Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - şanzıman arızası neden olur, 307nin kaderi mi bu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

şanzıman arızası neden olur, 307nin kaderi mi bu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
varidat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı varidat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: şanzıman arızası neden olur, 307nin kaderi mi bu
    Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 01:01
dostlar öncelikle hayırlı kandiller, p.tesi bir 307 xt'ye bakacağım, 2005 model... triptonik vites araba... birçok arkadaştan şanzıman sıkıntısı olabiliyor şeklinde duyumlar aldım tabi... özellikle de arkadaşlar alacağın aracın şanzımanını çok iyi kontrol ettir şeklinde telkinlerde de bulundular...benim anlamadığım bu arızanın nedeni var mı, önlenebilir bir arıza mıdır ve neden hondada toyotada opelde değil de peugeot 307de bu kadar zikrediliyor...almayı düşündüğüm aracı servisinden ziyade özel bir ustaya göstermeyi yeğliyorum... usta da şanzımanda problem olup olmadığını söyleyebilir mi...
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 02:14
öncelikle peugeotun arızaları çok duymanızın sebebi çok fazla kişide olması ve bu kişilerin büyük bir çoğunluğunun aracını ihmal etmesinden kaynaklanıyor.wv nin dsg side bir çok problem çıkarta biliyor,toyotanın multimodları da.bu arızalarda işi bilmeyen yetkili servis ustalarının da payı çok.aracın kitapçığında belirtilen km de şanzıman yağının değişmesi gerektiği yazıyorken,otomatik şanzıman yağı evladiyelik değişmez parana yazık diyen sözde ustalarla muhatap oldum ben,
 araç soğukken ve sıcakken bir ustanın kontrol etmesinde fayda var,maddi imkanlar doğrultusunda,yağ ve valflerinde gözden geçirilmesi sağlıklı olur.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 03:12

Otomatik vites konusundaki mimitt arkadaşımızın yazdıklarına aynen katılıyorum. Çoğu servis bilmiyor. Şanzıman yağı değişmez ancak revizyona girdiğinde değişir diyorlar :) Mesela geçen hafta yağ değişimi için yetkili servise gittim. Usta bana değişmez diyor. Israr ettim bunun yağını değiştirteceğim diye. Usta yine ısrar ediyor boşuna değiştiriyorsun bunların yağı ömürlüktür diyerek. Sonuç ben yağının değişmesini istiyorum dedim ve değiştirttim. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki yağ değişiminden önceki araç ile yağ değişiminden sonraki araç arasında hakikaten uçurum var. Yağın belirli kmlerde değişmesi gerekiyor. Ustalara göre 60 bin veya 6 yıl ancak  forumdan METİN kardeşimizin verdiği bilgi sistemin yağının her 30 binde bir değiştirilmesi gerektiği yönünde.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15146&title=307-sw-otomatik-vites-sorunu

Yukarıdaki linkte konu hakkında ciddi paylaşımlar yapıldı. Baştan sona okumanızda fayda var.  Hatta son olarak çoğu ustanın 2-3 bin liralık masraf yani revizyon dediği sıkıntıların sadece sadece 20 liralık fren müşürü ile alakalı olduğunu göreceksiniz. 

Siz yine de alırken dikkat edin. Sakın şanzımanı göstermeden araç almayın. Mümkünse alacağınız araçtan kullanmakta olan bir tanıdığınız varsa ondan da görüş alın.

İnşaallah temiz bir araçla aramıza katılırsınız. 

Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 07:58
arkadaşlar ne kadar güzel yazmış. bende otomatik 307 kullanıcısıyım , tam bir keyif arabası iyice baktır almadan önce.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 09:19
çok güzel açıklamışlar. diğer konundada belirttiğim gibi aynı başlık altından gitsen daha iyi olurdu neye,
 
öncelikle monur kullanıcı adlı onur abime buradan selamlar gönderiyorum kendisinin bu şanzıman konusunda hem bana hemde forumumuza ciddi bilgi yardımları olmuştur.
 
şanzıman konusuna gelicek olursak. genel olarak herkez şanzımanın vites geçişlerinde vurma yaptığından şikayetci olur. Sebebi ise selenoid denilen elektro vanadır. Aracın üzerindekiler hatalı olduğu için sıkıntı çıkarıyor ama yaklaşık 500 tl gibi bir masrafla yeni tip selenoid takılarak sorun ortadan kalkıyor.
 
diğer bir sıkıntı ise şanzımanın anormal çalışması, aracın bağırması ama gitmemesi vites geçişlerinin düzensiz olması, bunun çözümü ise halen akıl sıra erdiremediğim ve kolivanın yazılı olarak kanıtlaması sonucu yinede anlam veremediğim fren müşürüdür.
 
aracı alırken sabihine sor selenoidler değiştimi diye eğer değiştirmediyse aracı yokuş yukarı dur kalk yap hareret yükselsin şanzıman yağı iyice ısınsın eğer sıkıntı varsa şanzıman ısındığında vites geçişinde vurma yapacaktır. Bunu serviste bilgisayara bağlayarak (hararet yüksekken) şanzıman yağ basıncına bakarak da anlayabilirsin. normal basıncı hararet yüksek kiken rölantide  en az 2,5 bar olması gerekli eğer 2,5 den az ise selenoidler değişecektir.
 
birde yaklaşık 10-15 derecelik yokuşta aracı D ye al ve freni bırak eğer geri kaçırmıyorsa al ama kaçırıyorsa bu şanzıman bir süre sonra sana 2500 ile 3500 arası masraf açıcak demekdir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 09:58
ben olsam servise baktırırm normal ustalar şanzımandan anlamıyo 307lerdekı şanzıman narindir hor kullanıldıysa masraf açar  en kötü sana 2000 3000 açar o yuzden servie baktır kafan rahat etsin 3 saat suruyo arabanın bakmadık yerını bırakmıyolar önemli olan sanzıman daha once acılmısmı revizyon yapılmısmı ona bakıyolar 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Yukarı Dön
revolutionary26 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
17 - Nisan - 1989

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 46
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı revolutionary26 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 09:59
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

çok güzel açıklamışlar. diğer konundada belirttiğim gibi aynı başlık altından gitsen daha iyi olurdu neye,
 
öncelikle monur kullanıcı adlı onur abime buradan selamlar gönderiyorum kendisinin bu şanzıman konusunda hem bana hemde forumumuza ciddi bilgi yardımları olmuştur.
 
şanzıman konusuna gelicek olursak. genel olarak herkez şanzımanın vites geçişlerinde vurma yaptığından şikayetci olur. Sebebi ise selenoid denilen elektro vanadır. Aracın üzerindekiler hatalı olduğu için sıkıntı çıkarıyor ama yaklaşık 500 tl gibi bir masrafla yeni tip selenoid takılarak sorun ortadan kalkıyor.
 
diğer bir sıkıntı ise şanzımanın anormal çalışması, aracın bağırması ama gitmemesi vites geçişlerinin düzensiz olması, bunun çözümü ise halen akıl sıra erdiremediğim ve kolivanın yazılı olarak kanıtlaması sonucu yinede anlam veremediğim fren müşürüdür.
 
aracı alırken sabihine sor selenoidler değiştimi diye eğer değiştirmediyse aracı yokuş yukarı dur kalk yap hareret yükselsin şanzıman yağı iyice ısınsın eğer sıkıntı varsa şanzıman ısındığında vites geçişinde vurma yapacaktır. Bunu serviste bilgisayara bağlayarak (hararet yüksekken) şanzıman yağ basıncına bakarak da anlayabilirsin. normal basıncı hararet yüksek kiken rölantide  en az 2,5 bar olması gerekli eğer 2,5 den az ise selenoidler değişecektir.
 
birde yaklaşık 10-15 derecelik yokuşta aracı D ye al ve freni bırak eğer geri kaçırmıyorsa al ama kaçırıyorsa bu şanzıman bir süre sonra sana 2500 ile 3500 arası masraf açıcak demekdir.

hocam bi soru sormak istiyorum. benim araç soğukken vurma yapıyor,ısındıktan sonra vites geçişleri yumuşuyor. bunun sebebi nedendir?
307 XR 1.6 16V 2005
Şeytan Kırmızı
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 10:14
bir çok sebebi olabilir. yağ olur selenoid olur yazılım olur. daha önce bu sıkıntı ile aracı birine gösterdiniz mi yada bir değişim onarım işlemi yapıldımı
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Temmuz 2011 Saat 00:29
konunu buldum (:
 
güncelliğini yitirdiği zaman;
 
 
 
başlığı altındaki konuların içinde bulabilirsin.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 36 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 328 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 2500 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 4598 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 258 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 253 0 Ayan
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 4436 2 407aziz
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4699 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40318 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 625 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 19186 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6116 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 549 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 879 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 13516 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 4 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 6 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 1457 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 1048 0 ergunasaf
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
tunakrf 2
Warcry 2
gulemans 1
barisF 1
Ebulfeth 1
sedatdizin 1
407aziz 1
Ayan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English