|   | 
 | 
| DİZEL MOTORA AİT BAZI BİLGİLER | 
| Yanıt Yaz   | 
| Yazar | |
| Guests   MISAFIR     |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Konu: DİZEL MOTORA AİT BAZI BİLGİLER Gönderim Zamanı: 20 Mart 2009 Saat 16:24 | 
| 
   Dizel
motorlarda silindire sadec hava doldurulur ve yanma sıkıştırılmış
havanın üzerine enjektörden yakıt püskürtülmesiyle sağlanır.  Dizel motorların yakıt sisteminde günlük yaplacak işlerden biri mazot-su ayırıcısı veya filtre ya da yakıt deposundan yakıt sisteminin suyunun alınmasıdır. Dizel motorlarda yanma enjektörden yakıt püskürtmekle olur. Enjektörler kendilerine enjeksyon pompasından gelen mazotu silindirlerdeki sıkıştırılmış havanın içine püskürterek yanmayı sağlarlar. Enjeksyon pompası, besleme pompası ile depodan gelen yakıtı basınçlı olarak enjektörlere yollar. Dizel motorun çalışmamasının bir nedeni, hava yapmış olmasıdır. Hava yapmanın nedenleri: -yakıtın bitmesi, -boru ve rekorların gevşemesi, -yakıt borularının sökülmesi, -filtrenin temizlenmesi veya değişmesidir. Dizel motorlarda egzost dumanı siyah çıkıyorsa yakıt pompasına, enjektöre ve hava filtresine bakılır. Ayrıca dizel motorlarda marş yapıldığında marş motoru dönüyor ancak motor çalışmıyorsa yakıt filtresi de takılı olabilir. Özellikle soğuk havalarda dizel motoru kolay çalıştırabilmek için kızdırma bujileri kulanılır | |
|  | |
| oguzhan29   3. Vites     Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010 Konum: GÜMÜŞHANE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2352 |  Mesaj Seçenekleri Yanıt Yaz Alıntı oguzhan29 Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2010 Saat 23:02 | 
| 
   güzel paylaşım teşekkürler
    | |
| 
     PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
     | |
|  | |
| furkan   1. Vites     08 - Mart - 1984 Kayıt Tarihi: 25 Ekim 2010 Konum: izmir buca Durum: Aktif Değil Mesajlar: 396 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 01 Kasım 2010 Saat 07:18 | 
| 
   teşekkürederiz
    | |
|  | |
| BAYHAKO   1. Vites     Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 05 Kasım 2010 Saat 18:55 | 
| 
   güzel paylaşım olmuş teşekürler
    | |
| 
     PEUGEOT BİPPER outdoor plus
     | |
|  | |
| frt   1. Vites     Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 05 Kasım 2010 Saat 18:58 | 
| 
   Dizel motorun en güzel yanı chip :)
    | |
| 
     Diğer fotoğraflar için Google'da " 52 FR 383 " olarak aratabilirsiniz.
     | |
|  | |
| tugrahan   2. Vites     09 - Ağustos - 1978 Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2010 Konum: NEVŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 343 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 06 Kasım 2010 Saat 00:25 | 
| 
   güzel paylaşım ama sadece ek bilgi olsun diye söylüyorum 1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuştur fizik kurallarına göre sıkışan hava ısınır dizel motorların çalışma prensibi bu fizik kuralına dayanır pistonlara çekilen temiz ve oksijen karışımlı hava pistonun tekrar basınçlı bir şekilde yukarı sıkıştırması ile 500 dereceye varan bir ısı ortaya çıkar bu sıcak hava karışımının üzerine dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek (enjektör) toz halinde sıcak havanın içine püskürtülür teşekkürler | |
| 
     PEUGEOT  306 XR 1.8 16v brc my-11 lpg kit | |
|  | |
| Guests   MISAFIR     |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 06 Kasım 2010 Saat 08:35 | 
| 
   ellerine sağlık kardeş
    | |
|  | |
| ali öncü   1. Vites     Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1155 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 06 Kasım 2010 Saat 10:45 | 
| 
   güzel bilgiler teşekkürler
    | |
|  | |
| hakiank   1. Vites     Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 14 Kasım 2010 Saat 21:49 | 
| merhaba dostum sitenize yeni üye oldum. 2010 206+ 1.4 HDİ nin oksijen sensörünün algıladığı oksijen seviyesini olduğundan daha düşük göstermek için ne yapabilirim. ECU üzerinden denedim ama müdahale edemedim. konu ile ilgili bilgin varsa veya yardımı olabilecek birini tanıyor ve yönlendirirsen sevinirim. şimdiden teşekkürler | |
| 
     206+ hydrogen 115HP / 240NM
     | |
|  | |
| Guests   MISAFIR     |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 14 Kasım 2010 Saat 22:51 | 
| 
   güzel bilgiler eline sağlık 
    | |
|  | |
| Eyüp Duygun   1. Vites     SPONSOR FİRMA Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2010 Konum: Göztepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 237 |  Mesaj Seçenekleri Yanıt Yaz Alıntı Eyüp Duygun Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 19 Kasım 2010 Saat 02:10 | 
| 
   Dieselin gunumuzde aldıgı yol inanılmaz.Commonrail teknolojisi ile artık neredeyse benzınlı aracdan daha cok tercıh edılıyor.eski audi dizelleri hatırlarız bırcogumuz seslerını gıdıslerını ama sımdıkı zaman dizelleri cokcok ıyı.Güzel paylasım..ve artık sımdı  beyinler oldugu ıcın her turlu zor kosulda yuk altında cokdaha mantıklı calısmakdadırlar..
    | |
|  | |
| Yanıt Yaz   | |
| Forum Atla | Forum İzinleri   Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma | 
| Bizi Takip Edin    
 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||