![]() |
|
Her şeyi ile çok farklı Peugeot RCZ |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2009 Saat 08:34 |
|
Her şeyi ile çok farklı
Peugeot'un aylardır fotoğraflarını dağıttığı RCZ nihayet resmen tanıtıldı. Daha önce testler sırasında çekilen casus fotoğrafları ile ile bazı detayları ortaya çıksa da RCZ'nin gerçek fotoğrafları Peugeot tarafından yayınlandı. RCZ Peugeot'un model adında harfler ilk kez yanlarında rakam olmadan kullanıldığı ile model. Tasarımının zaten neredeyse tamamen ortaya çıktığı RCZ'de bombeli tavan tasarımı korunmuş. Bu tavan istenilirse karbon fiber olarak sipariş edilebiliyor. Ön görünümü son zamanlarda klasikleşen Peugeot tasarımından çok uzak değil. Sadece modelin ruhuna uygun olarak biraz daha sivri. RCZ Coupe tasarımı vurgulamak için daha yatay çizgilere sahip. Şişkin çamurluklar RCZ'yi kendisine rakip seçtiği TT'ye yaklaştırmış. Yan tasarımda asimetrik cam tasarımı dikkat çekiyor. Kapıların alt kısmında yer alan çıkıntılar çamurluklarla uyum sağlıyor ve tasarım akıcılığını destekliyor. Zaten bir coupe tasarlanırken en çok dikkat edilmesi gereken nokta da bu; Akıcı bir tasarım... RCZ'nin arkası ise kendisine has özellikler taşıyor. Küçük bagaj kapağı üzerinde LED'li üçüncü fren lambasını taşıyor. Stop grubu ise çamurluklara yerleştirilmiş. Arka tampon üzerinde yer alan dalgalanma ve en alt kısmında yer alan difüzör benzeri tasarım otomobilin sportif ruhunu bir kez daha gözler önüne seriyor. 2+2 kişilik oturma düzenine sahip olan RCZ, iç mekanı elit bir görünüme sahip. Bu sınıfta en çok aranan özellik olan karmaşadan uzak orta konsol aynı zamanda zengin bir duruşa sahip. Fransız üretici Peugeot, RCZ'de tanıdık motorlara yer vermiş. BMW ile birlikte geliştirilen ve 207'de de rastladığımız 1.6 THP motorun farklı güçlere sahip iki versiyonuna birde 2.0 litrelik dizel motor eşlik ediyor. Turbo sayesinde 1.6 litreden oldukça yüksek güçlere sahip olan 1.6 litrelik motor serinin hem alt sınırını hem de üst sınırını çiziyor. 156 beygir gücünde ve 240 Nm torka sahip olan baz motor altı ileri kademeli manuel veya gene altı ileri kademeli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor. Motor gamının ortasında yer alan 2.0 litrelik dizel motor 163 beygir güç ve 340 Nm tork üretiyor. Maksimum torkunu 2000 gibi düşük bir devirde veren bu motor atmosfere kilometrede 139 gram karbondioksit salıyor. Serinin en güçlü versiyonu olan ve gene 1.6 litrelik turbo motor 200 beygir güce sahip. Normal kullanımda 255 Nm tork üreten motor gerektiği zaman bu değer 20 Nm daha yükseliyor. Bu motor RCZ'yi 7.6 saniyede 100 km/s hıza çıkartabiliyor. RCZ'nin önde McPherson arkada ise torsiyon çubuklarından oluşan bir süspansiyon sistemine sahip. Güvenlik ekipmanları, ESP, DSC ve büyük fren disklerini içeriyor. Peugeot RCZ'nin, Peugeot 3D Multimedya sistemine, JBL markalı ses sistemine, Peugeot Connect USb bağlantısına sahip olacağı açıklandı. 2010 bahar aylarında satışa çıkması beklenen RCZ'nin Audi TT karşısında nasıl bir başarı göstereceği ve Audi'nin bu küçük Fransız Coupesine nasıl bir cevap vereceğini ise bekleyip göreceğiz. |
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
peugeot da son delik ama güzel olmus
![]() |
||
![]() |
||
BurçUMUL ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2009 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 295 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadan porsche ye önden audi TT ye benzemiş
|
||
Forever young by my gti
|
||
![]() |
||
ErkanKurnaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2009 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 453 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ErkanKurnaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
walla süper olmuş
![]() |
||
Erkan KURNAZ
1982/ERZURUM 0 RH + NİLÜFER/BURSA |
||
![]() |
||
Doktor ![]() 2. Vites ![]() ![]() DOKTOR Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2009 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Aynen
![]() |
||
Doktorlar da modifiye sever... :)
|
||
![]() |
||
Rfk ![]() 1. Vites ![]() ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bence satar bu araç
|
||
Aşıksan vur saza,şöförsen bas gaza :)
|
||
![]() |
||
Murat ![]() 1. Vites ![]() ![]() 08 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
TT nin aynısı olmuş.
|
||
![]() |
||
AydinBeyol ![]() P.T. TEAM ![]() ![]() GALERİ SORUMLUSU Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3163 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı AydinBeyol
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
10 numara olmuş gerçekten
|
||
![]() |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |