Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Yağ sistemi arızaları
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yağ sistemi arızaları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Emin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2008
Konum: Koşuyolu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 658
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Emin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Yağ sistemi arızaları
    Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2009 Saat 09:19

Taşıtlarda kendinden beklenen bazı görevleri yerine getirmesi için yağlar kullanılır. Motorların yağ haznesine konurlar buradan bir pompa yardımı ile krank ve piston kolu yatakları, kam mili ve tertibatına, eğer varsa kompresör ve türbin mili yataklarına gönderilir. Pompalandıkları yerde yerlerde yağlama görevini tamamladıktan sonra kartere geri dönerler. Otomotiv sektörünün taleplerini karşılamak için belli miktarda katıklar içerebilir.

Başlıca yağ ve yağlama sistemi arızaları şu şekildedir:

Yağ Basınç kontrol süpabı yağ kaçırıyor:

Basınç kontrol supabının basınç ayarı düşüktür. (Yağ pompası üzerinde).

Basınç kontrol supabının yayı zayıflamış yahut kırılmıştır.

Supap yuvası aşınmış yahut eğilmiştir.

Plancır tip supabın yüzleri aşınmıştır.

Plancır tip supap açık olarak sıkışmıştır.

Bilya tip supap bozulmuştur.

Pompanın tahliye borusu yahut kanalında kaçak vardır.

Motorda Yağ Kaçağı
1- Yağ karterinde boşalma tapası gevşek yahut tapa contası bozuktur.
2- Yağ karterinde çatlak yahut delik vardır.
3- Karter contası şu sebeplerden kaçırmaktadır:

Vidalar gevşektir.

Conta bozulmuştur.

Conta yerine iyi oturmamıştır.

Karterin flanş kısmı eğilmiştir.

4- Eksantrik mili dişlileri kapak contası aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:

Cıvatalar gevşektir.

Conta bozulmuştur.

Conta yerine iyi oturmamıştır.

Kapağın flanş kısmı eğilmiştir.

Kapağın bağlandığı motor kısmı kaçırmaktadır.

5- Anamil ön keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:

Yağ keçesi yıpranmıştır.

Keçe yanlış takılmıştır.

Anamil muylusu ve pule yatak kısımları oyulmuştur.

Pule veya damper gevşemiştir.

Keçe yahut kapak merkezden kaçmıştır.

Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır.

6- Arka anamil keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır:

Keçe yıpranmıştır.

Kullanılan keçe yerine uygun tipte değildir.

Arka yatak aşıntısı büyümüştür.

Anamil muylusunda oyuklar meydana gelmiştir.

7- Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır.
8- Eksantrik milin arka kısmındaki tapa yeteri kadar sıkı olmadığından, yerine iyi yerleştirilmediğinden, yuvasının bozulmuş veya eksantrik mil boyuna boşluğunun çoğalmasından yağ kaçırmaktadır.
9- Yağ donanımı dış bağlantılarının herhangi biri kaçırmaktadır.
10- Yağ filtresi kaçırmaktadır.
11- Distribütör yuvası kaçırmaktadır.
12- Supap kapağı; bağlantı cıvatalarının gevşek olmasından, contasının bozuk veya yerine iyi takılmamış olmasından veya kenarlarının eğilmiş olmasından yağ kaçırmaktadır. (L tipi motorlarda).
13-Külbütör kapağı cıvatalarının gevşek oluşundan, contanın kopuk oluşundan yahut contanım yerine iyi oturmamasından veya kapak ağzının eğilmiş olmasından kaçırmaktadır.
14- Yağ pompası dışarıda olan pompalarda pompa bağlantı cıvataları gevşemiş yahut contası bozulmuştur.
15- Karter havalandırma tertibatının bozulması yahut borusunun tıkanması karterde basıncın yükselmesine sebep olduğu için yağ kaçağı olmaktadır.
16- Yağ basınç kontrol supabı motorun dış tarafına yerleştirilmişse cıvataları gevşektir, yahut contası bozuktur.

Fazla Yağ Sarfiyatı

Dışta yağ kaçağı vardır.

Piston segmanları aşınmış olduğundan yağ kaçırmaktadır.

Motor çalışırken egzoz borusundan mavi duman çıkıyorsa bu, umumiyetle Segmanların yağ kaçırdığına işarettir. Bazen sekmanlar yuvalarına mumlaşma sebebiyle sıkışabilir. Böyle hallerde depoya uygun solvent (eritici) koymak suretiyle sekmanlar motor açılmadan serbest hale getirilebilir.

Piston ve silindirler aşınmıştır.

Silindir gövdesi kapak cıvatalarının sıkılmasıyla çarpılmıştır.

Emme supabının kayıtları ve supap sapları arasındaki boşluk, silindire yağ kaçıracak kadar büyümüştür.

Vakum pompası diyaframı delinmiş olduğundan, karterden emme manifolduna yağ emilmektedir.

Ana ve biyel yataklarının fazla aşınmış olması, fazla miktarda yağın silindir duvarlarına sıçramasına sebep olmaktadır.

Yağ basınç kontrol supabının arızalı veya tıkanmış oluşu sebebiyle yağlama yağının basıncı çok yükselmiştir.

Piston pimleri basınçlı olarak yağlanıyorsa pimin gevşek olması silindire yağ geçişini çoğaltmaktadır.

Motorda çok ince yağ kullanılmıştır. Yahut soğukta uygun kalınlıkta olan yağın kalitesi iyi olmadığı için, motor ısındığı zaman çok incelmektedir. Bu sebeple motorun yağ sarfiyatı yükselir.

Düşük Yağ Basıncı

Basınç göstergesi yanlış göstermektedir.

Basınç göstergesine gelen borunun deliği daralmıştır. (Motorda).

Yağ sulanmıştır. Yahut istenilenden ince yağ kullanılmaktadır.

Pompada yağ basınç kontrol supabının basınç ayarı çok düşüktür.

Basınç kontrol supabının yayı zayıftır.

Yağ pompasının elemanları aşınmıştır.

Yağ pompasının eleman yuvası ve kapağı aşınmıştır.

Yağ pompasının gövdesi yahut kapağı gevşektir.

Yağ pompasının contası bozulmuş, yanlış takılmış, yahut çok incedir.

Pompa emme borusunda hava kaçağı vardır. (Karterde yağ seviyesi düşüktür).

Yağ pompası yüzücü süzgeçte hava kaçağı vardır.

Pompa emme borusu veya süzgeci suyla, mumlaşmayla ve donma sebebiyle, tıkanmıştır.

Yağ boşaltma borusunda kaçak vardır.

Yüksek yağ basıncı

Basınç göstergesi arızalıdır.

Kullanılan yağ çok kirlidir.

Basınç kontrol supabının basınç ayarı yüksektir.

Basınç kontrol supabının yayı çok serttir.

Plancır tip tahliye supabının kanalı tıkalıdır.

Plancır tip tahliye supabında mumlaşma yüzünden, yahut plancırın yerine sıkışık durumda olmasından tutukluk vardır.

Pompanın yağ basma kanalında tıkanıklık vardır.

Yukarı Dön
A.L.P Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2009
Konum: 01
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 150
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı A.L.P Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2009 Saat 11:15
paylasım icin sagol emin
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 287 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 33617 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103076 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 530 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29882 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 52584 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1053 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 15731 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 554 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 425 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 379 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16911 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 1010 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 487 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3886 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 958 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3177 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34627 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 1588 0 tayfuny1
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 2779 3 Serdar102
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Mehmetx 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English