Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 gti oksijen sensör hatası? (Cozuldu)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22068
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 15:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 gti oksijen sensör hatası? (Cozuldu)
Mesajı Yazan: racer50
Konu: 206 gti oksijen sensör hatası? (Cozuldu)
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2012 Saat 23:00
arkadaslar son bır haftadır arıza lambası bı yanıp sönuyordu bugun uygun bı vakıt bulup sanayıye cıktım bılgısayar oksıjen sensör hatası verdı orjınali- 350 tl bosh markalısı ise 140 tl bu uçurum neden ?ve tamiri vs mümkünmudur? başına daha önce gelmiş tecrubelı arkadaslardan yardım beklıyorum 

-------------
KAYGAN YOLLARIN YAPIŞKAN SÖFÖRÜ



Cevaplar:
Mesajı Yazan: racer50
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2012 Saat 23:12
ek olarak araç çekişten hiç düşmedi ancak yakıt sarfıyatı yükselti

-------------
KAYGAN YOLLARIN YAPIŞKAN SÖFÖRÜ


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2012 Saat 23:14
Forumumuzun sponsorundan da fiyat almanizi oneririm.

Buyuk cogunlukla bilgisayardan okunan oksijen sensoru hatalari aslinda direk oksijen sensorunun arizalandigi anlamina gelmez. Yani baska sorunlardan dolayi arac oksijen sensoru hatasini verebilir. O yuzden yerinizde olsam, oksijen sensorunun bozuk olup olmadigini test etmeden yenisi ile degistirme islemine gitmezdim ki malum fiyati ortada.

Gecmis olsun.


Mesajı Yazan: voodoo
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2012 Saat 23:16
oksijen sensoru ii calismazsa dogal olarak yakit artar..motor zengin karisimla calisiodur

-------------
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen


Mesajı Yazan: cey cey
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2012 Saat 13:20
oksijen sensorunun bozuk olup olmadigini nasıl test edebiliyoruz ki koliva ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2012 Saat 13:45
Orjinalini yazan: cey cey cey cey Yazdı:

oksijen sensorunun bozuk olup olmadigini nasıl test edebiliyoruz ki koliva ?

Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?

Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler

* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

Bakım ve Servis

Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.     (Alıntıdır)


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2012 Saat 14:46
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Forumumuzun sponsorundan da fiyat almanizi oneririm.

Buyuk cogunlukla bilgisayardan okunan oksijen sensoru hatalari aslinda direk oksijen sensorunun arizalandigi anlamina gelmez. Yani baska sorunlardan dolayi arac oksijen sensoru hatasini verebilir. O yuzden yerinizde olsam, oksijen sensorunun bozuk olup olmadigini test etmeden yenisi ile degistirme islemine gitmezdim ki malum fiyati ortada.

Gecmis olsun.




Kesinlikle koliva katılıyorum. çoğu usta pc ye bağlayıp arıza neyse o parçayı hemen söküyorlar. daha önce benmde böyle kötü tecrübelerim oldu.
değiştir değiştir sorun çözülmüyor,sonunda ustayı değiştirdim.
sizin sorunda oksijen sensörüne yakından bağlı olarak farklı bi arızada olabilir, araçta her parçanın kafasında sensör olmadığından en yakınındaki parçanın sensöründen arıza cıkarabiliyor.. en sağlıklısı sensörün sökülüp sağlamlığının kontrol edilmesi.. tabi bu nasıl yapılır bilmiyorum en uygunu farklı aracta denemekte olabilir..
Gecmiş olsun..

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2012 Saat 15:23
Orjinalini yazan: cey cey cey cey Yazdı:

oksijen sensorunun bozuk olup olmadigini nasıl test edebiliyoruz ki koliva ?


Arkadaslar yazmislar ama ben de bir iki birsey ekleyeyim.

Yeni nesil araclarda iki tane oksijen sensoru bulunuyor. Bir tanesi hemen egzos manifoltunun uzerinde, digeri ise hemen katalitik konvertorun cikisinda.
Aslinda sadece egzos manifoldundaki yeterlidir aracimizin calismasi icin ama arac ureticilerinin araclari uretirken bazi kurallara ve normlara uymalari gerekiyor. Bunlardan bir tanesi de ekstra bir tane daha oksijen sensorunun katalitik konvertorun cikisina eklenmesidir. Bunun sebebi ise katalitik konvertorun saglam calisip calismadigini anlamak ve gerektiginde aracin uyari vermesini saglamaktir. Eger aracimizin bilgisayari bu iki O2 sensorunden gelen verilerin ayni oldugunu gorurse "catalytic converter fault" uyarisini vermektedir. Verilerin ayni olmasi demek arada bulunan katalitik konvertorun hicbir ise yaramadigini yani doldugunu ve degistirilmesi gerektigi anlamina gelir.

Sorunuzun cevabina gelince:
O2 sensorunu ohmmetre ile bazilari olcuyor ama kimileride bu islemin O2 sensorunu bozabilecegini belirtiyor. Bana gore en iyi yontem bir sekilde saglam calisan bir aractan O2 sensorunu almak ve denemektir.

Aracinizda baska bir anormallik var mi? Bu hata olustugunda ya da olusmadan once normal olmayan bir davranis sergiliyor mu araciniz?


Mesajı Yazan: racer50
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2012 Saat 23:21
arkadaslar verilen bilgiler için teşekkurler sorun çözüldü  ve tamamen alakasız bır durum radyatör su kacırıyor motor su eksılınce lamba yakıyor, radyatör tamır edildi  sensör sökülüp temizlendi maliyet işçilik dahil 45 tl  allahtan boşa değiştirmedık 

-------------
KAYGAN YOLLARIN YAPIŞKAN SÖFÖRÜ


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 07:05
Orjinalini yazan: racer50 racer50 Yazdı:

arkadaslar verilen bilgiler için teşekkurler sorun çözüldü  ve tamamen alakasız bır durum radyatör su kacırıyor motor su eksılınce lamba yakıyor, radyatör tamır edildi  sensör sökülüp temizlendi maliyet işçilik dahil 45 tl  allahtan boşa değiştirmedık 


O2 sensoruyle alakaya maydanoz LOL
Saniyorum O2 sensoru eski ve gecici bir hata idi.


Mesajı Yazan: estair
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 18:14
dostum sök senserü temizle az önce söktüm temizledim

-------------
106 xr 1994


Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 20:26
Egsoz emisyon'a uğrayip aracinizin değerlerinin çok yüksek olup olmadiğina baktirabilirsiniz oksijen sensörü arizaliysa 2 kati fazla değerler görmeniz gerekir.. ''Başima geldiği için söyledim''


Mesajı Yazan: kod06
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2019 Saat 01:32
hocam merhaba. Konu eski ama okurken dikkatimi çekti bende de benzer bir sorun var. Kalorifer peteği hafif şu eksiltmesi yapıyor, obd cihazında p1110 ve p0420 hata kodu veriyor. Kodlardan biri oksijen sensörü diğeri iat sensörü arızası olarak gözüküyor. Kalorifer peteği şu eksilmesi de bu hataları vermesine sebep olur mu acaba?

-------------
Bu alamde GFB!


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2019 Saat 11:01
sorun oksijen sensöründe olabilir sensörün içine giren kablolarında kopukluk oluyor. Sıcaktan kablo iletkenleri çürüyor ve iletkenliğini yitiriyor .Kablo telleri bazen temas ediyor bazen etmiyor yarın öbür gün tekrarlayabilir .

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net