Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Araç Lastiklerinin Yaşı & Durumu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Peugeot Jant Lastik Seçimi
Forum Tanımlaması: modifiyeli peugeotlar icin jant lastik şikayet ve cözümleri
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14444
Tarih: 23 Kasım 2024 Saat 05:24
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Araç Lastiklerinin Yaşı & Durumu
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Araç Lastiklerinin Yaşı & Durumu
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 00:32



Araç lastiklerinin, üretim tarihinden

5 yıl

sonra kullanılmaması tavsiye edilmektedir.

Elastikiyetini kaybedeceklerinden,

kullanım ömrünü dolduran lastiğin

zemine tutunması azalacağı gibi,

çatlama nedeniyle

(özellikle sıcak mevsimlerde)

kullanım sırasında

patlama riski de

taşımaktadır.

Lastiklerinizin üretim tarihlerini nasıl anlarsınız?

Lastiklerin üzerindeki bir damga bulunur (4002).

Bu damgada ki ilk iki rakam, lastiğin üretildiği haftayı, son iki rakam da yılı belirtir.

Örnekteki damga (4002) lastiğin 2002 yılının 40'ıncı haftasında üretildiğini ifade eder.

Bir başka örnekte ise (2699) lastiğin 1999 yılının 26'ncı haftasında üretildiğini ifade eder.

Araç lastiklerini güvenliğiniz için kontrol ediniz.

Kullanım ömrünü doldurmuş lastikleri kullanmayınız.








Cevaplar:
Mesajı Yazan: motoberk
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 00:46
Ben raf ömrü 5 yıl diye biliyorum ama yanlış biliyor olabilirim.


-------------
Peugeot 206 1.4 XR Presense OV
Atiker Safefast lpg sistemi


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 09:36
ıster raf ıster kullanım farketmıyor. sonuc 5 sene :))
 
5 seneden sonra tutunumda zayıflamalar baslıyor ve yukarıdada soylendıgı gıbı catlamalarla beraber anıden patlama rıskı artıyor...
 
yoksa 10 senelık lastıkte gıder ama olmadık zamanda patlayabılır veya tutunmasını ısteyecegınız bır noktada tutunmayıp sızı kazaya sevkedebılır...
 
 
bu noktada sadece lastıgın tarıhıne bakmak yetmez...
 
yanasırken kaldırımlara keskın yerlere surtmemelıyız
sert keskın cukurlara dusmemelıyız
lastıgı yamur yerlerde bırakmamalıyız
kaldırım ustune cıkarıp yarısı bosta kalacak sekılde bırakmamalıyız
rampa asagı veya yukarı ıken tam sag sag yapıp lastıgı kaldırıma yaslayıp ezdırmemelıyız
tabıkı son olarak havalarını perıyodık olarak kontrol etmelıyız


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 09:39
paylaşım için tşk.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 10:03
raf ömrüde 5 yıl yanlız kullanırsanda 5 yıl. yani 5 yıl rafta bekledikden sonra 5 yıl ömrü var diye kullanmamalıyız. Hayati risk taşıyor en güzeli lastikleri yenilemek.
 
misal benim lastiklerimin diş derinliği çok iyiydi ama 2006 da üretilmiş ve üzerinde çatlaklar oluşmaya başladı bende değiştirdim, şimdi kafam rahat.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 12:12

faydalı paylaşım tşk ederim.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 13:07
Ben Hepinize Teşekkür Ederim Yazdığım Konuyu Değerlendirdiğiniz İçin


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 13:34
albayım sende bızı boyle bılgıler ıle zengınlestırdıgın ıcın tesekkur ederız :)) selametlee


Mesajı Yazan: harmus
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 12:52
Arkadaşlar, bir siteden aldığım ve lastikler hakkında güzel bir çalışmayı aktarmak isterim.
 
Lastik kullanırken dikkat etmemiz gereken unsurlar::

1-) Lastikler arabanın giderken en önemli noktasıdır.çünkü bütün
yoltutuş lastiklere bağlıdır.mümkün olduğunca aracımıza orjinal ölçüler
de lastik takmalıyız.Aracın lastiklerinin normalden kalın olması en
başta yakıt tüketiminin artmasına yol açar.direksiyon sertleşir. rot ve
rot başlarını zorlar.baskı balatayı yer amartisörlere zarar verir vs vs..ama mesela yoltutuşu zayıf olan araçta 155 lastik yerine 165 lastik takılabilir. ama tutupta 195 lastik takmak aracı yorar.performans kaybı olur.

2-)lastik alırken marka çok önemli.şu marka iyi yada kötü demeyecem
ancak lastik alırken mutlaka üretim tarihini sorun!!!!! lastiğinde
üretim tarihi olurmuymuş demeyin. genelde çerçeve içine alınmış
4haneli sayıdan oluşur.genelde küçüktür.bazı üreticiler bunu yazmazlar.
çünkü elde kalan lastiği satmak isterler.ve bunlar ucuzdur.ama lastikçiler
yeni üretilmiş lastikle aynı paraya satarlar.üretim tarihinde ay hafta pek
önemli değildir.işin özü üretim SENESİDİR.mesela sıfır lastik alacaksınız.
üretim tarihi 2000 olan lastiği ALMAYIN!!!! niyemi? çünkü lastiğin
kavuçuğu zamanla kullanılmasa hatta poşetinde olsa bile sertleşir!!!
yol tutuş hissedilir derecede azalır.mümkün olduğunca 2004 senesinden
önce üretilmiş lastikleri almayın!!!! 4 haneli sayıdan bahsettim.
genelde(michelin ve yokohama toyo bf goodrich gibi markalarda yazıyor)
çerçeve içine alınmış 4haneli sayının açılımını yapalım.

örneğin 2305 yazıyorsa bu son iki sayıdan yola çıkarak yani 05
2005de üretildiğini anlıyoruz.ilk 2 rakam olan 23 ise lastiğin üretildiği
haftayı belirtir. yani lastik 2005 in 23. haftasında üretilmiştir.

örneğin 0304 yazıyorsa 2004 ün 3.haftası üretilmiştir.

(ekbilgi) lastik ölçüsü ise şöyle yorumlanır:

175/65R 14H burada

175 taban kalınlığı mm olark

65 taban kalınlığının yanağa oranı(bu genelde yanlış bilinir doğrusu
budur.mm yada cm falan değildir)

R lastiğin radyal yani iç lastiksiz olduğunu belirtir

14 jantın boyu inc olarak

H hız gurubudur. H lastiğin max 210km ye kadar dayanabildiğini belirtir
T ise 190 km hıza kadar kullanıldığını belirtir. V ise 240a kadar vs vs

3-) burdan şu sonucu çıkarırız. arabanızın maksimum hızına duyarlı
olup sizin aracınıza uygun hız grubuna uyan lastiği alın.
mesela benim aracımın max hızı katalog verisi 190km ancak babam
lastiği değiştirirken T grubu lastik vermişler. yani max 190 olan.
ancak aracın orjinalinde H vardı.bu durum pek önemsenmez. yokuş aşağı
durumlarda 190km yi rahat 190 geçileceğinden (ben 210 yaptım h lastikle) bu tehlikeli durum arz eder.dikkat etmeniz gereken başka nokta...
ayrıca T ve H (yani yakın hız grupları) yapı gereği tamamen farklıdır.
H grubu lastikler daha iyi yol tutar.burdan şu anlaşılmasın. aracın orjinali
T ise H yapmak çok aşırı etkilemez.ama mümkün olduğunca dikkat edin,düşük hız grubu lastik almayın...

4-) yuvarlanma direnci az olan yani energy lastikleri tercih edin. bu yakıt tüketimini biraz olsun azaltabilir.

5-) aracınızın lasiğinin değişmesini şu şekilde anlarız:

lastik diş derinliği 1.6mm nin altına düşerse
lastiğiniz 3yılı doldurmuşsa
yada aracınız 40000km nin üstünde yol yapmışsa

lastik derinliğini cetvelle falan ölçmenize gerek yok.lastik dişlerinin
içinde bir çizgi vardır.bu çizgi ile (buda bir diştir) lastik dişiniz eşit
seviyeye gelince lastik ömrünü tamamlamıştır.(ayrıca yasal zorunluluk)
burdan sonra lastiğiniz yavaş yavaş kabak olarak tabir edilen lastiğe dönüşür
yol tutuş bariz şekilde azalır.hayati tehlike başlar...

bunu kimse bilmez. aracımıza yeni lastik aldık.4 yılda 10000 km yol yaptık.
doğal olarak lastik dişi daha yerindedir. AMA LASTİK ARTIK ESKİMİŞTİR.
lastiğin eskimesi için kullanmaya gerek yoktur.bu genelde BİLİNMEZ.
biz dişleri az eskimiş olan 6senelik lastiklerle kuru havada gereğinden
fazla kayarak büyük 1 kaza yaptıkKaşlarını Çatmak lütfen bu lastik üretim tarihi ile
lastiğin dişi olmasına rağmen kağuçuğunun ölmesi olayına önem verelim.
lastiğin kağuçuğunun öldüğünü en basit şekilde nasıl anlarız? lastikte
kılcal çatlaklar başlamışsa SÜPERRRRRRR ACİİİİİİİİİL lastiği çöpe
atın!!!!!!! yüzlerce kez ve yüzlerce kişiye bunu ispatladım.araç üzerinde eski lastiklerle (lastik dişi sağlam gözüken) fren yaptığımda araç aptallaşarak kaymaya başlıyor. ama aynı gün aynı yerde yeni lastiklerle sonuç:MÜKEMMMMMMELGülmek

lütfen bu 5. maddeyi yabana atmayın derim,kendi canınızı taşıyorsunuz...

40.000 km nin üzerindeki lastikleri en kısa sürede değiştirin derim.yada kontrol ettirip öyle binin.

6-) rot balans ayarlarını en geç 5000 lüx arabalar için en geç 10.000 km de bir yaptırın. düzensiz rot balans ayarları lastiğin aşınmasını arttırır.titreme yapar.

7-) lastiğiniz tabandan patlamışsa muhakkak soğuk kaynak yaptırın. ve yapıldıktan hemen sonra balans ayarına sokun(mümkünse 4ünü birden)

8-) lastiğiniz yanaktan patlamış/yırtılmışsa o lastik direk çöpeeeeeeeeee

9-) ülkemiz yolları malum. lastik yanağını düşük taktırırsak latiğin yere basan kısmıyla jant arası mesafe kısalacağından çukurlarda lastik yanağında fındık denilen şişmeler meydana gelir.yüksek süratlerde aracın lastik dönüşü düzensizleşir. fındık yapmış lastiklerle uzun yola kesinlikle çıkmayın.fındık yapan yer yırılabilir.ama şehir içinde dikkatli olun.

10-) lastik havaları çok önemlidir.katolog verisi olan basıncı lastiklere uygulayın.
araçta extra ağırlık varsa 2psi basıncı arttırın. karlı havalarda lastiğin havasını 2psi arttırın!!! sanılanın aksine lastik havasını düşürmek değil arttırmak lazım.

11-) bulunduğunuz şehirde kar fazlaysa mutlaka kar lastiği alın!!! yol tutşa büyük katkısı var

12-) aracınıza binerken 4lastiğe göz kararı bakın, bu 10 saniyenizi almaz.patlak ve inik lastikle yola çıkmak sakıncalıdır ve araç yol tutuşunu bariz bozar...

13-) araç park ederken kaldırımlar lastiğin DÜŞMANIDIR. park ederken lastiği kaldırıma çarptırmayın.
bu aşırı zararlıdır. birde lastiği taşın vs. değişik yüksek yere de çıkarıp üzerinde bırakmayın.
buda zararlıdır.

14-) jantınızın yamuk olup olmadığını kontrol ettirin. yamuk jantı 2 sefer düzelttirmişseniz
jant bu sefer hamurlaşıp yumuşayacağından artık daha kolay yamulur. dikkatli olun ve değiştirin.

15-) lastiğinize basınçlı suyu ASLA ve ASLA KESİNLİKLE T-U-T-M-A-Y-I-N!!!!! (!) araba dergisinde birebir gördüm lastiğe tutulan basınçlı su lastiği gözle görülmese bile parçalıyor!!! sık sık tutarsanız lastiğinizden parçalar koptuğunu göreceksiniz ve bu çok ZARARLIDIR. ayrıca lastiğinizi şampuan deterjan köpüklü
ürünlerle değil saf su ile temizleyin!!! parlamıyo diyorsanız özel satılan ürünler alın. Köük deterjan vs lastiğin kimyasalını bozar!!!!!!!!!!!!! tehlike oluşturur Allah korusun...

16-) aracı patinaja bırakmayın,lastiğe zarar verdiği gibi lastikten parça kopmasına neden olur. aynı şey fren için de geçerlidir. çok uzun ani fren yapmak lastiğin kayan kısmıyla diğer kısımları arasında diş kalınlığı farkı yaratacağından lastiğin giderken titremesine neden olur(rot balans la ilgisi yok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


17-) paranız varsa/yeterse mümkün olduğu kadar tanınmış markaları tercih edin,büyük firmalar ciddi para ayırıyorlar benden söylemesi... (ama dayanıklılık konusunda bütün firmalar bence bekleneni fazlasıya veriyor bence)

18-lastiğin sipop kapağını kapalı tutalım.içine pislik kaçarsa hava basılmıyor...

19 her lastik değiştiğinde sibopları değiştirtin!!!!!

20-) lastik patlak değilse ama hava kaçırıyorsa ve eskiyse doğru çöpeeeeeeeeee:ka05: yeniyse garantiye verin...

Arkadaşlar yine aklıma gelen bunlar şimdilik,yine gelirse buraya yazarım!!!!
kesinlikle alıntı DEĞİLDİR.

LÜTFEN LASTİĞİ ÖNEMSEYELİM!!!! LASTİK ARCIMIZIN YERE BASAN 4 HAYATİ ÖNEMDE PARÇASIDIR. 
    • Bu mesajı paylaşın
    • http://digg.com/submit?phase=2&url=http%3A%2F%2Fwww.modifiyem.com%2Fforum%2Ff51%2Flastik-kullaniminda-dikkat-edilecek-fakt-rler-ve-lastik-mr-kendi-makalem-46765%2F%23post1059391&title=Lastik+Kullan%26%23305%3Bm%26%23305%3Bnda+Dikkat+Edilecek+Fakt%26%23246%3Brler+Ve+Lastik+%26%23214%3Bmr%26%23252%3B+%28Kendi+Makalem%29" rel="nofollow - Digg
    • http://del.icio.us/post?url=http%3A%2F%2Fwww.modifiyem.com%2Fforum%2Ff51%2Flastik-kullaniminda-dikkat-edilecek-fakt-rler-ve-lastik-mr-kendi-makalem-46765%2F%23post1059391&title=Lastik+Kullan%26%23305%3Bm%26%23305%3Bnda+Dikkat+Edilecek+Fakt%26%23246%3Brler+Ve+Lastik+%26%23214%3Bmr%26%23252%3B+%28Kendi+Makalem%29" rel="nofollow - Del.icio.us
    • http://technorati.com/faves/?add=http%3A%2F%2Fwww.modifiyem.com%2Fforum%2Ff51%2Flastik-kullaniminda-dikkat-edilecek-fakt-rler-ve-lastik-mr-kendi-makalem-46765%2F%23post1059391" rel="nofollow - Technorati
    • http://twitter.com/home?status=Lastik+Kullan%26%23305%3Bm%26%23305%3Bnda+Dikkat+Edilecek+Fakt%26%23246%3Brler+Ve+Lastik+%26%23214%3Bmr%26%23252%3B+%28Kendi+Makalem%29%20http%3A%2F%2Fwww.modifiyem.com%2Fforum%2Ff51%2Flastik-kullaniminda-dikkat-edilecek-fakt-rler-ve-lastik-mr-kendi-makalem-46765%2F%23post1059391" rel="nofollow - Twitter



-------------
Sevgiyle Kalın.


Mesajı Yazan: yeditepely
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2011 Saat 22:12
konuyu canlandırdım ama cok gerekli bır bılgı bu.tesekkurler paylasım ıcın.

-------------
Atakan
2001 206 XS 1.6 16V benzinli (siyah)
İSTANBUL


Mesajı Yazan: muurrat
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2011 Saat 22:18
çok faydalı bilgiler saolun 

-------------
2010 hyundai era team 1,4.
murat karagöz


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2011 Saat 22:35
Evet her yıkamada lastıklerımıze tanzıklı su tutuyoruz. O tanzigli suyu vıcudunun herhangı bı yerıne denk geln varmı. Ufff

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2011 Saat 00:05
faydalı ve bir okadardö önemli bir paylaşım emeğine sağlık



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net