Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomobil Logolarının İlginç Hikayeleri
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomobil Logolarının İlginç Hikayeleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Otomobil Logolarının İlginç Hikayeleri
    Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2010 Saat 17:48
Otomobil firmalarının logolarının oldukça ilginç hikayeleri var. Örneğin, İtalya'nın gururu Alfa Romeo'nun, başlangıçta Fransız otomobili olduğunu biliyor muydunuz?
Fransız otomobil firması Darracq'ı İtalya pazarına sokmak isteyen Cavaliere Ugo Stella, ortaklık başarısızlıkla sonuçlanınca firmayı İtalya'ya taşıyıp, adını da "Lombard Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi" (İtalyanca; Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, kısaca ALFA) olarak değiştirdi.




1913 yılında Lionel Martin ve Robert Bamford, ileride Aston Martin'e dönüşecek olan şirketi kurdular. Kuruculardan Lionel Martin'in, Aston Clinton ile kazandıkları tırmanma yarışı sonrası otomobillerini Aston Martin olarak adlandırdılar.


Alman mühendis Augus Horch, otomobil firması A. Horch & Cie'yi kurduktan 10 yıl sonra kendi firmasından atılır. Bunun üzerine Horch, 2. otomobil firmasını kurup, adını da Horch olarak belirler.


Eski ortaklarının Horch'a yeni bir isim bulması için dava açtıklarında, "dinle" anlamındaki Horch'u, "dinle" kelimesinin latincesi olan Audi ile değiştirir. 1932 yılında 4 otomobil üreticisi, Audi, Horch, DKW ve Wanderer birleşip Auto Union'u kurarlar. 1985 yılındaysa, Auto Union, bugün bildiğimiz Audi'ye dönüşür



1913 yılında Karl Friedrich Rapp ve Gustav Otto, 2 ayrı uçak fabrikası kurarlar. Bir süre sonra bu iki fabrika Bayerische Motoren Werke yani BMW ismi altında birleşirler.



BMW logosu, bir uçak pervanesinden esinlenerek geliştirildi. Logodaki mavi ve beyaz renkleri ise, Bavyera bayrağının renkleridir.



Buick Motor Şirketi, 1903 yılında David Dunbar Buick adlı İskoç-Amerikan mucit tarafından kuruldu. 15 yaşında lise eğitimini bırakıp iş hayatına başlayan Buick, kendi firmasını kurdu.

1906 yılında ortağı William "Billy" Durant tarafından kendi şirketinden kovulan Buick, hisselerini 100.000 dolar karşılığında sattı. Sonraki yıllarda Buick çok az para karşılığı bulduğu işlerde çalıştı. Öldüğündeyse, hiç parası yoktu...



Henry Ford, kurduğu 2. otomobil şirketi olan Henry Ford Company'den ayrıldıktan sonra, şirketin kapanmasına karşı çıkan Henry M. Leland adlı mühendis, Cadillac markasının doğmasına sebep oldu.


1899 yılında kurulan Fabbrica Italiana Automobili Torino adlı şirket, yakından tanıdığımız FIAT'ın köklerini oluşturur. Şirketi kuran yatırımcılardan biri olan Giovanni Agnelli, 400 dolar karşılığında şirketin hisselerini alır. Şu anda bu hisseler milyar dolar edecek düzeydedir ve şirket yönetiminde her zaman bir Agnelli bulunmaktadır.


Herkes Ford'un, Henry Ford tarafından kurulduğunu bilir. Bilinmeyen ise, bu şirketin, Henry Ford'un kurduğu 3. otomobil şirketi olduğudur. Ford, önce The Detroit Automobile Company'i kurar ve 2 yıl içinde iflas eder. Ardından Henry Ford Company kurulur, ancak 1 yıl sonra Henry Ford bu şirketi bırakır. (Böylece Cadillac markası doğar) 1902 yılında Ford'un 3. otomobil firması olan Ford Malcomson Ltd. kurulur. Şirketin tanınmış mavi logosu ilk kez 1927 yılında geliştirilmiştir.


Mazda, 1920 yılında Toyo Cork Kogyo Co. adıyla Hiroşima, Japonya'da kuruldu. O dönemde şişe mantarı sıkıntısı olduğu için şirket, şişe mantarı yerine kullanılabilecek bir alternatif geliştirip satmaya başladı. Kısa süre sonra mantar sıkıntısı sona erince, şirket iflas sürecine girdi. 1927'de Jujiro Matsuda yönetimi devraldı ve şirket otomobil üretmeye başladı...


Daimler-Motored-Gesellschaft ve Benz & Cie şirketlerinin 1926 yılındaki birleşmesi, Daimler - Benz'in doğmasına yol açtı. "Mercedes" ismi 1900'de ortaya çıktı. Avrupalı yarış tutkunu Emil Jellinek, Daimler'den hızlı bir otomobil ve Maybach tarafından tasarlanmış özel bir motor istedi. Bu otomobil 10 yaşındaki kızının takma adı olan "Mercedes" olarak anılmaya başlandı.



Mitsubishi ismi, "mitsu" ve "hishi" kelimelerinin birleşmesinden oluşur ve 3 elmas anlanıma gelir. Mitsubishi logosu da, Iwasaki ailesi ve Tosa klanının sembollerinden oluşur.



1812 yılında kurulan Peugeot firması, makine ekipmanları, saat yayları, mutfak gereçleri, ütüler, şemsiyeler ve 1885 yılından itibaren de bisiklet üretiyordu. Şirketin otomobil sektörüne girişi de, bisiklet üretimi sayesinde oldu. 1889 yılında şirketin ilk buhar güçlü otomobili, bir yıl sonraysa benzinli otomobili üretildi. Bir Peugeot sürmemiş olsanızda, Peugeot'nun keşiflerinden birini kullanmış olmanız muhtemel: Biber değirmeni. 1842'de keşfedilen değirmen o kadar işlevseldi ki, günümüze gelene dek hiç değişmedi.



Louis Renault, ailesinin evinin arka bahçesinde ilk otomobilini yaptığında 21 yaşındaydı. Ardından gelen siparişlerle otomobil firmasını 1898 yılında kurdu: "Societe Renault Freres"

Renault, 1. Dünya Savaşı sırasında FT-17 adında hafif tanklar üretti. Bu tanklar çok popüler hale geldi ve 1919'da şirketin logosuna da girdi.



Saab firması, İsveç Hava Kuvvetleri'ne hizmet etmek için 1937 yılında kuruldu. İkinci Dünya Savaşı'nın sona ermesiyle, şirket otomobil üretmeye başaladı. Şirketin ilk otomobili Saab 92 olarak isimlendirildi, çünkü şirketin 92. tasarımıydı. Daha önce yapılmış olan 91 tasarımın tamamı da uçaklardı.



Adolf Hitler, bir otomobil yapmasını istediği Ferdinand Porsche'den 3 beklentisi vardı: 100 km/s azami sürat, düşük yakıt tüketimi ve otomobile 2 erişkinle 3 çocuğun sığabilmesi. Bu isteklerin sonucunda Volkswagen Beetle doğmuş oldu. 2. Dünya Savaşı'nın ardından İngilizler şirkete el koydu ve Volkswagen'i önce Ford'a, ardından Fransız Hükümetine, diğer İngiliz otomobil üreticilerine ve son olarak Fiat şirketine önerdi. Hiçbiri bu teklifi kabul etmedi, böylece şirket tekrar Alman hükümetine kaldı. Teklifi reddedenlerin, burun kıvırdıkları Beetle modelinin 21 milyondan fazla satış yapmasıyla oldukça üzülmüş olduklarını tahmin etmek zor değil...

Alıntıdır
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
Doktor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
DOKTOR

Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2009
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Doktor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2010 Saat 18:00
Merak ettiğim bir konuydu. İlginç bağlantılar varmış. paylaştığınız için teşekkürler.
Doktorlar da modifiye sever... :)
Yukarı Dön
SahinGün Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Ocak 2010
Konum: balıkesir-konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 347
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı SahinGün Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2010 Saat 18:17
Hiç sıkılmadan okudum gayet güzel paylaşım için teşekkürler..
Şahin Gündoğan QuiK_
Yukarı Dön
EminÖNAL Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge
P.T. MODERATÖR

Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2009
Konum: Bakırköy/İST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1551
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EminÖNAL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2010 Saat 20:45
Peugeot'un yeni logosunuda unutmayalım.(Daha önce konusu açılmıştı zaten)
 
 
 
 
2010

Yeni logo, bundan böyle markanın tüm yeni modellerinde, basın mensupları ve müşterilerle olan iletişiminde ve bayi teşkilatında, kısacası Peugeot adının yer aldığı her yerde kullanılacak. Dünya genelinde 160 ülkede toplam 10.000 satış ve servis noktası bulunan Peugeot’da yeni logo kullanımının tamamen yerleşmesi ise 2012 yılının sonunu bulacak. Markanın kurumsal kimliği olarak belirlenen bir jingle’ın tüm reklam çalışmalarının sonunda yer alacak olması da, marka bütünlüğü sağlaması adına, yeni kimliğin önemli bir adımı olarak dikkat çekecek.
A3

Yukarı Dön
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2010 Saat 22:31
fikrimce en güzel peugeot logosu 1960 da olandan
Yukarı Dön
EminÖNAL Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge
P.T. MODERATÖR

Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2009
Konum: Bakırköy/İST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1551
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EminÖNAL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2010 Saat 22:46
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

fikrimce en güzel peugeot logosu 1960 da olandan
Yani forumun logosu :)
A3

Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 5533 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 6540 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 1615 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 1763 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 276 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 2456 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 2072 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13607 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3502 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22149 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 2989 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5527 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 2865 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 9576 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17718 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 13637 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 4768 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2986 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25315 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 3033 0 tarhansmt
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
heavyburak26 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Fero13 1
206cc57 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English