|
peugeot 206 1,4 rolantide motor titremesi sorunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
USVES
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Kasım 2019 Konum: TEKİRDAĞ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2019 Saat 10:53 |
merhaba arkadaşlar öncelikle bu forumda yeniyim bana yardımcı olacağınızı umuyorum.
benim aracım 206 1,4 benzinli hiç tüp takılmamış 2004 model dir şimdi sorunuma gelecek olursak şöyle bir sorunum var aracım soğukken hiç bir problem yok fakat ısındığında rolantide çalışırken koltuklardan hissedilecek kadar büyük bir titreme var motorda şimdi yaklaşık olarak 2 hafta önce bir ustaya götürdüm arac baya bir zaman bekledi yaptıkları işlemler subap ayarı - gaz kelebeği temizliği - iki adet oksijen sensörünü değiştirdiler fakat titreme hala yeri geldiğinde aşırı yeri geldiğinde ufakta olsa devam etmektedir. usta geçmezse gel motor sokulecek pistonlara bakılacak vs dedi ama fiyat olarakta 2000 tl civarı bir fiyat soyledi benim gözlemlediğim olay şu şekilde oluyor araçı ben kullanırken hiç bir problem yok fakat durduğumda ve araç ısındığında titreme yapıyor ve ben bunu giderkende gözlemledim camları açıp kapatıyorum düğmesinden camlar yukarıya kadar komple kalktıktan sonra bir zorlanma oluyor ya motorlara gene yukarıya kaldırmaya çalıştığımda arabanın dış aydınlatma ları kısalıp azalıyor fakat bu sadece rolantide çalışırken yapmaktadir. giderken bunu yaptığımda ilk baştan yapıyordu sonra ben topraklama kablosunun kopuk olduğunu gördüm bu olay araç giderken yapmadı ama şimdi rolantide yapmaktadır. bana bu konuda yardım edebilecek varmı bence araçta bir elektrik arızası var bana göre motordan değil. yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim.
|
|
omerb
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bu sorunu araştırıyorum. Bulunca sana bilgi veririm.
Benden önce çözersen buraya yazmayı unutma lütfen. Cam olayına pek dikkatini verme. 2018 aracımda da oluyor o. Başka şeylere dikkat et. Mesela rolantideyken ayağını gaza basıp çekince devir bayağı aşağılara inip motor stop edecek gibi oluyor mu.?
|
|
USVES
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Kasım 2019 Konum: TEKİRDAĞ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
tamam cam olayına pek fazla dikkatimi vermem. ama rolantide de dalgalanma mevcut motor ısınınca rolanti 800 le 900 arası çok ufakta olsa bir oynama yapıyor ama stop edecek gibi olmuyor motor. yanlız sunu belirtmeliyimki motor ne kadar çok ısınırsa titremenin şiddeti o kadar artıyor. 70 dereceye gelince ufaktan titreme var fakat 90 dereceye gelince titremenin şiddetide artıyor. arabayı 1 haftayı geçik süre sanayide bıraktım ilgilenen olmadı herzamanda gittim sanayide işini dort dortluk yapan usta bulmak çok zor.
|
|
omerb
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
citroen den ayrılma arkadaşım var. Ben hiç bir tamir işi ile uğraşıpta, teknik dökümanlarla kendini geliştiren ve kütüphane yapan birine rastlamadım. Arkadaşım böyle biri işte.
Onunla bir tamir garajı açmayı planlıyorum. 2020 de olabilir. O zaman sorunlara derman oluruz diye düşünüyorum
Düzenleyen omerb - 26 Kasım 2019 Saat 18:21 |
|
BuZZ
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Mayıs 2022 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam hortlakmak gibi olucak ama aynı arızayı yaşıyorum. Çözebildin mi sen problemi, hamgi parçadanmış ? Bi ton uğraştık çözemedik hala.
|
|
Ersoy1981
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2024 Konum: Karaman Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ersoy1981
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Çözen olmadı mı?
|
|
GEDİZ
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2024 Konum: HATAY Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
BU ARIZAYI BEN ÇÖZDÜM ARKADAŞLAR .... yapmanız gereken işlem şu, aracı soğuk iken çalıştırın tekleme varmı yada ilk çalıştırmada stop ediyormu bakın sonra aracı kapatın motor soğuk iken direk gaz ile çalıştırın tekleme veya ilk çalışmada stop ediyormu bakın eyer gazda sorun yok konu benzinde oluyorsa kontağı kapatın aracın yakıt rampası üzerinde sibop bulunur buraya 8-10 bar bir manometre takın kontağı yarım çevirin manometrenin ibresinin yükseldiğine emin olun normal yakıt basıncı 3,8 bar üzerindemi kontrol edin basınç 3.5 altında çıkıyorsa ilk önce yakıt filtresini değiştirn basınç hala 3.5 civarı ise yakıt pompası ve yakıt basınç regölatörünü değiştirin basıncın 3.8 üzerinde olduğundan emin olun aracı çalıştırın sorun deavm ediyormu kontrol edin sorun devam ediyorsa .. emme mani foldundan çıkan gaz sistemi MAP sensörüne giden hortumu söküp emme mani fold çıkış ucunu tıkayın yani emme manifolduna gaz sızma durumu oluyor buna emin olmak için emme manifold kısmını tamamen orjinal haline getiriyoruz sonrasında benzinde çalıştırın çalışma esnasında tekleme sarsıntı devam ediyormu bakın sorun devam ediyorsa emme mani foldu üzerindeki motorun kendi map sensör fişini çekin motor aniden toparlanacaktır sesi normala dönüyorsa hiç bir işle uğraşmayıp peguet ile ilgli bir servise götürün aracın yakıt haritası değişmiş dir programla düzeltecek sorun çözülecekdir değişmiyorsa enjektörleri kontrol edin yada enjektörcüye baktırın bunlar yapıldığnda muhtemelen sorun çözülür ha birde bu araçlarda 1.4 lerde 3 delikli 1.6 larda 4 delikli enjektör var değişecekse bile orjinal ürün takın ... Arkasaşlarım Abilerim..BU arızanın 2sebebi var 1 tanesi oto lpg sistemi uyumsuzluğu yani benzin yakıt haritası ile lpg yakıt haritasının çakışması 2.si genel olarak yakıt pompası arızası Şimdi bu konunun dışında kalan arızaları söylemiyorum çünki o arıazaların %90 nı zaten aracı PC ile bağlanıldığında çıkıyor ve arızaları çözüle biliyor bu arızalarıda bir çok usta biliyor ve çözüyor oksijen sensör mapsensörü krank sensörü ateşleme bobini gibi .. Şimdi yukarıda anlattığım arızalar olduğunda araç cihaza bağlandığında ateşleme bobin arızası enjektör arızası gaz kelebek arızası gib saçma arızalar çıkıbiliyor bunları biliyolar zaten birde bu araçlarda ateşleme bobini soket rengi var (gri ve siyah )saçma gelebilir ama geri soketlide sensör var gri soketli yerine siyah soket takılırsa motor arıza lambası yakar ateşleme bobini arızası çıkar ama aradaki farkı bilmediğiniz için habam bobin değişir arızayı bulamazsınız buna dikkat edin B arıza için beyinden kablo çekin yazmışlar bu işler çok sonraki işler beyin sokedi su alabiliyor kontrol edin derim Benim aracındaki motor TU3JP 1.4 benzin aynı motor 307 citroen C3 lerde de var Yazdıkların ukalalık değil kusurma bakmayın bu arıza inada binde bakdım sanayide çözemeyecekler kendim buldum aracın arızası ile ilgilir nerdeyse hiçbir bilgi yok zaten herkese kolay gelsin hayırlı çalımalar ...
|
|
Hayaller... Hayatlar...
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |