Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Hayat kurtaran teknikler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Hayat kurtaran teknikler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Hayat kurtaran teknikler
    Gönderim Zamanı: 24 Mart 2008 Saat 17:52
Hayat kurtaran teknik

Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor.

Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor.

Cam kırılması

Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor:

"Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin. Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın. Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Sonra krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun. Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin."

Lastik patladığında

Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini bildiriyor. Ön lastiklerden biri patladığı zaman, aracın, lastiğin patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor.

Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor. Mütevazı bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar, bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürdüğünü, bu su bombardımanının da, bujilerin ve distribütörün ıslanmasına sebep olarak aracın stop etmesine yol açtığını belirtiyor.

Araçlarda yangın

Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor. Bir süre sonra da aracın infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar, "Araçta duman tespit edildiği an araç durdurulmalı. Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı. Motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli. Yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa, battaniye veya oto kılıfından yararlanılmalı. Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp büyümesini önleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.

Kayma esnasında

Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor:

"Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın. Unutmayın, dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez. Eğer kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama, sakın ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın."
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Mart 2008 Saat 11:23
Öncelikle herhangi bir durumda sakın ve soguk kanlı olunmalı tabi :)
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 307 Benzin Göstergesi Tamiri Ankara Usta Tavsiyesi son mesaja git 92 0 Afk
konu icon 307 SW Cam Tavan Perdesi Tamiri Usta son mesaja git 84 0 Afk
konu icon 307 CC 2,0 motor rektifiye son mesaja git 255 0 tolgatumer
konu icon Araç gitmiyor ve motor suyu tahin gibi oldu odu son mesaja git 319 1 Erenaks
konu icon sabah gec calısma sorunu son mesaja git 713 2 talip206
konu icon Arka park lambaları renkleri son mesaja git 338 0 Kemer45
konu icon Ses Sistemi Arızası son mesaja git 27128 14 Murat 18
konu icon Acil Yardım Partner 2005 1.9 antifriz değişimi son mesaja git 3630 2 gkhn08
konu icon TORSİYON SIKINTISI ÇEKENLER BURAYA son mesaja git 11441 19 UmutS.
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 45990 40 dataegemen
konu icon Araba Isınınca ABS Lambası Yanıyor son mesaja git 5385 17 Rehel
konu icon soket son mesaja git 1193 5 raskolserna
konu icon Arada bir stop ediyor. son mesaja git 1189 2 Babafarabi
konu icon Partner aracımın aküsü bittikten sonraki değişme son mesaja git 550 1 sdaty35
konu icon 1.6 vti motor yağ yakma sorunu son mesaja git 1853 2 mehnasa
konu icon Debriyaj da Direksiyon Sertleşmesi son mesaja git 262 0 sdaty35
konu icon Peugeot 308 1.6 Vti Otomatik Egzoz Emisyon Hatası son mesaja git 522 0 Esat67
konu icon Peugeot 308 Hdi 2011 Model Orjinal Teyp son mesaja git 1405 1 Mahmut65
konu icon Araç içine koku gelmesi son mesaja git 1478 3 Gökhan 1717
konu icon Coilover montajı hakkında son mesaja git 722 2 TugbayDundar
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2023 OCAK EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Berkay Erdinç 7
sahinsenturk 5
talip206 4
raskolserna 4
dataegemen 3
TugbayDundar 3
sdaty35 3
arslanTM 2
traxformania 2
ramazanbodurr 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2023
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English