Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Yedek Parçam - Peugeot ve Citroen Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Lpg'li Araçlara Talep Arttı..
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Lpg'li Araçlara Talep Arttı..

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Lpg'li Araçlara Talep Arttı..
    Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 01:01
Dünya petrol fiyatlarındaki yükselişe bağlı olarak benzin ve motorine gelen zamlar, LPG’ye olan talebi de artırdı.

Türkiye'de kayıtlı 6 milyon 472 bin otomobilin 1 milyon 880 binini LPG'li araçlar oluşturuyor.

Alınan bilgiye göre, dünya petrol fiyatlarındaki yükselişe bağlı olarak benzin ve motorine gelen zamlar, LPG'ye olan talebi de artırdı. Benzinin litresinin ortalama 3,60 YTL, mazotun ise 3,20 YTL'den satılması, bir çok otomobil sahibini otogaza yöneltti.

Litre fiyatı ortalama 1,80 olan otogaz, benzin ve mazota göre ucuz olmasının yanı sıra çevre dostu olması nedeniyle de tercih ediliyor.

Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre, Türkiye'de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon 22 bin olan kayıtlı araç sayısının 6 milyon 472 bin 156'sını otomobiller oluşturuyor.

LPG'li araçların son kontrollerinin yapılması konusunda yetkilendirilen Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makina Mühendisleri Odası (MMO) raporuna göre, 2004 yılında 1 milyon 500 bin olan LPG'li araç sayısı 2007 yılı sonu itibariyle 1 milyon 804 bine ulaştı.

DENETİMLER ARTIRILDI

Raporda, yıllara ilişkin verilere bakıldığında, denetim oranlarının düşmeksizin sürdüğü ve araçların LPG'li kullanımında yasa dışı dönüşüm uygulamalarının engellenerek sektörün disipline edildiğinin görüldüğü vurgulandı.

Rapordaki verilere göre, Montaj Tespit Raporu düzenlemeye ilişkin MMO'ya yetki devri yapılan 11 Nisan 2005 tarihine kadar ruhsata tescilli araç oranı yüzde 67 iken, 2 yılda bu oran yüzde 100'e ulaştı.

Uzmanlar, standartlara uygun üretilen LPG tüpleri ve cihazların gerekli denetim ve kontrolleri yapıldıktan ''en az evlerde kullanılan diğer enerji kaynakları kadar güvenli'' olduğunu belirtiyorlar.

ÖNERİLER

Raporda, şu önerilerde de bulunuldu:

''LPG-CNG uygulamalarına yönelik her türlü yasal boşluk giderilmeli, yasal düzenlemeler uygulamalara öncülük etmeli.
Çok parçalı bir yapı oluşturan sektör tek merkezli bir çatı altında örgütlenmeli.

LPG-CNG araç dönüşümleri ve otogaz istasyonlarının çevre, can ve mal güvenliği açısından yerleşim planlarına ve standartlara uygun olarak kurulmasına yönelik yapılacak yeni yasal çalışma, standart oluşturma ve düzenlemelerde ilgili kesimler ile meslek odalarının aktif katılımı sağlanarak görüşleri alınmalı.''

Ulusal bir enerji tüketim ve temini politikasının hedeflenmesi ve burada LPG/CNG kullanımının tanımlanması amacıyla yapılması gerekenler ise şöyle sıralandı:

''Ülkemizde enerji kaynaklarını değerlendiren bir enerji planlaması yapılmalı.

LPG ve CNG'nin yakıt kalitesinin belirlenmesi ve artırılması için gerekli yasal önlemler alınarak denetime tabi tutulmalı; sanayide, endüstriyel tesislerde, konutlarda ve otomotiv sektöründe kullanılan gazın fiyatı tüketici ve kullanıcıları koruyacak şekilde belirlenmeli.

Çevreyi kirleten zararlı madde emisyonlarına karşı regülasyon uygulamaları ve kontrolleri sıklaştırılmalı.

LPG-CNG sektörüne malzeme üreten yerli üreticiler desteklenerek, teşvik edilmeli.''

Sektörün merdiven altına inmesinin önlenmesi ve disipline edilmesinin önemine de işaret edilen raporda, LPG dönüşümü yapılan atölyelerde TSE 12664-1 standardının mevcut halinin özenle hayata geçirilmesi ve yetkilendirilen kuruluşlar tarafından düzenli takibi yapılması gerektiği kaydedildi.
 
samanyoluhaber.com
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 01:40
abi otomatik 1.4 hondaa vardıı benzin yetişmioduu atiker sıralı taktırdıı babam tüpte rahat ettik:D
Çevrimdışı GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Yaşı : 34
Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi
Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11490
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 10:28
TÜPLÜ arabadan hiç hoşlanmıyorum
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot' nun Kalesi -> Peugeot Turkey Fan Club
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 10:40
aygazzzzzzzzzzzzzzz dınınım bi muzik vardı mahalle ararlarında gezerlerdı o geldı aklıma Big%20smile
Çevrimdışı Atakan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
Quik Gonzalez

Yaşı : 36
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2008
Konum: Üsküdar/koşuyol
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 213
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Atakan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 10:41
fuarda sıralı gaz sistemleri tanıtımında italyanların ürettiği modeller arasında performans arttıran sistemler vardı 900 den başlyana fiyatlar 1.300 e kadar çıkıyor kuzenin hondaya aldık çok memnun lastik şekilinde, korumalı patlama riski yok denecek kadar az  220 ykr iken şimdi 140 ykr yakıyor böyle giderse lpgsiz araç kalmıyacak aradaki farklar yüzünden
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 11:30
atakan araban lpgli senin
Çevrimdışı Atakan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
Quik Gonzalez

Yaşı : 36
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2008
Konum: Üsküdar/koşuyol
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 213
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Atakan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 11:32
değil ben memnunum yakıt olayından ama bide honca var otomatik ona düşünüyoruz
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 12:31
Arkadaşlar,
 
Atakanın bahsettiği kuzen olarak, size 2 ay önce taktırdığım Sıralı lpg sistemini anlatmaya ve amatör düzeyde topladığım bilgileri yazmaya çalışacağım, bilgilerde bir eksiklik varsa lütfen yorumlarınızı bekliyorum.
 
LPG sistemi uygulanmış araçlar herkes gibi banada sevimsiz ve asaletini kaybetmiş gibi geliyordu taki lpg fuarına gidip profesyonellerden fikir alana ve italyan mühendislerden sistemin işleyişini dinleyene kadar. Kısaca özetlemek gerekirse (tamamen şahsi fikirler ve amatör bilgilerin birleşimi olarak);
 
1-Uygulamayı yapacak olan usta motorda dokunduğu heryeri adı gibi bilmesi gerekiyor yani sistemi takacak usta çok önemli.
2-Aracınızda daha önce var olan bir motor arızası olmaması çok önemli.
3-Seçtiğiniz sıralı lpg sisteminin kalitesi de önemli.
 
Sıralı lpg eski model (karbüratörlü araçlara uygulanan) lpg sisteminden farklı olarak ;
 
a- gazın ısısı belirli bir dereceye gelmeden motora gaz vermiyor (benzinle çalışıyor)
b- her pistona ayrı zamanlarda(benzinin zamanlarıyla aynı olarak) gaz püskürtüyor.
 
Bildiğiniz üzere gaz benzinden daha ince bir yakıt ve ancak basınç altında sıvılaşabiliyor. benimde çeşitli yerlerde gördüğüm gazlı araçta ve benzinli araçlarda bulunan yanma odalarındaki yakıt atıkları çok farklı idi gaz çok daha az artık bırakarak yanıyor.
 
bu nedenle belirli bir ısıya gelmiş!!(sıvı haldeki gaz yandığı takdirde artıkların çok kötü olacağı duyumunu aldım) gazın artığı benzininkinden çok daha az, yani eskisi gibi kurumdan dolayı motoru ciddi hasarlar çıkacağını sanmıyorum.
 
yaklaşık 6000 km olmasına rağmen herhangi bir sorunla karşılaşmadığım gaz sisteminin yakıt sarfiyat verileri şöyle;
 
12 ykr/km şehirlerarası 14 ykr/km şehiriçi normal kullanımda (şehirlerarasında 180 km hıza ulaştığımda oldu ama 130 km ortalama hız gibi düşünebiliriz.)
 
Şehir içi çok hızlı kullanmadığım için gaz ve benzin performansları arasında ben bir fark göremedim ama muhakkak yüklü bir şekildeki yolculukta hissedilir çünki gaz/benzin kalorileri çok farklı.
 
Sonuç olarak sisteminizin için orjinaliyle alakası olmayan bir sistem koyuyorsunuz yani hiçbir zaman mükemmel olmayacaktır ama bence yeteri kadar iyi.
 
Montaj konusundaki dikkat edilmesi gerekler bence şunlar :
 
gaz enjektörleri emme manifoldunun girişine blok delinerek takılıyor; bu delme işlemi çok hassas bir şekilde olmalı ve blok çapağı içeri kaçmamalı piston ve yatak açısından ciddi zedelenme olabilir.(Aracımı denemiş şirketimizdeki bir mühendisimizin profesyonel görüşü: Sıralı gaz sisteminin montajı sırasında enjektörün çıkış kanallarının emme manifolduna bağlanması gerekmektedir bu işlemin yapılırken emme manifoldunun yerinden alınarak delinmesi ve bu delme esnasında ortaya çıkan çapakların temizlenerek emme manifoldunun yerine bağlanması gerekmektedir. Bize uygulanan montaj; emme manifoldunun yerinden alınmadan motor bloğunun üzerindeyken matkap ile delinmesi ile uygulanmıştır bu delme esnasında ortaya çıkan çapaklar yanma mahalline gidebilir ve yanma mahalli elemanlarını piston/sekmanlar/gömlek/sübapların çalışır iken zarar görmesine sebep olabilir. "Sistemin eski gaz sistemine göre daha verimli olduğu birey silindire giden gaz miktari aynı olduğundan motor iç stresinin azaltığı ortadadır". Bu sebepten dolayı verim yüksek gaz sarfiyatı nominaldir.)
 
sistemde bir kontrol ünitesi mevcut hangi pistona gazın hangi zamanda verileceğine karar veren ve enjektörleri ona göre açıp kapayan; unitedeki bu yazılımın birebir sizin motorunuzun benzin zamanlarıyla aynı olması gerekiyor. Bunu kopyalayacak montajcının işini bilmesi gerekiyor. Ayrıca benzinden gaza geçiş ısısı/geçeceği motor devri bu üniteye ayarlanıp atılabiliyor, bu ayarların motoru tanıyan bir montajcı tarafından yapılması gerekiyor.
 
Tank güvenliği ve patlamalar konusunda bir şey yazmak istiyorum ;günümüzde üretilen tüm tanklar belirli bir standarda uymak zorunda ve yaklaşık 5-6 adet bağımsız güvenlik önlemi ile donatılmış(basınç, ıs... vb..), tabiki arka bagajda 40-50 lt. gazla dolaşmak tehlikeli ama bu kadar güvenlik önleminden sonra bir patlama olacaksa aynı etkenler benzin deposunuda patlatacaktır.
 
aklıma gelenler ve yorumlarım buraya kadar sormak istediğiniz ve benim tecrübe ettiğim bir husus varsa bekliyorum.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 17:56
walla arabanın performansında bi kayıp yok..çok memnunuz..az yakıyo 15 ytlye 100 km falan gidioz.
Çevrimdışı NU103 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
NU 103

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2008
Konum: KoŞuYoLu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 216
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı NU103 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2008 Saat 18:15
LPG de benzine yaklasır  böle giderse....
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 hararet son mesaja git 889 10 talip206
konu icon 206 RG ORJİNAL TEYP ARIYORUM. son mesaja git 706 4 AYAZ0606
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 1644 9 mpolath
konu icon Tamotomatik Vites Kolundaki Boşluk son mesaja git 568 2 sirclaw
konu icon Motor yaptirmak / motor degistirmek. 308 benzinli son mesaja git 267 2 Nightvision
konu icon Farların Uzun Süre yanık kalması son mesaja git 216 0 Alaybeys
konu icon 2015 model 308 1,6 active park sensörü son mesaja git 120 0 ibrahim can
konu icon Enerji tasarrufu modu ve araç calismamasi son mesaja git 207 4 Ufuk109
konu icon Tecrübelerinizi Bekliyorum. son mesaja git 1676 10 sonerkyl
konu icon Şükür kavuşturana :) 3008 son mesaja git 6449 46 sonerkyl
konu icon 207/ Hoparlör son mesaja git 740 6 Ozkanxyz
konu icon 2005 model aracim lpg son mesaja git 618 6 muzzy35
konu icon Tekleme son mesaja git 665 3 sonerkyl
konu icon 307 kapı orjinal hoparlör mü pioneer mi? son mesaja git 715 3 sonerkyl
konu icon 207 Rc Tampon,Jant,Mercekli far arıyorum son mesaja git 563 3 sonerkyl
konu icon kapı dış cam fitilleri son mesaja git 597 2 chuckmak
konu icon Egzoz emisyon arizasi ve yag basınç arizasi? son mesaja git 731 2 sonerkyl
konu icon 307 cc araniyor son mesaja git 404 2 Kursat
konu icon 207 cekis dusmesi son mesaja git 582 3 sonerkyl
konu icon Boş Zamanlarda Yapılan Ufak Değişiklikler son mesaja git 1120 8 sonerkyl
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2020 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 38
12eylulhfy 13
bsc58 12
talip206 10
hasayduman 8
chuckmak 7
GökhaN 7
Ahmet34 5
ercanonal1985 4
Efsanepartnerr 4
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2020
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English