![]() |
|
Drift Kralı Mitsubishi Lanver EVO IX |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2009 Saat 22:45 |
Karşınızda New York’un drift kralı. Najeeb Faridi adlı kişinin modifiye ettiği Mitsubishi Lanver EVO IX tamamen drift yarışları için hazırlandı. Araçta ellenmeyen yer bırakmadan her köşe en az bir modifiye işleminden geçti. Motoru güçlendirilen, süspansiyon takımı yenilenen araçta müzik sistemi de ihmal edilmedi. Araç ilk bakışta dev bagaj üstü rüzgarlığıyla dikkat çekerken detaylara inildiğinde insanı kendine hayran bırakabiliyor. Najeeb Faridi tam bir modifiye tutkunu. İlk olarak 2000 model Honda Accord V6 satın aldı. Bu araç talihsiz bir kaza sonucu hurdaya döndü. Accord’dan sonra Najeeb Faridi 2004 model Acura TSX satın aldı. Bu aracı kapsamlı bir modifiyeden geçirip sattı. Ardında EVO serisi ile tanıştı. 2004 model bir EVO 8 aldıktan sonra kendisine en uygun aracın EVO serisi olduğuna karar verdi. Son olarak EVO 9 MR ile tanıştı . İşte o araç bugün kapsamlı modifiyelerden geçip Tuning53’e konuk oluyor. Araç üzerindeki modifiyelere göz atalım. Karbon-fiber’den üretilen hafif ve dayanıklı parçalar önemli noktalarda kendine yer edinmiş. VOLTEX bagaj üstü DTM tarzı rüzgarlık, arka tampon altı rüzgarlık, cam çerçeveleri ve motor kaputu araç dışındaki karbon-fiber’den üretilen parçaları oluşturuyor. Araç içinde de torpido kaplamasında ve hava/yakıt karışım oranı göstergesi kaplamasında da karbon-fiber kullanılmış. Bir drift aracında süspansiyon sistemi çok önemlidir. Zira yanlış ayarlamalar aracın yolda spin atmasına açık kapı bırakır. Bunun bilincinde olan Najeeb, süspansiyon konusuna çok iyi çalışmış. Ön ve arka tekerler için abartılı sayılabilecek kule gergileri hazırlatmış. Oldukça sağlam olan kule gergisi çubukları aracı virajda dengelemeye yetiyor. Araç içi de kapsamlı modifiyelere maruz kalmış. Kırmızı RECARO yarış koltukları ile işe başlanmış. Koltukları kapsamlı bilgi veren göstergelerin montajı izlemiş. Defi, HKS ve Apex’I kombinasyonundan oluşan neon ışıklandırma sistemi eklenmiş. Araç içindeki Defi kontrol panelinden neon lambalara ışık oyunları yaptırtarak tüm gözleri üzerinize çekebiliyorsunuz. Böyle janjanlı tertibat aynı ölçüde bir ses sistemini de ister. Pioneer Avic D3 navigasyonlu DVD oynatıcısı bu amaçla araca eklenmiş. A.D.D güçlendirici ile Alpine ve JL AUDIO hoparlör, woofer ve amfi kombinasyonu tercih edilmiş. Tabi ki modifiye işlemleri bunlarla sınırlı değil. ARC titreşimli titanyum malzemeden üretilen buji, Auto Motorsports turbo, Walbro yakıt pompası, Precision enjeksiyon, TurboXS intercooler, Greddy egzoz sistemi, APS blow off, Fujita intercooler borusu motorda sayabildiğimiz diğer yenilikle Najeeb Faridi’nin EVO IX’dan sonra hangi araca ne gibi modifiyeler uygulayacağı merak konusu. T53
|
|
![]() |
|
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o bir kral..
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |