettim 2 yıldır  bende  hararet  sorunuile uğraşıyorum  sorun  demekki çok dandik bir durummuş  gece farı açtım  şans  eseri farları  yakarken  gözüm  ibreye  takıldı  farı açtım karanlık  olduğu için ibre bir anda  100 oldu  hemen çektim  kenarı  stop  ettim  o esnada  farları  kapatmıştım  marşa  bastım  herşey normal  farları yakıp  yola  devam  etmek  istedim  farı yaktım  yine  farları bu şekilde   fark  ettim  lütfen  bir çözüm önerisi olan  lütfen kendim  ip leon  led  çektim far  sigortasına  bağladım  acaba oradan  olabilir mi sol sis içi  cürümüş  ondan şasi  yapıyor olabilir mi   başka araçta  eskide kapıya dokununca  çıt  çıt  elektrik geliyordu uzun  zamandıroda yok lütfen  fikir verin Tongue



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net