![]() |
|
KARBÜRATÖRÜN BUZLANMASI |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2008 Saat 10:52 |
|
KARBÜRATÖRÜN BUZLANMASI
Karbüratörde akmakta olan havanın içine benzin toz halinde püskürdüğü zaman buharlaşmaya bağlıyacaktır. Benzin buharlaşma ısısını buharlaştığı yerdeki havadan alacağından havanın sıcaklığı azalacaktır. Soğuyan hava aynı zamanda karbüratörün iç civarlarını da soğutacağından buraların nemlenmesine hatta yoğunlaşmadan dolayı su damlacıklarının meydana gelmesine sebep olabilir.
Soğuk ve rutubetli havalarda, hava neminin yoğunlaşmasıyla meydana gelen su bilhassa gaz kelebeğinde ve etrafında toplanarak buraları soğutur ve donar. Motor rölantide gaz kelebeği kapalı durumda iken buzlanma, kelebekle karbüratör boğazı arasındaki aralığı kapatacağından motoru hava ikmalini kesmek suretiyle durduracaktır. Motoru tekrar çalıştırmak için gaz kelebeğinin açılması buzları kırabilirse de, karbüratör iyice ısınmadıkça buzlanma devam edeceğinden motorun durması önlenemez.
Karbüratörün içinde buzlanma olduğu gibi dış kısmında da olacaktır. Gaz kelebeğinde ve civarında donma olayının meydana gelmesi buralardaki sıcaklığın suyun donma sıcaklığının altına düşmesi demek olduğundan benzinin buharlaşması güçleşecektir. Umumiyetle buzlanma olayı -lC° + 10C° arasında kışlık benzin (uçuculuğu yazlık benzinden fazla olan benzin) kullanılmadığı zaman vuku bulur.
Karbüratörde buzlanmanın önlenmesi yahut azaltılması; yakıt içerisine alkol ilavesiyle temin edilir. Bazı akaryakıt şirketleri yakıt içerisine motorun durmasını önleyici katıklar katarlar ki; bu katıklar aynı zamanda buzlanmaya karşı da bir tedbirdir. Karbüratörde görülen diğer bir buzlanma; serin ve rutubetli havalarda otomobil 60-80 mil saat hızla giderken meydana gelmektedir. Otomobil bu hızla sürekli olarak hareket ettiği zaman karbüratörün etrafından geçen serin hava onu soğutarak venturi içinde buz teşekkülüne sebep olmaktadır. Bu şekilde buzun meydana gelmesi venturi deliğini daraltacağından; venturi vakumunun yükselmesiyle karışıma iştirak eden benzinin miktarı artacak, bu yüzden karışım güç kaybına sebep olacak kadar zenginleşerek motorun yakıt sarfiyatını da artıracaktır.
|
||
![]() |
||
iLLeGaL ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008 Konum: YenibosnA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 552 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yararlı paylaşımların için çok teşekkürler melih kardeşim...
|
||
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı? Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün. Yol Mezar'da bitmiyor, GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
degerli yorumun için ben tşk ederim
![]() |
||
![]() |
||
iLLeGaL ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008 Konum: YenibosnA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 552 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ŞAHSEN ÇOK YARARLI VE BİLGİLENDRİCİ OLDUKLARINI DÜŞÜNÜYORUM PAYLAŞIMLARININ VE AKSİNİ DÜŞÜNEN DE YOKTUR DİYEBİLİRİM.
|
||
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı? Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün. Yol Mezar'da bitmiyor, GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN |
||
![]() |
||
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Güzel paylaşım..
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
tşkler sinan abi
|
||
![]() |
||
İsmail ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Kasım 2008 Konum: Mekan 35 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 612 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
tşkler melih abi paylaşımın için
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
rica ederim kardeşim
![]() |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |