Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 LPG hüsranı :( sevince dönüşüyor galiba!!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13493
Tarih: 01 Aralık 2024 Saat 02:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 LPG hüsranı :( sevince dönüşüyor galiba!!!
Mesajı Yazan: tugrahan
Konu: 306 LPG hüsranı :( sevince dönüşüyor galiba!!!
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 01:45
merhabalar arkadaşlar
uzun zamandır araştırmalarım sonucunda  brc  de karar kılmıştım bunu forumda da bahsetmiştim
2 haftadır karar vermeme rağmen bir türlü takılamadı cumartesi gününden bayiyi arayıp salı günü sabahtan geleceğimi haber ettim ama sabah vardığımda ikitane arabanın montajını yapıyorlardı neyse sakin olayım dedim sorun yok!  bana saat akşam 5 te gelmem söylendi  senin montajı akşam yapacağız dediler  bende bak bir sorun olmasın yarın kayseriye gideceğim akşam yetişmesse problem olur dedim    yokyok biz gerekirse gece yarısına kadar çalışırız öyle teslim ederiz dediler iyi dedim saat tam beşte servise vardım ama hala bir araba bitmek üzere biri yarım duruyor bunu görünce sinirlendim tabii biri ordan birşey dese basıp gideceğim (hay sizinde lpg nizinde .......) servis sahibinin babası beni yatıştırmaya çalışıyor hemen alacağız seninkini falan  derken aracın birini apartopar çıkardılar benim aracı aldılar  akşam saat 10 da gel dediler iyi dedim ayrıldım ordan    akşam saat tam 10 da vardım ama montaj hala bitmemiş  neyse geldim bari bekleyeyim dedim saat 11 - 12 derken montaj bitti git gaz al dediler hemen gittim 20 tl gaz aldım geri döndüm               "işte bundan sonrası rezalet"
  
   bilgisayara bağlandı proğram atılıp ayar yapılacak ama pc de enjektörler ve devir görünmüyor
bir kablo vasıtasıyla arabanın üzerindeki bütün kablolara girdiler (rolanti motoruna takılı kabloya bile)
ama olmuyor araç bir türlü lpg ye geçmiyor hatta lpgye geçme safhasına bile gelmiyor bana hissettirmemeye çalışıyorlar ama  tam 1 saat rolantide çalışan araba en sonunda dayanamayıp fanları açtı düşünün artık   işin ilginç tarafı benden önceki montaj yapılan arabalar   nissan primera+toyota auris+hundai accent+vw bora bu arabalara gözleri kapalı taktıklarını söylüyorlar 
ama benim arabanın motoruna bakarken  o çaresizliklerini görmenizi isterdim  sanki uzaydan gelmiş yada yeni icat olmuş  muamelesiyle bir kablo arıyorlardı  bakmadıkları yer kalmadı ama bulamadılar saat gece yarısı  1 de yarın tekrar getirmek üzere ordan ayrıldım
   yani anlayacağınız lpg  maceram  daha başlamadan hüsrana uğradı


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Conqueror
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 01:51
geçmiş olsun. umarım önemsiz bir sorundur ve halledilir. bende 306 ma LPG taktımayı düşünmüştüm ama bu örnekleri gördükçe arabamdan soğuyacağıma biraz fazla yakayım diyorum.

-------------
Peugeot 306 GTI olmak isteyen garip PLANTIUM


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 07:01
Tuhgrahan, gunduzun serri gecenin hayrindan daha iyidir. Aceleye getirme. Adamlar kac saat calismislar, yorulmuslar, gozlerinden kacan bisey olmus olabilir. Kafalari tazelesinler baksinlar. Herseyde bir hayir var.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 08:22

oncelıkle gecmıs olsun... yalnız ben sana bırsey soyleyeyım mı? hızlı montaj hıcbırsey kazandırmaz. aceleye gelen ıste sıkıntılar cıkabılır...

bu lpg ustaları gozlerı kapalı taktıklarını soylerler. ama esasında hıcte oyle olmayabılır. hepsı ıcın konusmuyorum yanı. ama sana sunu soyleyeyım. benım motorda sadece bobın kablosuna sadecee ve sadece 1 kablo baglı... motorun baska hıcbır kablosuna baglantı yok...  ama senın yazdıklarından bu adamların ısının ehlı bırılerı olmadıgını hıssettım nedense. gecenın 10unda 11ınde yapılacak montajdan ne hayır gelır bılemıyorum. bır kere verdıklerı soze rıayet etmemelerıde cok husnu nıyetsız bır davranıs...
 
bu ustalar herhalde senın motorundan hayatta gormemıslerdır. cunku 1.8 16v motor zaten az, uymuyor vs dıye lpg takanı cok daha az.
 
sana samımıyetle bırsey soyleyeyım. benım montajımı yapan unsal abımızı ankarada ıstanbulda cok kısı tanır. teleflex montajlarıyla unludur. kendısı atıker bayılıgı aldıgında ben ona taktırmıstım. abımıze sordum daha once bu motora taktın mı? dıye, o da acıkca ""hayır... 1.6 larına taktık ama bu motor hıc denk gelmedı" dedı. 5 dk baktı motora ondan sonra ıse basladı. bır fııl kendısı montaj ettı. ellerıne saglık burdan selam gondereyım kendısıne ben cok memnunum...
 
gecen senle sohbetını yaptıgımız faruk sevgılı ıle gorustun mu??? sımdı ne yapacak acaba merak ettım...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 08:32
Orjinalini yazan: Conqueror Conqueror Yazdı:

geçmiş olsun. umarım önemsiz bir sorundur ve halledilir. bende 306 ma LPG taktımayı düşünmüştüm ama bu örnekleri gördükçe arabamdan soğuyacağıma biraz fazla yakayım diyorum.
 
cok memnun orneklerıde var. ayrıca senın aracındakı 1.6 8V TU5JP motordan 206 lardada var. kulupten bıle en son aynı motora lpg takanlar var ve memnunlar. buna ne dıyeceksın :))))))
 
bosuna konusmuyoruz OLAY USTADA BITIYOOOORRR dıye...
 
bu motora atıker lovato zavolı vs tak tıkır tıkır calısıyor. yeterkı montaj montaj olsun...
 
ben yıne kulupten bır abımızın aynı motora sahıp 206 XT aracına dıstan depo ıle atıker fast montaj ettırdım. o da memnun.


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 09:05
valla brc bende taktıracaktım böyle sorunları bildiğimden taktırmadım 2a mühendislikti hemde . zaman gecti ölçtüm tarttım yorumlardanda bilgi alarak zavoli polaris yetkili bayisine taktırdım . 1.4 8v motorumda full grupmuş .


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 09:09
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

valla brc bende taktıracaktım böyle sorunları bildiğimden taktırmadım 2a mühendislikti hemde . zaman gecti ölçtüm tarttım yorumlardanda bilgi alarak zavoli polaris yetkili bayisine taktırdım . 1.4 8v motorumda full grupmuş .
 
zaten 1.6 8V TU5JP ile 1.4 8V TU3JP aynı motorlar. genel olarak her ıkısıde full grup. sadece hacımlerı farklı...
 
yalnız cok nadır olarak yarı sıralı olabılıyorlar... gecenlerde 1 tane yarı sıralı 1.6 ya rastladık.


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 09:55

reno cliolarda oluyordu galiba ama demekki bunlardada varmış . şans işte . astra f lerin 4-5 çeşit motoru olduğu gibi .



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 09:57
Geçmiş Olsun
Cecolinin De Dediği Gibi keşke Bu kadar aceleci Davranmasaydın
Yinede Sıkma Canını Düzelecek Başka Çaresi Yok


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 10:02
zaten eskıye dayalı motorların cogu full grup veya yarı sıralı oluyor. ortalama olarak soylemek gerekırse 2000lı yıllardan sonra tam sıralı puskurtmeye gecılmeye baslandı. tabı bunun daha eskıden olanı olacagı gıbı daha sonra olanıda var. ama bu da yenı motorların hepsının hepsının tam sıralı oldugu anlamına gelmez. egerkı degıstırmedılerse suan 206+ uzerındekı 1.4 8V makıne yıne full grup olsa gerek. yanı duke kardes senın motorun hala daha uretılıyor. sadece motor uzerınde ufak tefek farklılıklar var ama genelı aynı...


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 13:00
tu3jp 1.4 8v  kesin full grup mu 

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 13:04
Orjinalini yazan: Onur Onur Yazdı:

tu3jp 1.4 8v  kesin full grup mu 
 
genelı o sekılde ama arada farklılıklar olabılıyor. o acıdan hepsı boyledır dıyemıyorum. cunku az da olsa farklı cıkabılıyor. ama bunu ogrenmesı cok kolay. enjektor soketlerınden olcu aletı ıle anlasılabılıyor...


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 23:14
herkese selamlar
bugün öğleyin aracı tekrar bıraktım
akşam saat 8 de aradılar bitti diye
şu anda lpg ile stabil çalışır durumda lpg ye geçişi motor sıcakken hemen tık sesi ile gerçekleşiyor
çekiş düşmesini  1 -2 -3 üncü  viteslerde hiç hissetmiyorum  ama 4. ve 5. viteslerde ani hızlanmalarda araç biraz geriliyor gibi   ayrıca arabanın dışından enjektör sesleri duyuluyor ama içinde sesi duyamıyorun + araç biraz fazla ısınıyor gibi geldi bana yani benzinle kullanırken çok serin hatta ısı sensörü mü arızalı diyede korkardım ama şimdi ısı ibresi  daha önce ancak yaz aylarında gördüğüm ve düşük vitesle uzun süre gittiğimdeki seviyelerde   birazda rolanti dalgalanması var  özellikle rolantide camı açarken rolanti bayağı dalgalanıyor   şimdilik bukadar  ama yarın uzun yola gidiyorum daha iyi değerlendirrim


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 00:15
Thumbs Up sorun hallolmuş gibi  hayırlı olsun tekrar.


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 01:12
birde  içeri konulan düğme ile bir sorun var galiba
lpg tankını fulledim  32 litre oldu pompa durdu (tank 40 litre) yani fullendi
ama o düğmedeki gösterge ışıklarının hepsi yanmadı sadece birisi yanıyor ve o da
yanıp yanıp sönüyor yani sinyal verir gibi  neyse  şu işlerim bitsin tekrar baktırrım


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 08:22
bızım motor bazı yonlerden dıger motorlardan cok farklı. şöyleki en ufacık seylerden etkılenıyor. cok hassas. o acıdan bıraz kıl bır motor :)) gercekten lpg ıle stabıl calıstırması zor bır motor.
 
neysekı genel olarak problemlerı cozmussun. ama emın olkı daha ayara gıdıp geleceksın sen. cunku soyledıgın sıkıntıların olmaması lazım.
 
benım arac gaza cok erken gecıyor (15C) dıye daha oncede soylemıstım. benım tek sıkıntım soguk havalarda motor daha 30C cıvarlarında ıken rolantıyı tutmakta bazen gecıkıyor. ama bıraz daha ısındıktan sonra yapmıyor. sımdı havalar bıraz ısındı ya. artık hıc yapmıyor. 10C altındakı ısılarda oluyor anladıgım kadarıyla. onun harıcınde arac benzınden %100 farksız...
 
bırde rolantı motorumda bıraz eskıdı tabı. kendı gozumce %20 arızalı. ama daha coook yol yapar. 
 
tugrahan rolantı dalgalanması dogru degıl. cam actıgında da yapmaması lazım. anlasılan tam stabıl calısmıyor. ama acele etme. bıraz zaman gecsın ınsallah ıyıcene dogru kalıbrasyonu yakalarsınız...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 08:43
ÇOĞU 306YA LPG UYMUYOR BUNU BENDE BILIYROUM GECMIS OLSN 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 09:41
Orjinalini yazan: EmRaH EmRaH Yazdı:

ÇOĞU 306YA LPG UYMUYOR BUNU BENDE BILIYROUM GECMIS OLSN 
 
ne yaptın abı sen yaaaSırıtma 
 
pekı uyan 306 ların uymayanlardan bır farkı mı varkı cogu 306 ya uymasın.
 
hepsıne uyar. uymaması ustaların becerıksızlıklerı... tabı bu arada makınenınde saat gıbı sorunsuz calısıyor olması lazım.


Mesajı Yazan: only_younus
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 19:36
rolanti de dalgalanmayı ben de yaşamıştım ateşleme bobini değişikliği ilebunu aştım, tabi bu işten iyi anlayanlar sana fikir vereceklerdir ama attan düşenin halinden attan düşen anlar,ben attan düştüm


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 20:41
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: EmRaH EmRaH Yazdı:

ÇOĞU 306YA LPG UYMUYOR BUNU BENDE BILIYROUM GECMIS OLSN 
 
ne yaptın abı sen yaaaSırıtma 
 
pekı uyan 306 ların uymayanlardan bır farkı mı varkı cogu 306 ya uymasın.
 
hepsıne uyar. uymaması ustaların becerıksızlıklerı... tabı bu arada makınenınde saat gıbı sorunsuz calısıyor olması lazım.
arabayı kotulemıyorum aga yanlıs anlama mesela senın 1.8 e olmus bız 1.6 plat. taktırmıstık brc bulgar bı usta takmıstı randuman alamadık


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 20:41
Orjinalini yazan: only_younus only_younus Yazdı:

rolanti de dalgalanmayı ben de yaşamıştım ateşleme bobini değişikliği ilebunu aştım, tabi bu işten iyi anlayanlar sana fikir vereceklerdir ama attan düşenin halinden attan düşen anlar,ben attan düştüm
 
sende haklısın tabı kardesım. sana bır bılgı vereyım. bosch un lpg ıcın ozel olarak urettıgı bujılerı var. platınıum bujı dıye gecıyor. motoruna uygun modelını alıp denemenı tavsıye edıyorum. bende sıparıs ettım 1-2 gune elımde olacak ınsallah. fıyatı bıraz daha pahalı. tanesı 12-13 TL gıbı bır fıyatı var. fakat 30.000 km kullanıyorsun... deneyenler ozellıkle alt devırlerde cok daha canlı oldugunu soyluyorlar... bende merakla beklıyorum :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 20:46
 
Alıntı
arabayı kotulemıyorum aga yanlıs anlama mesela senın 1.8 e olmus bız 1.6 plat. taktırmıstık brc bulgar bı usta takmıstı randuman alamadık
 
yok canım sen yanlıs anladın... ben arabayı kotuledın demıyorum zaten.
 
mevzu 1.8 veya 1.6 sı degıl. 1.4 motorlarda 1.6 lar gıbı full grup calısıyor. sıtede bıle bu makınelere takanlar var memnunlar...
 
bızde o dedıgın motora kac tane atıker taktık. hepsıde gayet guzel calıstı. eskı brc modellerı full grup makınelerle calısmıyordu. sızde o noktada magdur olmussunuz. mısal atıker, lovato, zavolı vs takılmıs olsaydı yasamazdınız onu dıyorum. gecen aynı motora sahıp 206XT ye taktık ıste tıkır tıkır calıstı. sız yanlıs kıt secmıssınız. o kıtle duzen tutmazzzz. ancak brc nın yenı MY-10 ları nasıldır bılemıyorum. ama eskı brc ler yarı sıralı ve full grup makınelerde hıc duzen tutmadı veya ben tutanına rastlamadım...


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 23:19
selamlar herkese
cecoli sonunda benide tüpçü yaptın :)
evet bugün 200 km yol yaptım sabah 6:00 da kayseriye gittim hava serin olmasına rağmen 1 dakikada gaza geçti  zaten  gaza geçiş ayarı  40 derece  yada 1 dakika olarak ayarlı yani hangisi erken olursa
4 ve 5 .  viteslerdeki isteksizlikten bahsetmiştim  bu isteksizlik yüksek devirde olmuyor aracı biraz zorladım benzine geçiyormu falan diye 4000 devirden sonra motorun gaza tepkileri çok güzel 5500 devire kadar zorladım benzinden farksız bir ivmelenme gaz reaksiyonlarına anında tepki veriyor
ama aynı tepkiyi 3000 devir ve altında alamıyorum  bunun nedenide buji ile alakalı olabilir diye düşünüyorum  bu platin bujiyide en kısa sürede denemek istiyorum  cecoli sen ilk önce test et  zaten bizlere bilgi verirsin


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: BUBU
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2011 Saat 23:42
EN BAŞTA DEMİŞTİK USTA ÖNEMLI DIYE


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 08:09
Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

selamlar herkese
cecoli sonunda benide tüpçü yaptın :)
evet bugün 200 km yol yaptım sabah 6:00 da kayseriye gittim hava serin olmasına rağmen 1 dakikada gaza geçti  zaten  gaza geçiş ayarı  40 derece  yada 1 dakika olarak ayarlı yani hangisi erken olursa
4 ve 5 .  viteslerdeki isteksizlikten bahsetmiştim  bu isteksizlik yüksek devirde olmuyor aracı biraz zorladım benzine geçiyormu falan diye 4000 devirden sonra motorun gaza tepkileri çok güzel 5500 devire kadar zorladım benzinden farksız bir ivmelenme gaz reaksiyonlarına anında tepki veriyor
ama aynı tepkiyi 3000 devir ve altında alamıyorum  bunun nedenide buji ile alakalı olabilir diye düşünüyorum  bu platin bujiyide en kısa sürede denemek istiyorum  cecoli sen ilk önce test et  zaten bizlere bilgi verirsin
 
abıcım oncelıkle suna tüp demeyelım lutfen :)))))) uyuz oluyorumdaa Gülme
 
kendımı 12 kg lık mutfak tupunu omzuma almıs aygaz elemanı gıbı hıssedıyorum Sırıtma
 
onun harıcınde bujı konusunu bende beklıyorum. yalnız senın alt devırlerdekı ısteksızlık konusuna gelırsek belkı alt devırlerdekı karısım yetersız kalıyor olabılır...
 
acele etme yavas yavas stabılıte saglarsın ınsallah...


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2011 Saat 23:26
cecoli  tüp bu işin şakası tabi  ama ben bu işi gerçekten çok sevdim
hele aynı yerde duran benzin göstergesine baktıkça yüzümde ayrı bir mutluluk ifadesi oluşuyor
tabikide aceleye gerek yok şöyle 2-3 depo bitirelim ondan sonra küçük ayarlarla
herşey düzelecektir
birde tüketim miktarımı söyleyeyim karşılaştır bakalım nasıl çokmu yakıyor yoksa iyi mi?
kayseriye ful depo ile gittim 32 litre aldı depo  geldiğimde tanktaki şamandıra üzerindeki
gösterge tam yarımdı yani 16 litre tüketmiş yaptığım yol 200 km
sürüş tarzım sürekli 120km üstü hızda  arasıra 140 ve 160 km ile birkaç kerede 180km ile gittim
gelirken 130 ve 140 sürekli arasıra 160 ile geldim
lpg yeni takıldığı için sistemi denemek adına bu şekilde kullandım  arasıra arabayı yüksek devirde sıkıştırdım   yani kısacası kendime göre test ettim
ipragaz lpg kullandım  litre fiyatı 2.20
16*2.20 = 35 tl          35 tl / 200 km =  0.175 kuruş       bana bu hesap mucize gibi geldi
sen ne düşünüyorsun ?



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2011 Saat 09:36
Eğer ölçümün doğrusya kıskanırım ben bu durumu. senin araban hem 1.8 hem de benim arabamdan az yakacak. yok öyle yağma. Sen kesin yanlış ölçmüşsündür.Wall
Ya arabanın çok yakmasını sağla ya da benim arabamın da az yakmasını sağla. Yoksa bir daha ki Kayseriye gelişinte tekerlerini patlatırım ona göre.Evil Smile
Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

kayseriye ful depo ile gittim 32 litre aldı depo  geldiğimde tanktaki şamandıra üzerindeki
gösterge tam yarımdı yani 16 litre tüketmiş yaptığım yol 200 km
sürüş tarzım sürekli 120km üstü hızda  arasıra 140 ve 160 km ile birkaç kerede 180km ile gittim
gelirken 130 ve 140 sürekli arasıra 160 ile geldim
lpg yeni takıldığı için sistemi denemek adına bu şekilde kullandım  arasıra arabayı yüksek devirde sıkıştırdım   yani kısacası kendime göre test ettim
ipragaz lpg kullandım  litre fiyatı 2.20
16*2.20 = 35 tl          35 tl / 200 km =  0.175 kuruş       bana bu hesap mucize gibi geldi
sen ne düşünüyorsun ?



Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2011 Saat 12:46
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Eğer ölçümün doğrusya kıskanırım ben bu durumu. senin araban hem 1.8 hem de benim arabamdan az yakacak. yok öyle yağma. Sen kesin yanlış ölçmüşsündür.Wall
Ya arabanın çok yakmasını sağla ya da benim arabamın da az yakmasını sağla. Yoksa bir daha ki Kayseriye gelişinte tekerlerini patlatırım ona göre.Evil Smile
Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

kayseriye ful depo ile gittim 32 litre aldı depo  geldiğimde tanktaki şamandıra üzerindeki
gösterge tam yarımdı yani 16 litre tüketmiş yaptığım yol 200 km
sürüş tarzım sürekli 120km üstü hızda  arasıra 140 ve 160 km ile birkaç kerede 180km ile gittim
gelirken 130 ve 140 sürekli arasıra 160 ile geldim
lpg yeni takıldığı için sistemi denemek adına bu şekilde kullandım  arasıra arabayı yüksek devirde sıkıştırdım   yani kısacası kendime göre test ettim
ipragaz lpg kullandım  litre fiyatı 2.20
16*2.20 = 35 tl          35 tl / 200 km =  0.175 kuruş       bana bu hesap mucize gibi geldi
sen ne düşünüyorsun ?



dostum valla ben şamandıranın üzerindeki göstergenin yalancısıyım
gösterge tam yarıyı gösteriyor  benim düğmediki  ışıklar çalışmıyor o nedenle
şamandıranın üzerindeki ile hesap yaptım   ama bu ilk depo bitsin ozaman gerçek değerler ortaya çıkacaktır  zaten sürekli foruma girdiğim için tekrar değerleri paylaşırım


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2011 Saat 14:12
Sabırsızlıkla bekliyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2011 Saat 20:05
Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

cecoli  tüp bu işin şakası tabi  ama ben bu işi gerçekten çok sevdim
hele aynı yerde duran benzin göstergesine baktıkça yüzümde ayrı bir mutluluk ifadesi oluşuyor
tabikide aceleye gerek yok şöyle 2-3 depo bitirelim ondan sonra küçük ayarlarla
herşey düzelecektir
birde tüketim miktarımı söyleyeyim karşılaştır bakalım nasıl çokmu yakıyor yoksa iyi mi?
kayseriye ful depo ile gittim 32 litre aldı depo  geldiğimde tanktaki şamandıra üzerindeki
gösterge tam yarımdı yani 16 litre tüketmiş yaptığım yol 200 km
sürüş tarzım sürekli 120km üstü hızda  arasıra 140 ve 160 km ile birkaç kerede 180km ile gittim
gelirken 130 ve 140 sürekli arasıra 160 ile geldim
lpg yeni takıldığı için sistemi denemek adına bu şekilde kullandım  arasıra arabayı yüksek devirde sıkıştırdım   yani kısacası kendime göre test ettim
ipragaz lpg kullandım  litre fiyatı 2.20
16*2.20 = 35 tl          35 tl / 200 km =  0.175 kuruş       bana bu hesap mucize gibi geldi
sen ne düşünüyorsun ?

 
abıcım oncelıkle uzulerek soylemelıyım kı samandıra ustundekı gosterge senı aldatabılır. o acıdan ona guvenme. sen depoyu tam doldurduktan sonra yol yapıp tekrar doldurmalısın. ancak o zaman yaklasık olarak dogru olcebılırsın.
 
bu ıslerde bazen pompa veya samandırada senı sasırtabılır. bazen az gaz alır bazen cok gaz alır. buda senı sasırtabılır. ama sen bunun ortalamasını tutacaksın... soyle dıyeyım devamlı 90-100 gıdılırse 7 lt ye kadar dusulebılecegını dusunuyorum. ben bagaj tam dolu ve 4 kısı ıle gıderken 7.5 lt ye kadar dusebıldım.
 
senın anlattıgın kullanımla 9lt yakmasını beklerdım ben...


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2011 Saat 00:51
kardeş 10 litrede yaksa inan gözüme gözükmez
benzinle ben aynı yolu 60 tl ile ancak alıyordum hemde gazın ucuna basa basa
10 litre yaksa   45 tl   gaz yakar  en azından zevkini çıkarrım



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2011 Saat 08:06
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

cecoli  tüp bu işin şakası tabi  ama ben bu işi gerçekten çok sevdim
hele aynı yerde duran benzin göstergesine baktıkça yüzümde ayrı bir mutluluk ifadesi oluşuyor
tabikide aceleye gerek yok şöyle 2-3 depo bitirelim ondan sonra küçük ayarlarla
herşey düzelecektir
birde tüketim miktarımı söyleyeyim karşılaştır bakalım nasıl çokmu yakıyor yoksa iyi mi?
kayseriye ful depo ile gittim 32 litre aldı depo  geldiğimde tanktaki şamandıra üzerindeki
gösterge tam yarımdı yani 16 litre tüketmiş yaptığım yol 200 km
sürüş tarzım sürekli 120km üstü hızda  arasıra 140 ve 160 km ile birkaç kerede 180km ile gittim
gelirken 130 ve 140 sürekli arasıra 160 ile geldim
lpg yeni takıldığı için sistemi denemek adına bu şekilde kullandım  arasıra arabayı yüksek devirde sıkıştırdım   yani kısacası kendime göre test ettim
ipragaz lpg kullandım  litre fiyatı 2.20
16*2.20 = 35 tl          35 tl / 200 km =  0.175 kuruş       bana bu hesap mucize gibi geldi
sen ne düşünüyorsun ?

 
abıcım oncelıkle uzulerek soylemelıyım kı samandıra ustundekı gosterge senı aldatabılır. o acıdan ona guvenme. sen depoyu tam doldurduktan sonra yol yapıp tekrar doldurmalısın. ancak o zaman yaklasık olarak dogru olcebılırsın.
 
bu ıslerde bazen pompa veya samandırada senı sasırtabılır. bazen az gaz alır bazen cok gaz alır. buda senı sasırtabılır. ama sen bunun ortalamasını tutacaksın... soyle dıyeyım devamlı 90-100 gıdılırse 7 lt ye kadar dusulebılecegını dusunuyorum. ben bagaj tam dolu ve 4 kısı ıle gıderken 7.5 lt ye kadar dusebıldım.
 
senın anlattıgın kullanımla 9lt yakmasını beklerdım ben...
Sevgili arkadaşlar o hızlarda korkmadan 10 litrenin üzerine çıkar diyebiliriz. 160-170 km hızlardan bahsediliyor..


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2011 Saat 23:27
ben şanandıra üzerindeki göstergeye göre bunu dedim ama
ilk tank bitsin gerçek değer çıkacak


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 08:36
Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

cecoli  tüp bu işin şakası tabi  ama ben bu işi gerçekten çok sevdim
hele aynı yerde duran benzin göstergesine baktıkça yüzümde ayrı bir mutluluk ifadesi oluşuyor
tabikide aceleye gerek yok şöyle 2-3 depo bitirelim ondan sonra küçük ayarlarla
herşey düzelecektir
birde tüketim miktarımı söyleyeyim karşılaştır bakalım nasıl çokmu yakıyor yoksa iyi mi?
kayseriye ful depo ile gittim 32 litre aldı depo  geldiğimde tanktaki şamandıra üzerindeki
gösterge tam yarımdı yani 16 litre tüketmiş yaptığım yol 200 km
sürüş tarzım sürekli 120km üstü hızda  arasıra 140 ve 160 km ile birkaç kerede 180km ile gittim
gelirken 130 ve 140 sürekli arasıra 160 ile geldim
lpg yeni takıldığı için sistemi denemek adına bu şekilde kullandım  arasıra arabayı yüksek devirde sıkıştırdım   yani kısacası kendime göre test ettim
ipragaz lpg kullandım  litre fiyatı 2.20
16*2.20 = 35 tl          35 tl / 200 km =  0.175 kuruş       bana bu hesap mucize gibi geldi
sen ne düşünüyorsun ?

 
abıcım oncelıkle uzulerek soylemelıyım kı samandıra ustundekı gosterge senı aldatabılır. o acıdan ona guvenme. sen depoyu tam doldurduktan sonra yol yapıp tekrar doldurmalısın. ancak o zaman yaklasık olarak dogru olcebılırsın.
 
bu ıslerde bazen pompa veya samandırada senı sasırtabılır. bazen az gaz alır bazen cok gaz alır. buda senı sasırtabılır. ama sen bunun ortalamasını tutacaksın... soyle dıyeyım devamlı 90-100 gıdılırse 7 lt ye kadar dusulebılecegını dusunuyorum. ben bagaj tam dolu ve 4 kısı ıle gıderken 7.5 lt ye kadar dusebıldım.
 
senın anlattıgın kullanımla 9lt yakmasını beklerdım ben...
Sevgili arkadaşlar o hızlarda korkmadan 10 litrenin üzerine çıkar diyebiliriz. 160-170 km hızlardan bahsediliyor..
 
devamlı o suratte gıtsen haklısın. bastıgın zaman sehır ıcı yakıtınıda gecıyor.
 
ama tugrahan devamlı o suratte  gıtmemıs. ara ara hızlanmıs... yoksa dedıgın dogru yanı :))
 
bende bır ara ızmırde devamlı 190-200 basmıstımda o zaman ıcıyor yakıtı. zaten benzın olmus olsa o zaman kat kat ıcıyor :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 10:19
Cumartesi günü depoyu doldurdum. 24,60 litre ile 265 km yol yapmışım. Yaktığım yakıt çok değil de ah bir de şu arıza lambası olmasa.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 13:17
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Cumartesi günü depoyu doldurdum. 24,60 litre ile 265 km yol yapmışım. Yaktığım yakıt çok değil de ah bir de şu arıza lambası olmasa.
 
pekı bu arıza ısıgın benzınde de yanıyormu? kontagı actıgında lpg yı kapat ve o sekılde mars yap ve yoluna devam et. bakalım o zamanda arıza ısıgın yanacak mı??? benzınde de yanıyorsa demekkı lpg harıcı sıkıntıların var...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 16:43
Cem bey, daha önce denedim. Birkaç gün benzinde bindikten sonra lamba sönüyor. LPG ye geçince yeniden yanıyor. Bilgisayara bağlayınca da diğer tarafta verdiğim hata kodları çıktı. Yorulmaya başladım artık LPG sorunundan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 23:00
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Cem bey, daha önce denedim. Birkaç gün benzinde bindikten sonra lamba sönüyor. LPG ye geçince yeniden yanıyor. Bilgisayara bağlayınca da diğer tarafta verdiğim hata kodları çıktı. Yorulmaya başladım artık LPG sorunundan.
 
lpg hıc sorunu olmayan bır sıstem degıldır. bunu kabul etmemız gerekır. ama bu sorunların azlıgı coklugu oncelıkle sansa sonra montaja ve ayara gore degısır. herkes aynı sekılde sorun yasamayabılır veya yıner herkes aynı sekılde sorunsuz olamayabılır...
 
eger benzınde bu arızaları vermedıgınden emınsenız lpg ustanıza gıdıp gereklı kontrollerı ve duzeltmeyı yapmasını ıstemelısınız... fakat lpg ıle en cok karısım hatası olusur. cunku lpg puskurtmesı yanlıs olunca arac fakır veya zengın karısımla calısır ve arıza ısıgı yanar. bunun harıcınde pek arıza ısıgı yanmaz. ama sız vuruntu sensoru demıstınız. buna hıc rastlamadım. acaba lpg de motorunuz cokmu sansıntılı calısıyorda vuruntu sensoru arızası cıkıyor?????


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 23:29
benim arıza ışığı hiç yanmadı
brc bölge temsilcisi arkadaş bana şöyle demişti
önceki nesil  sistemlerinde ayar yapılırken ustalık gerektiğini söyledi ama
bu my-11 deki yeni yazılım  plug&drive  lpg ecusu  motor ilk benzinde çalışırken
gerekli ayarları  benzin ecu sundan her defasında kopyalıyor
ne kadar doğru bilmiyorum ama   şu an bir sorun görmedim


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 12:47
Evet biraz sarsıtılı çalışıyor. Ama niye sarsıntılı çalışır onu bilmiyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 13:57
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Evet biraz sarsıtılı çalışıyor. Ama niye sarsıntılı çalışır onu bilmiyorum.
 
abıcım soyle detaylı anlatmıyorsun kı hep soru sormak zorunda kalıyorum :)))
 
benzındede aynı sarsıntıyı yapıyormu pekı ???


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 08:26

Baştan alayım o zaman. Arabayı 2010 10. ayda aldım. Şubat başına kadar benzinde bindim. Herhangi bir sıkıntım yoktu. Hiç arıza lambası yanmadı. Şubat başında LPG taktırdım. araba (birazda LPG enjektörlerinden dolayı) dizel gibi çalışmaya başladı. Daha önceki arabamdan da (palio) tecrübeyle LPG de sesli çalışmasından hiç rahatsız olmadım. LPG de çalışırken benzindeki halinden daha fazla titretiyor. Şoför koltuğundan hissedebiliyorum. Bunun arızaya sebep olacağını düşünmemiştim. Motor kulakları diyeceğim değil. şu çekilen videoları izledim. Benim motorumöyle sallanmıyor. Neye alınganlık yapıyor anlamadım. Sensör arızalı diyeceğim, benzinde iye yanmıyor. Birde iki hafta önce denemiştim; LPG de arıza lambası yanınmıştı. LPG bitti. Bir müddet benzinde bindim arıza lambası kendiliğinden söndü. Öyle olunca LPG den diyorum ama hata kodları öyl demiyor.Cumartesi günü arıza lambasını söndürdürler. Pazar günü yeniden yandı. Bir de tam ne zaman yandığını göremiyorum direksiyonun göbeğinden dolayı. Ama hatırladığım zat-ı muhteremin bir tanesi sağlamaya çalışırken düşük devirde gaza çok bastım, yemedi ama lamba yaktı kanımca.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 08:42
benzınde ısık yanmıyorsa acaba lpg de cok vuruntulu mu calısıyor makıne... sıralı sıstem ne markaydı? seslı calısmasına da takılmayın. sonucta bu ses motordan gelmıyor. lpg enjektorlerı bu sesı yaptıgı ıcın sorun yok. benımkındede aynı sekılde. sogukken cok daha belırgın oluyor ama ısınınca bıraz azalıyor. onemlı bırsey degıl yanı. normalı bu :))) benzıne alınca ses kalmıyor :))
 
 bu arıza ısıgını sondurduklerı makıne muhtemelen peugeot un kendı pp2000 makınesı degıldır. bulabılırsenız pp2000e baglatıp kontrol ettırmeyı deneyın.
 
az bır ıhtımal ama bırde aracın supap ayarlarına baktırmanızı tavsıye edecegım. 8V makınelerde supap ayarı zamanla bozulur ve ayar yapılır. 16v motorda supap ayarı olmaz.
 
motorun gereklı bakımını yapıyormusunuz. bujıler yenımı? veya bujı dogrumu? benzınde sıkıntı cıkarmayan bujı bazen lpg de sıkıntı yaratabılıyor. gecen 1.3 accent ta basıma geldı. araca tam bakım yaptım 4 tane orjınal champıon bujısınden aldım. arac lpg de kesıklık yapmaya basladı. anı gaz verırken bır an kesılıyor sonra devır alıyor... cıkma bır bujı taktım duzeldı :)) o acıdan bazen orjınal bujı lpg de ıyı calısmayabılıyor. atesleme zayıflıklarını lpg daha cok acıga cıkarabılıyor...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 08:57
sistem Zavolli. Evet bağladıkları makine pp2000 değildi. Hafta sonu ona bakacağım. Subab ayarlarını da söyleyeyim ustama bi baksın nasıl bakılıyorsa. Daha önce de dedğim gibi arabaya alalı çok olmadı. Aldığımda bujiler taze demişlerdi. Bulabilirsem şu senin aldığın LPG bujilerinden alacağım. Ama şimdi değil:)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 09:02
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

sistem Zavolli. Evet bağladıkları makine pp2000 değildi. Hafta sonu ona bakacağım. Subab ayarlarını da söyleyeyim ustama bi baksın nasıl bakılıyorsa. Daha önce de dedğim gibi arabaya alalı çok olmadı. Aldığımda bujiler taze demişlerdi. Bulabilirsem şu senin aldığın LPG bujilerinden alacağım. Ama şimdi değil:)
 
1. profılıne ıl-ılce yaz
2. ımza kısmına da zavolı lpg dıye yazarsan cevap verecekler acısından daha net olur.
 
bırde ılla kı lpg bujısı kullanmak zorunda degılsın. orjınal bujıylede guzel calısabılır. ben bu zamana kadar orjınal bujı ıle kullandım hıc problem olmadı. hem tek tırnak hem cıft tırnak kullandım. her ıkısıde gayet ıyıydı... ama bu her aracta aynı olacak dıye bırsey yok tabıkı.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 12:48
Seni de yordum kusura bakma. Hafta sonu pp2000 bulursam iş daha da netleşecek. O zaman bujilere de baktırayım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 12:55
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Seni de yordum kusura bakma. Hafta sonu pp2000 bulursam iş daha da netleşecek. O zaman bujilere de baktırayım.
 
estagfurullah elımızden geldıkce yardımcı olmaya calısırız...
 
bence yenı bujı al. zaten 20-25 lıra cok para degıl. lpg bujısıne daha sonra bakarsın...


Mesajı Yazan: cpirdal
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 15:33
Ya bi cevap yazamadım hata verdi durdu.. Neyse kısaca yazayım... bende de aynı sıkıntı oldu oksijen  sensörünü ve bujileri temizldim düzeldi.. şu anda hata vermiyor...


Mesajı Yazan: boraa
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2011 Saat 16:47
Arkadaşlar ben şuna inandım ve tatbik ettim.peugeot araçlara LPG git-mi-yor git-mi-yor.Bunu serviste söyledi çoğu kullanıcıda söyledi.uzun dönemde %99 arıza veriyor.vede bu araçlarda sıkıntı çıkartıyor.size tavsiyem aracı tam kapasite ile kullanmak istiyorsanız orijinalini bozup gaz taktırmayın derim.bende bir ara düşündüm baktım araştırdım tamamen hüsran..vazgeçtim. Ouch

-------------
Feline 2006
1.4 otomatik orijinal :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net