Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 sanzuman hatasi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17469
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 05:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 sanzuman hatasi
Mesajı Yazan: orhanak33
Konu: 307 sanzuman hatasi
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 11:48

Merhaba arkadaşlar,

 
Ben 307 xt 2002 mi çok seviyorum ve keyfle kullanıyorum.Fakat son zamanlarda yaptığı hatalardan dolayı kendimi kötü hisseder oldum ve hemen satma ihtiyacı duyuyorum.Sorunum şu ki,aracım kalkıştan 1 veya iki dakika sonra hafif yokuş ve dönemece girmeden veya fazla gaza yüklendiğimde direk olarak otomatik vites hata sinyali veriyor.Aracın çekişi % 60 oranında düşüyor ve bayılacak hale geliyor.Stop edip yeniden çalıştırdıktan sonra normale dönüyor.Araç süratle giderken problem yok fakat 1,2,3 vites aralarında  50 km/sa gelmeden bu hatayı veriyor.
Çok iyi tanıdığım bi yerde kontrol edildi,beyninde hataların birikmesine bağlandı ve fiziken hiç bişey yok gibi sonuç çıkardılar.2gün sonra aynı hataları vermeye başladı.Araç 160000 de ,her türlü bakımını yaptıryorum fakat aracın bu sıkıntısı nerden kaynaklanabilir.Değerli fikirlerinizi bekliyorum.Bu arada bu olaydan önce aracın motor şasi bağl

-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****



Cevaplar:
Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 11:52
merhaba yeniden,
 
Aracımın performanslı kullanmaktan yanayım,tavsiye edebileceğiniz husular var mıdır?
 
teşekkürler..


-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 11:59
Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım" başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere yardımcı olacaktır, Bilginize...

1.- Adınız, soyadınız:
2.- Yaşınız:
3.- Aracınız (Markası, modeli):
4.- Hobileriniz:
5.- Mesleğiniz:
6.- Siteyi nereden duydunuz:
7.- Kan Grubunuz:
8.- Burcunuz:
9.- Taraftarı olduğunuz takım:
10.- Hangi ilçe yada İldesiniz:
11.- Msn adresiniz:


İlginiz için teşekkür ederiz.

Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi
http://www.peugeotturkey.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkey.com & http://www.peugeotturkiye.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkiye.com



Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 12:20
selenoid valflerinin değşimesi gerekebilir. bu şekilde forumu aratın birçok sonuç göreceksiniz sorununuza benzer.


Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 13:24
evet incelediğimde bu tür sıkıntılarda selonoid valfler olarak ve yağ problemine bağlı durumlar olduğu göze çarpıyor.Fakat bizim güvenli  servisimiz motor beyninde arızaya rastlamadı,yani tam ve net sonuç için kapalı kutu şanzumanın açılması şart imiş...bu da bildiğiniz üzere ciddi bir maliyet ,sanıyorum bu valfler şanzumanı açmadan da halledilebilir,nedersiniz.arabanın geriye kaçırma problemi yok,sadece hatayı verdiğinde hemen hareret 120 ye fırlıyor ve arabanın çekişi bi anda düşüyor....
 
çok sinir bozucu bir durum,illa şanzıman açılması gerekli mi acaba?
 
teşekkürler...


-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 13:31
ben valf değişiminde şanzımanı açtırıp filtre+ tüm mekanik aksamı temizlettim 250 tl ek işçilik aldılar ama içim rahat etti, valfler değişirken tüm şanzıman açılmaz ama filtre vs. için açtırman gerek.Al4 şanzımanların hepsinde benzer hatalar var yani 206nda da olması muhtemeldir, son olarak özetleyim.

1) Hiç bir uyarı vermeden vuruntu varsa,yağ değişimi büyük olasılıkla düzeltir.
2)Fren münşürü bozuksa mutlaka yenisini alın 20 tl birşey(eğer araç dururken vites p de takılı kalıyorsa ve kapatıp yeniden çalıştırınca düzeliyorsa bunu birkez bile yapsa bozuk demektr)
3)Eğer Auto Gear Fault uyarısı veriyorsa bakmanız gereken durumlar.
yokuşta geri kaçırmıyorsa eğer büyük olasılıkla valf değişimiyle sorununuz düzelir.
yokuşta geri kaçırıyorsa yağ bloğu değişimiyle düzelir. çıkmacıda 300-500 arası bulursunuz yada sıfırı valfler dahil 1500 tl dir.
4)şanzımanda hem geri kaçırma var boşa kaçırma var fışlama varsa revizyon vakti gelmiştir.

Şimdi burayı iyi okuyun, bu sorunların tümünde genelde servisler revizyon der korkmayın paniklemeyin,inadına bastırın unutmayın servis yüzde yüzonsekiz karla parça satar, bende aynı problerm varken bir servis revizyon 4000 tl dedi,biri yağ blogu 1500 tl olmazsa revizyon dedi,ben bu forum sayesinde çok daha düşük bir miktara hallettim.

yüzde 10 eğim yeter yani istinat duvarı gibi olan bir yere gidin 30 adım yürüdüğünüzde tahmini 3 metre kot farkı olan yer demektir, pejo şanzımanı d konumunda oldugu yerde durur yada çok yavas şekilde geri kaçırırsa normal sayılır ileri giderse mükemmeldir :).

arkadaşlar bir araştırma yapmıştım size özetleyim.

1)tork konvertöründen aracı mümkün oldugunca çabuk çıkarmanız lazım,bununda en kolay yolu ilk k

kalkışta gaza çok hafif basarak aracın hemen 2 ye geçmesini sağlamanızdır.

2)Zorunlu olmadıkca vites en fazla 3000 devirde atacak şekilde sürün.

3) triptronicde az sürün. özellikle bizim araçlarda 

4)sakın araç giderken n ye almayın d de kalsın araç gaza basmayn ama hızda giderken n den d ye almak sıkıntı verir.

5)şanzıman yağını 2 yılda bir veye 30-40 binde bir değiştirin.mobil marka yağ ve bu siteden öğreneceğiniz servislerde yaptırın.
6) araçınız şanzıman hatası verirse servisin dediklerine kulak asmayın servisin istediği paraların çok altına halledersiniz.
7)al4 şanzımanlar 200 bini rahat görebilecek şanzımanlardır sonrasında ise revizyonla devam edersiniz. ama bu yazdıklarıma çok dikkat edin.


Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 13:42
alisuat çok teşekkürler...aracımı forumdan aldığım bilgilere istinaden test ettim...yaklaşık %30 eğimli bir yolda geri değilde ileriye doğru gitti ve 1 -1,5 mtre sonra sabit dıurdu...bu iyi anlamına geliyor sanırımm...
ikinci husus arabanın çalışması çok sessiz,herhangi bir gürültü gelmiyor,sadece yüksek hızda 4000 devir üssttünde acayip gaz sesi diyelim yani modifiye li gibi ses çıkrıoor...
 
kötü olan ise aracı manuel de kullanırken hatayı verdikte sonra manuel'inin çalışmaması oldu...ta ki tekrar stop edip çalıştırınca normale döndü...
 
bir de direksiyon çok sert ,daha 2 hafta önce hidroliği değiştirdim fakat yine de sert,sizce bunların birbirine bağlantısı var mı?olmadığını biliyorum ama en iisi doğrusunu sizden tekarr duymak...iice hüsnü kuruntu yaptımm...


-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 13:51
kafanı takma dıreksıyona kardesım :D klasık 307 bendede bazen cok yumusak bazen bırden sertlesıyo :D  yuksek devırdede  modıfıyelı gıbı ses cıkarması dogaldır :D  sadece motor sesı degıl sanzıman tork konvertorununde sesı gelıyodur kulagına  senın sıkıntın   yağ ve selenoıd degısımı ıle cozulur 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 13:55
oke...bugun işlemi deneyeceğim...hepinize teşekkürler...

-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 13:59
Orjinalini yazan: orhanak33 orhanak33 Yazdı:

oke...bugun işlemi deneyeceğim...hepinize teşekkürler...
 
istanbulun neresindesin, birde imza kısmına aracının bilgilerini modelini yakıtını yazarmısın.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 14:09
yüzde 30 eğimde ileri gitmesi imkansız bu arada çünkü öyle bir yol yok yanlış hesaplamıssındır :)


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 14:13
bencede yuzde30 egımlı yol ısterse bmw olsun gerı kacar :D 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 14:39
evet eğim hesabım epey  yanlış olmuş, tan alfa yerine sinüs alfa vermişim..:)) eğim % 7,8 .normal dir umarım...bu arada yeni bir usta istanbulun en iiisi imiş iki telli de ...şanzumanı açmadan fiyat veremez imiş...sizce de öylemi?
 


-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 14:50
ya uğraşma yan sanayiyle şakaya gelmez

gideceksin bir servise bilgisayara bağlatacaksın, vanalardaki basıncı ölçtüreceksin n de 2.5 altı çıkarsa vanaların değişmesi lazım,serviste 600 tl civarı yapılıyor birde şanzıman yağını değiştirmen lazım, yada sponsorumuzdan 2vana+4 litre yağı 320 tl ye alacaksın bir yerde yaptırıcaksın ancak sonra tekrardan 60 tl verip serviste tanıtman gerekir beyne yeni vanaları arık karar senin.


Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 15:17
okey ,yarın sabah için servisten randevu aldım.sanıyorum hepsini serviste yaptırmak en uygunu...şanzıman biraz riskli yan sanayi için...tabi burda fiyat kritiğinin yapılması ve sizlerin fikirleri sayesin de konuya daha hakim olmakta güzel...saygılar selamlar...

-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 16:02
yeni tip selenoidin varsa ve arızalanmışsa ozaman yazılıma gerek yok ama aracın eski olduğu için üzerindeki de eski tip olduğu için sökülüp yeni tip takıldığında kesinlikle yazılım atılması gerekiyor.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 16:41
orhan sana serviste yağ bloğu değişmesi lazım yada revizyon diyebilirler korkma.


Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2011 Saat 17:38
okey,bilgilerin için sağol...yarın serviste bu konuyu da hatırlatıcam...


-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****


Mesajı Yazan: orhanak33
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 11:46
alisuat aynen dediğin gibi kardeşim,önce blokları değiştireceksin da ha da olmadı revizyon yapacağız gibi bir sonuç çıktı.Şanzuman içinde ki hata silindir blokta gözüküyor imiş...arkadaşlar çözüm olarak selonoid valflerin değişmesi yeterli olacak mı?
 
nasıl yapaılım...


-------------
307 XT TIPTRONIC *2002*   
BEYLIKDUZU-ISTANBUL
***BLACK ANGEL****



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net