http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/1676/100512/sayfa/1/peugeot-308-rc-z-peugeot-rcz"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/1676/100510/sayfa/3/peugeot-308-rc-z-peugeot-rcz"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/1676/100507/sayfa/6/peugeot-308-rc-z-peugeot-rcz"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/1676/100500/sayfa/13/peugeot-308-rc-z-peugeot-rcz"> |
http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/1676/100512/sayfa/1/peugeot-308-rc-z-peugeot-rcz - Peugeot RCZ Foto Galeri - ( 39 fotoğraf ) |
Peugeot'un
aylardır fotoğraflarını dağıttığı RCZ nihayet resmen tanıtıldı. Daha
önce testler sırasında çekilen casus fotoğrafları ile ile bazı
detayları ortaya çıksa da RCZ'nin gerçek fotoğrafları Peugeot
tarafından yayınlandı.
RCZ Peugeot'un model adında harfler ilk
kez yanlarında rakam olmadan kullanıldığı ile model. Tasarımının zaten
neredeyse tamamen ortaya çıktığı RCZ'de bombeli tavan tasarımı
korunmuş. Bu tavan istenilirse karbon fiber olarak sipariş
edilebiliyor.
Ön görünümü son zamanlarda klasikleşen Peugeot tasarımından çok uzak değil. Sadece modelin
ruhuna uygun olarak biraz daha sivri. RCZ Coupe tasarımı vurgulamak
için daha yatay çizgilere sahip. Şişkin çamurluklar RCZ'yi kendisine
rakip seçtiği TT'ye yaklaştırmış.
Yan tasarımda asimetrik cam
tasarımı dikkat çekiyor. Kapıların alt kısmında yer alan çıkıntılar
çamurluklarla uyum sağlıyor ve tasarım akıcılığını destekliyor. Zaten
bir coupe tasarlanırken en çok dikkat edilmesi gereken nokta da bu;
Akıcı bir tasarım...
RCZ'nin arkası ise kendisine has özellikler
taşıyor. Küçük bagaj kapağı üzerinde LED'li üçüncü fren lambasını
taşıyor. Stop grubu ise çamurluklara yerleştirilmiş. Arka tampon
üzerinde yer alan dalgalanma ve en alt kısmında yer alan difüzör
benzeri tasarım otomobilin sportif ruhunu bir kez daha gözler önüne
seriyor.
2+2 kişilik oturma düzenine sahip olan RCZ, iç mekanı
elit bir görünüme sahip. Bu sınıfta en çok aranan özellik olan
karmaşadan uzak orta konsol aynı zamanda zengin bir duruşa sahip.
Fransız
üretici Peugeot, RCZ'de tanıdık motorlara yer vermiş. BMW ile birlikte
geliştirilen ve 207'de de rastladığımız 1.6 THP motorun farklı güçlere
sahip iki versiyonuna birde 2.0 litrelik dizel motor eşlik ediyor.
Turbo
sayesinde 1.6 litreden oldukça yüksek güçlere sahip olan 1.6 litrelik
motor serinin hem alt sınırını hem de üst sınırını çiziyor. 156 beygir
gücünde ve 240 Nm torka sahip olan baz motor altı ileri kademeli manuel
veya gene altı ileri kademeli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.
Motor
gamının ortasında yer alan 2.0 litrelik dizel motor 163 beygir güç ve
340 Nm tork üretiyor. Maksimum torkunu 2000 gibi düşük bir devirde
veren bu motor atmosfere kilometrede 139 gram karbondioksit salıyor.
Serinin
en güçlü versiyonu olan ve gene 1.6 litrelik turbo motor 200 beygir
güce sahip. Normal kullanımda 255 Nm tork üreten motor gerektiği zaman
bu değer 20 Nm daha yükseliyor. Bu motor RCZ'yi 7.6 saniyede 100 km/s
hıza çıkartabiliyor.
RCZ'nin önde McPherson arkada ise torsiyon
çubuklarından oluşan bir süspansiyon sistemine sahip. Güvenlik
ekipmanları, ESP, DSC ve büyük fren disklerini içeriyor.
Peugeot
RCZ'nin, Peugeot 3D Multimedya sistemine, JBL markalı ses sistemine,
Peugeot Connect USb bağlantısına sahip olacağı açıklandı.
2010
bahar aylarında satışa çıkması beklenen RCZ'nin Audi TT karşısında
nasıl bir başarı göstereceği ve Audi'nin bu küçük Fransız Coupesine
nasıl bir cevap vereceğini ise bekleyip göreceğiz.