|
Rölantide titreme, yokuşta bayılma |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
arifbsrn
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 206 - XR 1.4 Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2020 Saat 10:53 |
Başlıkta belirttiğim sorunlara istinaden değerli yorumlara-tecrübelerinize ihtiyacım var. LPG'li 2000 model 1.4 otomatik aracımla ilgili bazı sorunlar yaşıyorum. Henüz bir ustaya gösteremedim. Açıkçası biraz bilgi sahibi olup öyle gitmek istiyorum. Malum usta diye gittiğimiz kişi bazen bizi yolunacak kaz gibi görüyor maalesef. Sorunlara gelecek olursak; *** aracı sabah ilk çalıştırmada normal çalışıyor (genelde tek marşta alıyor). ancak belli bir süre sonra stop edip yaklaşık 20-30 dakika sonra marşa bastığımda çok geç çalışıyor. (bununla ilgili genelde lpg regületöründen kaçak olabileceğiyle ilgili bilgi var. lpg regületöründen çıkıp emme manifolduna giren hortumu kontrol ettiğimde herhangi bir kaç vs tespit edemedim.) *** bir diğer sorun aracı ilk çalıştırdığımda rölantideyken, özellikle benzindeyken araç aşırı silkeliyor. ısınıp gaza geçince silkeleme daha az hatta tamamen kesiliyor. (boğaz kelebeğini ve rölanti valfini temizledim ancak değişen bir şey olmadı) *** birde araç yine rölantideyken ani gaz verince sanki boğulacak-stop edecek gibi oluyor sonra devir yükseliyor. yavaş gaz verdiğimde hiçbir sorun yok. bu soruma ek olarak yine rölantideyken araca gaz verip devri 4-5 binlere getirip gazı bırakınca devir 1in çok çok altına iniyor ve stop edecek gibi oluyor (bir kaç defa stop etti) *** son olarak araç düz yolda sorunsuz şekilde gaz yiyor, hızlanıyor sorun yok. fakat rampaya gelince canından can gidiyor sanki. hararet 110'lara geliyor. (araçta su eksiltme yok) * bazı kaynaklarda oksijen sensörünün bu tip sorunlara neden olabileceğiyle ilgili bilgi var. ancak araçta arıza ışığı yanmıyor. * bujilerle ilgili bir sorun olabileceğini düşünüyorum. onlarıda söküp kontrol edemedim henüz. sorunlar biraz uzun oldu, kusuruma bakmayın. ama dediğim gibi bir ustaya götürmeden önce az çok bi fikrim olsun istiyorum. bu yüzden değerli yorumlarınıza ihtiyacım var. şimdiden zaman ayıran herkese teşekkürler.
|
arifbsrn
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 206 - XR 1.4 Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
konuyla ilgili fikri - düşüncesi olan yok mudur
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Anlattığınız sorunlar hepsinin tek bir sebepten kaynaklandığını düşünüyorum. Benzinde tekleme ve stop sorunlarının genelde ateşleme sistemi - bobin- buji - gaz kelebeği ve benzin pompası kaynaklanır. Aracınızı öncelikle orjinal bir yazılımla hata kodu varmı diye bakmak gerekiyor hocam. Oksijen sensörü arızalı olsa direk motor arıza ışığı yanar. Anladığım kadar ile genel sorun hep benzinde iken kaşılaşılıyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
arifbsrn
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 206 - XR 1.4 Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhabalar hocam, hoşbuldum. benzinde de lpgde de aynı şekilde rölanti sorunu ve performans sıkıntısı yaşıyorum. dediğiniz gibi özellikle buji ve bobin arızası üzerinde duruyorum bende. en kısa sürede daha önceki konularda tavsiyede bulunduğunuz ivedikteki mas peugeot'a gitmeyi düşünüyorum. yazdıklarıma ek olarak son iki gündür başgösteren yeni bir sorun var.. aracı sabah çalıştırdığımda gaz verince boğulup stop ediyor. bakalım çözüm ne olacak.
|
mustafarslan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2006 Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2020 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mustafarslan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhabalar benimde 2006 model 1.4 aracımda titreme sorunu var şuanlık nerede olduğunu bulamadım sorunun herhangi bir şekilde hata kodu yok araçta ancak daha önceden yokuşta bayılma ve çekmeme problemi yaşıyordum. sanayiye götürdüğümde radyatörümün patlak olduğu ve bobinlerin çalışmadığını anladık. radyatör ve bobinler değişti çekiş problemi çözüldü hararette daha düşüklere inmeye başladı ancak dizel motorlar gibi rolantide sallantılı çalışıyor bunun için son olarak bujiyi değiştirdim ancak yine sorunum hallolmadı konuyla ilgilenen birisi varsa yardımcı olursa sevinirim
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |