Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Lpg'li Araçlara Talep Arttı..

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=969
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 12:30
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Lpg'li Araçlara Talep Arttı..
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Lpg'li Araçlara Talep Arttı..
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 01:01
Dünya petrol fiyatlarındaki yükselişe bağlı olarak benzin ve motorine gelen zamlar, LPG’ye olan talebi de artırdı.

Türkiye'de kayıtlı 6 milyon 472 bin otomobilin 1 milyon 880 binini LPG'li araçlar oluşturuyor.

Alınan bilgiye göre, dünya petrol fiyatlarındaki yükselişe bağlı olarak benzin ve motorine gelen zamlar, LPG'ye olan talebi de artırdı. Benzinin litresinin ortalama 3,60 YTL, mazotun ise 3,20 YTL'den satılması, bir çok otomobil sahibini otogaza yöneltti.

Litre fiyatı ortalama 1,80 olan otogaz, benzin ve mazota göre ucuz olmasının yanı sıra çevre dostu olması nedeniyle de tercih ediliyor.

Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre, Türkiye'de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon 22 bin olan kayıtlı araç sayısının 6 milyon 472 bin 156'sını otomobiller oluşturuyor.

LPG'li araçların son kontrollerinin yapılması konusunda yetkilendirilen Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makina Mühendisleri Odası (MMO) raporuna göre, 2004 yılında 1 milyon 500 bin olan LPG'li araç sayısı 2007 yılı sonu itibariyle 1 milyon 804 bine ulaştı.

DENETİMLER ARTIRILDI

Raporda, yıllara ilişkin verilere bakıldığında, denetim oranlarının düşmeksizin sürdüğü ve araçların LPG'li kullanımında yasa dışı dönüşüm uygulamalarının engellenerek sektörün disipline edildiğinin görüldüğü vurgulandı.

Rapordaki verilere göre, Montaj Tespit Raporu düzenlemeye ilişkin MMO'ya yetki devri yapılan 11 Nisan 2005 tarihine kadar ruhsata tescilli araç oranı yüzde 67 iken, 2 yılda bu oran yüzde 100'e ulaştı.

Uzmanlar, standartlara uygun üretilen LPG tüpleri ve cihazların gerekli denetim ve kontrolleri yapıldıktan ''en az evlerde kullanılan diğer enerji kaynakları kadar güvenli'' olduğunu belirtiyorlar.

ÖNERİLER

Raporda, şu önerilerde de bulunuldu:

''LPG-CNG uygulamalarına yönelik her türlü yasal boşluk giderilmeli, yasal düzenlemeler uygulamalara öncülük etmeli.
Çok parçalı bir yapı oluşturan sektör tek merkezli bir çatı altında örgütlenmeli.

LPG-CNG araç dönüşümleri ve otogaz istasyonlarının çevre, can ve mal güvenliği açısından yerleşim planlarına ve standartlara uygun olarak kurulmasına yönelik yapılacak yeni yasal çalışma, standart oluşturma ve düzenlemelerde ilgili kesimler ile meslek odalarının aktif katılımı sağlanarak görüşleri alınmalı.''

Ulusal bir enerji tüketim ve temini politikasının hedeflenmesi ve burada LPG/CNG kullanımının tanımlanması amacıyla yapılması gerekenler ise şöyle sıralandı:

''Ülkemizde enerji kaynaklarını değerlendiren bir enerji planlaması yapılmalı.

LPG ve CNG'nin yakıt kalitesinin belirlenmesi ve artırılması için gerekli yasal önlemler alınarak denetime tabi tutulmalı; sanayide, endüstriyel tesislerde, konutlarda ve otomotiv sektöründe kullanılan gazın fiyatı tüketici ve kullanıcıları koruyacak şekilde belirlenmeli.

Çevreyi kirleten zararlı madde emisyonlarına karşı regülasyon uygulamaları ve kontrolleri sıklaştırılmalı.

LPG-CNG sektörüne malzeme üreten yerli üreticiler desteklenerek, teşvik edilmeli.''

Sektörün merdiven altına inmesinin önlenmesi ve disipline edilmesinin önemine de işaret edilen raporda, LPG dönüşümü yapılan atölyelerde TSE 12664-1 standardının mevcut halinin özenle hayata geçirilmesi ve yetkilendirilen kuruluşlar tarafından düzenli takibi yapılması gerektiği kaydedildi.
 
samanyoluhaber.com



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 01:40
abi otomatik 1.4 hondaa vardıı benzin yetişmioduu atiker sıralı taktırdıı babam tüpte rahat ettik:D


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 10:28
TÜPLÜ arabadan hiç hoşlanmıyorum

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 10:40
aygazzzzzzzzzzzzzzz dınınım bi muzik vardı mahalle ararlarında gezerlerdı o geldı aklıma Big%20smile


Mesajı Yazan: Atakan
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 10:41
fuarda sıralı gaz sistemleri tanıtımında italyanların ürettiği modeller arasında performans arttıran sistemler vardı 900 den başlyana fiyatlar 1.300 e kadar çıkıyor kuzenin hondaya aldık çok memnun lastik şekilinde, korumalı patlama riski yok denecek kadar az  220 ykr iken şimdi 140 ykr yakıyor böyle giderse lpgsiz araç kalmıyacak aradaki farklar yüzünden


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 11:30
atakan araban lpgli senin


Mesajı Yazan: Atakan
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 11:32
değil ben memnunum yakıt olayından ama bide honca var otomatik ona düşünüyoruz


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 12:31
Arkadaşlar,
 
Atakanın bahsettiği kuzen olarak, size 2 ay önce taktırdığım Sıralı lpg sistemini anlatmaya ve amatör düzeyde topladığım bilgileri yazmaya çalışacağım, bilgilerde bir eksiklik varsa lütfen yorumlarınızı bekliyorum.
 
LPG sistemi uygulanmış araçlar herkes gibi banada sevimsiz ve asaletini kaybetmiş gibi geliyordu taki lpg fuarına gidip profesyonellerden fikir alana ve italyan mühendislerden sistemin işleyişini dinleyene kadar. Kısaca özetlemek gerekirse (tamamen şahsi fikirler ve amatör bilgilerin birleşimi olarak);
 
1-Uygulamayı yapacak olan usta motorda dokunduğu heryeri adı gibi bilmesi gerekiyor yani sistemi takacak usta çok önemli.
2-Aracınızda daha önce var olan bir motor arızası olmaması çok önemli.
3-Seçtiğiniz sıralı lpg sisteminin kalitesi de önemli.
 
Sıralı lpg eski model (karbüratörlü araçlara uygulanan) lpg sisteminden farklı olarak ;
 
a- gazın ısısı belirli bir dereceye gelmeden motora gaz vermiyor (benzinle çalışıyor)
b- her pistona ayrı zamanlarda(benzinin zamanlarıyla aynı olarak) gaz püskürtüyor.
 
Bildiğiniz üzere gaz benzinden daha ince bir yakıt ve ancak basınç altında sıvılaşabiliyor. benimde çeşitli yerlerde gördüğüm gazlı araçta ve benzinli araçlarda bulunan yanma odalarındaki yakıt atıkları çok farklı idi gaz çok daha az artık bırakarak yanıyor.
 
bu nedenle belirli bir ısıya gelmiş!!(sıvı haldeki gaz yandığı takdirde artıkların çok kötü olacağı duyumunu aldım) gazın artığı benzininkinden çok daha az, yani eskisi gibi kurumdan dolayı motoru ciddi hasarlar çıkacağını sanmıyorum.
 
yaklaşık 6000 km olmasına rağmen herhangi bir sorunla karşılaşmadığım gaz sisteminin yakıt sarfiyat verileri şöyle;
 
12 ykr/km şehirlerarası 14 ykr/km şehiriçi normal kullanımda (şehirlerarasında 180 km hıza ulaştığımda oldu ama 130 km ortalama hız gibi düşünebiliriz.)
 
Şehir içi çok hızlı kullanmadığım için gaz ve benzin performansları arasında ben bir fark göremedim ama muhakkak yüklü bir şekildeki yolculukta hissedilir çünki gaz/benzin kalorileri çok farklı.
 
Sonuç olarak sisteminizin için orjinaliyle alakası olmayan bir sistem koyuyorsunuz yani hiçbir zaman mükemmel olmayacaktır ama bence yeteri kadar iyi.
 
Montaj konusundaki dikkat edilmesi gerekler bence şunlar :
 
gaz enjektörleri emme manifoldunun girişine blok delinerek takılıyor; bu delme işlemi çok hassas bir şekilde olmalı ve blok çapağı içeri kaçmamalı piston ve yatak açısından ciddi zedelenme olabilir.(Aracımı denemiş şirketimizdeki bir mühendisimizin profesyonel görüşü: Sıralı gaz sisteminin montajı sırasında enjektörün çıkış kanallarının emme manifolduna bağlanması gerekmektedir bu işlemin yapılırken emme manifoldunun yerinden alınarak delinmesi ve bu delme esnasında ortaya çıkan çapakların temizlenerek emme manifoldunun yerine bağlanması gerekmektedir. Bize uygulanan montaj; emme manifoldunun yerinden alınmadan motor bloğunun üzerindeyken matkap ile delinmesi ile uygulanmıştır bu delme esnasında ortaya çıkan çapaklar yanma mahalline gidebilir ve yanma mahalli elemanlarını piston/sekmanlar/gömlek/sübapların çalışır iken zarar görmesine sebep olabilir. "Sistemin eski gaz sistemine göre daha verimli olduğu birey silindire giden gaz miktari aynı olduğundan motor iç stresinin azaltığı ortadadır". Bu sebepten dolayı verim yüksek gaz sarfiyatı nominaldir.)
 
sistemde bir kontrol ünitesi mevcut hangi pistona gazın hangi zamanda verileceğine karar veren ve enjektörleri ona göre açıp kapayan; unitedeki bu yazılımın birebir sizin motorunuzun benzin zamanlarıyla aynı olması gerekiyor. Bunu kopyalayacak montajcının işini bilmesi gerekiyor. Ayrıca benzinden gaza geçiş ısısı/geçeceği motor devri bu üniteye ayarlanıp atılabiliyor, bu ayarların motoru tanıyan bir montajcı tarafından yapılması gerekiyor.
 
Tank güvenliği ve patlamalar konusunda bir şey yazmak istiyorum ;günümüzde üretilen tüm tanklar belirli bir standarda uymak zorunda ve yaklaşık 5-6 adet bağımsız güvenlik önlemi ile donatılmış(basınç, ıs... vb..), tabiki arka bagajda 40-50 lt. gazla dolaşmak tehlikeli ama bu kadar güvenlik önleminden sonra bir patlama olacaksa aynı etkenler benzin deposunuda patlatacaktır.
 
aklıma gelenler ve yorumlarım buraya kadar sormak istediğiniz ve benim tecrübe ettiğim bir husus varsa bekliyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 17:56
walla arabanın performansında bi kayıp yok..çok memnunuz..az yakıyo 15 ytlye 100 km falan gidioz.


Mesajı Yazan: NU103
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2008 Saat 18:15
LPG de benzine yaklasır  böle giderse....



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net