![]() |
|
Lastiklerde Yeni Etiketleme Sistemi |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 09 Nisan 2010 Saat 13:00 |
Kasım 2012'den itibaren lastiklerin yakıt verimliliği, ıslak zemin tutuşu , yuvarlanma direnci ve gürültü performansı ile etiketlenmesi gerekecektir. Bu karar Avrupa Parlamentosu tarafından onaylandı.Yeni kalite sınıflandırma sistemi, modern ev aletleri ve beyaz eşya sınıflandırmalarına benzer olacak.
Yıllardır lastik firmaları emniyetli ve çevre dostu lastik ile ilgili sürekli geliştirme çalışmaları yürütmekteydiler. Lastiklerin etiketlenerek sınıflandırılması bir meydan okuma olacak, ancak kararın çok olumlu tarafı ise üreticiler için daha yüksek kaliteli, özel ürünler üzerinde yoğunlaşmalarına fırsat verecek olması. ![]() Yapılacak etiketleme sayesinde lastik yuvarlanma direnci, ıslak zemin kavrama sınıflandırılması ve gürültü değerini gösteren değerler sürücülerin hangi lastiği satın alması gerektiğini hususunda yardımcı olacak. Lastik etiketleme ve kalite sınıflaması en iyi performansı (yeşil 'A' sınıfı) olacak ve kötü (kırmızı 'G' sınıfı) na kadar kademe kademe işaretlenmiş olacak. Beyaz eşyalarda A sınıfı enerji sistemi gibi etiketlemeler görürüz. Uygulama lastikte de buna benzer olacak. Sınıflandırma ve etiketleme de lastiklerin aracın yakıt verimliliğine olan etkileri, ıslak koşullarda performansını gösteren simgesi ve desibel cinsinden de dış ses seviyesi belirtilecek. 1 Kasım 2012 itibariyle lastik üreticileri binek, hafif ve ağır araçlar için lastiklerde yakıt verimliliği, ıslak kavrama ve gürültü sınıfları ile ilgili tüm teknik bilgi ve promosyon malzemeleri ile tüketicileri bilgilendirmek zorunda olucaklar. Kaplama lastikler, off-road lastikleri, profesyonel lastikler ve yarış lastikleri bu uygulamadan muaf olacaklardır. 1 Temmuz 2012'den sonra tüm lastikler sınıflandırma etiketleri ile üretim merkezlerinden satış noktalarına dağıtılacak. Araba lastikleri emisyon üzerinde önemli bir etkiye sahip. Bunun azaltılması için AB son yıllarda büyük bedel ödedi. Bir otomobilin yakıt tüketiminde lastik yuvarlanma direncinin payı % 20, dolayısıyla lastik teknolojisinde ki gelişmeler ile aracın yakıt tüketimini azaltmak ve gaz emisyon değerini değiştirmek mümkün. |
|
![]() |
|
seLim ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Mart 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel paylaşım daha önce kendını tanıtsaydın daha iyi olurdu.
|
|
Düş Peşindeyim Düş Peşime..
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |