Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 asr yardım..

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13384
Tarih: 02 Ağustos 2025 Saat 22:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 asr yardım..
Mesajı Yazan: Faruk
Konu: 307 asr yardım..
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 10:34
merhaba arkadaşlar  esp açıkken patinaj çektiğinde asr açıldığında  kurrrt kurrrttt diye bi ses çıkıyor bu normalmidir??
sizlerde de bu ses varmı??
fikirlerinizi bekliyorum saygılar.


-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 10:46
asr sıstemının nasıl calıstıgını tam olarak bılemıyorum. tahmınımce bunun 2 yolu olabılır.
 
1. dıferansıyelı belırlı oranlarda kılıtleyıp 2 tekerı benzer turlarda cevırttırıyor olabılır
2. patınaj ceken tekerlek tarafından fren uygulanarak olabılır dıye dusunuyorum
 
ama frenleme ıle bu ısı yapması daha kolaymıs gıbıme gelıyor. pekı o kurrtt kurtt dedıgın ses abs pompasının sesı olabılır mı? cunku tekerlek donuslerı devamlı olculdugunden dolayı abs pompası ıle bunu yapabılır belkı dıye dusundum.
 
veya her patınaj cekıldıgınde aynı ses gelıyormu ?


Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 11:21
o ses cok normal kardeşim. 7 den 70 e tüm marka model otomobillerde gelir o ses.

-------------
206 van hard style


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 11:30
ASR sistemi donen tekerleklerdeki hiz farkinin hesaplanmasina dayanarak calisir. Eger sag sol tekerlginizin ikisi de ayni oranda patinaj yapiyorsa ASR calismaz. ASR ile ESP genellikle birbirine karistirilir. ASR sadece tek tarafli patinaj yapmayi onler. ESP ise biraz daha akilli bir sistemdir ve duruma gore bir veya daha fazla tekerlege otomatik fren yapar.
Bu bilgilerden sonra ben de gelen sesin normal oldugunu dusunuyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 11:33
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

ASR sistemi donen tekerleklerdeki hiz farkinin hesaplanmasina dayanarak calisir. Eger sag sol tekerlginizin ikisi de ayni oranda patinaj yapiyorsa ASR calismaz. ASR ile ESP genellikle birbirine karistirilir. ASR sadece tek tarafli patinaj yapmayi onler. ESP ise biraz daha akilli bir sistemdir ve duruma gore bir veya daha fazla tekerlege otomatik fren yapar.
Bu bilgilerden sonra ben de gelen sesin normal oldugunu dusunuyorum.
 
evet dedıgın cok dogru. ama asr nasıl onler onu bılıyormusun. bende anlattıgım sekılde emın degılım...


Mesajı Yazan: Faruk
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 11:36
yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar.normalde patinaj çektirmem ama malum ankara da her yer kar buz ister sitemez çekince o ses nedenki bi sorunmu var diye sizlere danışıym dedim.beni aydınlattığınız için teşekkürler.

-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 11:36
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

ASR sistemi donen tekerleklerdeki hiz farkinin hesaplanmasina dayanarak calisir. Eger sag sol tekerlginizin ikisi de ayni oranda patinaj yapiyorsa ASR calismaz. ASR ile ESP genellikle birbirine karistirilir. ASR sadece tek tarafli patinaj yapmayi onler. ESP ise biraz daha akilli bir sistemdir ve duruma gore bir veya daha fazla tekerlege otomatik fren yapar.
Bu bilgilerden sonra ben de gelen sesin normal oldugunu dusunuyorum.
 
evet dedıgın cok dogru. ama asr nasıl onler onu bılıyormusun. bende anlattıgım sekılde emın degılım...


Kaynak : http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system" rel="nofollow - http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system

Operation

When the traction control computer (often incorporated into another control unit, like the http://en.wikipedia.org/wiki/ABS" rel="nofollow - anti-lock braking system module) detects one or more drive wheels spinning significantly faster than another, it will use the ABS to apply brake friction to the wheels that are spinning too fast. This braking action on the slipping wheel(s) will cause power to be transferred to the wheels that are not due to the mechanical action within a http://en.wikipedia.org/wiki/Differential_%28mechanical_device%29" rel="nofollow - differential . http://en.wikipedia.org/wiki/All-wheel_drive" rel="nofollow - all-wheel drive vehicles also often have an electronically controlled coupling system in the http://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_case" rel="nofollow - transfer case or http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle" rel="nofollow - transaxle that is engaged (in an active part time AWD), or locked up tighter (in a true full-time set up that drives all the wheels with some power all the time) to supply the non-slipping wheels with (more) torque.

This often occurs in conjunction with the powertrain computer reducing available engine torque by electronically limiting throttle application and/or fuel delivery, retarding ignition spark, completely shutting down engine cylinders, and a number of other methods, depending on the vehicle and how much technology is used to control the engine and transmission.


Calisma Prensibi:

Cekis kontrol unitesi (genellikle ABS ile birlikte calisir) bir veya birden fazla tekerlek birbirinden farkli sekilde spin yaptigini anladigi zaman, ABS fren sistemini kullanarak fazla spin yapan tekerlege fren uygular. 

Alttaki paragrafta da bahsedildigi uzere aracina gore motor torkunu elektronik olarak gaz pedal basincini azaltarak ya da motora gelen yakiti keserek veya bujilerin ateslemesini geciktirerek ya da tamamen motor silindirlerinin calismasini durdurmak suretiyle ASR sistemi calisir. Bunun gibi pekcok baska yontem de siralanabilir. Tabi bunlar aracina ve aracta ne kadar teknoloji kullanildigina gore degisir.





Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 11:51
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

asr sıstemının nasıl calıstıgını tam olarak bılemıyorum. tahmınımce bunun 2 yolu olabılır.
 
1. dıferansıyelı belırlı oranlarda kılıtleyıp 2 tekerı benzer turlarda cevırttırıyor olabılır
2. patınaj ceken tekerlek tarafından fren uygulanarak olabılır dıye dusunuyorum
 
ama frenleme ıle bu ısı yapması daha kolaymıs gıbıme gelıyor. pekı o kurrtt kurtt dedıgın ses abs pompasının sesı olabılır mı? cunku tekerlek donuslerı devamlı olculdugunden dolayı abs pompası ıle bunu yapabılır belkı dıye dusundum.
 
veya her patınaj cekıldıgınde aynı ses gelıyormu ?
 
filozof maşallah (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 13:25
evet demekkı bılgım dogruymus :))  emın olmus olduk :))
 
metın kardesım selamlar...


Mesajı Yazan: Faruk
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2011 Saat 14:25
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

evet demekkı bılgım dogruymus :))  emın olmus olduk :))
 
metın kardesım selamlar...
bilgilendirmeleriniz için tşk lerSırıtma


-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net