|
|
Yağ Önerisi |
Yanıt Yaz
|
Sayfa <12 |
| Yazar | |
Selox
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2015 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 170 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2016 Saat 10:44 |
|
Kardeşim neden yağ değiştirmeyin dedin. Ne oluyor o zaman. Ben şimdi daha önce 2 defa serviste değişti ne koydular bilmiyorum. O yüzden bundan sonra total kullanacağım. Aracı kullanalı bir seneyi geçti.
|
|
|
206 1.4 X-LINE HDI 2003
|
|
![]() |
|
| Sponsor Bağlantı | |
![]() |
|
sonerkyl
MODERATOR
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2016 Saat 11:03 |
15000 km de bir değiştirmeniz gereklidir.
|
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
Selox
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2015 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 170 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2016 Saat 11:26 |
|
Pardon ben yanlış sordum sanırım. Marka olarak neden değiştirmeyelim fazla demek istedim. Kusura bakma.
|
|
|
206 1.4 X-LINE HDI 2003
|
|
![]() |
|
sonerkyl
MODERATOR
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2016 Saat 11:59 |
her yağın üreticisi kendi katkısını koyuyor hocam şimdi 40 tl ye olan yağlarda var ama vizikositesi ve katkısı bir castrol - mobil yada total gibi uzun ömürlü olmaya biliyor yapılan testlerde bunları görebilirsiniz. sürekli olarak farklı yağlar kullanıldığında aracın çalışması bile değişiyor. örnek ford yetkili servislerne zamanında gelen bir mesaj: 05.05.2008 Konu: Binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı yerine 5W/30 motor yağı kullanılması hakkında Değerli Servislerimiz, Türkiye�deki dizel yakıt kalitesinin düşük olması nedeniyle bugüne kadar binek TDCi araçların periyodik bakımlarında düşük kaliteli yakıt kullanımına karşı daha dayanıklı olan 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmıştır. EPDK tarafından yayımlanmış olan tebliğ doğrultusunda 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle 7000 ppm kükürt içeren yakıt piyasadan kaldırılacak, yerine yalnızca max 50 ppm kükürt içeren TSE EN590 standardındaki dizel yakıt piyasaya sunulacaktır. 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle tüm eski ve yeni binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) yerine, benzinli araçlarda da kullanılmakta olan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılacaktır. Bu tarihten sonra binek TDCi araçlarda 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanımına izin verilmeyecektir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanımı beraberinde birçok avantajı beraberinde getirecektir: o Ford TDCi binek araçlar 5W/30 motor yağı ile max performans sağlayacak şekilde tasarlanmıştır o Motor iç dirençleri azalacaktır. Buna bağlı olarak; � Hareketli motor parçaları üzerindeki abrazif (aşındırıcı) etki azalacaktır � Yakıt ekonomisi sağlanacaktır � Soğuk çalışma performansı iyileşecektir � Akü/marş motoru/volan dişlisinin ömrü artacaktır � Turboşarj yatakları daha iyi yağlanacak ve turboşarj ömrü artacaktır o Yağ bileşimindeki metal içerikli katkılar sınırlandırılacağı, buna bağlı olarak motor yağı kaynaklı kül miktarı azalacağı için DPF (Dizel Partikül Filtresi) ömrü artacaktır Binek TDCi araçlar için periyodik bakım aralığı 15,000 km�dir. Binek TDCi araçların periyodik bakım aralığında şu an için herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır. Ford Otosan tarafından onaylı 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları yeniden yayım_ASM_TRPV_01/08 ile yayınlanmıştır. Liste güncellendikçe en güncel liste FODN�den temin edilebilmektedir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları aşağıdaki gibidir: o FMY FORMULA FE 5W-30 o FORD MOTORCRAFT FORMULA E 5W-30 o CASTROL MAGNETEC PROFESSIONAL A1 5W-30 o MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W-30 o SHELL HELIX 5W-30 10W/30 motor yağından (WSS-M2C921-A) 5W/30 motor yağına (WSS-M2C-913-B) geçiş sırasında motor yağlama sisteminin hassas bir şekilde temizlenmesi için Impact-850 Motor Yağlama Sistemi Temizlik Ekipmanı�nın devreye alınması planlanmaktadır. Bu ekipmanın periyodik bakım sırasında yağ değişimi yapılması öncesinde kullanılması ile birlikte: o Motor yağlama sisteminin iyi bir şekilde temizlenmesi sağlanacaktır (yağ değişimi yapılması halinde bile motor içerisinde yaklaşık olarak 500 cc kirli motor yağı kalmaktadır) o Turbo-charger problemi yaşanması halinde tekrarlanan tamiratın büyük oranda önüne geçilecektir o Muhtemel motor arızalarının önüne geçilecektir. ALINTIDIR.
|
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
sonerkyl
MODERATOR
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2016 Saat 12:05 |
|
aslında çok alakalı bir örnek olmadı ama
biraz araştırma yapılınca bulabilirsiniz. çok vaktim yok şuanda bulursam boş bir vaktimde konuya eklerim hocam .
|
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
lazerburak
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2016 Konum: İSTANBUL-KARTAL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lazerburak
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2016 Saat 17:09 |
|
arkadaşlar en iyi yağ bence motul,ondan sonra mobil gelir.eğer bütçene uyuyor ise kesinlikle motul u tercih etmelisin zaten tam sentetik yağlar 15.000 km de bir değişmesi gerekiyor.
|
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61
3. Vites
Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2016 Saat 19:21 |
|
Total 10w40 öneriliyor ve bende onu koymanızı tavsiye ederim. Bu zaman kadar 20 bin km dir 2 bakımdır total 10w40 kullanıyorum. Herhangi bir eksiltme ve araçta buna bağlı bir sıkıntı Yok.
|
|
![]() |
|
Selox
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2015 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 170 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2016 Saat 21:20 |
|
5W40 total yağı koydum ve çalışması çekişi sesi herşeyi daha sağlıklı oldu. Kışın 5w40 olmalı kesinlikle bence.
|
|
|
206 1.4 X-LINE HDI 2003
|
|
![]() |
|
sonerkyl
MODERATOR
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 19 Aralık 2016 Saat 08:51 |
![]() |
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
Sayfa <12 |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||