Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 hararet ibresi hk
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 hararet ibresi hk

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı miraj Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2023
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı miraj Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 hararet ibresi hk
    Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2023 Saat 15:32
Forumdaşlar mrb daha önce kullandığım diğer marka arabalarda hararet 90 a gelir sabit kalırdı fakat bu arabamda 93 95 aralığında fan açıyor yolda giderken 80 lere iniyor dur kalk vs yine çıkıyor ve sabit kalmıyor.Bunun nedeni nedir yani sabit kalması için yada 90 larda fan açması için ne yapabilirim.Bu arada iki fan var sanırım ilki açılıyor onda sıkıntı yok
Çevrimdışı 1e1b Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Peugeot 206 1.4 HDİ
Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2023
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 1e1b Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2023 Saat 22:37
Merhaba usta, sıcak havalarda ve yoğun dur kalklarda özellikle İstanbul şehir içi trafikte 90' i biraz geçebilir bazen, normaldir. Sonrasında hemen iner ama. 95' i geçiyorsa ve azalmıyorsa problem olabilir olarak araştırılabilir. Haricinde sorun yoktur. 10 yıldır kullanıyorum hararetle ilgili hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Dediğim gibi bazen 90' i biraz geçebiliyor 206'lar.
Çevrimiçi Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2023 Saat 00:19
206 araçlar ve çoğu psa grubu araçlarda 89 derece termostat bulundurur.
Soğutma sıvısı sıcaklığı 97 derece oldugunda 1. Kademe fan devreye girer soğutma sıvısı 93 dereceye indiğinde fan durur.sağlıklı bir soğutma sisteminiz var ise aracınız bu sıcaklıklarda çalışır.ibreye yeterince dikkat ederseniz 206 araçlarda fanın çalıştığı zamanı ve durduğu zamanı çok anlayabilirsiniz.çünkü sıcaklığı ibrede anlık olarak birebir görebilirsiniz.
Örneğin vag grubu ve farklı marka birçok araçta sıcaklık 86 derecelerde 105 derecede olsada siz ibreyi hep 90 a sabit şekilde görürsünüz.
Yine örnek vermek gerekirse kullandığım araç vw golf ve 98 99 derecede fan açıyor.ben aracın ecuna bağlanıp görüyorum fakat ibre hep 90da sabit.
Yine kısa süre önce audi a4 termostatı değiştirdim.termostat derecesi 105 idi.ama araç ecuda 105 derecelerde iken ibrede hep 90 dereceye sabitti.aracı üreten mühendis araçta ters giden bişey olurda ısı çok artarsa bu rakamı bilmiyrm farazi olarak söylüyorum.örneğin 115 dereceden sonra bir terslik var ise sizi uyarmak adına hararet ibresi artık 90 ı geçmeye başlıyor hala devam ederseniz artık stop uyarısı vermeye başlıyor.
Fakat 206 araçlarda siz ibreyi kaç derece görüyor iseniz ecudaki değerde odur.yani anlık olarak 5 derecelik artış veya düşüşleri birebir görebilirsiniz.
Şimdi örneğin farklı marka araç kullanmış ve ısıyı sürekli 90 da gören kullanıcılar 206 sahibi olduklarında araç sıcaklığının 90 derecenın üzerine çıktığını görünce araçta problem oldugunu sanıp tamircilere giderler.bazı uyanıklarda bir sorun olmadıgını bildiği halde şurda sorun var burada sorun var der ve insanları aslında dolandırır.aracı bırakırsınız.göstergeyi söküp hararet ibresini 5 derece alttan takar ve size şu değişti şunu yaptık vs deyip dünyanın parasını alırlar.hatta kimisi boşuna herşeyi söker sağlam parçaları çöp eder sizden dünyanın parasını alır ve iş sonunda bunlarda kronik pejo sıcak sever yapacak bişey yok böyle kullanacaksın der gönderir.
Aracınız 97 ve 93 derece arasında çalışıyor ise hiçbir sorun yok.daha düşük sıcaklıklarda çalışıyor ise kuvvetle ihtimal kadran daha önce bir işlem görmüş ve takan kişi doğru yere takmamıştır ibreyi.yine çok sıcak derecelerde çalışıyor isede aynı sorun olabilir.
Bunun için herhangi bir tamirciye yada beyinciye gidip araç ecusuna bağlanıp gerçek ısıyı oradan görebilirsiniz 97 98 dereclerde fanın açtığını göreceksiniz.aynı zamanda buna bağlıda ibrenizin doğruluğunu kontrol etmiş olursunuz.
Çevrimdışı ErcanÖzcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2022
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ErcanÖzcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2023 Saat 20:53
Bende şöyle bir sorun vardı. Sıkışık trafikte 98 e çıkıp fan açıyordu. Uzun yolda falan 70 e kadar düşüyordu. Termostatı değiştirdik. Ne olursa olsun 90 sabit 92 falan oluyor fan açıyor tekrar 90 a sabitleniyor. Termostat açık kalıyor olabilir.
Çevrimiçi Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2023 Saat 13:59
Orjinalini yazan: ErcanÖzcan ErcanÖzcan Yazdı:

Bende şöyle bir sorun vardı. Sıkışık trafikte 98 e çıkıp fan açıyordu. Uzun yolda falan 70 e kadar düşüyordu. Termostatı değiştirdik. Ne olursa olsun 90 sabit 92 falan oluyor fan açıyor tekrar 90 a sabitleniyor. Termostat açık kalıyor olabilir.

206 larda 90dan sonraki çizgi 100C dereceyi temsil eder.
Termostat açık kalırsa düz yolda sabit hızlarda aracın harareti 70 80 lere düşer.fana ihtiyaç duymadan karşıdan rüzgar aldıgından radyatördeki soğuk su bloğa gittiğinden blok içerisindeki su ısısını koruyamaz.buda kış aylarında kaloriferin ısıtmamasına,ısının düşük olduğundan fazla yakıta ve motorun daha fazla aşınmasına sebebiyet verir.
Bazen kaliteli markalar tercih edilsede termostatın tam açmadığı yada tam kapanmadığı durumlar olabilir.
Aracınız rölantide bekliyor iken termostat açık kalsada belirli bir süre sonra radyatördeki su soğuyamadığından,soğutma için araç fana ihtiyaç duyar.fanda 97 98 derecede devreye girdiğinden dolayı sizde ibreden bu sıcaklıkları görürsünüz.yani kısaca rölantide fan açana kadar çalıştığında 92 de kalamaz kalıyor ise ibrede,hararet müşüründe vb parçalar ısıyı doğru göstermiyor olabilir.


Düzenleyen Berkay Erdinç - 16 Mayıs 2023 Saat 14:04
Çevrimdışı ErcanÖzcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2022
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ErcanÖzcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Mayıs 2023 Saat 20:01
92 de kalmıyor dediğiniz gibi 98 e çıkıp fan açıyor ve sıcaklık düşüyor. 
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 20477 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 10331 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1452 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 7721 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 1086 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 3227 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1414 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 2328 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 18404 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 7306 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 696 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 635 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 667 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 669 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 7553 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 5357 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16688 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5891 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2206 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 709 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
hmtaksz 6
imquaredrs 4
fegger 3
yunuserk 2
Mukos 2
AlphaZeo33 2
osmangdkk 1
ozersisman 1
Alfresco 1
M.Emin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English