![]() |
|
307 Otomatik Aracımla İlgili Çeşitli Soru ve Sorun |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
cnaykut ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 15 Eylül 2022 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2022 Saat 10:01 |
Merhaba arkadaşlar. 307 sw al4 araç aldım. Bazı soru ve sorunlarım var. Bunların bazıları forumda daha önce tartışılmış ama benim sorunlarımın bazılarında bazı farklı durumlar var. O nedenle yeni bir konu açarak durumları diğer kullanıcılar için de güncel hale getirtmek istedim.
Sırayla gitmek istiyorum.
1- Aracımın herhangi bir şanzıman arıza mesajı ya da ışığı yok. Ama biraz kullandıktan sonra araç manuele geçirsek bile D konumunda kalıyor. Ve kalkış ve geri kalkışlarda başka bir araca çarpmış gibi vuruntu oluyor. Eğer ki kar moduna alırsam sorunsuz vites geçişlerini sağlıyor ve vuruntu olmuyor (belki bazen geri viteste yapıyor kar modunda). Yahut da aracı stop edip 5 dakika beklersem normale dönüyor. Bununla ilgili verebileceğim detaylar şunlar: - Araç bir müşür ile direkt 2. kademe fana bağlanmış. - Şanzıman revizyon görmüş ancak şu an hala yağ kaçakları var. - Dün içindeki yağı boşalttırdım, 2.5 lt yağ çıktı. Üstünü 3,5-4 lt aralığı ile tamamladık. Fakat yağ ekletmeden önce yere yağ damlatma yoktu. Yağ ekledikten sonra yere yağ damlatıyor. - Araca dün triger, devirdaim, v kayışı, şanzıman yağ değişimi yapıldıktan sonra bu şanzıman hatasını her kullanımda yapmaya başladı. Daha önce yapmıyordu. Acaba şanzıman yağı fazla mı oldu? - Vites seçici parça/şalter bu soruna sebep olabilir mi? 2- Araç bazen de sanki robotize şanzımanmış gibi bekleyerek vites geçişini yapıyor. Yani devir yükseltip geç vites atması gibi değil. Uygun devirde mevcut vitesten çıkıyor, yeni vitese geçiyor ama gaz tepkisi birkaç saniye sonra geliyor. Robotize şanzımanlardaki vites geçişlerini düşünebilirsiniz. Pek hatırlamıyorum ama sanki bunu sadece lpg'de yapıyor olabilir. 3- Aracımın dijital kliması sorunsuz çalışıyor. Fakat kalorifer çok az sıcak hava üflüyordu. Aracın hararet hep 80'lerdeydi. Dün triger ve diğer ağır bakımlar yapıldığında devirdaim de değişti. Az miktar antifiriz de eklendi. Şimdi kalorifer ısısı beklenen düzeyde olmasa da daha iyi ve hararet artık 90'ları görebiliyor. (Bu konunun şanzımanla ilgisi olabilir mi?) 4- Aracımda dünkü işlemlerden sonra sol ön teker ve sol ön kısımdan yanık kokusu gelmeye başladı. Ben bunu yeni sızan yağın ısınarak buharlaşıp koku yapmasına yordum. Çünkü aracın sol alt tarafı yağ katmanıyla dolu. Salıncaklar vb. dahil. 5- Soğuk motorda hem benzin hem lpg'de tır tır ses yapıyor (enjektör sesini andırır ses) ısınınca geçiyor. Sanırım iticilerin sesi. Başka bir şey olabilir mi? İtici ise bir zararı var mı ses dışında? 6- Aracımın camları anahtarla kapatılamıyor kilitlerken. Ve arka park sensörleri çalışmıyor. 7- Cam tavan perdesi sorunsuz açılıp kapanıyordu. Fakat bir gün kapatırken tam ortaya doğru geldiğinde çat diye bir ses geldi. Hemen durdurdum. Perdeyi geri açtım. Perde geriye gitti. Şimdi perde kapamaya bastığımda perde gelmiyor. İki tane üstü kırılmış plastik parça öne doğru geliyor. Ayakalr kırılmış anladığım kadarıyla. Nerede, nasıl yaptırabilirim bunu güvenli şekilde? 8- Aracımın içinde uçak sesi gibi bir ses var. Direksiyonu sağa sola çevirince artan bir ses. Sanırım pompadan kaynaklı. Çünkü direksiyon da çok sert. 9- Araçta sabit bir devirle seyrederken çok az daha gaza basarsam artan yine bir ıslık sesi oluşuyor. Motorla eşgüdümlü bir sesi. Sanki turbo var da turbo ıslığı gibi. 10- Klimayı açınca bazen dijital bir ses duyuyorum. Fan kademelerini falan değiştirirsem ses kesiliyor. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Düzenleyen cnaykut - 15 Eylül 2022 Saat 10:09 |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |