Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

peugeot 206 1,4 rolantide motor titremesi sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48959
Tarih: 24 Mayıs 2025 Saat 04:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: peugeot 206 1,4 rolantide motor titremesi sorunu
Mesajı Yazan: USVES
Konu: peugeot 206 1,4 rolantide motor titremesi sorunu
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2019 Saat 10:53
merhaba arkadaşlar öncelikle bu forumda yeniyim bana yardımcı olacağınızı umuyorum.
benim aracım 206  1,4 benzinli hiç tüp takılmamış 2004 model dir 
şimdi sorunuma gelecek olursak şöyle bir sorunum var aracım soğukken hiç bir problem yok fakat ısındığında rolantide çalışırken koltuklardan hissedilecek kadar büyük bir titreme var motorda şimdi yaklaşık olarak 2 hafta önce bir ustaya götürdüm arac baya bir zaman bekledi yaptıkları işlemler subap ayarı - gaz kelebeği temizliği - iki adet oksijen sensörünü değiştirdiler fakat titreme hala yeri geldiğinde aşırı yeri geldiğinde ufakta olsa devam etmektedir. usta geçmezse gel motor sokulecek pistonlara bakılacak vs dedi ama fiyat olarakta 2000 tl civarı bir fiyat soyledi
benim gözlemlediğim olay şu şekilde oluyor araçı ben kullanırken hiç bir problem yok fakat durduğumda ve araç ısındığında titreme yapıyor ve ben bunu giderkende gözlemledim camları açıp kapatıyorum düğmesinden camlar yukarıya kadar komple kalktıktan sonra bir zorlanma oluyor ya motorlara gene yukarıya kaldırmaya çalıştığımda arabanın dış aydınlatma ları kısalıp azalıyor fakat bu sadece rolantide çalışırken yapmaktadir. giderken bunu yaptığımda ilk baştan yapıyordu sonra ben topraklama kablosunun kopuk olduğunu gördüm bu olay araç giderken yapmadı ama şimdi rolantide yapmaktadır. bana bu konuda yardım edebilecek varmı bence araçta bir elektrik arızası var bana göre motordan değil. yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2019 Saat 00:32
bu sorunu araştırıyorum. Bulunca sana bilgi veririm. 
Benden önce çözersen buraya yazmayı unutma lütfen. 
Cam olayına pek dikkatini verme. 2018 aracımda da oluyor o. 
Başka şeylere dikkat et. Mesela rolantideyken ayağını gaza basıp çekince devir bayağı aşağılara inip motor stop edecek gibi oluyor mu.?


Mesajı Yazan: USVES
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2019 Saat 02:32
tamam cam olayına pek fazla dikkatimi vermem. ama rolantide de dalgalanma mevcut motor ısınınca rolanti 800 le 900 arası çok ufakta olsa bir oynama yapıyor ama stop edecek gibi olmuyor motor. yanlız sunu belirtmeliyimki motor ne kadar çok ısınırsa titremenin şiddeti o kadar artıyor. 70 dereceye gelince ufaktan titreme var fakat 90 dereceye gelince titremenin şiddetide artıyor. arabayı 1 haftayı geçik süre sanayide bıraktım ilgilenen olmadı herzamanda gittim sanayide işini dort dortluk yapan usta bulmak çok zor. 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2019 Saat 18:20
citroen den ayrılma arkadaşım var. Ben hiç bir tamir işi ile uğraşıpta, teknik dökümanlarla kendini geliştiren ve kütüphane yapan birine rastlamadım. Arkadaşım böyle biri işte. 
Onunla bir tamir garajı açmayı planlıyorum. 
2020 de olabilir. O zaman sorunlara derman oluruz diye düşünüyorum 


Mesajı Yazan: BuZZ
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2022 Saat 17:20
Hocam hortlakmak gibi olucak ama aynı arızayı yaşıyorum. Çözebildin mi sen problemi, hamgi parçadanmış ? Bi ton uğraştık çözemedik hala. 


Mesajı Yazan: Ersoy1981
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2024 Saat 14:05
Çözen olmadı mı?


Mesajı Yazan: GEDİZ
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2024 Saat 11:34
BU ARIZAYI BEN ÇÖZDÜM ARKADAŞLAR ....  yapmanız gereken işlem şu, aracı soğuk iken çalıştırın tekleme varmı yada ilk çalıştırmada stop ediyormu bakın  sonra aracı kapatın motor soğuk iken direk gaz ile çalıştırın tekleme veya ilk çalışmada stop ediyormu bakın   eyer gazda sorun yok konu benzinde oluyorsa kontağı kapatın aracın yakıt rampası üzerinde sibop bulunur buraya 8-10 bar bir manometre takın kontağı yarım çevirin manometrenin ibresinin yükseldiğine emin olun normal yakıt basıncı 3,8 bar üzerindemi kontrol edin basınç 3.5 altında çıkıyorsa ilk önce yakıt filtresini değiştirn basınç hala 3.5 civarı ise yakıt pompası ve yakıt basınç regölatörünü değiştirin basıncın 3.8 üzerinde olduğundan emin olun aracı çalıştırın sorun deavm ediyormu kontrol edin  sorun devam ediyorsa .. emme mani foldundan çıkan  gaz sistemi MAP sensörüne giden hortumu söküp emme mani fold çıkış ucunu tıkayın yani emme manifolduna gaz sızma durumu oluyor buna emin olmak için emme manifold kısmını tamamen orjinal haline getiriyoruz sonrasında benzinde çalıştırın çalışma esnasında tekleme sarsıntı devam ediyormu bakın sorun devam ediyorsa emme mani foldu üzerindeki motorun kendi map sensör fişini çekin motor aniden toparlanacaktır sesi normala dönüyorsa hiç bir işle uğraşmayıp peguet ile ilgli bir servise götürün aracın yakıt haritası değişmiş dir programla düzeltecek sorun çözülecekdir  değişmiyorsa enjektörleri kontrol edin yada enjektörcüye baktırın  bunlar yapıldığnda muhtemelen sorun çözülür ha birde bu araçlarda 1.4 lerde 3 delikli 1.6 larda 4 delikli enjektör var değişecekse bile orjinal ürün takın  ...   Arkasaşlarım Abilerim..BU arızanın  2sebebi var 1 tanesi oto lpg sistemi uyumsuzluğu  yani benzin yakıt haritası ile lpg yakıt haritasının çakışması 2.si genel olarak yakıt pompası arızası   Şimdi bu konunun dışında kalan arızaları söylemiyorum çünki o arıazaların %90 nı zaten aracı PC ile bağlanıldığında çıkıyor ve arızaları çözüle biliyor bu arızalarıda bir çok usta biliyor ve çözüyor  oksijen sensör  mapsensörü krank sensörü  ateşleme bobini gibi ..   Şimdi yukarıda anlattığım arızalar olduğunda  araç cihaza bağlandığında ateşleme bobin arızası enjektör arızası gaz kelebek arızası gib saçma arızalar çıkıbiliyor bunları biliyolar zaten birde bu araçlarda ateşleme bobini soket rengi var (gri ve siyah )saçma gelebilir ama geri soketlide sensör var gri  soketli yerine siyah soket takılırsa motor arıza lambası yakar ateşleme bobini arızası çıkar ama aradaki farkı bilmediğiniz için  habam bobin değişir arızayı bulamazsınız buna dikkat edin   B arıza için beyinden kablo çekin yazmışlar bu işler çok sonraki işler beyin sokedi su alabiliyor kontrol edin derim   Benim aracındaki motor  TU3JP 1.4 benzin  aynı motor 307 citroen C3 lerde de var  Yazdıkların ukalalık değil kusurma bakmayın bu arıza inada binde bakdım sanayide çözemeyecekler kendim buldum aracın arızası ile ilgilir nerdeyse hiçbir bilgi yok  zaten   herkese kolay gelsin  hayırlı çalımalar ...

-------------
Hayaller... Hayatlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net