![]() |
|
Peugeot 307 "-" Kar ve Spor Modu Işıkları |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
qala ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2022 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2022 Saat 00:19 |
|
Merhabalar. Peugeot 307 1.6 XT otomatik vites bir aracım var. 1 hafta önce başlıkta da belirttiğim gibi vites göstergesinin olduğu ekranda "-"(tire-çizgi) kar ve spor modu ışıkları yanıyor. Belirttiğim arıza aşamasına geçmeden yaklaşık 1 dakika önce tüm vites geçişlerinde vuruntu yapıyor ve en son çok sert bir şekilde vurup bu ışıklar yanmaya başlıyor. Aracı stop edip çalıştırdığımda ışıklar yanmaya devam ediyor ve aracın çekişi azalıyor. O şekilde hareket ettikten 5-10 dakika sonra araç normale dönüyor ve viteslerde vs. herhangi bir vuruntu olmuyor. Ayrıca araç o gün bir daha arıza vermiyor. İlk önce aracı Peugeot yetkili servisine götürdüm. Orda direkt olarak şanzıman değişimi dediler ve yurtdışından getireceklerini söyleyip çok yüklü miktarda para istediler(Nerdeyse araç parasına yakın). Aracı servisten alıp otomatik şanzımancıya götürdüm. Orda arabanın daha önceden sürekli lpg ile kullanıldığı, ben yakşaık 2 aydır benzinle kullandığım için aracın benzin ve lpg beyinlerinin karıştığını söylediler. Böyle kullanmaya devam et, yakında geçer dediler. Ben garanti olsun diye telefonda başka bir şanzımancıyla daha görüştüm. O usta da bu hatanın onunla ilgili olamayacağını söyledi. Aracın verdiği hatalar şu şekilde: - Şanzıman ile motor iletişim hatası | Aralıklı Hata - Sıralı selenoid valfi 1 çıkış hatası açık devre | Sürekli Hata ![]() Selenoid valf hatası vermesine rağmen hiç bir ustanın ağzından selenoidle ilgili bir cümle duymadım. Ankarada yaşıyorum. Tavsiye edebileceğiniz bir usta var mıdır? Ya da hata ile ilgili bir bilgisi olan?
|
||
![]() |
||
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Merhabalar hocam. sorun gözüktüğü gibi selenoid valflerden zaten arıza olmasa hata neden versin. al4 şanzumanlar ilk versiyonlarında malesef bu sıkıntıyı yaşamayan yoktur herhalde. ama aracın şanzuman beyninde kısa devre var muhtemelen ya kablolarda yada beyin soketlerinde tabi düğün usta bulma zor. malesef. şimdi muhtemelen komple revizyon muhtebeti yapacaklar bazılarında onada 10000-15000 tl arası fiyat vereceklerdir.
birde isterseniz bura ile görüşün derim.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
![]() |
||
qala ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2022 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Evet dediğiniz gibi hepsi revize diyor. Peki bu benzin, lpg beyninin karışması olayı ile ilgili bir bilginiz var mı? Mümkün mü böyle bir şey? Arabalardan çok anlamadığım için soruyorum.
|
||
![]() |
||
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Alakası yok hocam lpg beyni farklı bağımsız bir sistemdir. aracın motor beyni farklıdır benzine göre çalışır. Ancak benzinde düzğün çalışmayan aracın lpg de düzğün çalışması beklenmez, nedeni lpg ayarları aracın benzin değerlerine göre yapılır ve lpg ecu (beynine kayıt alınır.) lpg enjektörleride buna göre çalışır. tabi motor ecu (beyni) arızalı ise lpg sistemini etkileyen durumlar olabiliyor.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |